Pistlerden Caddelere E-Type

Pistlerden Caddelere E-Type

Jaguar 1961 yılında motorsporları alanında kullanılmak üzere D-Type modelinden sonra E-Type modelinin üretimine başlamıştı. Ancak aynı yıl süpriz bir kararla yarışlardan çekilince E-Type modelinin binek bir model olarak üretilmesine karar verildi.

Kafes şasi olarak tabir edilen çelik sac karoserden imal edilen Jaguar E-Type, ilk olarak üstü açık roadster ve coupe gövde yapısı ile üretildi. Üzerinde 3,8 litrelik XK modeline ait 240 km/s hıza çıkabilen sıralı altı silindirli bir motor barındırıyordu.

Alışılagelmişin dışında uzun bir burna sahip olan E-type aerodinamik bir yapıya sahip olsa da, kokpitin dar olması gibi rahatsız edici yönlere de sahipti. Aynı zamanda dönemin en iyi performans araçlarından biri olmasına rağmen aynı başarıyı fren mesafesi konusunda gösteremiyordu.

1964 yılında 4,2 litrelik motor hacmine kavuşan E-Type, 1966 yılında ise dingil mesafesi arttırılarak 2+2 kişilik oturma düzenine sahip oldu. 1971 yılında 5,3 litrelik V12 motor E-Type tarihinde kullanılan en güçlü motor olarak tarihe geçti.

1974 yılında üretimi sonlandırılarak satıştan çekilen Jaguar E-Type modeli, 14 yıl boyunca tam 72.507 adet satılarak dönemin spor modelleri arasında tarihi bir başarı da yakalamış oldu.



26.11.2017 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!