2018 Peugeot 308 1.2 Active

  • Silindir Hacmi 1199 cc
  • 0-100 Km Hızlanma 12.4 sn
  • Beygir Gücü 110 HP
  • Maksimum Hız 188 km/s
  • Yakıt Türü Benzin
  • Uzunluk 4253 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 5.8 lt
  • Genişlik 1804 mm
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 3.9 lt
  • Yükseklik 1472 mm
  • Karma Yakıt Tüketimi 4.6 lt
  • Bagaj Hacmi 420 lt
  • Vites Tipi 5 İleri Düz
  • Boş Ağırlık 1080 kg
  • Maksimum Tork 205 Nm
  • Yakıt Deposu 53 lt
  • Lastik Ölçüleri 205/55 R16
  • Yıllık Vergisi 817 TL
  • Sürücü Hava Yastığı
  • Yolcu Hava Yastığı
  • Yan/Perde Hava Yastığı
  • Diz Hava Yastığı
  • Lastik Basınç Kontrol Sistemi
  • ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)
  • EBD (Fren Güç Dağılım Sistemi)
  • ESP (Elektronik Denge Sistemi)
  • ASR (Çekiş Düzenleme Sistemi)
  • Ön Sis Farları
  • LED Gündüz Farları
  • Alaşım Jantlar
  • Arka Park Sensörü
  • Elektronik Park Freni
  • Geri Görüş Kamerası
  • Yol Bilgisayarı
  • Hız Sabitleme Sistemi
  • Yokuş Kalkış Destek Sistemi
  • Yağmur Sensörü
  • Far Sensörü
  • Start Stop Sistemi
  • USB Girişi
  • Bluetooth Bağlantısı
  • Navigasyon Sistemi
  • Otomatik Katlanan Yan Aynalar
  • Xenon Ön Farlar
  • Manuel Klima
  • Çok Bölgeli Dijital Klima
  • Soğutmalı Torpido Gözü
  • Isıtmalı Sürücü Koltuğu
  • Elektrikli Sürücü Koltuk Ayarı
  • Deri Döşeme Koltuklar
  • Deri Direksiyon Simidi
  • Fonksiyonel Direksiyon Simidi
  • Elektrikli Arka Camlar
  • Ön Kol Dayama Ünitesi
  • Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası
  • Anahtarsız Giriş Çalıştırma
  • Refakatçi Aydınlatma Sistemi
  • Sunroof/Cam Tavan
  • Koyu Renk Arka Camlar

Euro NCap çarpışma test sonucu bulunmamaktadır.

2018 YILI FİYAT GRAFİĞİ

YORUM YAZ
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-9235 05.09.2018 20:48

dostum peugeot 308 ve 3008 le gerçek anlamda çıkış yaptı bence harcamazlar 308 i ve 308 son derece sorunsuz bir araba.

gorkemoge 05.09.2018 14:22

Arkadaşlar... 308'in üretimi kısa süre için durmuş... Ve vites kutusu üretimindeki aksaklık sebebi ile ara ara duraklamalar yaşanacakmış... Bu aracın piyasasını nasıl etkiler acaba? ***

Misafir-1709 01.05.2018 13:02

artık yeni araçların bir çoğu bu sekilde calısan motora sahip .neden şaşırıyorsunuz. gidin deneyin test sürüsü yapın corolla cıvıc dene. 140 150 ile hızı sabite aldıgında devir 2000 2500 aralıgında.bu soylenenler sadece bu araca has bir özellik değil

Misafir-6310 12.04.2018 20:04

Sevgili Misafir-2101. Bilgilendirmeniz için çok teşekkürler. 130 km. hıza sabitlediğimde 2.100 devir ile gidiyor araç. 4.3 lt de yakıt tüketiyor. 3-4 ve 5. vitesler de çok esnek arkadaşlar. Örneğin 4. viteste rahatlıkla 40 km hız ile gidebiliyorsunuz.

Misafir-1841 12.04.2018 14:07

Arkadaşlar Misafir 4757 ve Misafir-2101 'in söylediklerine katılıyorum. Bende 308 Manuel Dizel kullanıcısıyım. 6. viteste 2000 devirde rahatlıkla 125 km hızı görüyorum. Otobanda bu şekilde yol alıyorum ve yakıt tüketimi gercekten cok düşük oluyor.

Misafir-2101 12.04.2018 08:39

Sevgili Misafir-4757 hiç işkillenmenize gerek yok bende de dizel manuel 6 viteli olanı var ve düz yolda 2000 devrin altında 130 a kadar çıkıyor hız. Bu araba ile ilgili forumları da takip ediyorum hepsinde durum hemen hemen aynı. Zaten bu yüzden bu araba bu kadar az yakıt tüketiyor ve yüksek hızlarda giderken arabanın hızını hiç hissetmiyorsun.

Misafir-4757 11.04.2018 20:47

Arkadaşlar, 6.viteste 125 km hızla 2000 devirde gittiğime eminim. 2100-2200 devir de olabilir. Şimdi beni de işkillendirdiniz. Yakın bir zamanda arabayı servise götüreceğim. Doğru bir bilgi alıp paylaşırım mutlaka.

Misafir-3930 11.04.2018 13:56

m-4231 eminmisiniz 2000 devirde 125 km. ile gittiğinize.
Bi yanlışlık olmasın, diğer kullanıcılarla fikir paylaşımda bulundunuzmu, banada biraz abartılı geldi bu durum.devir göstergesi yada km göstergesi ile ilgili bir anormallik var gibi.
Bu durumu araştırıp tekrar güncel paylaşımda bulunursanız seviniriz.

Misafir-4687 11.04.2018 11:39

Ben 6. viteste 125 km ile gidebilen hiçbir otomobil görmedim.
6.viteste 100,105 km ile gidiyorsa bu çok büyük bir mühendislik başarısıdır, söylediğiniz ancak 3000 devirde mümkün olabilir gibi,inanmak istesemde inanamıyorum.
Umarım insanları YANILTMIYORSUNUZDUR..

Misafir-4231 10.04.2018 23:34

Misafir-766, ben 6 vitesli araçla 2000 devirde 125 km. hız ile gittiğimi söyledim.
5 vitesi bir aracın aynı oranı yakalamasını beklemiyorum tabi ki. Kullanan arkadaşlardan bilgi paylaşmalarını rica ettim.

Misafir-766 10.04.2018 09:19

5 ileri vitesli bir aracın 2000 devirde 125 km. (teknik ve mühendislik olarak) gitmesi imkansız, hatta iMKANSIZ ötesi !!.......***

Misafir-8561 09.04.2018 14:18

Ben 2014 model, dizel manuel 6 vites olanı kullanıyorum. 125 km hızda 2.000 devire ulaşıyor. 5 vitesli olanı kullanan bir arkadaş devir bilgisini paylaşırsa vites tartışmasına da bir son verebiliriz.
Zaten çoğu kişi de yakıt fiyatları yüzünden 120 km hızı geçmeye pek yanaşmıyor gördüğüm kadarıyla.
170 km hız ile giderken 6.5 lt, 100 km hız ile giderken 4.1 lt yakıyor benim aracım.

Misafir-5005 09.04.2018 08:38

Misafir-2889 yol tutuş konusunda terddütün varsa bu arabanın moose testini izlemeni tavsiye ederim. 83 km ile civic ten sonra bu testlerden en iyi puanı alan bu araba. Ben yaklaşık iki yıldır kullanıyorum yol tutuş konusunda harika işler çıkarıyor.

Misafir-4008 08.04.2018 23:16

1080 kg ama 205 Nm tork ile hızlanması 12.4 sn ve araba 5 vites (fiyat ta 120 bin TL). Bu mu mühendislik

Misafir-8906 08.04.2018 21:31

Misafir-2889, ***Teknoloji ilerliyor. Artık daha ince ve daha daha hafif malzemelerden daha fazla dayanıklılık elde edilebiliyor. Aracın 1080 kg. olmasını mühendislik başarısı olarak açıklayabiliriz. Güvenlikle ilgili aldığı puanları çarpışma testlerinden öğrenebilirsiniz. ***
1100 kg. üzerinde olup çarpışma testinden 3 yıldız alan bir çok marka var.

Misafir-2889 08.04.2018 13:18

1080 kg ağırlık yol tutuş için yeterli değil. kaldıkı B segmenti araclar bile artı 1200 kg uzerınde.c sınıfı bır arabanın 1080 kg olması sase ve güvenlık bakımından cok saglam olmadığı anlamına gelir.

Misafir-29 03.03.2018 13:28

71 bin TL etiketli Corolla 1.33atmosferik bile 6 ileri, turbo motorlarda hepsi 6 ileri (Megane 1.2, golf 1.0 ve 1.4, astra 1.4....). yani turbo motorlu 5 vitesli araba yok. Hatta bazı B sınıfı araçlar bile 6 ileri. 1080 kg ağırlıkla 12.4 sn hızlanma kötü.Uzun yolda 6. vites çok önemlidir.

Misafir-5543 03.03.2018 11:42

C segmentinde 80-90 bin lira aralığındaki araçların 5 ileri manuel vites olması belki kabul edilebilir ama bence de 113 bin liralık bir araçta bu 5 ileri vitesli şanzımanın performans anlamında parasını karşılayamayacağını düşünüyorum. Donanım olarak active paketi segment standartlarını karşılayıp fiyatının hakkını veriyor ama bu fiyata kesinlikle eat6 şanzıman koymaları gerektiğine inanıyorum.

Misafir-6639 03.03.2018 10:27

Neden 5 ileriye takılıyorlar anlamadım.
6 ileri, 7 ileri, 9 ileri ne fark eder ki? Demek ki mühendisler 308'in motoruna 5 ileri vitesi uygun gördü. Sonuçta ekonomik mi, ekonomik. Kullanışlı mı, kullanışlı. Vites oranlarına çok takılmamak gerekiyor.
Her anlamda güzel araç. Tavsiye ederim.

Misafir-2777 02.03.2018 19:49

Araba güzel ama fiyatı yüksek ve 5 vites olması da kötü. Bence de fiyatı daha rekabetçi olmalı ve 6 ileri olmalı.

Misafir-1053 02.03.2018 15:36

Sayın umutturk, vaktinizi ayırıp uzunca ve bilgilendirici bir yazı yazdığınız için teşekkür ederim. Size biraz aynı fikirde olduğumu belirterek; biraz da aynı fikirde olmadığım görüşlerimi bildirmek isterim.
Ben de sizin gibi 2. eli sıkıntı yapmayan birisiyim. Nihayetinde aracı aldığımda en az 7-8 yıl kullanan birisiyim. 5 yıldan sonra zaten araçlar arasındaki 2. el satış makas farkı da çok daralıyor. 5 yıl sonra 5 bin liranın hesabını yapmam alır kaliteli aracın keyfini sürerim.
Ayrıca Peugeot'nun kaliteli araç ürettiğine inanıyorum. Ancak fiyatları, özellik ve donanımlara baktığınız vakit, bu segmentte en kaliteli araçlardan olan Civic ve Golf'ten pahalı.
Tamam dizel motor sessizdir, az yakıyordur ama ben dizel farkını hayatımda 7-8 yılda çıkaracağım zaman kadar yılda yol yapıyorum. Yani dizel bana mantıklı değil.
Evet 90'lı yıllar gibi konsolda fiziksel tuş alışkanlığı isteyen insanlar var ama sürüş anında fiziksel tuşlar daha basılabilir oluyor.(Sürüş güvenliği açısından)
Birde direksiyonun ufak olması 308'leri çok zarif gösterdiği doğru ancak ben 1.76 boyumla kollarımın direksiyonu kavradığında göğüs kafesime değdiğini hissediyorum.(Yani kollarım daralır şekilde direksiyona geliyor) Bana göre evet 308 zarif bir direksiyona sahip ama direksiyonun küçük olması bana göre aracı kullanışlılıkta daha geri götürdüğünü düşünüyorum.
Çok sade hatchbag araçlar olduğu gibi(ne yazık ki), kendine özgü sportif tasarımlı rakipleri de var 308'in.
Yol tutuşu konusunda bu segmentte en iyi 2 araç vardır. Civic ve Focus.
Peugeot'nun son yıllarda bir atılım yaptığı konusunda size katılıyorum.
Biraz olumsuz eleştiri gibi oldu ama ben Peugeot'nun bu özellikleriyle, anahtar teslim fiyatında daha rekabetçi olması gerektiğini düşünüyorum.
Tekrar buradaki 5 ileri 1.2 308 aracına gelecek olursam bana göre bu araç 100-105 bin aralığında bir fiyat etiketinde olması gerektiğini düşünüyorum. Zira hemen 2-3 bin lira üstünde, 116-118 bin liralara kaliteli rakipleri olan otomatik Civic ve Golf var.

umutturk 03.03.2018 02:59

Bir çok konuda size katılıyorum. Öncelikle fiyat olarak daha rekabetçi olması gerekiyor dediğiniz gibi. Çünkü gerçekten çok iyi bir araba üretmişler ama az sayıda sattıkları için bir çok kişi bu durumun farkında olamıyor. Marka algısı olarak da yeni yeni toparlamaya başladılar. Çoğu kişi Peugeot markasını duyunca haklı olarak tereddüt ediyor. Bunu aşmanın yolu da daha fazla satış yaparak ürünü tanıtmaları olacaktır. Bayiye gittiğiniz zaman ciddi indirimler yapıyorlar diye duydum ama bana göre bu yanlış bir politika. Bu aracı da 7-8 bin altına rahatlıkla alabilirsiniz diye düşünüyorum.
Ekran üzerindeki kontrolleri ise çok rahatlıkla yapabiliyorsunuz. Hatta alışınca direksiyon üzerinden bile rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz. Bu tamamıyla alışkanlıklarımızı değiştiremememiz ile ilgili bir durum.
Yol tutuş konusunda bu yıl yapılan testlere göre Civic HB'den sonra en başarılı araç olarak görünüyor. Focus ise çizgisinden çıkıyor. (Moose Test)
Direksiyon konusunda hiç o şekilde düşünmemiştim. Benim boyum 1.86. Acaba doğru ayarlamaları yapmamış olabilir misiniz? Çünkü sizin boylarınızda bu aracı profesyonel olarak inceleyen kişilerden de böyle bir şikayet duymadım. Daha çok gösterge panelini görememeleri ile ilgili sorun oluyordu.
Fiyat konusunda daha rekabetçi olması gerektiğini söylemiştim ama aynı donanımları Golf'e koysanız fiyatı 10-12 bin daha yüksek olurdu. Üstelik Golf'te en ufak bir indirim bile yapılmıyor. 308'de 8 bin lira indirim yapıldığını düşünürsek donanım farklarıyla da bir anda ortaya kabaca 15 bin liralık bir fark çıkıyor.
Dizeli önermemdeki bir diğer sebep de, yüksek tork değerine sahip olmasıydı. Özellikle bayır çıkarken,araç kalabalık olduğunda ve uzun yolculuklarda çok rahat ediyorsunuz.
Aracın bir diğer eksisinden bahsetmeyi unutmuşum. Arka diz mesafesi olarak biraz sıkıntılı. Son olarak da bir artısından daha bahsedeyim. Allure paket ile gelen koltuklar çok kaliteli ve ayarlanabilir bel desteği ile çok konforlu. Bu da uzun yolculuklarda çok rahat etmenizi sağlıyor.

Misafir-3435 02.03.2018 10:29

Evet pahalı bu fiyattan alınmaz zaten dönem dönem bayilerde ciddi indirimler oluyor bayileri telefon ile arayarak araştırabilirsiniz.

umutturk 02.03.2018 03:28

2014 modelini kullanıyorum. Aracı çok uzun araştırmalardan sonra aldım. Öncelikle tasarım olarak sınıfının açık ara en iyi aracı. Genel olarak da bazı eksikleri olmasına karşın sınıfının en iyi aracı olduğunu düşünüyorum. Bir çok açıdan Golf'ten daha üstün.
Benzinli olanı kesinikle tavsiye etmiyorum çünkü mükemmel bir dizel motor seçeneğine sahip. Öyle sessiz ki dizel olduğunu anlamıyorsunuz bile. Üstelik inanılmaz az yakıyor. İstanbul'da yaşamıyorsanız şehir içi rahatlıkla 4.8 yakalayabilirsiniz. Ben İstanbul trafiğinde 5.2 yakıyorum.
İçerideki malzeme kalitesi ve işçilik üst düzeyde. Çok sade bir iç tasarıma sahip. Sade olması çok hoşuma gidiyor ama çoğu kişi, bol düğmeli, 90'lardan kalma gibi görünen araçları seviyor. Özellikle küçük direksiyonu inanılmaz keyifli. Artık o kaba saba direksiyonlu araçları kullanabileceğimi zannetmiyorum.
Kendine has karakteri olan bir araç ve size kendinizi özel hissettiriyor. Çoğu aracın birbirine benzediği şu zamanlarda bana göre büyük bir nimet.
Yol tutuşu da sınıfının en iyilerinden. Geyik testlerini incelerseniz Golf'e göre üstün olduğunu görebilirsiniz.
Bir de Allure donanımı tavsiye ediyorum. Neredeyse yok yok araçta. Bir çok marka en üst paketlerinde bu kadar cömert olmuyor.
Rüzgar yalıtımı olarak, premium araçlar dışında gördüğüm en iyi C sınıfı aracı. 120'den sonra çok dikkat ederseniz ancak biraz duyabilirsiniz. Hatta 170 ile giderken bile rahatsız etmiyor.
Sanırım artılarını saymakla bitiremeyiz, biraz da eksilerine bakalım.
Bana göre en büyük eksiği arka süspansiyonları. Çukurlarda sıkıntılı değil ama, iki lastikle, düz bir hafif yükseltinin üzerinden geçerken iki tekerlekte de kayma hissi oluyor.
Yol sesini beklenenden biraz daha fazla alıyor.
Arka camın biraz küçük olması itibariyle geri görüşü çok iyi değil.
Bu sorunlar belki yeni kasada aşılmış da olabilir.
Genel itibariyle bu sınıfta alabileceğiniz en iyi araba olduğunu düşünüyorum.
Peugeot ile ilgili de hiç kuşkunuz olmasın. Geçen yıl yapılan bir araştırmaya göre en az müşteri şikayeti alan markalardan biri oldu. 3008 gibi rakiplerinin çok ilerisinde bir araç üretti. Yeni 508'de rakiplerinden 3 gömlek üstün olacak gibi gözüküyor.
Körü körüne bazı markalara takıntılı olan bir çok kişi var ne yazık ki. Beni de bu aracı almaktan vazgeçirmeye çalışanlar oldu. Ben yaptığım araştırmalara göre kararımı verdim. Açık görüşlü oldum ve şu anda bunun keyfini sürüyorum.
İkinci elde değer kaybı olduğu doğrudur. Ama ben aracı satmak için almıyorum. Tüccar değilim.
Ama ısrarla dizel allure diyorum.

Misafir-7779 01.03.2018 19:27

Arkadaşlar araç güzel ancak araç için bayilerde indirim yapılıyor mu? Zira 5 ileri vitesini de dikkate alarak Golf, Civic'lerin fiyatına göre bana biraz pahalı gibi geldi.

Misafir-2765 01.03.2018 08:41

Yaklaşık iki yıldır kullanıyorum. Bence sınıfının en iyi 2 arabasından biri. malzeme kalitesi ve işçilik çok iyi. ses izolasyonu, konfor, yol tutuş, sürüş keyfi mükemmel.

Misafir-8973 01.03.2018 07:51

2017 Nisan ayında aldım Peugeot 308 1.2 turbo benzinli 110hp 205nm tork manuel aracımı.
308'i almadan çok gezdim çok araştırdım. Opel Astra 1.4 ile 308 1.2 arasında kalmıştım.
İyi ki 308 almışım diyorum. Çünkü; kullanılan malzemeler kaliteli, içi ve bagajı çok geniş.
Yakıt tüketimi ortalama 32 kuruş yakmaktadır. Bu değer çoğu LPG'li (japonlar) Çoğu dizellerden (koreliler)
iyi. Çok ekonomik motor 1.2 turbo benzinliler. Vergi avantajı da cabası.
Eğer yılda 10.000 kilometreyi aşmıyorsanız; gönül rahatlığıyla 308 1.2 Turbo alabilirsiniz.

Misafir-7459 28.02.2018 13:50

Kullananlar yorumlarını yazabilirler mi acaba ...?

Misafir-2320 27.02.2018 07:44

Neden bu araç 6 ileri vites değil anlamak mümkün değil

Kullanıcı Puanları
Yakıt Tüketimi
{{((versionVote.yakitTuketim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Malzeme Kalitesi
{{((versionVote.malzemeKalitesi / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Yol Tutuşu
{{((versionVote.yolTutus / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Hızlanma Performansı
{{((versionVote.hizlanma / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Ses Yalıtımı
{{((versionVote.yalitim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Vites Geçişleri
{{((versionVote.vitesGecis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
İç Mekan Genişliği
{{((versionVote.icMekanGenis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Donanım Teknolojisi
{{((versionVote.donanim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
2. El Piyasası
{{((versionVote.ikinciEl / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Toplam {{versionVote.total}} üye puan verdi