Park Edemeyene Ehliyet Yok!

Park Edemeyene Ehliyet Yok!
Millii Eğitim Bakanlığı verilerine göre, direksiyon sınavlarına ilk girişte başarısız olanların yüzde 70'i, araçlarını geri geri park edemiyor. Türkiye genelinde direksiyon sınavlarına ilk girişte başarı oranı %95 iken, yönetmeliğin uygulanmaya başladığı Temmuz ayından itibaren başarı oranının %72'ye düştüğü belirlendi. Buna göre AB ülkelerinde direksiyon sınavına ilk girişteki başarı yüzdesi (%) Türkiye (Yeni Yönetmelik Öncesi) 95 AB ortalaması 58 Almanya 72 İsviçre 65 İsveç 61 Danimarka 60 Fransa 55 Hollanda 48 İngiltere 45 Denizli'de sınava giren 100 kişiden 44'ü ehliyet alabilirken, başarı oranı en düşük iller sıralamasında Denizli'yi Uşak, Manisa, Edirne, Rize, Kahramanmaraş, Aydın, Çanakkale, Afyon ve Kocaeli izledi. Direksiyon sınavında başarı oranı düşük iller ise (%) Denizli 44,3 Uşak 44,6 Manisa 45,6 Edirne 48,7 Rize 52,8 K.Maraş 53,4 Aydın 55,3 Çanakkale 56,7 A. Karahisar 57,1 Kocaeli 57,6

04.02.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Mert 08.02.2014 00:52

Park edemeyene değilde nerede nasıl hangi hızla gitmesini bilmeyene verilmemeli bence, adam sokak arasında 100 le gidiyor bunları napıcaz şimdi...

Nokay 07.02.2014 22:10

Kendim sürücü kursu işletiyorum sınavların bu şekilde olması gerçekten güzel oldu bu sayede tüm kurslarımız ciddi manada direksiyon eğitimi vermeye başladı ve sanırsam dahada zorlaşacak gibi duruyor. Bağlı olduğumuz Gaziantep ilinde başarı önceden %95 lerdeydi şimdi 65-70 arası değişiyor.

maverick 07.02.2014 15:37

samsun ...da aldım ehliyeti 4. hakkımda ve tamamen kendi çabamla kursun bana hiçbir faydası olmadı hoca diye yanımda oturan adam zaten gözümle gördüğüm direksiyon, pedal ve vites üçlüsünü tanıtmaktan başka bir işe yaramadı beni gazlamaktan başka. Bu adamların vereceği eğitimden ne olur işte

T.C. 07.02.2014 12:24

genel olarak mantığımız şöyle;ben hele ehliyeti alayım cebimde dursun,ilerde araba alınca veya olmazsa bir kaç ders alır trafiğe çıkarım şeklinde,bu batıdan doğuya doğru gittikçe ' canım benim kapı gibi ehliyetim var,falanca şehirdeki akrabaya ziyarete giderim çoluk çocuk diyerek şehirlerarası yola çıkmalar ve sonuç malum 3.sayfa gazete haberleri,,mademki ab standartları deniyorgetirirsin aynı kuralları,ehliyeti alan gerçekten o arabayı ilk yıl 90 ı geçmemek üzere adam gibi kullanır ilk yılın sonunda vukuatı yoksa arkadaki L levhası kalkar yollarada kural ihlali yapanı anında durduran motosikletli polisler olur,40 kusur yıl önce avrupa böyleydi bu günü bilenler anlatsın ama biz önce merkezkaç kuvvetinin sert ve hızlı viraja girerken bağlantısının ne olduğunu anlatalım,yeter verdiğimiz can ve maddi kayıpların büyüklüğünü istatistiklerden okumak istemiyoruz.

cosmo 06.02.2014 15:27

valla arkadaş katı olmuş bilmem ne hep hikaye garibana halk çocuğuna katı torpilin varsa sınavcılara tembihlerler ondan sonra arabayı düz duvara bile vursan geçirirler bizzat gördük

Asım 06.02.2014 15:14

Belirli bir eğitim sonrası ehliyet verilmeli bir süre sonra tekrar aday çağrılarak park vb denemeler yapılmalı.Başarılı olanın ehliyeti onaylanmalı.

CRASH 05.02.2014 23:49

abd gibi %58 dusmeli bence.ama bunada şükür %95 basarı oranı ne demek yaa :S

Fatih 05.02.2014 18:44

Ben Samsun'da Atakum'da 3. hakkımda aldım 1. hakkımda kalkışta sinyal verdiğim halde ayna kontrolü yapmadım diye 2. hakkımda sağa yanaşıp duraklama yapmam söylendi ama bu seferde sinyal vermediğim için kaldım. Aslında 1 ve 2 de hatalarım oldu ama 3. hakkımda daha çok hata yapmama rağmen sınav yapan adamlardan yana bu defa şansım vardı :) Bizim arabada o gün 14 kişi sınava girmiş ve hepsi geçmiş tamamen şansınıza bağlı kime denk gelirseniz.

mert 05.02.2014 00:40

Pistler çok uzun ve zorlu, sıkışık haftasonu trafiği cabası. Ben 4. hakkımda geçebildim yeni sistemde,çoğu insan da benim gibi kalıyor malesef. İlk ikisinde aracı stop ettirdiğim için 3. hakkımda park edemediğim için elenmiştim. Sonrasında 15 saat kadar ekstra ders aldım ve geçebildim. Çalışmadan olmuyor yani artık.

dark 04.02.2014 08:50

Eskiden alanlara da 4-5 yılda bir tekrar sınav ve direksiyon eğitimi verilmesi lazim. Saldım cayıra mevlam kayıra mantigindan kurtulmak lazım.

vonalı 04.02.2014 07:17

Bu bilgilerin bence başka bir yorumu şu olabilir. Denizli, Uşak, Manisa, Edirne gibi illerde başarı oranı gerçeği yansıtmış.
Olması gerekeni uygulasak zaten %60ı geçemeyiz.
Şöyle bir önerim olacak. Eğer başarı oranını Denizli'den ehliyet almış kişilerin yaptıkları kaza oranı ve yaralanma-ölüm oranlarıyla kıyaslarsak daha anlamlı olur. istatistik kurumu bunu da ekleyip bize karşılaştırma imkanı verirse yorumumuz değişebilir.
Doğuda 2000li yıllarda görev yapmıştım. Sınava gelmayene ehliyet veriyolardı, inşallah biraz düzelmiştir

Mehmet 04.02.2014 00:13

çok yerinde bir uygulama olmuş. inş doğu illerinde de biraz ciddi sınavlar yaparlar. ağrıda bırak geri geri park etmeyi, adam stop ettirmeden aracı kaldırsa iyi diyeceğim. resmen parayı veren ehliyeti alıyor.