ÖTV Korkusu Satışları Artırdı

ÖTV Korkusu Satışları Artırdı
1.6 litrenin üzerindeki modeller uygulanan vergi artışı yıl sonunda altındaki modellere de uygulanabilir düşüncesi satışları 66 bin civarında yükseltti. Eylülde 60 binin altında kalan otomotiv pazarının ekimde de benzer bir eğilim sergilemesi bekleniyordu. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, beklentinin üzerindeki artışta şirketlerin sağladığı kampanyaların etkili olduğunu belirtirken verilen siparişler nedeniyle asıl bu yılın bir şekilde tamamlanacağını, asıl önemli noktanın ise 2012 olduğunu söyledi. Yüksek adetlerde sipariş iptali yapılmadığını, bu yüzden şirketlerin bu yılı planladığı gibi bitirmeye çalışacağını anlatan Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, öne çekilen taleple pazarın ekim ayında beklentilerin yüzde 10-15 üzerinde çıkacağını belirtti. Keklik, şirket olarak gelecek yıl planlarını da bu yıla paralel tutacaklarını kaydetti. Toyota Genel Müdürü Ali Haydar Bozkurt, 'yeni vergi gelir' kaygısının satışları etkilediğini belirtirken Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu da binekte hareketlilik yaşandığını dile getirerek, "Ancak hafif ticari araçta şirketlerin ÖTV kampanyalarına rağmen seyir yavaş gidiyor." dedi. 53 markayı temsil eden ODD Genel Koordinatörü Hayri Erce ise kısa vadede ÖTV artışını firmaların karşıladığını, ancak artan kurlar ve yüksek ÖTV oranları ile 2012'ye yönelik pazar tahminlerinin büyüme yerine daralmaya odaklandığını ifade etti.

01.11.2011 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!