Otomatiğe Küçük Alternatif

Otomatiğe Küçük Alternatif
Volkswagen grubuna bağlı olan İspanyol Seat markasının B segmenti temsilcisi Seat Ibiza, grubun kendisine kattığı donanımsal teknolojiyi satış başarısında yakalayamıyor. Volkswagen markasında kullanılan motor ve şanzıman sistemlerinin yer aldığı Yeni Ibiza'da, bu ikili dışında bir çok donanım da ortak olarak kullanılıyor. Polo ile aynı motorun yanı sıra aynı platform üzerinde üretilen Ibiza, kardeşi Polo modelinde sunulmayan ve sadece markanın Golf ve Jetta modellerinde yer alan 1.2 TSI motor seçeneğine de sahip. 105 beygir güç ve 175 Nm tork üreten bu motor barındırdığı güç itibari ile neredeyse 1.6 litrelik atmosferik motorların performansını yakalayabiliyor. Her ne kadar hacmi küçültülerek büyük motorlar ile aynı performans seviyesini yakalamış bu motorun yakıt konusunda ise klasik 1.2 motorlara yaklaşabildiğini söylemek ise biraz güç. Turbo beslemesi sayesinde orta devirlerde oldukça güçlü duran Seat Ibiza, Volkswagen'in çift kavramalı otomatik DSG şanzımanı ile oldukça doyurucu bir performans sergileyebiliyor. Yokuş Kalkış Destek Sisteminin araçta bulunmaması ve özellikle eğimli yollarda yaşanan geri kayma ihtimali oldukça can sıkıcı. Ayrıca günümüz şartlarında bizce her modelde bulunması gereken ESP sisteminin standart donanımda bulunmaması ise ayrı bir handikap oluşturuyor. Yine kardeşi Polo ile kıyaslandığında daha düşük bir malzeme kalitesi sunan Seat Ibiza, baz donanımındaki Reference paketi ile 1.2 TSI DSG motoruna 34.400 TL'lik bir fiyat etiketi sunuyor. Her ne kadar Polo'nun satışa sunulan 1.2 Trendline paketinden yaklaşık 5.000 TL pahalı bile olsa sunduğu DSG şanzıman konforu özellikle aile olmayan şehiriçi kullanıcılar için uygun görünüyor.

24.01.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Ahmet 04.10.2013 11:24

950 TL lik Esp+Hill Holder paketi ile Polo^dan çok daha üstün...

serhan 25.01.2013 12:26

bu arabanın yanına esp paketi de alıyorsun 920TL'ye hillhold+esp+xds geliyor. tam bir fiyat performans arabası

kralumut 24.01.2013 13:11

Yarı otomatik viteslerde( dsg, dualogic vs.) yokuş kalkış desteğine ihtiyaç duyulabilir. Tam otomatikler ise, (cvt) araba çalıştığında frenden ayak çekildiği zaman, araba hafif ileri doğru gittiği için yokuş kalkış desteğine ihtiyaç duyulmayabilir. Özellikle yokuşu bol olan yüksek eğimli yerlere kurulmuş yerleşim yerlerinde Yokuş Kalkış Desteği bulunanan araçlar veya tam otomatik vites araçlar tercihen diğer araçlara göre sürücüyü daha rahat ettirir.