Opel Yeni Motorunu Piyasaya Sürdü

Opel Yeni Motorunu Piyasaya Sürdü
Opel yeni geliştirilen 1.6 litre SIDI (Spark Ignition Direct Injection) 170 beygirlik benzinli turbo motor seçeneğini makyajlanan Astra'nın 5 kapılı hatchback, 4 kapılı sedan ve Sports Tourer versiyonları Avrupa'da satışa sunulmaya başlandı. Mevcut Insignia modeli ile birlikte makyajsız Astra modellerinde sunulan 1.6 litrelik turbo motorun yerini alacak olan 1.6 SIDI Turbo, 170 beygir gücü ve 280nm torku ile modelin en güçlü motor seçeneği oluyor. Yeni SIDI teknolojisiyle birlikte ortalama yakıt tüketimi 5.9lt / 100km'ye düşen makyajlı Opel Astra, 1.6 Turbo motor seçeneğine kıyasla %14 daha az yakıt tüketiyor. 1.6 SIDI Turbo motorun karbondioksit salınımı ise 139g/km'de kalmış. Tıpkı yeni motor gibi yeniden geliştirilen 6 vitesli şanzıman da yüksek vites geçişi konforu ve minimalize edilmiş titreşim vaat ediyor. 1.6 SIDI Turbo motor ile birlikte 6 vitesli yeni otomatik şanzıman da sunulacak. Active Select sistemine sahip olacak otomatik şanzıman ile sürücüsüne daha sportif bir sürüş deneyimi yaşatacak. 0'dan 100 km/s hıza 8.7 saniye gibi oldukça hızlı bir sürede çıkan Astra 1.6 SIDI Turbo'nun maksimum sürati ise 220 km/s. Sedan modelinde 222 km/s'e yükselen son sürat, Sports Tourer modeli ise 220 km/s'de kalırken 0-100 km/s hızlanmasını 8.8 saniyede tamamlıyor. Sports Tourer modelinin ortalama yakıt tüketimi ise 6.1lt/100km olarak açıklanmış. Henüz Türkiye'de satışa sunulmayan 1.6 SIDI Turbo motor seçeneği ile tercih edilen yeni Astra, Almanya'da €23,400'dan başlayan fiyatlarla satışa sunulmuş. Yeni 1.6 SIDI Turbo motor, Opel'in 2016 yılına kadar üreteceği 13 motordan ilki olma özelliğini de taşıyor.

16.05.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
engin 16.04.2014 22:40

astra 1.6 cdti 136 bg 14 nisanda test ettim müthiş olmuş opele bravo ses benzinli gibi çekiş mükemmel 10 saniyede 100 e çıkıyo rakiplerinin hepsinden sessiz hızlı ve az yakıyo şehir içi 3.9 şehir dışı 3.3 fiyatıda 66 binden başlıyo fulü 80 bin golfün fulü 90 bin ben şahsen golfe o parayı vermem bu araba olduktan sonra

M.Muh. 28.12.2013 11:53

Araç motorları ne veya nasıl olur ise olsunlar, onemli olan torq ve hp graffiginin dengeli olmasıdır. Bir 2.0 altındaki dizel araçlar torbo charge olmadan hem güç, hem turbonun kazandırdığı torqdan mahrumdurlar. Turbo kapasitesine bağlı olan ihtiyaç duyduğu deviri yakaladığında max. gücünü kazanir ve daha yüksek devirlerde ise yediremedigi havayi taliye eder ve güç kaybi söz konusudur. Bunun sebebi ise emniyet ventili gören waste gate hiç bir zaman açma direncinde başarılı olduğu kadar kapatmada da aynı başarıyı yakalamamasidir. Eski araçların ve iş makinelerinin dizel olmasi ayni kapasitedeki bir bezinliye nazaran çok daha ekonomik olmasıdır ki olmasa üreticiler hangi pazarda bu araçları satabilecekler. Biz araç alırken kendi ekonomimiz icin dizel veya benzin tartışmasını nasıl yapiyorsak zenginde daha ne kadar zengin olacağını hesap edecektir. Bundan fazla uzun olmayan zaman içinde dizel yuzune bakilmayan bir araç idi. Bakim maliyeti, yakitin araçın motor ömrüne etkisi, sesi.. vs bunların sebebidir.
Torq devirle yakalanan bir degerdir dizel motor icin, yalnız hp devirle etkilensede degerleri fazla değişmez. Kendi acimdan düşündüğümde hp motorun ürettiği yalın güçtür.
Benzinli atm araçlar güçlü olmalarına rağmen, torq yoksunlugu onları hantal gosterebilir ve dogrudurda.
Turbochargerın ilk üretim amacı eski benzinliler icin bir performans modifiye olmasidir. Yalniz günümüzde ekonominin ve emisyon degerlerinin önemli oldugundan küçük dizel motorlarda etkilidir.

Ekinoks 02.12.2013 23:18

Bilinçli ustadım biraz araştırma eksiginiz var bugatti dedigin araba dünyanın en pahalı arabası ve 1001 beygir ve 1250 n tork kaç kilo atıyorsan at sizin örnek verdiginiz jeepler bile nal toplar. bugatti tarzı gibi arabaları geçtim normal binek araçlarda bile turbo benzinliler daha verimlidir performans açısından.yakıt ekonomisi konusu hariç hiç bir düşüncenize katılmıyorum saygılar sayın abim.

bilinçli 29.11.2013 21:07

Ekinoks bey,... ben dizel arabaların daha hızlı olduğunu iddia etmiyorum daha güçlü ve ekonomik diyorum iş makinalarına neden o mühendislik harikası arabalarda bulunan benzinli motoru kullanmıyorlar o zaman daha hızlı çalışırlar işin şakası bu tabi dizel motorlar her zaman fazla güç üretirler yani tork konfor olarakta anlatmak istediğim benzinli araç kullananlar, dizel araç kullananlar kadar gaza basamazlar gözleri hep yakıt ibresindedirler hele hele İstanbulda ayrıca benzinli kadar da ses yalıtımları iyidir hayati bey traktör derken hangi marka ve modelden bahsetmiş bilmiyorum ve yine ısrarla söylüyorum hala hızla gücü karıştırıyorsunuz sizin 500-600 beygirlik bugattiye veya ferrariye 3 tonluk bir römork takalım onlar mı daha iyi çekecek yoksa onların yarısı olan 300 beygirlik bir dizel motorlu araçmı çekecek. dizel=ekonomi-güç -- benzinli=bol benzin parası-hız. soruma cevap vermemişsiniz siz benzinli aracınızla, ben dizel aracımla 4'er kişi taşıyalım hangimiz o ağırlıkla birbirimize üstünlük sağlarız? ve ekonmi + onun verdiği tasarrufun rahatlık konforunu.verdiğiniz örnekler performans araçları yani hız.güç istiyorsanız land curiser,range rover gibi dizel araçları tercih edeceksiniz ve hayati beyin dediği gibi traktör sesi gelmiyor bu arabalardan güç , hız ve konfor arasındaki farkı anlamışsınızdır umarım.

Ekinoks 22.11.2013 21:16

Bilinçli bey o zaman öyle yazacaksınız dizelin torkunu keyfini karıştırmayacaksın yazdıgınız yazıyı bir daha okuyun.kaldı ki örnek verdigim arabaları yapan mühendisler bilmiyorlar mı dizel motordan yapmayı.bunda abest olacak bir şey yok benzinli motor daha hızlı ve daha seri dizeler üst devirlerde zorlanır ve güç olmaz. benzinli kadranı kapatır

bilinçli 19.11.2013 22:14

ekinoks bey,yaşınızı bilmiyorum ama yorumunuza göre genç olduğunuzu varsayarak burda performanstan ziyade ekonomi ve 2. el değeri öncelikli olan bir yorum yaptım ayrıca benzinli bir arabaya 4 dizele 4 kişi bindirelim bakalım rampalarda hangisi hem ekonomik,hemde daha iyi çekiş performansı sağlıyor örnek verdiğiniz araçlara gelince sadece gülüyorum abesle iştigal etmişsiniz...

Ekinoks 18.11.2013 23:20

Bilinçli bey hiç bir dizel benzinlinin verdigi performansını veremez.dünyanın en hızlı ve seri arabaları benzinlidir (bugatti, ferrari,lamborcihi,astonmartin,audi R8.....) bunun nedeni beygir ile torkun birbirine orantısıdır.dizelerin torku beygir gücüne göre oranı fazladır orantı yoktur. zaten turbo kullamadan 1.6cc lik bir dizel ancak 80 beygir güç üretirk benzinli turbosuz 130 beygire kadar çıkabiliyo

bilinçli 03.11.2013 11:00

Hayati beye katılmıyorum tamam benzinli sürüş konforu olarak sadece dizelle arasında çok az ses farkı var.Tüketim test verisi 5.9 ona bir %20 ilave ve ist trafiğini eklerseniz en az 8 lt bu araba 1,5 ton ayrıca hem dizel hem benzinli araba kullanmış biri olarak dizelin vermiş olduğu torkun keyfini benzinlide yaşayamazsınız. beygir herşey değil renault 1.6dci 130 beygir 320 tork yeni nesil motor üretti 10.000'lik farka gelince dizeli satınca zaten 5000 tl fazlaya satıyorsunuz fark 5000'e düşüyor benzinli ile arasındaki bakım farkı ise eskisi gibi değil artık.2. elde 100.000km dizel satılmaz diyenlere gelince 1.3 motorlu taksiler anahtar değmeden 400.000 km yapıyor eski araba yoktur yanlış kullanılan ve bakımsız araç vardır.

bilinçli 03.11.2013 10:59

Hayati beye katılmıyorum tamam benzinli sürüş konforu olarak sadece dizelle arasında çok az ses farkı var.Tüketim test verisi 5.9 ona bir %20 ilave ve ist trafiğini eklerseniz en az 8 lt bu araba 1,5 ton ayrıca hem dizel hem benzinli araba kullanmış biri olarak dizelin vermiş olduğu torkun keyfini benzinlide yaşayamazsınız. beygir herşey değil renault 1.6dci 130 beygir 320 tork yeni nesil motor üretti 10.000'lik farka gelince dizeli satınca zaten 5000 tl fazlaya satıyorsunuz fark 5000'e düşüyor benzinli ile arasındaki bakım farkı ise eskisi gibi değil artık.2. elde 100.000km dizel satılmaz diyenlere gelince 1.3 motorlu taksiler anahtar değmeden 400.000 km yapıyor eski araba yoktur yanlış kullanılan ve bakımsız araç vardır.

Levent 09.08.2013 12:13

Genemi otomatik.İlk gelen J kasalarda manuel 180 hp vardı sonra otomatik gelmeye başladı.Bu motorda bari manuel 170 hp olsun. Yoksa GTC almak zorunda kalacağız.

osman 15.07.2013 15:08

hayati arkadaşa bende katılıyorum.lakin benzinin fiyatı düşmüyo

ener 22.05.2013 15:14

@hayati durmaz
toyota d-4d ve opel 1.3 cdti motorlarinin isindiktan sonra ki ses düzeyi gayet ideal bence...

ATLAS48 19.05.2013 23:08

Hayati beye katılmamak mümkün değil anlamıyorum insanları arabayı alırken dizel olduğu için kafadan 10000 tl fazla veriyorsunuz.iddia ediyorum yeni nesil benzinli motorlar ile arasında 3- 5 kuruş bir fark var.ha opel de yoktur ww de vardır mesela.dizeli aldınız o kadar parayı verdiniz 100000 km sonra bakım maliyetleri nedeniyle verdiğiniz fark 2000 tlye bazen ise aynı fiyatlara düşüyor.

Hayati Durmaz 19.05.2013 11:19

Nedir bu dizel aşkı arkadaş sizlerdeki, binek otomobile ilk dizel motoru koyan adamda çok büyük kabahat var. dizel motor; iş makinası, traktör, gemi, tren de olur yahu otomobilde dizel motorun ne işi var, ha yakıt ekonomisi falan diyecek olan varsa şimdiden söyleyeyim bir depo da 100-150 km fazla gideceğim diye ben o gürültüyü çekmem arkadaş adamlar yapmış işte 5.9 lt/100km daha ne mis gibi.

KENAN 51 17.05.2013 13:37

1,6 dizel ne zaman gelecek hadi artık hadi

ozi 17.05.2013 11:27

Opelin tek eksiği performansdı.Onuda bu yeni motor seçeneği ile elde etmiş oldu.Mevcut Astrayı alanların elinde patladı o hantal arabalar.Makyajlı kasa bence piyasada daha iyi bir yer edinir.

Baran 17.05.2013 11:13

Biz 1.6-DİZEL-OTOMATİK diye ısrarla adamlara mesaj-mail atıyoruz, adamlar da ısrarla 1.6-BENZİNLİ-OTOMATİK diyorlar. Herkes bu kombinasyona ve ufak motora yönelirken, Opeli anlamak mümkün değil. Tebrikler Opel...

Furkan 17.05.2013 07:52

1.6 cdti 136 hp yolda, umarım seneye gelecek.

nuri yayla 16.05.2013 19:51

opel hala 1,6 benzinlide diretiyor 1,6 dizel motor sadece opelde yok sanırım