Octavia İçin Küçük Motor

Octavia İçin Küçük Motor

Skoda'nın 115 beygir güç üreten yeni 1.0 litrelik TSI motor seçeneği Octavia modelinde, daha verimli bir ünite olarak 1.2 TSI motorun yerini almaya başladı.


Henüz markanın satıldığı tüm pazarlarda satışa sunulmayan bu düşük hacimli 3 silindirli motor, şimdilik yalnızca Çek Cumhuriyeti, Almanya, İngiltere'de sunuluyor. Türkiye, Fransa, İspanya ve İtalya ise hala 1.2 litre TSI ya da daha büyük hacimli motorları tercih etmek durumunda.


115 beygir güç üretmesinin yanı sıra 1.0 litrelik bu benzinli motor, 6 ileri manuel şanzımanla kombine edildiğinde 200 nm tork üreterek Skoda Octavia'nın 0'dan 100 km/s hıza 9.9 saniyede çıkmasını sağlıyor.


7 ileri DSG otomatik şanzımanla da tercih edilebilen 1.0 TSI motor seçeneği, bu şekilde tercih edildiğinde 0-100km/s hızlanmasını yalnızca 0.1 saniye daha geç tamamlıyor.


Maksimum hızı 202 km/s olarak belirtilen Skoda Octavia 1.0 TSI modelinin şehir içi ortalama yakıt tüketimi ise 5.4 litre olarak belirtilmiş. Uzun yolda ise bu tüketim değerini 3.9 litre seviyelerine düşürmek mümkün oluyor.


Skoda Octavia 1.0 TSI modeli, Almanya'da 19.090 Euro yani 64.250 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Macaristan ve Romanya gibi Doğu Avrupa pazarlarında da sunulan bu motor seçeneğinin yakın zamanda ülkemize de getirilmesi bekleniyor.

13.05.2016 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-1945 21.10.2016 09:24

octavia 1.0 ile ilgili deneyimlerinizi biraz anlatır mısınız. Aracı almayı düşünüyorum ancak performansı ile ilgili kafamda soru işaretleri var. Ankara da test sürüşleri başlamadığı için deneme imkanım olmadı.

Misafir-8857 13.10.2016 12:21

misafir 9359 , acaba kaça, nereden aldınız ve bu yakıt verilerini yazabilir misiniz ?

Misafir-3480 13.10.2016 11:43

1.0 motorun iyi olmadığını iddaa edenler gidip 20 sene öncesinin teknolojisi olan atmosferik araçlarına binsinler. Tüplü ve öfkeli olarak gezmeye devam etsinler. Adamlar milyon dolarlar harcayıp arge açıyor motor geliştiriyor buraya gelmiş sanayi ağzıyla yeaaaa 3 silindir , düşük hacimli turbo beslemeli motorun ömrü az işe yaramaz arkadaşlar diyor. Turbo beslemeli motorda en başarılı olan firmalar hep Alman firmalarıdır. Sanayi ağzı yapmayı bırakın. Hele ki bu motor mqb platformunda ciddi arge yatırımıyla ortaya çıkmıştır. Gerçi 1.2 tsi a 100.000 km motor ömrü biçen insanlarda gördüm. 248.000 e sorunsuz gelen 1.2 tsi motoru kendi gözlerimle serviste de gördüm.

Misafir-9359 12.10.2016 23:06

1.0 TSI Octavia aldım. 1 haftadır aktif olarak kullanıyorum. Fabrika verilerini tutturabildiğim ilk araç. Motor araç ağırlığının hakkını veriyor. 45 derecelik eğimlerde bile devir düşüklüğü yaşamadım.

Misafir-2563 26.07.2016 10:20

misafir 8821 yurtdışı da 10 yıl garanti yok nerden çıkardınız, japon ve kore arabaları en uzun garantiyi verir, vw gurubu arabaları 0 alıp 3 yıl içinde satacaksınız iyidir, sorun olmadan elinizden çıkar. polo 99 şanzıman ve hararet motor yanıordu, 2014 passat cc dsg şanzıman ve motor silindir arkdaşım 2014 oktavia dsg sorun

Misafir-3790 21.07.2016 10:08

vw mühendisliği çok ileridir ve bunu tüketici aleyhine kullanır kar etmek için kendi lehine kullanır, çok gösterişlidir araba ve malzemeleri ama hiç tolerans payı yoktur, günü gelince arızalanır biraz zorlarsanız arızalanır yani labaratuvarda kullanılacak gibi araba üretir ama gerçek hayat öy

Misafir-3878 28.05.2016 19:14

Yatırım fabrikayla olur ve şu anda çok satanlar içinde fabrika kurmayan (yatırım yapmayan) yalnızca vw kaldı. Ford, Fiat, Rnault, Honda, Hyundai, Mercedes, Iveco....hepsi geldi.Satış birincisi olduğun bir ülkeye yatırım yapmamak ayıptır. Bizdeki satışının yarısını bie satmadığı Polonya'ya 2. fabrikayı kurdu, ayıp. Siz alın, ben almam.

Misafir-3392 28.05.2016 12:33

yatırım sadece fabrika kurmaktan ibaret değil, fabrika kurmak elbette önemli bir yatırım ancak diğer markaların galeri, servis ve sanayideki özel servislerinde yarattığı istihdamı da düşünün binlerce kişi çalışıyor, salt türkiyede fabrikası yok diye x markaları almayın, y markaları alın demek biraz acımasız olur...

Misafir-6007 27.05.2016 23:59

Misafir6072 1lt ve 1.2lt motor hacmine sahip binek otonun vergisi aynı...yılda 30000 km yol yaparsan 20000tl verip vermemeyi 2.yılın sonunda ciddi bir biçimde düşünmek gerek...

Misafir-6072 24.05.2016 20:06

1.2 manüel octavia sahibiyim,aracın performans ve yakıt dengesi çok güzel,1.0 gelsin anında değiştiririm ne fazla vergi vermeye nede dizele 20 bin tl fazla vermeye niyetim yok.

Misafir-2221 16.05.2016 00:26

Misafir 3025 eğer alıcı iseniz nesnel değerlendirme yapın ben sizin istek ve beklentinizi bilemem

Misafir-8324 15.05.2016 19:17

Türkiye'ye yatırım yapan bir markanın arabasını almanız öneririm (Ford, Fiat, Toyota, Hyundai, Honda, Renault....)

Misafir-3025 15.05.2016 16:00

misafir 6856 siz herşeyi çözmüşsünüz ne almamızı önerirsiniz

Misafir-6856 15.05.2016 12:29

Bence vw fanatikleri için 2 yıl garanti bile çok ne de olsa satıyor ne gerek var

Misafir-8821 14.05.2016 20:40

dsg nin geçis hızı ya da pürüzsüzlüğüne bir şey diyen yok dikkat ederseniz , arızalandığından söz edilmiş .İnternette dsg sorunlarıyla ilgili dağlar kadar yazı var .Bu arada bu araçlar yurt dışında 10 yıl garantiliyken neden ülkemizde 2 yıl garantisi veriyor Doğuş Otomotiv ?

Misafir-6187 14.05.2016 10:58

Vw 1 litre motordan 115 beygir güç elde ediyorsa kesin doğrudur! Doğaya hiç zarar vermiyordur!

Misafir-3787 14.05.2016 09:21

DSG şanzıman kullanmayan bilemez. toyota auris, opel insignia kullandım otomatik olarak. şuan leon fr dsg sahibiyim. bu kadar konforlu ve sarsıntısız bir şanzıman daha yok. gazdan ayağınızı çekince serbest sürüş moduna alıp pratik olarak boşa atmış oluyor arabayı sınırlamadığı için de hızlanırken yakıt harcamıyor. dsg ye kullanmadan laf etmeyin lütfen

Misafir-930 14.05.2016 00:37

bmw de olsa ford ya da vw de olsa, şu 3 silindir olayına ısınamadım gitti.
mercedes 3 silindir üretmiyor. bir bildiği var ki üretmiyor diye düşünüyorum.
avantajları
Düşük yakıt tüketimi, silindir eksik olduğu için daha az ucuz işçilik ve parça maliyeti, daha az yer kaplaması
dezavantajları
Gürültülü çalışma, rampalarda zorlayınca hararet sıkıntısı, vibrasyon sebebiyle motor kulaklarının erken bozulması.

Misafir-9641 13.05.2016 19:11

dizel ve dizelcierin papucu dama atıldı desene:)

Misafir-1622 13.05.2016 13:41

VW grubu şu dsg yerine daha sorunsuz bir şanzıman üretse de alsak .Böyle ekonomik motorlarla böyle hacimli bir araç tam alınası olmuş.