Ocak 2019 Satış Rakamları

Ocak 2019 Satış Rakamları

Yılın ilk ayında toplam araç pazarı bir önceki yıla oranla %59 oranında azalarak rekor bir düşüşe daha sahne oldu.

Geçtiğimiz yıl Ocak ayında 35.076 adet araç satılırken geçtiğimiz ay ise bu rakam 14.373 adette kaldı.

Yılın ilk ayında sadece 5 adet elektrikli ve 131 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti. Dizel otomobil satışlarının payı %56’ya, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı ise %65’e geriledi.

Ocak ayında en çok satan ticari araç 409 adet ile Ford Tourneo Courier olurken, onu sırasıyla 262 adet ile Fiat Fiorino Combi, 188 adet ile VW Transporter, 167 adet ile Fiat Doblo Cargo ve 135 adet ile Fiat Doblo Combi modeli izledi.

İşte 2019 yılı Ocak ayında en çok tercih edilen binek otomobiller ve satış rakamları;

SıraModelSatış
1Fiat Ega Sedan1.278
2Renault Clio HB828
3Honda Civic Sedan689
4Renault Megane Sedan650
5VW Passat574
6Hyundai Tucson387
7Nissan Qashqai382
8Peugeot 301300
9Audi A4270
10Hyundai Accent Blue262
11Dacia Duster252
12VW Golf232
13VW Tiguan207
14Hyundai i20197
15Renault Clio ST189
16VW Polo155
17Peugeot 3008139
18Seat Leon128
19Skoda Octavia120
20Toyota Corolla117


04.02.2019 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-5028 12.03.2019 21:29

bu satış rakamları şubat ayına ait değil. ocak ve şubat'ın toplamı arkadaslar karısıklık olmasın

Misafir-1036 21.02.2019 14:37

Bazı arkadaşlar yeni ötv sistemini ya tam bilmiyor ya da bilmemezlikten geliyor. Bakın baz fiyat aralıklarına göre vergilendirme mevcut. Bu yüzden aracı satılsın diye aracın standart özellikleri düşürüldü markalar tarafından. Her şey opsiyon halinde. Ne demek bu: Adam kolçak bile koymuyor bazı modellerine üst vergi aralığına girmesin diye. Yoksa müşteri aracı almadan gidecek. Öyle olunca mecburen ya serviste takacak ya da sipariş geçerken ilave ücret koyacak. Bir de burada firma elbette kar yapacak. Şöyle düşünün: Firma %20 den aşağı kar ile satarsa zarar eder. Sebebi: Faiz oranları. Adam oraya para bağlamış. Yatırım yapmış. İstihdam sağlamış. Diyeceksin ki babasının hayrına yapıyor? değil tabi ki. Orada haklısınız.Ancak faiz oranından daha az niye kazansın ki! Neden parasını riske atsın. Bankaya götürüp yatırsa faize daha çok kazanacak. Olaya kendi dünyamızdan bakmaz isek daha doğru değerlendirmeler yapmış oluruz.
Peki neden firmaları suçluyoruz sürekli? Suçlu onlarmış gibi davranıyoruz. Almayız araba olur biter.

Misafir-8865 20.02.2019 12:15

malesef ki ülkemizde sıfır araç alabilmek artık bir ayrıcalık haline gelecek, bu fahiş vergilerle araba almak hayaldan öteye gitmeyecek, devletin acilen ötv ve kdv yi kaldırması lazım....bir araç fiyatı vergi almak bu milletin aklıyla dalga geçmektir.

Misafir-1927 20.02.2019 11:39

bunlar daha iyi günler . BMW 3 kasa fiyatı bir ev fiyatına denk oldu golf,astra,focus fiyatına Anadolu'da küçük beldelerden ev bile alabilirsin. Euro kuru 6 siz hala firmalar fiyatı arttırıyor diyorsunuz . bir bayiinin küçük bir arabadan alacağı 2 ile 3 bin liradır . vurgun mu yapıyor zannediyorsunuz vurgunu devlet yapıyor %60 %110 %160 + %18 ile . aylardır devam eden bu tabloyu onlar görmüyor mu zannediyorsunuz onlar satmak istemez mi zaten işçi çıkarmaya başladılar yakında onlarda kepenk kapatanlar kervanına katılır. sorun ekonomik sıkıntı aylardır devam ederken hükümetin yapısal hiçbir çözüm aramaması seçimden başka bir şey düşünmemesi her sene seçim yapılmasından bıktık artık ülke yönetilmiyor kendi akışına bırakıldı uzun zamandır .

Misafir-5634 13.02.2019 13:29

Toyota corollanın 20 nci sırada olması, şubat 15 den sonra yeni kasanın çıkıyor olması zannederim. yoksa 2018 model olarak en uygun fiyat corolla.

Misafir-2439 11.02.2019 16:52

Bana kalırsa sorun ÖTV değil firmalar bahane yaparak uçurdular fiyatları kur düştü ama inmedi fiyatlar eskiden yüzde 60 tı ÖTV ama satışlar vardı şimdi 35 ÖTV satış yok olmaz da firamalar indirim artık indirim yapmalı

merdo7 12.02.2019 09:28

sayın 2439, sizce neden ötv sorun değil? açıklarsanız seviniriz! lütfen sadece bazı araçların fiyatlarına bakın. aynı donanımlı bazı araçlarda otomatik vites farkı 30-40 binleri bulabiliyor. sizce markalar sırf otomatik vites için 30-40 bin tl fiyat farkı koyarlar mı? düz vitesi düşük vergi diliminin sınırındayken otomatiği bi üst vergi dilimine girince resmen 2. el araba farkı kadar fiyat artıyor baksanıza!!!

Misafir-5072 09.02.2019 07:43

Misafir-2881, markalar arasında ciddi bir rekabet var, üretim-lojistik-depolama-pazarlama-satış-reklam zincirini en verimli ve ucuz şekilde gerçekleştirerek aracı rakiplerine göre daha ucuza mal etmek ve daha ucuza satabilmek böylece daha çok araba satabilmek peşindeler. Yani sizin dediğiniz gibi üstüne karıyla beraber 80'e satabilirken 90'a hatta 100'e satayım diye birşey yok. Büyük bir rekabet var, sıfır faiz kampanyaları havada uçuşuyor ve satabildikleri kadar ucuza satmaya çalışıyorlar bayiler. Tabi dolar şurda birkaç sene önce 3 lira iken şimdi ateşi sönmüş haliyle bile 5.3 TL yüzde 70'ten fazla üstüne koyan bir dolar-avro mevhumu var, markaların fazla fazla zam yapmasından ziyade problem ülkenin içine girdiği dar boğaz ve verimsiz ekonomi!

Misafir-6451 09.02.2019 04:00

yapılan indirim bişey ifade etmiyor. türkiye dünyanın en fazla otomobil vergisi alan ülkesi. amerikada yüzde 3 vergi. firmalar elindeki araçları satıyor. o nedenle kurun düşmesi henüz tam yansımadı. ancak 2019 modellere yansır.ötvnin kalkması lazım. deprem zamanı bahane bulup koydular hala temel ürünlerde ötv veriyoruz.

Misafir-2881 08.02.2019 22:55

Devlet ötv sıfırladi yada düşürdü tamam ama firmlar uymuyor.bakin gecen seneden beri her firma ufak ufak zam yapiyor.şimdi dolarin ve euro nun ateşi söndü lakin yine ufaktan zamlar geliyor.marttan sonra iyice uçucak..firmlar bu kafayla ohoo daha çok bekler.devletin yerine olsam ülkemde üretilen yada monte edilen araçlardan ötv yi sifirlarim kalicı olarak,mtv yi de %10 düşürüyorum derim hiç olmazsa biraz piyasa canlanir ve diğer firmlar da yatirim için gelir ülkemize.yoksa bu kafayla çoook zor

Misafir-4004 08.02.2019 21:37

Ulkemize diş güc yalanına inanmayın artık..Turkiye kotu yonetildiği için bu durumdayiz.Avrupada 2 milyon turk var dunya capında futbolcu cıkıyor..80 Milyonluk ulkemizde tek bir futbolcu cıkmıyor maalesef.Millette araba alacak para kalmadı yakında yiyecek alacak parasi olmayacak.

merdo7 07.02.2019 15:38

31 marttan sonra ötvnin eski oranına dönmesi bir yana, şubat, mart ve nisan'da sıfır araç satışları daha da kötü duruma düşeceği için ve ülkenin genel anlamda tüm ekonomik göstergelerinin de çok kötü seyredeceğini düşündüğümden eylül ekim gibi de erken genel seçim olursa hükümet ticaride yaptığı gibi otomobilde de ötvyi kaldırıp kdvyi %1e indirirse iç pazar ancak hareketlenir ve sektör tekrar ayağa kalkar. yoksa işler pek iyiye gidecek gibi görünmüyor. sonumuz hayır olsun!!!

Misafir-6198 07.02.2019 12:35

birzamanlar ford en üst sıralarda gelirdi şimdi listeye bile giremiyor zaten yollardaki araba markalarından hangisinin satıldıgı bu listedede belli sokaga bakmak yeterlidir diye düşünüyorum

Misafir-51 07.02.2019 01:43

bazıları ötv kdv sıfırlanmalı yazmıs bu kesinlikle yanlıs.bunu yapmak demek yabacnı frirmalara resmen kapitülasyon vermek demek.evet şuan ekonomi kötü ama sadece bizde değil dolar ve euro heryerde yükseldi.eğer biraz dünya ekonomisine bakarsanız bunu anlarsınız.biz ülke oalrak cok daha fazla etkilendik en büyük nedeni lokalizasyon olarak stratejik önem arz eden biryerdeyiz ve biz ne yazıkki üreten değil tüketen ve dışa bağımlı bir ülkeyiz.bizde akdeniz iklimin verdiği bir hantallık var.bugun biz kendimiz üreten ülke olsaydık dolar euro yükselmiş umrumuzda olmazdı.suclu aramaya gerek yok biz kendimiz ettik kendimiz bulduk.araba satışlarına gelince gerçekten mtv zammı trafik sigortası derken sıfır araç alan birisi kontağı çalıştırmasa bile aylık cebinden 300 cıkacak minumum ve bu gerçekten cok yüksek bir meblağ.ne yazıkki ülkemiz üreten bir ülke olmayıp vergilere bağımlı bir ülkedir.ayrıca yerli otomobilimiz bile olsa insanımızın yabancı tutkusundan dolayı yine istenen seviyede yerli araba satılmazdı ve yerli araba üreten yatırım yapan kişi batardı cünkü biz gösteriş seven yabancı tutkusu olan bir toplumuz

Misafir-8835 07.02.2019 01:03

buyuk ihtimalle bir cozum getirmeye calisacaklardir. otomobilden yillardir alinan vergiler tatli geliyor ama sektorun cokmesi disinda bulgaristan ve romanya gibi ulkelerin bile cok gerisinde kalmisiz. avrupanin en dusuk ulkelerinden birisiymisiz. bende yeni ogrendim. devlet mecburen aldigi vergiden biraz vazgececek. firmalarinda dolarin dususunu 2019da yansitacagini dusundugumuzde (insallah) fiyatlar biraz daha alinabilir seviyeye gelecektir. insanlar colugunu cocugunu dogru duzgun guvenli araclara bindirebilir insallah. cop arabalari ulkeye kakalayip duruyorlar. ucuz diye mecburen aliyoruz.

Misafir-9114 07.02.2019 00:49

nisanda ötv indirimide bitiyor o zaman piyasa çöker ama bu fiyatlardada araba filan alinmaz astronomik pahali

Misafir-393 06.02.2019 21:13

1994 yılında daha beter ekonomik krizde bile 31000 yerli 6300 ithal araç satılmış. 57 milyon nufuslu ülkemizde. Sadece refah ve nüfusa oranla en az 100bin satılması gerekirdi. Durumun ne kadar vahim olduğu ortada. Eli ayağı düzgün orta sınıf bir araç 75 asgari ücret.

Misafir-2273 06.02.2019 14:37

Fiyatlar aşırı fazla hatta uçuk. Türk halkı için B ve c segmenti araçlar lüks değil zaruret. En azından sektörü canlandırmak için bu segmentlerde ÖTV indirimleri yapılmalı. Çok değil bundan 3- 4 sene önce 57-58 bine Seat leon alınıyordu bu millet 70 bine dolu dolu c segmenti araçlar alabiliyordu o yıllarda. Şimdi cebimde 100 BİN LİRAM var sıfır araç alayım desem araba alamıyorum. TL aşırı değer kaybı yaşadı tamam ama tüketiciyide koruyucu önlemler en kısa sürede alınmalı yoksa bu iş daha da kötüye gidecek.

Misafir-8454 06.02.2019 13:35

Arkadaşlar araç satışlarında ihracat önemli ancak asıl önemli olan iç taleptir bizim ülkemiz açısından. Sebebine gelecek olursak ihraç edilen araba fiyatı ile iç talep vasıtasıyla satılan aracın getirisinin farklı olması. İç piyasada satılan arabadan devletimiz 1'e 1 buçuk vergi alıyor. Yani bir buçuk araba parasını da vergi olarak ödüyoruz. İhracatta ise devletin kar marjı çok düşüktür ve garantisi yoktur. Firmalar bir gece ansızın gidebilir. İç talep neredeyse yok ve her geçen gün azalıyor. Çünkü para yok insanlarda. Hayat aşırı pahalı. Önceliklerimiz değişti. Ötv ve kdv yi sıfırlamak kesinlikle çözüm değil. Yıllık 15-20 milyardan vazgeçerse (ki bu gelir geçen seneye aitti. yavaş yavaş iç talep olmadığı için eriyor bu para) hazine bunu nereden karşılayacak? Cevap: Her şeye zam! Netice: İki ucu ... değnek. Hayır olsun inşallah sonumuz.

Misafir-2226 06.02.2019 09:54

toyota, honda vs. gibi geçen seneki tüm araçları satabilen markaların yerinde olsam, türkiyedeki dükkanları kapatıp birkaç yıl buraya araç getirmem ve krizden az, hatta zararsız şekilde kurtulmayı denerim. olacak gibi değil. aylardır 'şu krizde kim araç alır ki?' derken 82 milyonda 14373 kişi çıktı! 2017'de 950 bin satan sektör bu yıl bu ötv, kdv, mtv, faiz vs. ile 100 bini zor görür. bazıları gerçekten nisanla birlikte tekrardan ötvnin eski seviyesine geleceğine inanıyor. ben de gülüp geçiyorum :) bırakın eski ötv oranlarını, şimdiki oranla bile satış anlamında hiç kimsenin şansı yok. istirham ediyorum lütfen bakın 2017-2018-2019 yıllarında 100-150-200 binlerde satış fiyatı olan arabalara! arabalar.com.tr'yi bu noktada çok tebrik ve takdir ediyorum ve sürekli de kontrol ediyorum almayı düşündüğüm veya merak ettiğim araçların fiyatlarını. 2015 yılına kadar çok fazla aracın ay-ay satış fiyatları mevcut. henüz 3 yıl önce sıfır araçların başlangıç fiyatlarının 38 binden başladığını söylesem kimse inanmaz herhalde. o kadar alıştık ki saçma derecede fahiş fiyatlara!

Misafir-812 06.02.2019 08:09

Hepimiz daha kötü günler göreceğiz diye konusuyoruz ya. 90 larda ikinci el araçlarin bile satışları mark dolar endeksli alınıyordu. En çok ta bundan korkuyorum.

Misafir-2866 05.02.2019 22:37

Ford ülkemizde araç satmamak için elinden gelen her şeyi yaptı resmen. Beğenilmeyen tasarımı, çok yakan motoru, 2 hava yastığı ve yüksek fiyatı, tüketicinin uzak durması için fazlasıyla yeterli.
Ford'un başına gelenler Toyota'nın da başına gelecek gibi görünüyor. Markanın dinamosu olan
Corolla'nın yeni nesili ile birlikte gelecek olan motor seçenekleri ülkemize uygun görünmüyor. En
ucuz Corolla'nın 135 bin seviyerinde olmasını bekliyorum. Bakalım Toyota sorunsuzuğuyla ne kadar ayakta kalabilecek?

Misafir-2391 05.02.2019 21:50

hani neden biz araba üretmiyoruz diyoruz ya! ben de neden üretelim diyorum... öyle ki güzel ülkemin yöneticileri ülkemize satılan araçlardan hiç bir emek harcamadan minumum bir araç fiyatı kadar vergi alıyor... yazık gerçekten çok yazık, 2000 motorlu araçlara binmek bir hayli uzak oldu zaten, yıllık araç vergileri el yakıyor, sigorta fiyatları keza öyle , zorunlu trafik sigortası öyle, muayne öyle, bir devlet düşün ki kendi vatandaşını soymak için fırsat kolluyor, ne diyeceğimi bilemiyorum.

Misafir-3254 05.02.2019 15:40

8890 kardeşim çok haklısın Kasım ayında bende araba aldım eski focus style dizel oto. 156 bin ₺ fiyat verdi. Bende Mazda3 dizel oto. power donanımı 132 bin ₺ ye aldım.

merdo7 07.02.2019 10:04

sayın misafir 3254, öncelikle hayırlı olsun. aracı nereden aldınız? hangi renk ve opsiyon veya ekstrası var mıydı?

tokay ceritoğlu 05.02.2019 15:04

ötv yi kaldırmazlar,piyasa canlanırsa yeniden koymak zor olur diye ama artık kimsede alım gücü kalmadı,3 er aylık değerlendirmelere bakarlar,sektörün yıllık 1 milyon satış adedine ihtiyacı var yoksa elveda diyecekler.herkes elindekinin kıymetini bilecek,bu mtv,ve hgs,ogs gibi yüklerle,nakit geçişlerle,yüksek servis fiyatlarıyla baş etmek zor.filolarda küçülmeye gidiyor eskisi gibi değil..

merdo7 06.02.2019 09:51

Tokay bey, ötvyi kaldırmazlarsa, bu yıl 200-250 bin sayılarında bile satış olmayabilir. vergiler o kadar fazla ki! haddinden çok fazla... sayın 2391'e katılıyorum. çok güzel ifade etmiş. 'neden araba üretelim ki?' gerek mi var? sıfır masraf, sıfır uğraş, yüzde yüz vergi kazancı. ohh! ne ala... bence ilk önce ötv tamamen kalkmalı, ama yetmez! daha sonra kdv de kalkmalı. ki araç alınabilir olsun. vatandaş bu vergi sistemine araç almayarak tepki gösterirse iki koca verginin de kaldırılabileceğini düşünüyorum. benim önerim: devlet araç fiyatı 0-100 bin arası, 1000 tl, 100-200 bin arası 2000 tl vs. şeklinde her 100 binlik fiyat artışında 1000er lira artacak şekilde vergi alabilir veya kademeli olarak da arttırılabilir. ilk 100 binde &1, sonrakinde %1.5, sonrakinde %2 ya da %1, %2, %3 vs. şeklinde de artabilir. AMA HER NE OLURSA OLSUN ŞU ANKİ VERGİ SİSTEMİNE KARŞIYIM, MUHALEFETİM VE 15-16 AYDIR ARAÇ ALMADIM, ALMIYORUM, ALMAYACAĞIM!!! naçizane benim tepkim bu şekilde. herkese tavsiyem şudur ki ALMAYALIM arkadaşlar.

Misafir-9445 05.02.2019 14:44

Satışlar bitmiş. Kaldı ki bu satışların yarısından fazlası şirket-filo alımlarıdır. Şu şartlarda şaşırmamak gerek tabi. Ama ihracatta bir sıkıntı yok bir arkadaşın sözleri üzerine söylemek istedim.
Umarım bu şartlar herkesin aklına başına getirir de, arabayı bir statü sembolü değil de bir ihtiyaç olarak değerlendirip, ekonomik şartlarına ve ihtiyaçlarına göre seçme ve alıp satma alışkanlığı ediniriz.

Misafir-8890 05.02.2019 13:04

Farkında mısınız ford silinmiş piyasadan

Misafir-5689 05.02.2019 12:07

14 bin arac carpi 12 ay dersek bu yil sonunda 168-170bin arac eder,yani otomobil satislari dibinde dibine dogru gidiyor,hani okyanusun en derin noktasi varya blue hole ah iste oraya,2020 muhtemelen 2019dan daha beter gececek,kotu gunler geride kaldi sirada daha kotu gunler var:(

Misafir-2296 05.02.2019 11:46

2018den kalma ucuz araçlar satıldı 2019 model araçlar gelmeye başlasın yeni fiyatlarıyla o zaman daha da düşüş olacaktır. Şu şartlarda araç almak birilerinin ekmeğine kaymağı sürmektir halk cezayı kesmeli artık ötv sıfırlanmalı.

Misafir-2398 05.02.2019 11:11

egea ve megane sedanın 1278 ve 650 sattığı yerde ekonomik iyilikten bahsetmek mümkün değil. geçmiş olsun!!!

stoyan 05.02.2019 09:59

devletimiz saolsun.. daha çok vergi toplanacak diye sektör biitirildi.. kim gidipte b segmenti dizel giriş paket araça 115 bin verir ve de taşıt kredisi çeker bu inanılmaz faizlerle? Şu tabloda tek suçlu devletin izlediği politikadır. Ve de bize özeti almayın kardeşim, elinizdekini de satmayın iyi bakındır......

Misafir-5234 05.02.2019 09:04

Ocak ayında satılan 14373 sayısı, aslında gösteriyor ki, kasım ve aralık döneminde yapılan ötv kampanyasıyla araç almayı bekleyen herkes aracını aldı, gerek şahıs, gerekse şirket olarak. bakın mesela; 62 bin tlden başlayan fiyatıyla 2019 model egea bile sadece 1278 adet satmış. bu tek örnek bile şirketlerin geçtiğimiz yılın sonunda önemli ölçüde ihtiyaçlarını karşıladığını gösteriyor, ki aralıkta egea 8000 satmıştı. yani; zaten insanlar artık gerek kur endişesinden gerek de özellikle faizlerin çok yüksek, hatta bana göre ödenemeyecek durumda olmasından pek fazla aileleri veya şahısları için araç alamayacaklarına göre ve şirketler de, az bir kısmı istisna olmak üzere, ihtiyaçlarını karşıladığına göre önümüzdeki aylarda aylık 10 bin sayısının bile altına iner ve o zaman krizin bas bas bağırdığını sağır sultan bile duyacak hale gelir...

Misafir-9071 05.02.2019 07:36

bizi kıskanan Almanya'da aynı süreçte 265.000 araç satıldı
ama olsun sonuçta hepsinin arkasında amariga var (yersen)

Misafir-4940 05.02.2019 02:47

Fiat ın kafası rahat. Açık ara farkla Egea yı çokca satıyorlar. Fiat marka aracımı yeni Egea almak için götürdüm diğer bayilerden 5 bin Tl az para verdiler. Burdan kafalarının rahat olduğunu anlayabiliriz. Adam hem benim arabamdan kazanmak istiyor hem sattığı arabadan.

Not: Aracım Linea VW 39 Dacia 38 veriyor Fiat bayi 31 verdi zor bela en son 33 olur dedi. Şaştım kaldım zaten en koaly onlar satar 2. elde Fiat marka sonuçta.

Misafir-3430 04.02.2019 23:44

Hyundai Tucson zirve yapmış. Corolla'nın mevcut kasası piyasada kalmadığı için ve yeni kasa da şubat'ın ortasında geleceği için az satmış. Clio çok çok başarılı, neredyse kasa değişecek ama mevcut kasa rekor kırıyor. Civic sedan da artık tutulan sedanlardan olduğunu iyice kabul ettirmiş.

Misafir-6324 04.02.2019 23:24

Hyundai hangi modele makyaj yapsa liste dışı oldu maşallah.

murat ERDOĞAN 04.02.2019 22:23

Çok bile satmışlar. satışta dibi vuran corolla olmuş ama bu aylarda yeni kasa gelecek eski yerine kavuşacaktır. ama ötv indirimine rağmen satışlar geçen senenin ocak ayına göre %59 düştüyse ötv indiriminden sonra iyice azalır. bu arada şirketlerde araç satın almayınca (ya da çok az alınca) gerçek gün yüzüne çıktı.

Misafir-1251 04.02.2019 21:56

ötv artik tamamen kalkmali yoksa satislar dahada düser

Misafir-3054 04.02.2019 20:30

Buyrun cenaze namazına! Seçimden sonra bu iş biter! Sektör ölür. Nisanla birlikte ne ülkeye araba gelir ne de satış olur. Kiralama sektörü de çok ciddi etkilenir dolayısıyla. İhracatın lokomotif sektörünü 2019 ve 2020 yıllarında çok zor günler bekliyor...

Misafir-5821 04.02.2019 19:42

Bence gayet iyi satmış bu ekonomik şartlara göre

Misafir-1235 04.02.2019 19:32

MTV ve KDV sıfırlanması gereklidir

Misafir-377 04.02.2019 19:10

otomobil piyasası resmen çökmüş