2021 Nissan Qashqai 1.3 Tekna DCT

TEKNİK ÖZELLİKLER
  • Silindir Hacmi 1332 cc
  • Maksimum Hız 198 km/s
  • Beygir Gücü 160 HP
  • 0-100 Km Hızlanma 10.1 sn
  • Maksimum Tork 270 Nm
  • Uzunluk 4394 mm
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Genişlik 1806 mm
  • Yakıt Türü Benzin
  • Yükseklik 1590 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 6.7 lt
  • Boş Ağırlık 1315 kg
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 4.6 lt
  • Bagaj Hacmi 401 lt
  • Karma Yakıt Tüketimi 5.4 lt
  • Yakıt Deposu 55 lt
2021 YILI FİYAT GRAFİĞİ
YORUM YAZ
YORUMLAR
Misafir-1835 14.12.2021 00:43

50 kg sürücü klima kapalı 30 km hiz şehir içi testi yapılır testlerde yakit deposu çeyreğin altındadır verilen rakamlara 100 km 1 litre dur kalk 1 litre klima ve ekstra ağırlık için ekleyin şehir içi yakıt ortalaması daha gerçekçi olur

muratkarakas 13.12.2021 17:24

@Misafir-8482 bu araç sahibi değilim ama bu beygir ve benzinli aracın sehir içi kullanımda 7 altına düşmesi zaten mmkün degil. Aksini söyleyenler, şehir içinde az trafik veya sabit hizla gidebiliyorlardır (İstanbul E5 trafigine daver ediyor iddaa sahiplerini) . Bu konuda rahat olabilirsiniz gayet normal bir tüketim değeriniz var. Yapabileceğiniz tek şey gaza yavaş basıp az fren yaparak güç kaybını engellemek en fazla. Kullanım tarzı tüketimi çok etkiler. Fabrika verisi sehir dışı 4.6 için düz yolda düşük devir de 90-100 ile gitmeniz lazım mesela

Misafir-1789 13.12.2021 11:27

4 senedir kullaniyorum, genel kullanim sehirici 8-9 arasi (pendik atasehir arasi genelde). 7nin altini gorebilmen icin sag seritten sadece gaz pedalina ara ara dokunarak gitmen gerekiyor, denedim oluyor ama mevcut trafikte cok ciddi tehlike. arac kazaya karisti ise deger kaybini karsi taraftan talep edebiliyorsunuz, bazi sigorta sirketleri oduyor ama digerlerine dava acmaniz lazim.

Misafir-8482 12.12.2021 22:28

Beyin kiti ve el freni beyni,şanzıman beyni,zicir gergi,şarj akümülatörü değişti.Motor rektefiye dendi şimdi araç 2019 23binde.Acaba rektefiye sonrasında ikinci eldeki değer kaybını talep edebiliyor muyum,böyle bir hakkım var mı?Araç resimdeki ile aynı kasa.Bİrde araç şehir içi 8.5 civarı şehirlerarası 6.5-6.7 arası değişiyor.Yakıt tüketimini nasıl düşürebilirim?rektefiye ye girse bu tüketim verisi etkilenir mi?Rica etsem sadece sahibi olanlar yazabilir mi?Çünkü şehiriçi yakıta 7lt filan yazılmış,renault un nissan japondur filan yazılmış,renault nissan ın hisselerini alalı çok uzun zaman oldu,misal yakıta da bu aracın forumuna da bir yıldır üyeyim daha hiç şehiriçi8,8.5 aşağısı diyen görmedim.Bunun gibi sebeplerle yanıltıcı olmaması için sadece gerçekten sahibi olanlar yazabilir mi?Şimdiden teşekkür ederim

Misafir-4500 19.11.2021 00:33

Qashqai skypack plas modelini 2 ay önce aldim, daha önce neden almamışım diye çok üzüldüm, arabada yok yok...yakıtına gelince 1.33 motor 160 beygir ortalama 7- 7.5 litre yakıyor daha ne olsun, tam bir canavar, konfor deseniz fuul, tam isabet oldu, japonlar işi biliyor...

Misafir-5172 18.11.2021 21:40

8.ayda aldım gayet memnunum.Bundan önce bende 2015 jetta vardı.ic kalite aynı .Altta yapılan olumsuz bazı yorumları garipsedim dogrusu

Misafir-7379 04.10.2021 09:49

Almayı düşünen arkadaslar gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. Araç sorunsuz. Bu fiyata böyle bir araç bulamazsınız. Yok aynadan ses geliyomuş dokununca çat çut ediyomuş bunlara takılmayın. Tabi böyle küçük şeyleri kafaya takarsanız araç değil ufo bakmanız lazım. Bu kadar ararsanız mercedeste audide bile bulursunuz hata kusur. Şu anda en güzel fiyat performans aracı.

Misafir-7093 24.09.2021 00:22

Misafir 4432
*** Qashqai herşey bir segment alta hitap ediyor.Aynalar 120 den sonra rüzgar sesi yapıyor,direksiyon yeterince direkt değil,orta konsola bile düğmelere sert dokununca çatır çutur sesler geliyor,skypack paketteki direksiyonun deri dikişlerinde bile birçok hata var,vites oranları doğru ayarlanmamış gibi yavaş giderken yüksek vitese hızlı giderken ise sollama yapacakken yine yüksek vitese alabiliyor spor modda biraz düzeliyor bu durum sadece o zamanda çok yakmaya başlıyor,frende öne fazla yığılıyor,ön kaput altı izolasyonu zayıf vs.C olmasına rağmen bir alt segmente selam gönderiyor ve sanki tam manada tucson,3008,eclipse cross,tiguan değilde 2008 e daha çok rakip gibi duruyor.Misal iyi yol tutmuyor derken yüksek süratte direksiyonu biraz yüksek açıyla kırınca önce arkayı erken bırakıyor sonrasında şasi burkulmayı absorve edemediği için önden de savrulmaya dengeyi bozmaya başlıyor hep bişeyler eksik gibiydi belkide benim beklenti yüksekti..Clio da da gözlemlediğim bir durumdu.Elbet clio ile aynı seviyede bir araç değil lakin 4-5 ay kadar kullanıp satmıştım hızlıca da elden çıkarmıştım ama öyle ahım şahım bir araç değil.Fiyat/performans aracı olarak görmek te doğru değil zira 30-40 bin tl yukarı banttaki c segmenti suv ların verdiği izlenimi ve faydayı vermiyor.

Misafir-4432 21.09.2021 08:59

Misafir 7504 satiştanda gönüldende düşüyor dediğiniz araç geçen seneden daha başarılı. Suv satışında duster agea tiguandan sonra 4. Tucsonun bile önünde. Bi baķin satiş adetlerine. Görünüm tasarım herkesin zevkine göre değişir subjektiftir. Bence aracın bu kasası ve tasarımı gelecek olan yeni kasasindan daha güzel. Ama dediğim gibi tasarım konusunu 1000 kisiye sorun 1000 farklı cevap alırsınız.

Misafir-5467 20.09.2021 00:37

Misafir-7504, yeni kasa zaten gelmek üzere. Bu kasa da şu anda f/p olarak avantajlı. 360 bin TL'ye orta donanımda 160 bg hangi C sınıfı SUV var?

Misafir-7504 19.09.2021 00:43

Rakipleri yeni kasalarla daha şık bir görünüme kavuşup ellerini güçlendirirken. Qashqai eskiyen yüzüyle pek tutulmaz oldu. Ön taraftan bakınca mitsubişhi kamyonetleri andırıyor. Makyajla tamponu logoyu değiştirmekle olmuyor. Yeni kasa yeni motor seçenekleri biran önce gelmezse Qashqai nin işi çok zor. İlk zamanlar en çok satılan suv filan deniyordu şimdi satışlardan da anlaşılacağı gibi listeden de düşüyor milletin gözünden de düşüyor

Misafir-870 12.09.2021 10:01

Aracı iki haftadır kullaniyorum gayet iyi. Yığılma malzeme kalitesi gibi eleştiriler yapan arkadaşlar olmuş. Malzeme kalitesi konusu biraz kişisel bir konudur ona birşey diyemem ancak bence gayet yeterli ve kaliteli. Verdiğiniz paranın hakkını veren hatta diğer suvlarin fiyatlari ile kıyaslayınca verilen paranin bile üzeri diyebilirim. Motor performansı çok iyi ara hizlanması kontrolü çok güzel. Yığılma ile ne dendinğini anlamadim arabanın fren yapıldığında yığılması falan yok. Bu kadar özelliği olan dolu bir aracı bu fiyata almak rakiplerine göre bu aracı çok öne çıkarıyor. Zaten satış rakamlarından belli şu anda en çok satan 4. SUV araç.
Üst segment(3 alman) vede tiguan hariç her araçla kafa kafaya yarışacak hatta bazısına üstün gelecek bir araç. Aynı özellikteki 3008 e 60 bin tl fazla vermek akıl kârı değil.

Misafir-1546 10.09.2021 01:02

Sayın 9430 Qashqai kendi segmentinin yani crossover kavramının yaratıcısı.Qq dan önce scenic outdoor filan gibi birkaç deneme türü araç piyasaya sürülse de küresel bazda tek yaygın araç qashqai oldu ancakk qashqai suv lerin dahil olduğu c suv larla da rakip haline geldi.Açıkçası bu segmentteki rakipleri ne yazıkki çok kuvvetli ve qashqai nin ; tiguan ın,tucson un,sportage nin,3008in karşısında şansı yok denecek kadar az.Qashqai de altyapısal eksiklikler süspansiyon geometrisindeki yetersizlikler, 4,4 m uzunluğa rağmen sadece 180 cm lik iz mesafesinden dolayı ağırlık transerindeki dengesizlik,dolaysıyla ani frendeki öne yığılma hadisesini deneyimli her kullanıcı farkedecektir.Bu arada diz mesafesi de dar,burada da iyileşme olması gerekiyor.Yani aslında alınmaz araç değil lakin rakiplerinin üretildikleri platformlar daha iyi düşünülmüş daha fazla değişkenin hesaplandığı platformlar.Qashqai satış adedinden ötürü segment kideri olarak anılıyordu ki misal odd verilerinde egea nın da c sedan liginin lideri olarak anıldğı gibi.Yani araç altyapısından ötürü bu lakap ona verilmiyordu.Şuanda suv/crossoverların içerisinde satışta da ilk 3 te değil,toplam satış adedinde de ilk 12 de dahi değil.Bu fiyat skalasında işi zor zira tucson mesela hemen 25-30 bin tl yukarısından satışta.Diğerlerine bakmadım.Fiyatını qashqai 300-320 bin tl bandına çekerse c suvlara rakip değil ancak alternatif olabilir.

Misafir-9430 08.09.2021 15:44

Misafir-4181, bu kasa yakında değişecek o yüzden lider değil artık QQ. Yeni kasası çıkınca yine lider olur merak etmeyin. Yazdığınız eleştirilerin de hiçbirisine katılmıyorum. Aracın boyası iyi, izolasyonu iyi, frende yığılma yok. Fiyatı uygun olduğu için hala çok iyi bir f/p aracı.

Misafir-9855 07.09.2021 22:09

Misafir 323 istanbul bayisi. M...r. Bir süredir araç arıyordum 3008 ile qasqai arasinda kalmiştim ama bayilerin müsteriyle ilgisi olarak vede fiyat kalite orani olarak qasqai yi tercih ettim. Pejoyu bırakın araç bulmayı telefonu dahi kaldirmiyolar. Zaten bu yil pejo satışlardada çok geride kaldi. Alalı bir hafta oldu çok memnunum aractan. Gerçi konuşmak için erken ama bakalım hayırlısı.

Misafir-4181 07.09.2021 13:36

Qashqai almak açıkçası bana pek mantıklı gelmiyor.Kendi segmentinin hem yol tutuşta,hem işçilikte hem izolasyonda hem iç hacimde çok gerisinde kaldı.Yan aynalardan uğultu alıyor.Fiorino su olan arkadaşım ses izolasyonunu beğendi ancak tiguanı olan arkadaşım ve 2015 superb sahibi ben 110 km/h hızdan sonrayan aynalardan gelen uğultudan rahatsız olduk bayağı.Hızlı frenlemede öne doğru yığılıyor.Boyası oldukça ince sanırım mıcır yoldaki birkaç taş hemen iz bıraktı.Eskiden çok satıyordu artık ilk 3 te bile değil.İjkinci eli de çok canlıydı artık o da eskisi gibi değil.Kendi segmentindeki iyi araçlara yani ateca gibi 3008 gibi,tiguan gibi sportage gibi tucson gibi araçlara bindiyseniz beğenmezsiniz ancak b-c arası araçlara chr gibi kadjar gibi karoq gibi duster gibi araçları kullandıysanız beğenirsiniz muhtemelen.Bence 20-30 bin tl daha ekleyip ki 360 ı veren 380-390 ı da verir gerçek bir c almak *** daha mantıklı.***

Misafir-6600 06.09.2021 15:26

firmanin lojistik konusunda iyi olmasina bagli bu tur durumlar ki nissan TRde iyi oldugunu gostermis oldu. satis rakamlari ortada, herkesin bayilerde araca ulasimi saglanmis,memnun edici bir durum. digerleri gibi saklamiyorlar fiyat artsin dusmesin diye. bu arada evet yeni kasa buyuk makyajli gordugum kadariyla, fiyat farkinin yuksek olacagini dusunuyorum, 500e dogru dayanir sanki.

Misafir-7656 05.09.2021 20:20

Pek çok firmada araç yokken Qashqai her bayide en az 5-6 tane mevcut. Ya hiç satamadılar bu zamana kadar ya da diğer firmalar araçları denize döktü fiyatları artsın diye.
Aralık'ta yeni kasa gelecek dedi bayi o varken alınır mı?
Almanya sitesinde yeni kasa ile mevcut kasa arasında 2000-4000 euro fark mevcut bizde ne olabilir ki?

Misafir-323 05.09.2021 20:10

Misafir-3196 adana 361, ankara 361,500,kayseri 360 verdi skypack için
355 nerede?

Misafir-3196 26.08.2021 12:30

Telefonda 355 aldim skypack pakete. Baska fiyat alan varmi?

Misafir-788 24.08.2021 12:28

Sayın 3119
Malzeme kalitesİni beğendiniz mi?Aracın fren diskleri aşırı derecede ince soğuk suyla temas ettiği anda eğiliyor.Dikiz aynanın içerisinde çerçeve metal dahi yok,bildiğiniz plastik tamamen.Kaput altında elektik ünitesine yalıtım dahi yapmamışlar.İkinci eli överseniz anlarım ki artık ilk 3 te değil;ancak yinede piyasası iyi ancak malzeme kalitesini beğenmenize şaşırdım.İlk defa bu aracın malzeme kalitesini beğenen bir kullanıcı ile karşılaştım.

Misafir-3119 23.08.2021 12:58

otomobil sahiplerinin araçlarının yakıt tüketimini az gösterince ne oluyor anlamış değilim benim önceki aracım atmosferik otomatik tucson du ilk başlarda 14 litre idi şehir içi 30 binde 10.5 düştü yeni aracım qasqai 4 binde şehir içi, 10.6 yok öyle 7 falan hemde eco modunda eco modunuda her sefer basmak lazım halbuki her zaman aktif olması kullanıcının devre dışı bırakması lazım memunmusun derseniz memnumum araçtan konforu iyi ses yalıtımı iyi malzeme kalitesi diğer japonlara göre çok çok iyi

Misafir-1316 03.08.2021 16:03

alalı 1 ay oldu artıları iyi hızlanma benzine beygire göre az yakıt tüketimi suv olmasına rağmen konfor güzel iç konsol estetik dizayn eksileri vites kutusundaki vites göstergeleri çok küçük yazılmış görmekte zorlanıyor insan jant çeşit azlığı ve tipsiz jantlar site broşürü ile gerçek araç donanımı arasında uyuşmazlık

Misafir-7688 16.07.2021 13:18

M5074, bu arabanın 0-100 hızlanma değeri 10.1 sn ancak rakibi Karoq hızlanması 8.6 sn olmasına rağmen bu araç gerçek testlerde Karoq'tan daha hızlı gittiği ispatlandı. Hem motor hem fren testlerinin bu araçta daha iyi olduğu görüldü. Nissan'nın kağıt üstündeki verileri gerçek ortama daha yakındır. Malum video sitesinde bu iki aracın karşılaştırmalı videoları vardır. Araştırmanızı tavsiye ederim.

Misafir-4460 16.07.2021 13:13

Uzun süreli test etme imkanına sahip olan biri olarak ben de bu araç hakkında yorum yapmak isterim.
Öncelikle araç motor, şanzıman, şasi rijitliği ve süspansiyon açısından sınıfının dayanıklı, performanslı ve iyi aracıdır: Hızlanmalar(ara hızlanmalar dahil), çukurlardan geçerken darbe emişleri, Mercedes ile ortak geliştirilen süspansiyonların sessiz çalışması, rüzgar ve lastik ses yalıtımları(SUV tasarımı bünyesinde) gayet başarılı bir araçtır. Malzeme kalitesi C segmenti standartlarını rahatlıkla karşılar. Donanımı yeterlidir. Bu konudaki olumsuz eleştirilere kulak asmayın.

Yakıt tüketim verileri WLTP normlarına haiz olduğundan örneğin şehir içi 6.7 litre deniyorsa siz 7-7.5 litrelerde dolaşıyorsunuz. Başka bir marka örneği vermeden misal şehir içi kağıt üstünde 5.6 litre denip de 7 litre gibi daha çok sapan bir yakıt tüketim değeriyle karşılaşmıyorsunuz. Nissan, tüketimi ne olarak size sunuyorsa hemen hemen o değerleri yakalıyorsunuz: Bu konuda kağıt üstünde bazı markalara göre daha gerçekçi veriler sunuyor. Keza şehir dışında da kağıt üstündeki 4.6 litreyi yakalamak pratikte biraz zor olsa da(Araçta yük olmama durumu, tek kişi, yokuşsuz yolda sabit 90 km/saat hızla gitme gibi pratikte zor olan koşulları sağlayamazsanız) 110 km/saat hız, 3 kişi, klima açık 5.5/6 litre civarlarında geziyorsunuz.

Eksi olarak söyleyebileceğim noktalar:
Nissan, Qashqai modelinin tutulmasından ötürü tasarımsal anlamda radikal değişikliklere gitmemesinden olacak ki aracın hacmi, rakiplerine göre düşük kaldı. Özellikle bunu hem bagajda hem de arka yaşam alanında diz ve baş mesafesinde belirgin bir şekilde hissediyorsunuz. Bir diğer eleştirim 2019 makyajla gelen bu araca arka havalandırma menfezi konulması daha iyi olurdu. Japonların C segmenti arabalarında arka havalandırma menfezi koymama alışkanlığı devam ediyor. Evet belki alıp almamayı etkileyecek bir kriter olmaz ama olsaydı iyi olurdu diyebileceğim bir eksiklik.

Toparlayacak olursam segmentinin yaratıcısı olan Nissan Qashqai teknik anlamda uzun süredir sağlamlık, performans, kalite, ekonomiklik kriterlerinde sınıfında liderliğe oynamaya devam ediyor. Tasarım görecelidir: Ben fiziksek anlamda Qasqai'nin görünütüsünü seviyorum; Ancak kullanıcı dostu tasarım geliştirme anlamında rakiplerine göre biraz geride kaldığı gerçek. Bakalım yeni gelen kasası bu anlamda ne kadar daha iyi olacak? Ama yine de rakiplerine göre nispeten uygun fiyatıyla hala alınabilecek güzel bir arabadır: Tercih edilesidir.

Misafir-1497 15.07.2021 13:41

Bu modeli alan arkadaşlar yakıt ve performans hakkında bilgi verebilirmi? Yakın zamanda fiyat alan arkadaşlar fiyatını söyleyebilir mi? Şimdiden teşekkürler.

Misafir-5074 28.05.2021 01:51

Değerli arkadaşlar Bu araçtaki motor ile mercedeste ki motor ne yazıkki aynı motor değil.Aynı alt mimariyi paylaşıyorlar.Detaylı kontrol ettiğinizde mercedes te m282 koduyla üretilen 1.3 turboşarjlı benznli ünitenin 120kw bu araçtakinin ise hr13ddt olarak kodlanıp 117 kw olduğunu , ayrıca mercedes motorunun piston vuruş ölçüsünün farklı olduğunu ayrıca ürettikleri beygir gücününde birbirinden farklı olduğunu görebilirsiniz.Belki sıkıştırma oranı farkı yada elemanların üretildikleri materyallerin kalite ve ya yoğunluk farkından bu durum ortaya çıkmış olabilir.Yani tam olarak aynı motordur demek mümkün değil.Bazen yanlış bilgiler (genel hatlı piyasa söylemleri) doğru olmuyor ne yazıkki.Misalen aks mesafesi daha uzun aracın daha iyi yol tutacağı yanılgısı ve ya hamuru sert kış lastiğinin herzaman daha verimli olacağı yanılgıaı gibi(tam tersi) ya hut tüm cvt lerin aynı sayılması gibi(continious variable transmission bir şanzıman türevinin ortak ismidir,her üretici misal aisin gibi gatrag gibi farklı kalite maaliyet ve tork dayanım kabiliyetlerinde cvt türevinde şanzıman üretiyorlar.)
Diğee husus ise araba drag da çok iyi herkesi geçiyor gibi tabirler teknik anlamda anlamsızdır.Özellikle 30yaş ve üzeri kullanıcılar ne demek istediğimi daha iyi anlıyorlar..Araçların engine startından yani kalkıştan 100km/h hıza ulaşma süreleri 70kg lik ağırlıktaki tek sürücü tarafından kullanıldıkları ihtimaliyle aracın 0-100 değeri hanesinde yazar.Yukarı araç özellikleri tablosunda görülen sağ üstten ikinci veri (0-100 yazan) bu versiri.Bu veri düşük oldukça araç o denlikısa süre içerisinde hızlı 100 km/h hıza varıyor demektir.Misal bu aracın yarım segment üzerinde ki peugeot 3008 in 0-100 hızlanma değeri 8 sn,hyundai tucson 1.6 turboda 8 küsür saniye,seat ateca da 8.6 saniye , tiguan benzinli turbo da da 9.2 saniye olup bu araçların tamamı qashqai den daha performanslıdır.Hatta ateca,tucson,3008 qq ya göre çok daha yüksek performanlıdır.Rollinge gelince(ara hızlanma diyoruz) orada eli daha da zayıflıyor qashqai nin ne yazıkki.Ha qashqai bu araçlara denk değil yarım segment aşağı inelim denk araçlarla mukayese yapalım diyebilirsiniz misal ozamanda karşısına karoq çıkacak 0-100değeri 8.6sn ya da honda hrv yine 8.6.
Birde biraz kafa karşıklığı yaratan hadise sorunsuzluk durumu.Whatcarın britanya menşeili olarak yapılan arıza istatisklerinde ne yazıkki bu araç başlarda güreşmekte.Arama yaparak detayına ulaşabilirsiniz.

Misafir-3795 27.05.2021 17:15

Nissan renault mitsubishi ortaklığı ile geliştirilen ve bugün MERCEDES A sedandan tutun da renault megan, kadjar ve nissan qashqai başta olmak üzere birçok modelde kullanılan harika performansı olan 1.33 motoru anlatmak yerine önceki modellerde kullanılan 1.2 motoru bu aracın altında anlatmak ilginç olmuş. You tube qashqai drag yarışı diye yazarsanız 1.3 motorun gücünü görürsünüz, ayrıca rakiplerinden 5-10 bin ucuza değil ciddi fiyat farkı ile daha aşağı satıldığını fiyat karşılaştırması yapan herkes görebilir.

Misafir-362 20.05.2021 16:27

Aracın altı yerden kaç cm yüksek

oua 21.05.2021 13:53

18 Cm

Misafir-107 26.04.2021 10:35

@Misafir-7310: cok uzun suredir qq sahibi olarak bilgilendirme icin gercekten tesekkur ederim, lutfen daha teknik ve detayli yazin, bu tur bilgiler kolay bulunmuyor. kesinlikle detaylari vermeniz cok faydali olacaktir bahsettiginiz konularla alakali. sonucta bu direk olarak biz sahipleri etkiliyor.

Misafir-7310 25.04.2021 15:14

Bahsettiğiniz problem (1.4 150ps) opel madka araçlardaki yağ yakma olayı değil,lspi problemidir.Lspi düşük devirde motor soğukken gaza basılmasıyla bujinin ateşleyebileceğinden fazla yakıtın yanma odasına gönderilmesi ve bu durumun pistonu zorlamasısır.Fakat bu hadisenin yaygın yaşandığı 150ps lik opel motorları piyasada ikinci elde dahi kolay bulunmuyor.Astra j kasalarda kullanılan motor bu mevzubahis motordan değil,fiat ile ortaklaşa ürettikleri farklı bir motor.
Dönelim bahse;Renault - nissan grubunun 1.2litre lik turboşarjlı motor ünitesinde de en fazla karşılalılan sorun yağ yakma ve eksiltme sorunudur.Yağ eksiltme neticesinde araç motoru yağsız kalmakta ve bunun sonucunda yağ yatakları ve segmanları koruyan katman bulunmadığı için bu parçalar aşınmakta ve sandık motor değişimine kadar giden maaliyetler ortaya çıkmaktadır ki bunun yaygın gerçekleşip gerçekleşmediğini yani kronik olup olmadığını tartışmak anlamsızdır.Bu ne yazıkki oldukça yaygın ve bilinen bir problemdir.Sekyörün tecrübelileri ve ya sektör çalışanlarından ve ya şikayet sitelerinden detaylı bilgi öğrenilebilir.Ben bu bhsi uzatmayacağım,teknik detaylara girmeyeceğim.Ayrıca ne yazıkki qq kronik daki sorunlar bununla da sınırlı değil.Fren disk eğilmesi,dizel modellerde partikül filtre sorunları,akü sorunları,şanzıman(x tronic lerde) sorunları da yaygın.Zaten whatcarın birleşik krallık (ingiltere)deyaptığı kapsamlı arıza istatistiklerinde xtrail ile qq başta güreşiyor ne yazıkki.Bunun dışında aracın ikinci el piyasası iyi ve görünümü güzel. (aks mesafesinin hesabı arge si hatalı).Detaylı olarak çok uzun ve teknik izaha girmeyeceğim çok fazla teknik detaya girince yorum yayınlanmayabiliyor.Herkese keyifli,sıhatli pazarlar dilerim.

Misafir-9718 24.04.2021 13:51

Misafir-6357, bu sektörün tamamının bildiği, turbo benzinli motorda yağ yakma ve piston kırma olayları 160 bg'lik 1.4 vw motorları ve opelin 1.4 150 bg'lik motorlarıdır. Bence siz bunları yazın ve insanları u konuda aydınlatın, daha iyi olur.

Misafir-6357 22.04.2021 23:55

Arkadaşlar hiç kimse hiçbir aracı beğenmek zorunda değil.Honda civic piyasaya çıktığı dönem karoserdeki c sütunu üzerindeki çöküntüyüde eleştirmiştim.Hyundai de i30un 1.0tgdi motorla ithal edilmemesini de eleştirmiştim.Bunları normal karşılamak lazım.Mtv avantajına sahip 20ye yakın model var ötv hacmi vergi dairesinin belirledği barem üzerinden mtv ise motor hacmine göre alındığı için 1301 santimetreküpün hepsi mtv indirimli.Renault nissan ın yüzde 65 kontrol hissesine sahip.Ancak nissan ile renaultun ortaklığı gerek cmf platformunun olsun işçilik,arge ve montajı olsun japon alternatifleriyle eşdeğer kullanım ömrü ve ergonomisine sahip değil.Dacia ile renault ortaklığı yerine audi , jaguar, volvo gibi bir üreticiyle ortaklık yapsa idi ve onların altyapısını kullansaydı muhtemelen kalite düşüşü değil artışı sözkonusu olacak idi.Seat , skoda bu hususta nissan ın aksine avantaj elde etti.Ne yazıkki 1.2 turbo beslemeli ünite hemen hemen bütün tecrübeli kullanıcılar ,mekatronik altyapı üzerinde çalışan otomotiv sektörü çalışanları ve satış tanıtım uzmanlarından detaylı bilgi alabilirsiniz.Bu sektörün tamamının bildiği bir durum.

Misafir-9631 21.04.2021 12:47

Bu kadar karalamaya rağmen bence hala sınıfının en mantıklı aracı. Bu kadar dolu (tekna) ve güçlü (160 bg) bir suv'u 344 bin TL'ye alabiliyorsunuz. Bu fiyata, u doluluk ve güçte hangi alternatif var. 1.2 motor sorunlu değildi, mtv avantajı zaten hiçbir markada yok, malzeme kalitesi çok iyi. Renaulttan neden ayrılsın? En yüksek satışlarını Renault imzalı DCi motorlarla yapmadı mı? O zaman seat ve skoda da vw'den boşansın ve ispanyol-çek kimliklerine geri dönsün!

Misafir-8120 20.04.2021 23:03

Araç şehir içi 8 litrenin biraz üzerinde yakıyor.Şehirler arası ise 6 -6.5 civarı yakıyor.Hızlanma değerleri iyi.Dct şanzımanın motorla uyumu güzel , aracın x tronic ten kurtulduğu iyi olmuş.Ses yalıtımı hala tiguan gibi tucson gibi rakiplerine göre zayıf.Hala yan aynalardan yüksek süratte rüzgar sesi içeri geliyor.Frenaj kabiliyeti bütün cmf platformu araçları gibi(megane den x traile a kadjar dan duster a) arka frenler önler kadar stabil değil ve fren mesafesi özellikle soğuk havalarda çok uzuyor.Yol tutuşu limitleri de segmentindeki rakiplerinin altında ve esp üzerine kurgulanmış.Özellikle ani kontralarda aracın toparlanması uzun zaman alıyor.Piyasaya çıktığı ilk nesil de yani j10 kasa qashqai piyasaya çıktığında qq ya rakip olarak fiat sedici,gh98 kasa kodlu honda hrv gibi araçlardı ve bu araçlara karşı nissan qashqai nin eli güçlüydü.Lakin artık bu segmentte 3008 gibi tiguan gibi tucson - sportage gibi eclipse cross gibi çok güçlü rakipleri var ve qqasqai nin eli ne işçilik kalitesi anlamında ne malzeme kalitesi ne yol tutuş ne sorunsuzluk bağlamında bu rakiplere karşı kuvvetli değil.1300 cm3 ten daha yüksek motor hacmiyle mtv avantajını da elinden kılpayı kaçırmış.Renault nissan grubunun 1.2 sorunlu motorundan kurtulması, çift kavramalı şanzımanla gelmesi , yumuşak malzeme nin artması önemli yenilikler ancak rakipleri karşısında yeterli değil.Bence nissan ın finansal krizlerini atlatıp toptan jatco ve renaulttan sıyrılarak özgün japon samurai kimliğini tekrar kazanması ve rakiplerinden 8-10bin tl daha uygun fiyatlı alternatif olmaktan öte marka imajını tekrar sorunsuz ve kaliteli araç üreticisine çevirmesi gerekiyor.

EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ

Euro NCap test sonucu bulunmamaktadır.