Nisan 2018 Satış Rakamları

Nisan 2018 Satış Rakamları

Nisan ayı binek otomobil satışlarında Renault markası Megane Sedan ile en yakın rakibi Fiat Egea modeli ile olan farkı giderek açarken, Volkswagen Passat modeli geçen yılda olduğu gibi bu yıl içindeki satış rakamı ile dikkat çekiyor.

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2018 yılı toplamında bir önceki yılın aynı dönemine göre %1,09 azalarak 229.556 adet olarak gerçekleşti. 2017 yılında toplam pazar ise 232.078 adet olarak gerçekleşmişti.

Binek model satışları, 2018 yılı Nisan ayı sonunda geçen yılın aynı dönemine göre %1,99 oranında artarak 177.418 adet oldu. Geçen yıl aynı dönemde 173.961 adet satış yaşanmıştı.

Hafif ticari araç pazarı, 2018 yılı ilk 4 aylık dönemde bir önceki yılın aynı dönemine göre %10,29 azalarak 52.138 adet oldu. 2017 yılı aynı dönemde 58.117 adet satış gerçekleşmişti. İşte Nisan ayının en çok satan modelleri;


En Çok Satan Binek Modeller

SıraModelSatış
1Renault Megane Sedan12.572
2Fiat Egea Sedan9.635
3Renault Clio8.928
4Volkswagen Passat7.176
5Toyota Corolla7.059
6Honda Civic7.019
7Hyundai i204.830
8Dacia Duster4.482
9Renault Symbol4.406
10Ford Focus Sedan4.236
11Nissan Qashqai4.208
12Volkswagen Golf4.131
13Opel Astra Sedan4.123
14Peugeot 3013.849
15Volkswagen Polo3.769
16Hyundai Accent Blue3.719
17Skoda Octavia3.492
18Dacia Sandero3.007
19Mercedes C Serisi2.913
20Skoda Superb2.714
21Peugeot 30082.511
22Citroen C-Elysee2.444
23Seat Leon2.354
24Hyundai Tucson1.973
25Ford Kuga1.887

Ticari Modeller

SıraModelSatış
1Ford Tourneo Courier5.726
2Fiat Fiorino Combi4.913
3Fiat Doblo Combi3.681
4Ford Transit Kamyonet3.346
5VW Transporter

3.055


Kaynak: ODD

03.05.2018 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-7716 05.06.2018 22:04

Ülkemizde üretilen bir araç neden Çek Cumhuriyeti, Meksika, Polonya'da üretilen bir araçtan kalitesiz olsun? Örneğin bir dünya markası olan Honda'nın Tüürkiyede ürettiği bir araba, yine dünya markası olan vw'nin polonya'da üretiği bir arabadan neden daha kalitesiz olsun? Bu saçma değil mi?

Misafir-2273 03.06.2018 15:29

Satılan araçların neredeyse tamamı filo şeklinde şirkete alınan araçlar, firmalar bu araç faturalarını gider olarak gösterip , daha az vergi veriyor, bizim bireysel aldığımız fiyatların çok altında, maalesef yüksek vergilerden dolayı herkes hafif ticarete yönelmiş durumda , MPV sınıfı yerini hafif ticariler aldı. Adaletin ve denetimin olmadığı güzel ülkemizde üretim yerli olsa da marka yerli olsa da değişen hiçbir şey olacağını sanmıyorum. Daha düşük kaliteli hizmet ve malları daha yüksek fiyatlara almaya devam.

Misafir-3983 18.05.2018 22:30

Türkiye'de montajını yaptığımız bir araçtan 500 lira kazansak kar olduğunu düşünüyorum. Nihayetinde bir araçta 500 lira dışarı daha az paramız gidip tasarruf yapıldığını ve kur artışının bir nebze dengede tuttuğunu düşünüyorum. Elbette kendi markamızla arabamızı yapsak en güzeli. Ama, ben olaya dışarıya 1 liramız daha az gitse ülke ekonomisine yararı olacağına inanıyorum. Bu yüzden bir sedan Civic aldım. Ama tabi fabrikası burada diye de koşulsuz insanların buradaki araçları aldığını düşünmüyorum. Eğer arada kaldılarsa(örneğin Jetta ile Civic arasında gidip gelenler) yerliyi daha çok tercih ettiklerini düşünüyorum. Yoksa ilk 7 de üretilen araçların hem kalite hem de fiyat olarak ithalat ile gelen çok rakibi var. Bu anlamda ilk 7 aracın 6'sının yerli olmasının tesadüf olmadığını düşünüyorum.

Misafir-6314 18.05.2018 14:34

Otomotiv ithalatı ve ihracatı rakamlarına bakarsanız, geçmiş yıllarda hep birebir aynı olmuş.
Otomotiv sanayisi denen montaj sanayi, Türkiyeye kuruş döviz kazandırmıyor. Türkiyede yerli araba üretilmesine engel olduğu için, çok büyükte zararı var.
Sadece montajda çalışan onbinlerce işçiye faydası var gibi görünüyor, ancak gerçekte öyle değil.
Yerli marka sanayimizi kursaydık, onbinlerce değil yüzbinlerce işçi olurdu Otomotiv sanayiinde, ve ihracattan döviz kazanırdık.
Şu an sadece Otomotiv konusunda ithal ettiğimiz ülke markaları tarafından sömürülüyoruz.
İthal eden firmalarımızın sahipleri ile ithal ettikleri firmaların sahiplerini incelerseniz, mesela fiat, ford, vosvos, reno pejo vs... o zaman neden yerli marka üretemediğimizi ve ithalatla sömürüldüğümüzü anlarsınız.

Misafir-4726 12.05.2018 10:40

Bu ülkeye yatırım yapıyor ondan aldım konusu gereksiz, birine al sana uygun fiyatlı araba veriyorum ama burda yatırımız yok deseler, almayacak mı yani.komik olmayın.herkes konuşurken ülkeyi,alırken cebini düşünür. VW iç mekan kalitesi gerçekten iyi, Passat içiyle dışıyla çok hoş araba, ama son. 6 AYDA passatı olup da sorunlarından dolayı almam daha diyen iki kişiyle tanıştım. Bunlar özellikle dsgden şikayetçiydi. Ama Renault Megane un edcsinden de şikayet eden gördüm. Ben her ikisini de alıp kullanabilirim. Passat görünüş ve iç mekan açısından bence daha hoşken, alırken acaba sıkıntı olur mu diye dsgde düşünürüm. Megane ı da alırken motoru, yakıtı vs gibi özellikleri için tercih ederim, ama bir passattaki iç mekanı bulamayacağımı düşünürüm. En güzeli ikisinin iyi yanlarını alıp bir araba yapmak olurdu ama mümkün değil. Sonuçta herkesin ön planda tuttuğu bir şey olur arabada ve ona göre alır, diğer negatif özellikleri de görmezden gelir.

Misafir-5014 11.05.2018 19:56

Çek skoda favorit, felicia, 120 L gibi berbat arabaları üretirken, Renault Laguna, Scenic ve Safrane üretiyordu.Biraz mantık lütfen.

Misafir-758 11.05.2018 12:19

Ben Renault kullıcısı olarak, özellikle yeni Renault araçların teneke olduğunu kesinlikle katılamam. Bunlar NCAP 'ten 5 yıldız almış araçlar. Motor-şanzıman olarak kendini ispat etmiş, başka markalara motor sağlayan bir markadan bahsediyoruz. VW grubu ile arıza ve yedek parça-servis fiyatları konusunda kıyas kabul etmez. Evet VW grubunda iç mekanda daha kaliteli malzeme kullanılmıştır. Aradaki fiyat farkı da burada kendini belli etmeli zaten. Bunun dışında bana göre bir marka ülkemize yatırım yapmışsa bir avantajı var demektir. Ya iş gücü maliyeti, ya vergi, ya da başka getiriler. Ülkemizde parça üretilmesi ve parça birleştirilmesi ile övünüyorsunuz ama tek getirisi istihdamdır. Ve otomotiv sektörü bu parça üretim ve birleştirme şeklindeki tecrübesini, sermayesi de dahil tam yerli bir araç üretimine dönüştüremiyorsa burada övünülecek bir şey yok. Sonuçta diyoruz ki "Allah razı olsun Renault, fabrika açtın, iş verdin, ekmek verdin..." Ne araba, ne askeri sanayide tam yerli üretim kesinlikle böyle bir şey değil. Üniversitelerinin içi boşaltılmış, bilimden uzaklaşan bir anlayışla tam yerli üretim yapılamaz, parça üretip, parça birleştirilip Türkçe isim konabilir ancak.

Misafir-6072 10.05.2018 14:13

misafir 5924 yine araştırmadan yorum yapmışsınız 2017 yılında en çok otomobil satışlarında ilk 10da 3 adet ww vardır. Golf 3. sırada tiguan 7. polo 10. sıradadır. Sürekli avrupa ve amerikadaki satışlardan örnekler veriyorsunuz. Abd ve avrupadaki yol kalitesi ile ülkemizdeki malesef bir değil. Clio alan insan daha 1. yılında arabasının her yerinden tıkırtılar duymaya başlıyor çünkü malzeme çok basit ve kalitesiz. Wv grubu araçlarda bu sıkıntı daha az seviyede hatta çok daha az. Çek skoda dediğiniz araç yılın araba ödülünü almış bir araba(superb) ve sınıfında passatla liderliği paylaşıyor. Çok övdüğünüz renonun talismanı satışta adı bile yok. Jettanın satışları düştüyse octavianın yükseliyor vatandaş yine ww grubuna gidiyor. İspanyol diye küçümsediğiniz leon, astrayı aurisi megane hbyi tahtından etti golfle yarışıyor sınıfında. Bence siz fransız fanatikliğinizi yerli üretim bahanesiyle kendinizi haklı çıkartmaya çalışıyorsunuz. Reno ve fiat yıllardır teneke diye eleştirilen bir araçtır. Malzeme kalitesi ve konforu berbattır. İlk yılında dökülmeleri ve takur tukur sesleri duymaya başlarsınız.Yıllardır birikilen veya kredi ile çekilen paraları bu hurdalara kimse ayırmak istemez. 80 bin megane verceğine 90 100e golfe biner. Ki zaten öyle oluyor yıllardır vw dünyada ve türkiyede kendini kanıtlamıştır. Tek eksisi yatırım yapmamasıdır. Ancak bu araç almamaya sebep değildir. Söz konusu milliyetçilikse işin kaymağını fransızlar yiyor bunu da göz önünde bulundurun. Honda ve hyundai için aynı şeyleri söylemeyeceğim onlar parasının hakkını veren araçlardır.

Misafir-7314 10.05.2018 11:38

Resmi rakamlara göre bir markada ortalama filo satışları yüzde 40-45 arası. Hem vergi indirimi alacaksın hem bayi.Sonra aracı ver kiralamaya, ariza çıkarmaya yakın kilometrelerde satışa çıkar. .Artık öyle bir noktaya geldiki kendi resmi 2.el araclarini kurumsal satiyorlar. Filo satışlar niye arttı vatandaş artık kolayca araba alamıyor, alamıyorsan gel kirala yani. Türk muhendislerin işçilerimizin maşallahı var neredeyse sıfır hatayla çalışıyorlar. Ayrıca otomotiv sektörünün katma değer katisida ortada. Burada kimse bunlara itiraz etmedikı. Ama niyeyse bazı arkadaşlar ısrarla ya cidden asıl bahsedileni anlamiyor ya da anlamıyor. Burası ideoloji ya da siyaset meydanı değil kimse vatan haini de değil. Ama lütfen sizlerde kuru sahiplenmeyi savunuculugu bırakın. Umarım ilk 7 nin 6 sini biraz olsun anlamışsınızdır. El mahkum ayak gardiyan hepsi bu...

Misafir-7247 10.05.2018 11:27

5924, Clio ve i20 ucuz olduğu için satmıyor ve fiyatlarıda poloya yakındır, seat ibiza ile aynıdır. Hem avrupa'da hem de bizde sınıf lideridir. Bilinçli avrupa tüketicisi polodan daha çok tercih etmektedir.Birçok genç tasarımı çok daha üstün olduğu için ve kaliteli olduğu için clio ve i20 alıyor Listede 1 adet Çek skoda(17 sırada) ve 1 adet ispanyol seat var (23. sırada). Skoda octavia da Megane Sedan dan kaliteli falan değil. Sadece vw saplantısı olan ve jetta tedavüülden kalktığı için alınan bir araba. ABD'de vw, hyundai, toyota, nissan aynı seviyede, aynı fiyatta halk arabalarıdır. Ancak ülkemizde bilgisizlikten sadece alman markalarının kaliteli olduğunu düşünen bir grup var. Bu doğru değil. Bakın ABD'de Elantra, jetta'dan daha öok satılıyor ve fiyatları aynı. Bence siz bu gerçekleri anlayın ve sonra yazın. Bu işler tırla-gemiyle araba getirmekle olmaz (olmadığı için zndan elde edilenaten meksikada üretilen jettanın satışı karlı gelmedi ve datışı durduruldu). Bir ülkede eğer çok satıyorsanız elbette yatırımı, fabrikayı düşünmeniz gerekir. Daha az satış yaptığınız Polonya'ya 2. fabrikayı açmak yerine, çok daha fazla satış yaptığınız Türkiye^ye yatırım yapmanız gerekirdi. Mercedes aptal mı yıllarca önce Mercedes Benz Türk'ü kurdu. Burada otobüs, kamyon, minibüs üretiyor, Ford aptal mı? Toyota, Hyundai, Honda bilmez miydi tırlarla-gemilerle araba getirmeyi? Bence uzun vadede halk biliçlendikçe bu sıraya yazılma palavrası da bitecek, zaten vw'nin satışları düştü, liderliği de Renault'a kaptırdı, C sınıfı sedanı yok artık.Bana 5 kuruş yatırımı olmayanın, fabrika açmayanın malını niye alayım ben?Neden Çek malı skoda alıp Çek işçisini kalkındırayım? Megane Sedan gibi, Corolla gibi, Civic gibi bence daha şık, kaliteli ve ülkemde üretilen arabalar varken.

Misafir-5569 09.05.2018 22:49

bizim ülkemizde ekonomi sınıfında renault ve fiat; orta sınıfta toyota ve honda çok satmaktadır. yüksek meblağlara çıkınca premium alman araçları daha çok satıyor. ama amerika pazarına baktığınızda lüks sınıfta japon lexus ve acura ve orta üst segmente baktığınızda honda accord ve toyota camry araçları en çok satılmaktadır. yani demek istediğim bu konuda toplum psikolojisi de önemlidir. ama her ne sebeple olursa olsun çok satan araç, fiyatına göre uygun da pahalı da olsa başarılıdır. nihayetinde birçok rakibinden daha çok satmıştır. mesela avrupada da clio araçları en çok satan b segmenti aracıdır. zaten nisan ayı sıralamasına baktığınızda uzun yıllardır üretilen megane, corolla, passat, civic olması da bu anlamda tesadüf olmadığını düşünüyorum.

Misafir-5924 09.05.2018 17:18

misafir 5394,bahsettiğiniz seat skoda vw türkiyede satışları çok iyi olan araçlardır. listeye bakarsanız anlarsınız octavia superb polo passat leon golf en çok satılanlar listesinde üstelik sizin bahsettiğniz araçlardan çok daha donanımsız ve pahalı olmasına rağmen. Bence ülkemizde yatırım yapan araçları üretenler bunu düşünmeli. eğer o kadar iyiyseniz bu millet neden ülkesine yatırım yapmayan araçları tercih ediyor? siz bunu hastalık olarak bahsetmişsiniz ancak gerçekçi olmak lazım. Reno fiat hyundai grubu araçlar fiyatlarını yükseltsinler bir tane bile satamazlar. Tercih edilmesinin sebebi fiyatına göre en iyiyi veren olmasıdır. Mesela megane sedan ve egea ideal bir filo arabası aynı zamanda orta halli aile arası. Keza clio ve i20 de öyle. Parası olan zaten bu araçları almıyor almana gidiyor. Peki neden bu grup türkiyede bu kadar satış yapıyor fabrikası olmamasına rağmen sipariş edilen bi araba 2 ay sonra gelmesine rağmen. Bence bunları araştırın ondan sonra yorumlarda bulunun.

Misafir-6954 09.05.2018 16:40

bazı arkadaşların söylediği gibi ülkemizde yerli olduğu için arabalar tercih edilmiyor böyle bir bilincin olduğuna inanmıyorum ülkemizde üretilen yabancı araçların fiyatları ithaline göre düşük veya servis avantajları var yedek parça sıkıntıları yok hangi ustaya götürsen yapılma ihtimali yüksek. koy ülkemin insanının önüne fiyatları aynı olsa bile yerli olan yerine avrupayı tercih eder kafamızda bir prestij sorunsalı var borca girip araba almayı çevremize havalı görünmeyi bişey sanan örgütsüz bir toplum olduğumuz kanaatindeyim. tamamen kendi üretimimiz olan güvenli ve konforlu dünya standartlarında orta ve alt sınıfımıza öncelikle hitap edebilecek makul fiyatlı bir araba yapmayı çoktan başarmış olmamız gerekiyordu kendimizi ülkemizde montajladığımız araçlarla avutmamız bence doğru değil ancak yine de ülke ekonomimizin insanımızın yararına. bir sıkıntım da vatandaş olarak şirketlerin ötv siz aldığı araçlarının filo araçlarının ilk on sırada geniş yer bulması ancak sıradan vatandaşın ailesini ve kendini koruyabilecek konforda güvende araç alayım dediğinde sırtına bir çok vergi yükü bindirilmesi aldıktan sonra da yakıt giderleri altında ezilmesidir. ancak hiç birimizin bu konuda elinden bişey gelmez

Misafir-5394 09.05.2018 15:20

Yerli üretimi küçümseyen arkadaşlar. Bizde üretilen CHR, Megane Sedan, Civic ve i20 gibi modellerden daha iyi olduğunu iddia ettiğiniz ithal modeller nelerdir yazar mısınız? Mesela Megane Sedan ve Civic'e alternatifiniz ne? Satıştan kalkan meksika üretimi jetta mı, yoksa Çek üretimi skoda mı? İ20'ye alternatiniz ne? iki hava yastığı olan poo mu, yoksa ispanyol arabası seat mı?Tüm dünyaca kapışılan CHR'ye alternatifiniz ne?.Bugüne kadar hiç yollarda görmediğim ispanyol seat arona mı? Bunlar mı, biz de üretilenlerden daha iyi olan seçenekler?

Misafir-9410 09.05.2018 09:28

Burada üretilen arabaların tüketiciye değil, tüm memlekete faydası var, bunu idrak etmek çok mu zor! Gönül ister ki her şeyiyle yerli arabalarımız olsun, ama şu anda yok. Ama en azından burada imal edilen arabalar var. Bu firmalar sayesinde de aile geçindiren insanlar var. Hala yerinde duruyorsa azıcık da kalbiniz konuşsun.

Misafir-2106 06.05.2018 21:00

Trk insaına niçin beleş versinler, bu nasıl mantık? lkemizde üretilen Renault, Oyak-Renault'ça üretilir. Mercedes, Mercedes-Benz Trk tarafından üretilir, Fiat'ı Tofaş üretir. İlla sizin cebinize para girmesi şart değil, bir vatandaşınız maaş alır işçi olarak, mühendis olarak. Yan sanayi kazanır. Asıl donanım olarak en zayıf marka bence ithal olan vw dir. Yıllarca donanım fakiri arabaları bize sattı. Şu anda ülkemizde üretilen tüm arabalar dünyaya ihraç ediliyor ve beğeniliyor. Sadece bazı kişiler ne yazık ki hala "alaman" hastalığının pençesinden kurtulamadı.

Misafir-2066 06.05.2018 18:19

Fiyat farkı yoksa...yok mühendisler işçiler kazanıyor. .ben tuketiciye ne faydası var dedim..yerli ve milli olana can kurban tabiki standartlardaysa..kaldiki bu markalar ülkemize ait değil. Burda üretiliyor diye de turk insanına beleşe vermiyorlar..inşaallah hakkıyla ürettiğimiz bize ait bir yada birçok markamız olur..gerçek durumu özetlemek nerdeyse bazı vatandaşlar istemiyora dönüyor yazık haksızlık etmeyin. Sermayenin vatani milliyeti dini olmaz işlerine gelmese bir dakika durmazlar ülkemizde. Ayrıca birçok ülkede mesela geri görüş kamerası vs birçok donanim mecburi bizlerde bu varsa lütuf ama yine fais fiyat ek vergi demek.duble yol ve eğitim şart elbette lakin rekora koşan trafik teröründen vasata mecbur olmamızın hicmi payı yok.mecburuz yani ww. Bmw vs vs alan yine alıyor ilk 7 nin 6 si diye alıyorum demek gerçekçi gelmiyor hepsi bu

Misafir-300 06.05.2018 11:42

Tüketici Türkiye'de üretilen bir arabayı alırken istihdama katkı sağladığını biliyor ve fiyat farkı yoksa yerli olanı tercih ediyor,şaka yapmıyoruz ülkemize fayda sağlıyoruz

Misafir-8159 06.05.2018 10:38

Neden olmasın, elbette ülkemizde ürettiğimiz B ve C segmenti araçlarının 6 tanesinin ilk 7'de olması tesadüf değil. Ayrıca Türk mühendis ve işçisi kazanıyor. Dışarıya daha az paramız gidip dövizi bir nebze de olsa sakin tutuyor. Yoksa artık araba seçimi zevke kalmış. Dünyadaki bütün küresel markaların arabaları güzel. Dolayısıyla bilinçli olmak adına iyi ki yerli üretimler daha çok satıyor.

Türkiye, yıllardır sedan araç tercih ediyor. Hatchbag ve Stationwagon araç tercih etmiyor.
Megane liderliği bırakmaz. Egea ve Clio da ikinci ve üçüncülüğü.
4. 5. ve 6'ncılık için Passat Corolla ve Civic arasında kıyasıya bir rekabet geçecek gibi.
Honda'nın yukarıyı zorlaması için sanırım manuel dizel değil de 9 ileri otomatik vitesi çare olacak gibi. Yoksa bu satışların sadece benzinli makinelerle yapıldığını düşünsek bu bile başarı.
Hyundai'nin i20'lere uyarladığı 7 ileri otomatik vitesiyle satışları daha da artar eğer VW'nin fiyat artışı politikasını izlemezse. Malum Polo yukarı sıralardan pahalı fiyatı nedeniyle uzak.
Duster hakettiği yere geldi. Yeni kasasıyla gayet güzel satış rakamlarına ulaşmış gözüküyor.

Misafir-4140 05.05.2018 22:14

İlk 7 nin 6 si ülkemizde üretilmiş aman ne güzel mantığı nedir ya şakamı yapıyorsunuz. Tüketiciye ne faydası var bunun millet mecburiyetten alıyor.

Misafir-9309 05.05.2018 20:31

Ne yazık ki bir firmanın ülkemize yatırım yapıp-yapmaması bazı vatandaşlarımız için önemli değil. *** Tüm dünyada kapışılanCivic-Corolla-i10-i20-CHR-Megane sedan-Clio HB ve Fiat Egea (ayrıca Ford-Mercedes-Fiat ticariler)Türkiyede üretiliyor, ülkemize büyük katma değer sağlıyor.

Misafir-4829 04.05.2018 20:04

ilk ilk 7 sıranın 6'sının ülkemizde üretimi olan modeller olması yerli olanın öncelikli tercih olduğunun göstergesi ve çok olumlu,satışları en çok düşen wosvagen Türkiye'ye yatırım yapmamasının etkilerini görmeye başladı,i30,308,elantra,ibiza'nın listede olmasını beklerdim çünkü ibiza makul fiyatıyla diğerleri kalitesiyle daha fazla satılmayı hak eden arabalar

Misafir-6039 04.05.2018 13:06

Duster yorumu neden eksilenmiş anlamadım??? Bence de f/p olarak rakipsiz. SUV sınıfının lideri olmuş. 2. Nissan, 3.3008, 4. Tucson ve 5. Kuga. Nihayet bu sınıfta hakeden arabalar ilk 5'e yerleşti.

tokay ceritoğlu 04.05.2018 09:59

para değeri düşünce vatandaş bari 0 araç alayım dedi,2 eldeki abuk sabuk değerlendirmeler ve çok yalanlı bir satış politkasının da olması 0 aracı öne çıkardı.renault marka olarak sedan+ clio toplamında açık ara şampiyon,2 ci ve 3 cü belli,sonraki grup 4-6 arası daha sonra 7-13 arası birbirlerine çok yakın sayılar,bunlarda böyle bir grup.diğerlerinin dikkate alınacak bir satışları ve politikaları yok,adları geçsinden başka gayeleri de yok,2 elleride artık sıkıntılı olur.

Misafir-8867 04.05.2018 09:29

Bu kadar pahalılığa rağmen satşlar kötü değil, krediyle alımlar, filo falan derken gırla gidiyor, bu ekonomik koşullara rağmen. Megane Sedan bu senenin en karlısı belliki. Hondacılar birinciliğe oynarız diyorlardı, nede olsa dizeli gelmişti! Ama gidiş o kadar da parlak değil!

Misafir-8668 04.05.2018 06:46

Sıfır araba satışları kendini korumasında 2 önemli faktör görüyorum, 1ncisi kredi çekiminin kolaylaşmış olması, 2ncisi ikinci el piyasası allak bullak sıfır araca bağlantılı olarak 10-20 bin kar ile alım satımlar yapılıyor, hal böyle olunca sıfır araca yönelimlerde fazla oluyor, e ne yapsın ikisi de kendi penceresinden haklı, satıcı da kendi aracını satsam ne alacam diyor, kendi aracı 3-5 yaşında dahi olsa aynı aracın bayideki sıfır fiyatı 3 katı fiyatı ile satılıyor vs...

Misafir-4538 04.05.2018 05:37

İlk 7 modelin 6'sı yerli.Güzel Haber

Misafir-2507 03.05.2018 21:34

YÜRÜ BE DUSTER KİM TUTAR SENİ HEDEF 7.CİLİK