Michelin Motorlu Lastik Üretti

Michelin Motorlu Lastik Üretti
GELECEĞİ elektrikte gören otomotiv firmaları son yıllarda elektrikli araç ve pil üretimi için milyarlarca doları bulan yatırımlar yaparken, geliştirilen bu araçların piyasaya sunulması için artık gün sayılmaya başlandı. Renault’dan, Nissan’a, Chevrolet’den Toyota’ya, Mitsubishi’den Audi’ye kadar bir çok şirket elektrikli araç gelişiminde artık son noktaya gelirken, şimdi gözler bu araçlarda kullanılacak lastiklere çevrildi. İşte bu noktada da Fransiz Michelin devreye girip, otomotiv sektöründe devrim yapacak bir buluşa imza attı. ‘Active Wheel’ isimli yeni ürünüyle elektrikli motoru lastiğin içine sokmayı başaran Michelin, bu yeni icadı sayesinde sektörde tüm dengeleri değiştirecek. Ar-Ge’ye yılda 600 milyon Euro’yu aşan yatırım yapan Michelin, 2008 yılında start verdiği Active Wheel projesini, Brezilya’nın Rio de Janerio şehrinde düzenlenen Michelin Challenge Bibendum organizasyonunda ilk kez tanıtıp test ettirdi. Etkinlikte Peugeot’nun BB1 ve Heuliez’in Will konsept araçlarında kullanılan Active Wheel, kaputun altındaki elektrikli motorun tekerleğe entegre edilmesiyle ortaya çıktı. Active Wheel’de tüm önemli birleşenler tekerleğe monte edilerek, ön ya da arka kaporta altında bir motor, süspansiyon, şanzıman, debriyaj ve vites kutusu gereğini ortadan kaldırıyor. Michelin tarafından yaratılan bu tekerlek, otomotiv üreticilerinin isteğine göre 2 ya da 4 tekerleğe birden uygulanabiliyor. Bu da araçların iki veya dört çekişli olmasını sağlıyor. Active Wheel, lityum iyon pille çalışan elektrikli araçlarda kullanılabiliyor. Michelin CEO’su Michel Rollier, dünyadaki en yenilikçi lastik markası olduklarını belirterek, elektrikli ve alternatif yakıtla çalışan araçlarda kullanılan lastiklerde rakiplerden bir adım önde olduklarını söyledi. Active Wheel teknolojisinin otomotiv dünyasında bir devrim olduğunu söyleyen Rollier, “Biz alternatif yakıtlarla çalışan çevreci araçlar için lastik üretmeye hazırız. Yani geleceğe hazırız. Şu anda otomotiv firmalarının harekete geçmesini bekliyoruz” dedi. Lastiğin kullanıldığı Peugeot BB1 gibi elektrikli araçların geleceğin şehir içi araçları olacağını söyleyen Rollier, Active Wheel teknolojisinin otomotiv tasarımlarını da değiştireceğini, bu sayede araçlarda daha fazla alan yaratma şansı olacağını kaydetti. Rollier, şunları söyledi: “2020 yılında elektrikli ve hibrid araçların payı yüzde 20’ye çıkacak. Bizde geleceğin lastiklerini tamamen emisyonu azaltacak şekilde geliştiriyoruz. Şu anda emisyonu yüzde 20’ye varan oranlarda düşüren lastikler ürettik.”

07.06.2010 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
NAZIM ÖZDEMİR İSK. 15.06.2010 11:24

SÜPER BİR OLAY ÇOK HOŞUMA GİTTİ TEBRİKLER. KUTLARIM BÜTÜN ÇALIŞANLARINIZI BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLERİM.

jef hardy 08.06.2010 09:10

çok iyi