Mercedes AMG GT

Mercedes AMG GT
Mercedes hayranlarının aylardır beklediği Mercedes AMG GT nihayet gün yüzüne çıktı. SLS AMG nin izinden giden bu araba Mercedes'in spor modellerinin amiral gemisi olmaya aday görünüyor. Mercedes 4 litrelik çift turbolu V8 biturbo motora sahip olan bu canavarı 2 versiyonda piyasaya sürmeye hazırlanıyor. AMG GT nin versiyonları arasında hacim farkı olmayacak. 6,8lt ve 502 beygirlik M178 motorun bu araba için hazırlanmakta olduğunu geçtiğimiz yaz basına sızdıran Mercedes hayranlarına yoksa 6,8 litrelik bir canavar mı geliyor yorumlarını yaptırmıştı. Detaylar ele geçtikçe, AMG GT de sadece 46 beygirden feragat ederek motor hacmini neredeyse yarı yarıya küçülterek çok daha gelişmiş bir motor seçeneği sunduğu anlaşıldı. Yeni AMG GT nin 456 beygirlik motoru 100 km/s ye sadece 3,9 saniyede ulaşıp 302km/s gibi bir maksimum hız vaat ediyor. Bu hız yeterli gelmiyorsa size AMG GT S e bakmanızı önereceğiz. Diğer versiyon olan AMG GT S ise neredeyse yarı hacminde olmasına rağmen M178 motorla aynı gücü üretiyor. AMG GT S in 0-100 hızlanması 3,7 saniye sürüyor ve yaklaşık 310km/s maksimum hızı var. Bu çılgın motorun ürettiği muazzam güç, 7 vites ve kilitli diferansiyel ile arka tekerlere aktarılıyor. Bu denli büyük bir motor kullanılmasına rağmen arabanın ön ve arka tarafının ağırlığı ise neredeyse aynı. Alüminyum kasayı taşıyan ayarlanabilir süspansiyonlar AMG GT de opsiyonel iken AMG GT S te standart geliyor. Elektronik diferansiyel ve performans egzozları da iki versiyonda da standart olarak sunuluyor. Teknik özelliklerinden başka arabanın diğer özelliklerinden bahsetmek gerekirse herhalde ilk söylenecek şey arabanın ne kadar güzel çizildiği olurdu. Ön tarafındaki keskin ve kaslı hatları arka tarafındaki yumuşak hatlarla birleşerek arabanın aerodinamik yapısını kuvvetlendiriyor. SLS AMG nin varisi olduğu düşünülünce akla ilk gelen yukarı açılan kapıları bu modelde göremeyeceğiz. Ön konsolda havalandırma boşlukları Mercedes logosu haline gelmiş standart yuvarlaklardan ibaret. Sürücünün elinin altına yerleştirilmiş onlarca kontrol düğmesi ilk bakışta dağınık görülse de kendi içerisinde bir düzeni var. Muhteşem görsel özelliği ve inanılmaz gücü ile Paris Autoshow'un yıldızları arasına girmesi şüphe götürmeyen bu arabanın hangi ülkelerde satışa çıkacağı ve ne kadara satılacağı ise henüz bilinmiyor.

10.09.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-7029 19.09.2016 16:19

Sırf Mercedes diye yıldızı var diye bu araca o kadar para verilir mi? AMG GT ve Jaguar F-Type bence GT segmentindeki en kötü tasarıma sahip. AMG GT alacağıma giderim o paraya Nissan GT-R, Porsche 911, Honda/Acura NSX, Audi R8, Lamborghini Huracan, BMW i8 alınır daha mantıklı. Bu kadar çok seçenek varken kim hala ne Mercedes'inden bahsediyor

Misafir-882 19.09.2016 13:57

Misafir-5590 kod adlı arkadaşım saydığınız araçlar içinde tartışmasız Nissan GT-R veya Porsche 911'i tercih ederim. Sn. Misafir-5590 kod adlı arkadaşım sana katılıyorum AMG GT gerçekten Mercedes'in ürettiği en kötü tasarıma sahip araç. Audi R8 ve BMW i8 bile AMG GT'den bence daha iyi bir tasarıma sahip. Bence GT sınıfında rekabet Nissan GT-R, Porsche 911, Audi R8 ve BMW i8 arasında geçer

Misafir-5590 19.09.2016 11:34

AMG GT için Mercedes'in ürettiği en kötü tasarıma sahip araç diyebiliriz, hatta tam anlamıyla berbat. GT ismini haketmiyor böyle bir tasarım, diğer GT statüsündeki araçlara baktığımızda gerçekten çok vasat. AMG GT ve rakiplerine baktığımızda; Nissan GT-R, Porsche 911, Jaguar F-Type, BMW i8 diye sayabiliriz. AMG GT'nin tasarımı bana fazlasıyla F-Type çağırıştırdı. Biz Mercedes'i yıllarca lüks ve prestijli otomobilleriyle tanıdık fakat genel anlamda son 15-20 yıla baktığımızda Mercedes iyice saçmalamaya başladı. Sen Mercedes'sin tüm dünya seni lüks ve prestijli otomobillerinle tanıdı fakat Mercedes saçmaladığı yetmiyor gibi şimdi birde her sınıfta araç üretmeye başladı ki bence bu da çok yanlış

Misafir-2906 19.09.2016 10:16

Fırat bey siz Mercedes'i Bugatti veya Koenigsegg ile karıştırıyorsunuz sanırım. Mercedes nerede? Ferrari, Lamborghini, Porsche nerede? SLS AMG gibi bir otomobilin üretimini durdurupta AMG GT gibi bir araç üretmek hangi akla mantığa sığıyor Mercedes? SLS AMG varken AMG GT'ye kim bakar. Ferrari, Lamborghini, Porsche ve Nissan GT-R Mercedes-AMG GT'nin çok önünde otomobillerdir. Sakın "elmayla armutu" karıştırmayın. Mercedes-AMG GT kendi çapında güzel bir araç olabilir ama AMG GT asla bir Ferrari, Lamborghini, Porsche veya Nissan GT-R asla olamaz

fırat 12.02.2015 12:13

burak kardes bende senin kararına saygı duyuyorum ama AMG gt bu tasarımla hem 911i hemde i8i geçer hele o 911 yıllardır bildiğin 911 işte değişen bişey yok. Tabi lamborghini aventador ve ferrari f12 berlinetta hepsini geçer...

Burak 15.10.2014 00:29

Şafak bey kararınıza saygı duyuyorum lakin i8 dikkat ederseniz bir performans aracı değil bir ekonomi ve sürüş keyfi aracıdır.O aracı alacak olanlarda o aracı yakıt tasarrusu,ekonomisi,tasarımı ve sürüş keyfi için tercih edeceklerdir ki bu da BMW'nin Mercedes'e göre en büyük avantajı.Porsche 911'i ise zaten tartışmaya gerek yok gerek sürüş dinamikleri gerekse yol tutuş performansıyla bu sınıfta BMW'den sonra en büyük şansa sahip araçlardan birisi.Mercedes-AMG GT'nin dikkat ederseniz performansına hiç laf ettiğim yok fakat unuttuğunuz birşey var performans arayanlar Porsche alır Mercedes değil.Kimse tutupta Mercedes'e o kadar para vermez.Mercedes-AMG GT performans anlamında kendi çapında iyi bir araç fakat asla bir Porsche 911 değil.Öyle ki bu sınıfınta en büyük şansa BMW i8 ve Porsche 911 sahip Mercedes değil.Mercedes ancak AMG GT ile Jaguar F-type ile üçüncülük için rekabet edebilir.Ben birincilik için Porsche ile BMW arasında sıkı bir rekabet olabileceğini düşünüyorum bu rekabette mercedes'in üçüncü olabilmesi bile bence mercedes için büyük şanstır.

Şafak 04.10.2014 13:14

Burak Bey kararınıza elbette saygı duyuyorum... Lakin günümüzde araba tercihinde yalnızca sürüş keyfi, performans ya da marka değil, hepsi aynı anda aranır oldular. ben şahsen bir BMW hayranıyım, ama objektif olmak gerekirse şuanki i8 fazla sıradışı geldi bana. Porsche desek zaten alanında efsane ona kuşku yok. ama sokaklarda bmw ve porsche çok çok klasikleştiler. i8 belki sokaklara renk getirebilir, porsche ise havalı olabilir, ama yenilik, performans, düşük tüketim ve sıradışılık AMG GT de mevcut gibi geldi. Tabii ki bu tamamen kişisel bir görüş. AMG GT mi İ8 mi deseler, kalbim i8 der ama gözlerim AMG GT'de kalırdı...

Burak 16.09.2014 12:49

Mahmut bey kararınıza saygı duyuyorum fakat sözünüze asla katılmıyorum 'mercedes vs diğerleri' eskindendi fakat artık otomotiv sektörü yalnızca bir markadan oluşmuyor öyle ki genel olarak mercedes'i incelediğimizde de artık mercedes'in de eski mercedes olmadığı bir gerçek.çünkü mercedes son yıllarda satışlar konusunda inanılmaz bir düşüş yaşıyor ve sürekli olarak bmw ve audi'nin gerisinde kalıyor.çünkü eskiden mercedes böyle değildi fakat son yıllarda mercedes çizgisini inanılmaz bozdu ve eski çizgisini kaybetti.yani artık 'mercedes vs diğerleri' çok kilişe ve eski bir söz olduğu içinde mercedes'in mercedes'liği artık mazide kaldı.

mahmut 16.09.2014 07:19

Söylenecek tek şey "Mercedes ve diğerleri".

Burak 13.09.2014 22:13

Şafak bey kararınıza saygı duyuyorum lakin bmw i8'i bir performans aracı olarak üretmedi i8 sıradışı olmak ve tasarruf yapmak isteyenlerin tercih edeceği bir araç bu yüzden i8'i bir performans aracı olarak değerlendirmeniz çok yanlış.porsche 911 ise gerek sürüş konforu gerekse sürüş performansıyla spor otomobiller içerisinde en büyük şansa sahip bir araç.öyle ki mercedes henüz bu sınıfta daha yeni.porsche ise spor otomobiller sınıfında yıllara dayanan bir tecrübeye sahip.öyle ki mercedes bu konuda porsche ile ne teknik ne de satış konusunda asla porsche ile yarışamaz.performans arayanlar porsche 911 sürüş keyfi arayanda bmw i8 alır tutupta kimse parasını boşu boşuna mercedes'e vermez.

Şafak 12.09.2014 18:03

her ne kadar tasarım açısından beğenilmese de; tasarruf, performans ve günlük kullanım açısından sınıfında kuşkusuz ilk sırada olacağa benziyor. martı kanat kapı olmaması hepimiz için hayal kırıklığı oluşturmuş olabilir.. ayrıca performans konusunda ise porsche 911 ve BMW i8 toz yutabilir diyorum. i8'in torku sürekli sağlayamadığı konusunda bir yazı okumuştum, (ve yazı güvenilir rahat olun)..

Burak 12.09.2014 13:49

Herkesin kararına saygı duyuyorum fakat sözünüze asla katılmıyorum.porsche 911 ile bmw i8 varken tutupta kimse mercedes-amg gt'ye o kadar para vermez.boşuna kimse kendini kandırmasın.spor otomobil sınıfında tasarım anlamında en iyi tasarıma sahip olan iki otomobil var biri porsche 911 ve biri de bmw i8 sahip onun dışındakilerin şansı çok az.mercedes-amg gt belki iç tasarım anlamında belki porsche 911'den daha iyi bir iç tasarıma sahip olabilir fakat asla dış tasarım anlamında daha iyi olamaz.mercedes-amg gt'nin arka far tasarımı laguna coupe'yi andırıyor ki bu da amg-gt'ye puan kaybettiriyor.porsche 911 ise yıllardır süren klasik hatlarını modern bir tasarımla birleştirerek kullanıcısına sunarken bmw i8 ise sıradışı tasarımı,üstün kalite ve teknolojisiyle spor otomobiller içerisinde fark yaratan bir tasarıma sahip.bu konuda bmw i8 sınıfındaki diğer araçların tasarımına da yön verecek öncü bir tasarıma sahip.

Sertan 11.09.2014 19:46

2014 M-B S-class coupe ve sls amg karışımı bişey olmuş :))

Kemal 11.09.2014 01:31

Mercedes yine harika bir iş çıkarmış ortaya gelecekti arabalara yön verecek tasarım.
Tek kelimeyle mükemmel.

ahmet g. 10.09.2014 22:09

bu arabaysa ötekiler ne ? Yok böyle bi araba boşuna demiyorlar mercedes ne yapsa en iyisini yapar diye