Mazda'nın Yeni Hedefi

Mazda'nın Yeni Hedefi
Japon otomobil üreticisi Mazda son yıllarda sektörde bir trend haline gelen hibrit otomobiller üzerinde değil de daha ekonomik geleneksel benzinli otomobiller geliştirme programı olan Skyactiv üzerinde yoğunlaşarak farklılık yaratmayı başarıyor. AutoNews'in haberine göre Japon otomobil üreticisi bu rotadan sapmayacak gibi görünüyor. Bu doğrultuda şirket Skyactiv programına devam edecek ve 2020 yılında itibaren şuan ki yakıt tasarrufunun %30 daha fazlasını sağlayacak Skyactiv 2 programını devreye sokacak. Mazda'nın planı dizel veya benzinin daha temiz bir şekilde yakılarak hem yakut tasarrufu sağlanması, hem performans kaybının önlenmesi hem de daha az karbon salınımı. Mazda'nın motor geliştirme biriminden sorumlu yöneticisi Mitsuo Hitomi bu konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: “ Eğer yakıt ekonomisini daha da fazla düşürmek istiyorsak, izleyeceğimiz tek yol yakıtın daha temiz yakılması olacak. Bu plan doğrultusunda atacağımız bir sonraki adım 2020 Avrupa mevzuatları çerçevesinde olacak.” Japon otomobil üreticisi Mazda ayrıca HCCI olarak adlandırılan Homojen Şarjlı Sıkıştırma Ateşlemesini de benzinli araçlarda kullanmak istiyor. Bu sistem klasik yöntemdeki gibi kıvılcım ile ateşleme yöntemiyle değil hava basıncı ile yakıt hava karışımını ateşliyor. Ancak Mazda şimdilik bu sistem için birkaç engele takılmış durumda. Öyle ki mevcut benzinli motorlarda kullanılan malzemeler yüksek basınca ve aşırı sıcaklığa dayanıklı değil. Bu da tüm sistemin yeniden değiştirilmesi ve daha güçlü parçaların yer alması anlamına geliyor ki bu işlemin son kullanıcı fiyatını bir hayli yükselteceği tahmin ediliyor.

07.01.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!