Mayıs 2018 Satış Rakamları

Mayıs 2018 Satış Rakamları

Mayıs ayında Türkiye otomobil pazarı, 2018 yılı ilk beş ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre %4,78 azalarak 302.311 adet olarak gerçekleşti.

Binek araç satışları, 2018 yılı Mayıs ayı sonunda geçen yılın aynı dönemine göre %2,13 oranında azalarak 234.645 adet oldu. Hafif ticari araç satışları ise, 2018 yılı Ocak-Mayıs döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %12,96 azalarak 67.666 adet olarak gerçekleşti.

Maysı ayında Renault Megane modeli en çok satan C Segmenti sedan modeli olurken onu Fiat Egea ve Toyota Corolla izledi. Yine aynı segmentte en çok satan hatchback model Volkswagen Golf olurken ardından Seat Leon modeli ikinci sırayı aldı.

Mayıs dönemi en çok satan SUV modelleri sırasıyla Nissan Qashqai, Dacia Duster ve Peugeot 3008 oldu. B sınıf küçük segmentte ise Renault Clio, Hyundai i20 ve Peugeot 301 modelleri en çok satan modeller oldular.

En Çok Satan Modeller

SıraModelSatış
1Renault Megane Sedan15.837
2Fiat Egea Sedan14.309
3Renault Clio HB12.000
4VW Passat9.501
5Toyota Corolla9.192
6Honda Civic9.060
7Hyundai i206.780
8Nissan Qashqai6.339
9Peugeot 3016.288
10Dacia Duster6.172
11Ford Focus Sedan6.098
12Renault Symbol5.541
13VW Polo5.535
14VW Golf5.102
15Opel Astra Sedan4.869
16Hyundai Accent Blue4.401
17Dacia Sandero3.994
18Mercedes C Serisi3.919
19Skoda Octavia3.893
20Peugeot 30083.608
21Skoda Superb3.471
22Citroen C-Elysee3.097
23Seat Leon2.978
24Hyundai Tucson2.697
25Hyundai Elantra2.674
26Ford Kuga2.392
27VW Tiguan2.137
28Opel Corsa1.998
29Renault Clio ST1.930
30Audi A3 Sedan1.834

En Çok Satan Hafif Ticari Modeller

SıraModelSatış
1Ford Tourneo Courier8.185
2Fiat Fiorino Combi6.339
3Fiat Doblo Combi4.525
4VW Transporter3.851
5VW Caddy3.587

05.06.2018 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-5767 22.06.2018 18:03

Karizmatikler, güçlüler, ekonomikler bir arada,
Ah şu dolar kuru da olmasa.
Dertlinin derdi bir değil,
El parasıyla araba almak hiç hoş değil.
Vergileri bu kadar çok almasan ne olur,
En azından verginin vergisini almasan çok iyi olur, çok da güzel iyi olur.

Misafir-2659 20.06.2018 13:50

Iki yil ve daha eski Mayis ve diger rakamlara da baktim, ilk otuzda BMW5, ve MB-E gibi E sinifi araclar varmis, artik onlar listeden dusmusler, cogunlugu VW Passat'a birazda MB-C'ye gitmis.

Misafir-6137 19.06.2018 13:31

Hic kimse buradaki en gercekci rakam icin hic yorum yapmamis, ticari arac satislari yaklasik yuzde 13 dusmus!, asil onemli olan bu... Kimse ticaret yapamiyor cok belli, ve sonraki donemlerde daha da kotulesecek ekonomik krizin gostergesi esnaftan baslar.

tokay ceritoğlu 19.06.2018 17:47

seçim sonrası gelen aylarda satış rakamları bakalım nasıl olacak düşüş % 25 leri bulacak mı? yoksa eskisi gibi rekorlar mı kıracak göreceğiz,kredili araç alımı had safhada,belki de küçük çapta iş yapan esnaf artık ödeyemeyeceğini anladığı için borca girmek istemiyordur.bir de ticari araç filo alımı sayılarına bakmak lazım.

Misafir-9871 13.06.2018 08:29

çevremde engelli raporuyla ötv siz araç alma imkanı olanlar hariç kimse araç alamıyor tabi şirket araçlarıda var onun harici vergisini tam ödeyip araç alan alabilen görmedim uzun zamandır..

Misafir-7159 12.06.2018 13:58

geçen seneye göre krediyle araç alındığında yaklaşık iki kat paraya mal oluyor aynı araç ama bizim milleti durdurmaya yetmemiş bu anlaşılan sadece yüzde ikibuçuk gibi bi düşüş var galiba sadece beni etkilioyr bu ekonomik kriz:)

Misafir-9934 11.06.2018 21:10

Baz polo 86200 bin TL, turbo motorlu 99 bin TL'den, dizeli ise 117 bin TL'den başlıyor. Rakiplerinin fiyatlarına baktığınızda versiyona göre 15-20 bin TL daha pahalı olduğunu görürsünüz (örneğin i20'nin bazı 71400TL, dizeli ise 91500 TL). Yani polonun fiyatları anlamsız şekilde yüksek ve bu yüzden de az satıyor.

Misafir-9618 10.06.2018 22:16

vw ne yapsın ki. almanyada 15 bin eurodan başlıyor polo. bizim paramızla 75 türk lirası. E bunun nakliyesi bayisi çalışanı derken fiyat normal. bence doğuş grubu da bu durumdan memnun değil. sıkıntı fiyat politikası değil, vergi politikası.

Misafir-4568 07.06.2018 13:55

polo ve golf resmen yerlerde sürünüyor, vw bu fiyat politikasini devam ettirirse 2-3 yil sonra opel gibi satmaya baslar

tokay ceritoğlu 07.06.2018 10:28

bazı insanlar seçim önceleri araba ve ev alma planlarını ertelerler,mal alma niyeti olanların en uygun koşulları yakalar yakalamaz,hemen ve de beklemeden almaları her zaman daha akıllıca olmuştur.bu günkü küçük yüzdelerde düşüşler sırf bu beklemelerden kaynaklanıyor,ancak satın alma gücünün giderek düşmesi söz konusu,araba fiyatları da ,kredi oranları gibi artmaya devam ederse ,satışların düşme oranı % 25 gibi oranlara ulaşırsa,ancak o zaman satışlar düştü diyebiliriz.

Misafir-6676 07.06.2018 09:18

2014de hiç harcamadan kenara atacağım 12 maaşımla sıfır araç alabiliyordum. O zaman maaşım dolar 2lerde seyrederken 2500 dolardı aracım 30 bin dolardı. Şuan maaşım 1300 dolar civarında yani maaşım 4 yılda yarı yarıya düşmüş. Aracımın bugünkü sıfır fiyatı 110 bin TL yani yaklaşık 25 bin dolar. Bu da yaklaşık 19 maaş yapıyor. Yani önceden 12 maaşa aldığım arabayı şimdi 19 maaşa alıyorum. O yüzden aracımı yenilemeyi düşünmüyorum aracını bu fiyatlara rağmen yenileyenlere de allah akıl fikir versin diyorum.

Misafir-1996 07.06.2018 00:35

İlk 5 ay bireysel satış tutarı 225 bin yani.tabi bunun içinde şirket adına alınan ya da engelli alımlarının rakamlari da dahil.tam olarak bilmediğimiz için tahmini bu oranda düşersek içler acısı. Mayıs ayı düşüş yüzde 15...bu gidişle önümüzdeki aylarda filo satışları da düşecektir. 2008 krizinde olduğu gibi bikere ye mahsus 3 aylığına tüm vergi oranını yüzde 18 e çekme durumu yaşanabilir. Yoksa iflaslar kacinilmazda. Allah sonumuzu hayra çevirsin.

Misafir-1248 06.06.2018 20:25

Ekonomiyi ayakta tutabilmek için şirketlere ve filolara büyük kolaylıklar sağlanıyor. Fakat bunun bir doyum noktası olacaktır. Otomativ sektörünün balon olduğunu düşünüyorum. Öngörülerim çok karanlık. Bence bu yıl araba aldınız aldınız. Yakında rüyamızda bile göremeyiz. Umarım yanılıyorumdur.

3d d 06.06.2018 18:27

satışlar AŞIRI ARTAN FiYATLARA rağmen tam gaz gidiyor. herkesin beklediği DÜŞÜŞLER YAŞANMIYOR.
ilginç olan peugeot 3008 in düşük fiyatlı baz modelleri hiçbir bayide bulunmuyor,nedeni ise talep görmüyor olmasıymış.kısacası talep gören en boş modelinin fiyatıda 200.000 tl den başlıyor inanması zor ama GERÇEK !..

Misafir-7784 06.06.2018 15:08

SUV'da zirve: 1 Nissan Qashqai, 2. Duster, 3. 3008, 4.Tucson, 5. Kuga, 6. Tiguan. Bu sıralamada QQ zaten hep lider, ancak Duster, 3008 ve Kuga'da çok başarılı.

Misafir-9302 06.06.2018 14:38

Clio zirveye demir attı (hem bize, hem de avrupa'da) helal olsun.

Misafir-9869 06.06.2018 12:51

vah vah opel resmen bitmis türkiyede