Mayıs 2017 Satış Rakamları

Mayıs 2017 Satış Rakamları

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2017 yılı ilk beş ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre %8,57 azalarak 317.500 adet olarak gerçekleşti. 2016 yılı beş aylık dönemde 347.277 adet toplam pazar gerçekleşmişti.

Otomobil satışları, 2017 yılı ilk beş aylık dönemde geçen yıla göre %10,33 oranında azalarak 239.760 adet oldu. Geçen yıl aynı dönemde 267.371 adet satış yaşanmıştı.

Hafif ticari araç pazarı, 2017 yılı Ocak-Mayıs döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %2,71 azalarak 77.740 adet oldu. 2016 yılı aynı dönemde 79.906 adet satış gerçekleşmişti.

SıraModelSatış
1Renault Megane Sedan13.246
2Fiat Egea13.116
3Renault Clio HB10.295
4VW Passat8.251
5Honda Civic8.125
6Hyundai i207.823
7Ford Focus Sedan7.723
8Renault Symbol7.232
9Opel Astra Sedan6.836
10Toyota Corolla6.824
11VW Polo6.815
12VW Golf6.332
13Peugeot 3015.909
14Dacia Duster5.882
15Dacia Sandero5.854
16Nissan Qashqai5.406
17Citroen C-Elysee4.472
18Hyundai Accent Blue4.313
19VW Jetta4.080
20VW Tiguan3.613
21Seat Leon3.223
22Fiat Linea3.188
23Mercedes C-Serisi3.061
24Hyundai Tucson2.873
25Skoda Octavia2.860
26Opel Corsa2.532
27Dacia Dokker2.379
28Opel Astra HB2.341
29Toyota C-HR2.270
30BMW 5-Serisi2.250
31Mercedes E-Serisi2.242
32Skoda Superb2.171
33Renault Clio ST2.139
34Nissan Micra1.997
35Ford Fiesta1.918
36Peugeot 30081.902
37Opel Insignia1.837
38 Seat Ibiza1.690
39Renault Kadjar1.574
40Audi A41.528
41Audi A31.528
42Daica Lodgy1.494
43Hyundai Elantra1.467
44Kia Cerato1.457
45Fiat Egea HB1.377
46Renault Megane HB1.351
47Honda CR-V1.285
48Toyota Auris1.213
49BMW 3 Serisi

1.147

50Kia Sportage1.110

Kaynak: ODD Raporu

06.06.2017 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-4006 24.06.2017 23:07

Dizel mazda 3 geçen sene piyasaya girdi sitesine baktım önerilen satış fiyatı 39 bin yazıyor. vergilerle araba çıkmış 90 bine şimdi 120 bini geçmiş. şartlarımı zorlasam araba alırım ama zorlamayacağım. ikinci el arabamı yaptırıp yaptırıp bineceğim ne zaman vergiler ab kriterlerine gelir o zamana kadar sıfır araba almak yok. insanları anlamakta zorlanıyorum. yüz bin bir arabaya verilir mi? kredi falan dünya bi borç ... insanlara normal gelmeye başladı...

Misafir-8859 24.06.2017 15:24

Ötv indirimi şart ülkemizde arabalara ödenen vergi çok fazla!!!otomobil Firmalarıda indirim yapmalı.2017 ilk 6 aylık dilimde 2016dan kalan araçlar ve filo satışları yapıldı(turizme dayalı kiralık vb filo satışları).2017 son altı ayında ne olacak durum?parası olan bile alamıyor sebep araçlar çok pahalı!!!fiesta olmuş 80bin,golf olmuş 140bin,a3 olmuş 160bin inşallah dahada düşer satışlar büyük bir otomotiv krizi yaşanır...

Misafir-9282 14.06.2017 15:03

En boş , en vasat araçlara istenen paralarda sadece devletin yaptığı %5 lik vergi artışının mı etkisi var? Kur farkı falan deyip bide %10-%20 arası modelimiz yeni deyip zam yapan firmaların hiç mi suçu yok ? Dolar Kuru 2016 sonunda 3,53 tü,şimdi 3,51 eee fiyatlar niye 2016 yıl sonunda ki gibi değil firmalar o zaman kar almadan mı araç satıyorlardı da fiyatları hala bu kadar yukarda mesele arz talep bu fiyatlarla hala %11 lik satışta azalma oluyorsa diyebilecek çok şey de yok!! Bize her zaman ki müstehak kazıklanmaya bu kadar alışınca sanıyorum zevk almaya başladık o yüzden firmalarda önce bindirip sonra kuş kadar indirip kampanya safsatalarıyla bizlere gereğini yaparlar .....

Misafir-3275 12.06.2017 08:22

arkadaşlar benim de anlamadığım ülkemizde üretilen araçlar fiyat açısından daha avantajlı olması gerekmez mi. sonuçta nakliye maliyeti yok. neden fiyatlarını yüksek tutuyorlar. bir tek Toyota bu avantajı fiyatına yansıtıyor sanırım.

tokay ceritoğlu 12.06.2017 14:03

şubattaki fiyatına bakarsanız yansıtmadığını,satışlar çok düşünce mecbur kaldığını görürsünüz.

tokay ceritoğlu 09.06.2017 14:56

7127,2203,her iki yoruma da katılmamak mümkün değil,elbette muayeneyi karayolları yapabilir,zaten yapıyordu da,bu tüv denen kuruluşta yabancı payı da var,duyduğumuz kadarı ile,dolayısıyla gelir var sa yurt dışına transfer de var demektir,muayene gecikme cezasını da maliye bakanlığı alıyor.diğer taraftan vatandaş artık tr ye yatırım yapmayan her marka ve işbirlikçilerine de tepki veriyor,daha sakin olmak için yabancı halk arabası almak yerine ülkemizde üretilen araçları alırız olur biter.

Misafir-2203 09.06.2017 13:00

yahu arkadaşlar yorumları okuyorum da bu ne tansiyondur bi küfür etmediğiniz kalmış toplum olarak ne hale geldik böyle. herkes fikrini saygı kuralları içinde yazsın bizde birşeyler öğrenelim. yapmayın bu kadar ağır yazmayın...

Misafir-7127 09.06.2017 12:50

Yahu tüv dediğiniz nedir? Karayolları yapamaz mıydı bu dandik muayeneyi? Her şehre bir kulube kur, içine de uyduruk bir kaç makine,1-2 personel koy,300 kağıdı ver geç bu mu yatırım?? Sonra neden sadece doğuş yapabiliyor bu muayeneyi? Yatırım fabrika kurmakla olur, arabanın eksozuna boru sokup ölçüm yaparak olmaz.Doğuşun hiçbir fabrikası yok, sdece al-sat. Yerli üretim kalitesiz değil, bizde üretien Corolla, Megane Sedan, Honda Ci,vic, Mercedes kamyon-otobüs ticari, Ford kamyon-ticari Hyundai i10-i20 tüm dünyaya satılıyor, tüm dünya beğenerek alıyor. Yatırım yapmayanın mal yerine yatırım yapanın malını alırsak kalkınırız

Misafir-7003 09.06.2017 04:37

Devlet yurtdışından gelen arabadan kdv ötv mtv alıyor da , yerli üretimden kdv ötv mtv almıyor mu? Yerli üretim vergiden muaf mı? Yurtdışından gelen araçları satın alırken yerli araca göre daha fazla döviz ödemiyor musun? Dışarıya ödediğin her döviz senin ekonominde cari açığını arttırmıyor mu? Koskoca abd biile daha bir kaç ay önce otomobil firmalarına abd de fabrika açıp üretim yapmaları konusunda posta koymadı mı? Bizim ülkenizde kaliteli üretimin ,üst segment araç üretilmemesin nedeni firmaların üretim stratejisi ile alakalıdır. Kimsenin seni sömürdüğü yok. Beğenmiyorsan yerli üretimi satın almazsın olur biter.

Misafir-5506 08.06.2017 23:57

Devlet yatırım yapandan mı çok kazanıyor, yoksa dışarıdan ithal edilen araçlardan mı. Bir düşünün bakalım. Yatırım yapana her şey yarı yarıya bedava. Bize kattıkları ne, sadece orada çalışan işçiler. Üstelik yurt dışından gelen arabayı almak için bir araba parası daha vergi olarak veriyoruz, bunları dile getiren yok, her ağzını açan, burada yatırımı yokmuş ta, bilmem ne. Sanki burada üretim yapanlar bizi sömürmüyor sanırsın. Kalitesiz beş para etmeyen arabaları Türk üretimi diye almaya devam ettiğimiz sürece de daha çoook kazıklanırız.

murat ERDOĞAN 09.06.2017 22:31

ben öğretmenim. fabrikada falan çalışmıyorum yani kırşehire yolunuz düşerse bi yemek yeriz. misafir ederiz.
bize kattıkları ne sadece fabrikada çalışan işçiler demek çok yanlış bir yaklaşımdır.
bu fabriklarda 10 binlerce belki 100binlerce işçi çalışıyor. ailelerinide hesaba katarsanız milyon kişi ekmek yiyor. kim doyuracak bu insanları. düşünceniz bence yanlış. ülkemize yatırım olması iyidir.

Misafir-3389 08.06.2017 23:16

leon merdiven altı üretilen marka değil. İstediğin zaman ulaşamıyorsun. bayilerde çok seçenek olsa üç katı daha fazla satar

Misafir-7164 08.06.2017 19:37

Ya arkadaş ülkeme japonlar fabrikalar kurmuş istihdam sağlamış, Türk otomotiv yan sanayisinin gelişmesine vesile olmuş, ülkenin tanıtımına fayda sağlamış,korkunç katma değer sağlamış ... Sen bunları küçümse kalk alman tüvk ü almış de aynı kefeye koy. Çok sevdiğin vw 3 sene önce Türkiyeye fabrika kurmaktan vazgeçip polonyayı tercih etti.
Hala kalkıp vw nin fabrika kurmamasını bile savunup yatırım yapanları küçümsüyorsunuz.
Yok böyle saçmalık

Misafir-3175 08.06.2017 14:16

Sanayi ve ticaret bakanlığının verilerini incelersen Alman firmalarının, ortaklıklarının ve diğer girişimlerinin japonları katladığını görürsün sen sadece otomotiv yatırımı açısından olaya bakıyorsun. Bu yatırım yapmama olayı mantık dışı uzatıyorsunuz, Alman tüv,doğuş otomotiv ve devlet ortak girişim faliyetleride var, sonuçta zaten imalatçı vw firmasından fazla kazanan devlet memnun siz neden rahatsız olmuşsunuz anlamak mümkün değil.

Misafir-3458 08.06.2017 11:30

leona takan yok, küçümsediğiniz filo onda da var dedim. Ne var yani filo satışını gizlemek mi istiyorsunuz, leon da filo oldu işte. Leondan rahatsız olan da yok. Ama Türkiye'de iyi satış yaptığı halde kuruş yatırım yapılmamasından rahatsızım, doğru.(Renault, Ford, Fiat, Hyundai, Mercedes, Honda'yı örnek almalı yatırım yapmayanlar)

burakburkay 08.06.2017 10:17

"Sn. Misafir 2011" yazdıklarınıza ek olarak, Dizeli olmamasının yanı sıra tüp seçeneği de olmayan ve alan kişilerin sadece benzinli kullanabileceklerini bile bile aldıkları ve kasası makyaj dışında değişikliğe uğramamış, buna rağmen 4000 adet satışı geçmiş Jettayıda unutmamak gerekir.

Misafir-7342 07.06.2017 16:51

leon iyi ki filo satmış taktınız leona kabul edin işte fiyatı ne olursa olsun satıyor araba geçen yıl ucuzdu diye satılıyor dediniz şimdi pahalandı yine satılıyor. bu sefer de filoya verdi diyorsunuz. o filo araçları türkiyeye henüz girmedi peyder pey girecek satışın büyük bölümünü doğuş oto yaptı ve ellerindeki araç sınırlı sayıda sipariş aracı olduğu için filolar henüz gelmemiş. ancak buna rağmen ün yapmış markalardan yani auris astra megane egea gibi kendinden ucuz arabalardan bile fazla satmış. bu bazılarını neden rahatsız ediyor anlamış değilim.

tokay ceritoğlu 07.06.2017 14:23

garp cephesinde değişen bir şey yok,megan artık bu şekilde devam eder,toyota şubatta yaptığı zamlı satışın negatif etkilerini,honda makul fiyatı varken zam yapmasının karşılığını düşüşle almış,ortalama % 10 düşüş var ama satışların bu fiyat yüksekliğinde yarı yarıya düşmesi gerekirdi ki ikaz edici olsun,firmalar düşüşü ihracaatı arttırarak kapatacaklar,örnek corolla 2016 da % 49 tr ye verdiği aracı 2017 de % 28 olarak belirlemiş,artık daha fazla indirim de yapılacağını sanmıyorum,

Misafir-2011 07.06.2017 13:25

Sadece ilk üç değil. Focus sedan, Passat, Polo,Symbol, Astra sedan, 301, C elysee'nin de çoğu kiralık ve filo(Hatta Seat Leon'da 1750 adet tek bir seferde filo aracı olarak bir ilaç firmasına satış yaptı). Bunu küçümsemek için söylemiyorum, filo-kiralık satabilmek de bir başarıdır. Filo satmayan araç olarak dizeli olmayan Honda Civic'i görüyorum.

Misafir-5012 07.06.2017 10:37

Megane Sedan ortalığı darma duman etti, helal olsun Renault !

burakburkay 07.06.2017 10:34

Aslında ilk üç sıranın ne olduğu belli ama yinede vatandaş neye biniyor tam olarak görebilmek için keşke şirket-filo araçlarının satış rakamlarını ayırt ederek sonuçları görebilsek çok sağlıklı olurdu.Nitekim fluance'ın yerini alan megane, ve linea'nın yerini alan Egea "şirket-filo" ların vazgeçilmezleri oldular.Bu da bir başarıdır tabi. Renault ve FİAT burdan kazanıyor zaten ülkemizde.

Misafir-1073 07.06.2017 09:44

Sayın Murat bey, güzel yazmışsınız, ancak örnek olarak verdiğiniz toyota 2016 aralık ayı rakamları ile kıyaslandığında aracın fiyatının indiğini değil, aksine yükseldiğini görüyoruz. Firmaların önce %20 artırıp sonra %14 indirim yaptık demeleri çok hoş olmuyor. İndirim yapacaklarsa özden yapmaları gerektiğini düşünüyorum. Ve tabi ki devletimizin de vergi artışını artırabilmek için bu vergi dilimlerinde yeniden düzenlemeyi gereksinim olarak görmesi gerekir.

murat ERDOĞAN 09.06.2017 22:25

efendim haklısınız. bu söylediğiniz her marka için geçerli. sizin gözden kaçırdığınız şey toyota corollanın 2016 yılı kasım aralık ayı satış fiyatı 94 bin tl iken ocak ayında 106 bin gibi astronomik rakamlara çıkıp bu aylarda tekrar 94-5 bin bandına inmesidir. tüm araçlar ocakta zam yaptı. yaptığı zammı geri çeken toyota oldu. karlı çıkan toyota oldu. yoksa bana ne babamın şirketimi. :D keşke olsaydı :D

örnek vermek gerekirse corolladan en büyük payı alan yeni civic oldu. civic executive kasım aralıkta 91 bin liraydı şimdi 101 bin lira (lpg siz) . ve hala zam yapıyorlar. keşke bu da babamın şirketi olsaydı :D

Misafir-1161 07.06.2017 08:43

bu fiyatlara bu satışlar çok bile en az yüzde 25 azalması lazım ama bizim millete mustahak tepki vermesini bilmiyor keyif düşkünü insanlarız. murat beyin verdiği örnek çok iyi toyotanın indirime gidip satışları katlaması hondanın bindirip satışlarının düşmesi çok iyi örnek. ama gel gelelim bizim insanımıza bişe anlatılmaz yine bildiğini okur

Misafir-1498 07.06.2017 02:54

İndirim yapan firmalar satışlarını artırmış corolla gibi.... Çok satarım diye zam yapanlar civic ve megane gerilemeye başlamış...

Misafir-3410 07.06.2017 01:44

Arabalara resmen iki katı vergi ödüyoruz. Dünyada bunun başka bir örneği yok. Ama hala satış rakamları yüksek sayılır. Umarım araç satışları iyice düşer. Arabalara zam gelmeden aralık ayında araba almıştım. İyi ki de almışım. Bu saatten sonra da araba maraba alınmaz.

Misafir-5427 07.06.2017 01:17

Bu rakamlardan anlaşılıyor ki milletimiz artik daha az paraya daha cok donanım ve yedek parça ucuzluğunu tercih ediyor

murat ERDOĞAN 06.06.2017 19:23

satışlarda düşüş var ancak ötv indirimi için yeterli değil. Ancak araç firmalarının bazıları grafiği iyi okuyup indirime gittiler ve kazandılar.

1 ocak-30 nisan grafiğini iyi okuyan toyota corolla modelinde indirime giderek nisan ayında yaptığı 1100 araçlık satışını 2400 yaparak halkın araç almak için indirim beklediğini hem gördü hemde diğer firmalara ve devlete gösterdi. darısı diğer firmalara.
bu sene süper bir çıkış yapan honda civic ise yerinde saymaya başladı araç satınca fiyatlarda indirim bir kenera bindirim bile yaptılar. martta 91000 e satılan araç şimdi 97500 tl. haliyle toyota dan aldığı müşteri kitlesini tekrar iade etti.

vw ise bana hayal kırıklığı yaşattı. ilk 10 da 1 araç. üstelik golf yenilendi!!!! bu sene birinciliği reno tekrar ele geçirir mi acep?

dacia duster aldı başını gidiyor. nissan qashqai'yi tahtından indirecek mi acep?

yeni insignia tuttu. bu pahalılığa rağmen en büyük rakibi (passatı saymıyorum) süperb ile neredeyse başa baş bir satış rakımını tutturmuş.

yanlış fiyatlandırmanın kurbanı olan toyota auris,chr, honda crv toplamda ağzını açınca kimsenin beğenmediği Citroen C-Elysee kadar satabilmiş.

firmalarda görevli arkadaşlar bu yazıları okuyanınız varsa düşürün şu fiyatları da yeni araba alalım.
kazasız sürüşler dilerim...

BİZİ TAKİP EDİN