Maserati İçin Dönüm Noktası

Maserati İçin Dönüm Noktası

Fiat Chrysler Otomobil (FCA), yıl sonuna doğru Ferrari’yi daha bağımsız bir hale getirecek. Bu da lüks spor otomobil üreticisi Ferrari’nin artık İtalyan-Amerikan Fiat-Chrysler Otomobil’in satış ve finansal rakamlarına dahil edilmeyeceği anlamına geliyor.

Ferrari için bu iyi bir haber olsa da, İtalyan üreticinin FCA verilerinden ayrılacak olması grubun karlılığını olumsuz etkileyecek gibi görünüyor.

Ancak Fiat Chrysler CEO’su Sergio Marchionne diğer İtalyan markası Maserati’nin de aynı görevi yerine getireceği konusunda oldukça emin. Lüks İtalyan otomobil üreticisi Maserati’nin ürün gamına yeni SUV ve coupe modeller ekleyecek olması ve Amerika’da yeni açacağı bayileri de markanın karlılığını arttıracağı anlamına geliyor.

Bloomberg’e “Maserati bizim için çok önemli” açıklaması yapan Sergio Marchionne, Ferrari’nin satış ve finansta FCA’den ayrıldıktan sonra “Maserati bizim en çok arzu edilen, sahip olduğumuz en lüks marka olacak.” dedi.

Şimdilik Maserati tarafında herşey yolunda gidiyor gibi görünüyor. İtalyan marka 2014 yılında 36.448 araç satışı ile 2014 yılını ikiye katlarken, 2015 yılının ilk yarısında da geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %13 artış gösterdi.

Ancak ilk çeyrek karlılık oranları %39 düşüş ile $40 milyon azalan Maserati’nin Çin’deki faaliyetleri FCA tarafından yavaşlatıldı.

2013 yılında giriş seviyesi modeli Ghibli sedan modelini tanıtan Maserati, özellikle Amerika’da ilk aylarda başarılı satış rakamlarına ulaşmış, ancak son dönemlerde satış yapamayan bayiler fiyatlarda indirime gitti.

Öyle ki Autodata Corp. isimli araştırma şirketinin verilerine göre Mayıs ayında Maserati bayileri $9,602’a varan indirime gitti. Şubat ayında bayiledeki indirim oranı ise $3.000 seviyelerindeydi.

Tüm bu veriler de marka bilinirliğinin önemli olduğu lüks otomobil segmenti için pek de olumlu izlenimler oluşturmuyor. Tabiki Maserati’ni hala oldukça yüksek bir potansiyele sahip olduğunu belirtmekte fayda var. %13 karlılığa sahip Ferrari’yi yakalayamasa da Maserati’nin sahip olduğu %10 kar marjı, Fiat Chrysler Otomobil’in genel kar marjının oldukça üzerinde.

Bu yüzden Marchionne, 48 milyar euroluk Alfa Romeo, Jeep ve Maserati’nin global markalara dönüşmesi ve net gelirlerinin artması planında Maserati’yi dönüm noktası olarak görüyor.

18.07.2015 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!