Lüks Sınıfın Lideri BMW

Lüks Sınıfın Lideri BMW
2014 yılında da BMW en çok tercih edilen lüks otomobil markası olmaya devam etti. Ancak arkadan gelen Mercedes ve Audi farkı kapatıyor. 2014 yılında BMW 1 milyon 811 bin adet araç satarken, Audi 1 milyon 741 bin adet ve Mercedes 1 milyon 650 bin adet araç sattı. Satışlarında bir önceki yıla göre %9,5 oranında bir artış olan marka altın yılını yaşadı. Aralık ayında 177.954 adet otomobil satan BMW 2013'ün aynı dönemine kıyasla %14,2 ‘lik bir artış yakaladı. Bu ivmeye yeni çıkan 2-Serisi Coupe (27.933 adet), 2 serisi Active Tourer (13.091 adet) ve X4(21,688 adet) gibi modellerin etkisi büyük. BMW'nin en çok satan ailesi olan 3 serisi 476 bin adetle %2 artış gösterdi. 5 serisinin satışları 373 bin adede ulaşarak %1,7 gibi küçük bir artış gösterdiyse de yeni BMW X5 ciddi bir patlama yaparak 147 bin adet ile %37,4 lük bir artış sağladı. BMW 4 serisi 119 bin ve i3 16 bin satılırken geleceğin otomobili olarak tanıtılan i8 1.741 adet satıldı. 2014 yılı Audi için de bir rekor yılı oldu. VW grubu bünyesindeki marka 1 milyon 741 bin kullanıcıya ulaşarak satış rakamlarını 2013 e göre %10,5 oranında iyileştirdi. 2013 e göre %15,8 daha çok satan Audi SUV'lar 507 bin adet kullanıcıya ulaştı. Audi kullanıcıları en çok Q3 ve Q5 ‘i tercih etti. Audi ve BMW gibi Mercedes' te geçtiğimiz yıl tarihinin en yüksek satışını yaptı. Mercedes-Benz 2013'e göre %12,9 daha fazla sattı. Kompakt modellerine güçlü talep olan Mercedes-Benz'in satışlarının dörtte birinden fazlasını A, B, CLA ve GLA modelleri oluşturdu. C-Serisi modelleri 316 bin adetle markanın en çok satılan serisi oldu. S-Serisi Sedan 103 bin 737 adetle dünya çapında en çok satılan lüks sedan modeli oldu. Lüks sınıfta rekabet kızışırken, global satışlarda küçük ve nispeten daha ucuz modellerin gelecekteki lideri belirleyeceği anlaşılıyor.

15.01.2015 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Magi 28.01.2015 11:31

Ve sürekli aynı, temcit pilavı tasarım (2,3,4,5,7 hep aynı bir tek 6 serisi güzel). X6'da tam bir maganda arabası, ya futbolcu, ya da müteahhit görürsünüz içinde. bmw'nin imajı budur!

proDiesel 22.01.2015 20:16

Turbolu motor ve süper bir kaporta.. 90 beygirlik Reno mu olacak birinci , tabiki Bmw olacak..

b.ç. 22.01.2015 14:04

ülkemizde, 5,20i ye 1,6 motor koyuyorlar. sonra da satış 1. si oluyorlar ??? çok büyük tezat var. 5.20 i ye en az 2.00 motor koyulması lazımken,1,6 ile bağırıyor.

zozi 17.01.2015 22:34

Hepsininde iyi arabaları var s serisinde mercedes 3-5 serisinde bmv a5 a7 de audi gibi tabi bu benim düşüncem ama s serisi ve 3 serisi 5 serisi satışları ile ispatlıyor

Burak 17.01.2015 03:05

BMW'nin bu başarısı beni hiç şaşırtmadı doğrusu.zaten bu beklenen birşeydi.gustavo querten kod adlı arkadaşım kararına saygı duyuyorum fakat sözüne asla katılmıyorum.çünkü iyi söylüyorsun hoş söylüyorsun da mercedes'in de artık eski mercedes olmadığı da bir gerçek.kimse bunu inkar edemez.öyle ki otomobil bazında satış adetlerini inceleyecek olursanız bmw'nin mercedes'ten daha çok araç sattığını zaten göreceksiniz.mercedes'in lüks sınıf dışında bmw'yi satışlarda geçtiği bir segmentte yok zaten.

DRS 16.01.2015 20:49

BMW;Son dönemde piyasaya çıkardığı verimlilik konusunda örnek gösterilen motorları,ürün gamını hayli genişletmesi,olgunlaşan tasarımları,her zamanki gibi keyif veren sürüşe sahip otomobil gamıyla bu başarıyı hak etti.Ayrıca son dönemde ortaya çıkan BMW otomobilleri,eskisine göre çok daha konforlu ve kalite çıtası genel olarak eskisinden daha yüksekte.Böylelikle müşterileri Audi,Mercedes gibi firmalardan artık daha kolay çalabiliyorlar bence.Tabi diğer Alman üreticilerle arası öyle aman aman açık değil.İlerleyen zamanda dengeler değişebilir.Şunu da unutmamak lazım ki şu an için neredeyse rakipsiz olan İ serisi de otomotiv sektörünün geleceğini günümüzde göstermesi hasebiyle bir devrim niteliğindedir.Kasasındaki geri dönüştürülebilir termoplastik materyaller,daha önce hiç görülmemiş üretim prosesleri,yeni montajlama teknikleri ile üretiminden hurdaya çıkacağı güne kadar İ serisi daha çok konuşulacağa benziyor.Kenaf bitkisinden konsol,dönüştürülmüş plastikten yapılmış koltuklar devrimin ne boyutta olduğunu göstermek açısından sadece iki örnek..(Kenaf bitkisini daha önce Toyota kullanmıştı gerçi ama olsun).

Burak 16.01.2015 19:49

Gustavo querten kod adlı arkadaşım iyi söylüyorsun hoş söylüyorsun da fakat bir şeyi unutuyorsun mercedes'te artık eski mercedes değil bunu da böyle bilmek zorundasın.lüks sınıf dışında mercedes'in satışlarda bmw'den önde olduğu bir sınıf yok ki.kendi adıma söylemek gerekirse bmw'den bu beklenen bir başarıydı zaten.bu arada sezarın hakkını da sezara teslim etmek gerekir sonuçta bugün bmw'nin zirvede olması asla bir tesadüf değildir.bu yılların verdiği emek ve çok çalışmanın bir karşılığıdır tebrikler bmw başarılarının devamını dilerim.

gustavo querten 16.01.2015 08:00

Yine de, bi yıldız değil tabii.

YuSuF 15.01.2015 13:54

Üçü de Alman arabası... Ve üçü de gözü kapalı alınabilecek arabalar... Bizim yerli marka arabamız bile yok...Sanayi de daha çok yol almamız lazım...