LPG Araç Motoruna Zarar Verir mi?

LPG Araç Motoruna Zarar Verir mi?

LPG sistemlerinin araç motoruna zarar vermesi ile ilgili olarak öncelikle subap sisteminin çalışma yapısını anlamamız gereklidir.

Yapı olarak subaplar; subap tablası ve subap sapı olmak üzere iki kısımdan oluşur. Birbirlerine göre farklı malzemelerden üretilen emme ve egzoz subaplarının ana maddeleri alaşım çeliktir.

Emme subaplarının ısıları 550 dereceye kadar çıkabilir. Krom, silisyum ve katkılı çelikten tek parça halinde üretilen emme subaplarında, subap saplarının yüzeyleri sertleştirilir ve subap tablası ve uç kısımları stelit çelikle kaplanır. Bu sayede subapın ömrü uzar.

Egzoz subapları 900 derece üzerindeki ısılarda çalışırken sürekli ısınıp soğur ve titreşimlere de dayanıklı olmalıdır. Bu nedenle ısıya ve basınca duyarlı olacak şekilde geliştirilen egzoz subapının sapı ve tablası farklı malzemelerden ayrı ayrı üretilir.

Ardından bu iki parça birbirine kaynatılır. Egzoz subapının tabla kısmıi krom mangan katkılı çelikten üretilirken sap kısmı ise krom silisyum katkılı çelikten imal edilir. Ardından egzoz subap yuvaları stelit çelik ile kaplanır.

Yüksek devirli motorlarda tek parça olarak üretilen ve içinde sodyum bulunan egzoz subapları da bulunmaktadır. Özellikel 100 derece ve üzerindeki sıcaklıklarda eriyen sodyum, subabın içinde hareket ederek subap tablasının daha hızlı soğumasına yardımcı olur.

Benzinde bulunan yağlanma özelliği subabın yağlanmasını sağlar. Ancak LPG kuru bir yakıt olduğu için püskürtme sırasında subaplar yeteri kadar yağlanamaz ve aşınarak yıpranır. Bu yıpranma sonucunda subap tam olarak yuvasına oturamaz veya çevresinde oluşan boşluklar nedeniyletam sıkıştırma sağlayamaz ve motorun verimi düşer.

Bu sorunu çözmek için bazı LPG sistemi üreticileri dozlama ünitesi geliştirdiler. Buna göre motor LPG'ye geçtikten sonra dozlama pompası çalışır ve yağ katksı basınç altında dozlama ünitesine akmaya başlar. Bu ünite tüm subapları eşit bir şekilde yağlamaya çalışır.

Bu katkının dozu ise motor yüküne ve anlık tüketimine göre otomatik olarak belirlenir. Böylece LPG sistemi araç motoruna zarar vermeden çalışmış olur.

17.05.2017 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-406 25.07.2017 19:31

fabrikada LPG li üretilen bir araç falab yok türkiyede, honda senin dışarıda yaptığın LPG dönüştürme işini BRC ile anlaşıp iki katı fiyatına sana satıyor, sen daha öyle sanmaya devam et. LPG nin sorun çıkarması olayı da ne hondayla ne de başka bir markayla da ilgili değil, bu tamamen teknik bir konu, ha teknik bir bilgin varsa paylaş elbette. benim yok o yüzden önce bilgi sahibi olup sonra fikir sahibi olmayı seçiyorum, öyle marka fanatikliğinin de kimseye faydası yok. honda iyi ve kaliteli marka, tıpkı bir çok avrupalı markalar gibi ama LPG nin motora zarar vermesi yada vermemesi honda markasıyla alakalı bir şey değil.

Misafir-3439 25.07.2017 15:20

konu lpg motora zarar verirmi ama herkez farklı şeylerden bahsetmiş korede şöyleymiş avrupada böyleymiş opel de fordda renaultda fıat ta vs şu sorunlar falan. ya arkadaşlar bu ülkede fabrikadan üretilen lpg li dünya devi bir honda var hiç bir sorun çıkarmıyor ve performans farkı da yok ben idda ediyorum dizeldende ekonomik böyle bir araç varken neyin tartışmasını yapıyouz lpg sorun çıkaracak olsaydı honda bunu yapmazdı. benim aracim 1.6 cıvıc manuel sivasta lpg 2.35 krş şehir içi 20.krş yakıyor 1 ve1.2 benzinliler 45 krş yakıyor dizeller 30 krş yakıyor.

Misafir-4096 25.07.2017 00:07

Lpg uzun vadede, diğer yakıtlı araçlara göre motora zarar verse de, türkiyede memurun; arabam biraz modelli olsun km si düşük olsun, sedan olsun dediği araçlardan en avantajlıları bugün iyibarıyla astra sedan 1.6 edition plus, biride yeni kasa ford focus. Alın lpg yi taktırın binin kardeşim. Daha ne olsun. Memursan bu var. Paran varsa git mercedes al.hem benzinin hem konforun gözüne vur :) okkadar ;)

Misafir-5416 12.07.2017 16:22

90 bin km dir 1.5 dizel 110hp era kullanıyorum sanayiye gitmedim bile kullanımımın tamamı şehir içi ve 6 litre yakıtı hiç geçmedi tüketimim. Lpg li eram da var 1.6 112 hp lik lpgli olmasına rağmen dizele göre şehir içinde çok yakıt tüketiyor lpg yorumunuza katılmıyorum lpg ayarı yaptırmaktan bıktım binmiyorum

Misafir-7857 24.06.2017 02:47

Turbolu araçların motorları yüksek basınca daha dayanıklı imal edilirler... Bizim ahali kullanmayı bilmez ama laf eder ve tüplü şahinden vaz geçmez çünki ucuz.... Kullandığım dizel araç 900 bin km de motor orjinal..!

Misafir-9632 31.05.2017 00:44

Lpg sistemi Kore'deki gibi montaj yapilirsa aksine motorun ömrünü uzatır. 1 milyon km görmüş binlerce Lpgli araç var Kore'de. Ülkemizde Lpg ustası yok sadece montaj ustasıvar o yuzden daha cok subap erimesi vakası yaşanır. Lpg kuru yakittir yaglama yapmaz fakat motoru temiz birakir, yanma odasina giren butun yakit yakilir, tasarruf ilk orda baslar. Ulkemizde aracdaki fabrikasyon ecu uzerine lpg montaji yapilip benzin atesleme/avans degerlerine gore lpg montaji yapildigi icin yuzde yuz verimle Lpg kullanamazsiniz. Kore'de Lpg montaji yapilan araclar sahibinden alinir, optimum fayda saglayacak montaj yapildiktan sonra araca ikinci bir ecu cihazi takilir, bu ecu cihazi sayesinde arac Lpg ye gectigi zaman atesleme/avans ayari ikinci ecudan ayarlanir ve yuzde 70 lere varan tasarruf saglanir. Ek olarak ulkemizdeki gibi Lpg y gecis sicakligi 30-35 falan ayarlanmaz, motor ideal calisma sicakligina ulastiktan sonra, yani termostat actiktan sonra Lpg yegecis saglanir. Saygilar

Misafir-1032 20.05.2017 00:33

Murat Erdoğan kardeşimin yazdıkları %95 doğrudur. Asil mesele en iyi yakıt aslında benzindir. Ham petrolün rafine işleminde %48 i benzine çıkar. Kalan kısmı ise motorin jet yakıtı lpg asvalt kalorifer yakıtı vs. Çıkar. Benzin eskiden kurşunlu idi. O sebepten motorinden yüksek fiyata satıldı. Simdi benzinde kurşun yok. Motorin ise sağlık dusmani emisyon lar rezalet. Artık zamanı geldi. Olacaksa içten yanmalı motorlar benzinli olmalı. LPG ve doğal gaz Bile işlem yapılarak benzin benzeri yakıtlara çevirmek mümkündür. Motorin ancak şehir dışı tüketimlerde kullanılmalıdır. Motorin sağlık dusmanidir.

murat ERDOĞAN 20.05.2017 21:09

Teşekkür ederim.

Misafir-3508 19.05.2017 23:25

1318, bilgiler hatalı değil: baz ve atmosferik motorlu Asra Sedan, Megane Sedan, Corolla, Focus Sedan 60-65 arası iken, baz ve turbo Jetta 78 bin, golf ise 84 binden başlıyor. Sizce 60-65'e baz atmosferik alıp, 2 bine de LPG taktırmak mı daha mantıklı, yoksa 15 bin daha fazla verip yine baz ama turbo araba mı almak mı( ve daha fazla yakmak mı) daha mantıklı???

Misafir-1318 19.05.2017 20:54

5881 verdiğin bilgiler hatalı olup, lütfen tekrar kontrol ediniz. 2017 Toyota Yaris 1.33 Fun Multidrive S 63.650 TL, 2017 Skoda Fabia 1.2 Ambition DSG 61.400 TL. Üstelik skoda motor gücü aurisin 2 katı ( fiyatlar arabalar.com verileridir )

Misafir-7028 19.05.2017 15:50

övülen passatların eski modelleri parça ve tamir masrafları kabarık olduğu için yüzene bakan kalmıyor fakat piyasada 90 lı modellerde bir sürü toyota ve reno var ve hala millet yıllardır lpg ile ucuza tamir ettirip biniyor. Ciddi de bir piyasa rakamları ve satışları var. yani ölmüyor piyasası yollara bakınca göreceksiniz. passatın değer kaybı yok lafı şehir efsanesi.Belli bir süreden sonra özellikle 10 yaşını doldurunca değeri eriyip bitiyor çünkü tamir ve bakımı çok pahalı. etrafınıza dikkatlice bakın eski model vw yi nadir görürsünüz.

Misafir-5881 19.05.2017 14:52

turbo benzinli motoru boşuna övmeyin. Sizce 80-85 verip turbo benzinli alıp atmosferiğe yakın yakmak mı, yoksa 60-65 verip atmosferik alıp 2-3'e de lpg taktırıp daha az yakarak gezmek mi daha ekonomik? Ayrıca LPG avrupada da çok tercih ediliyor.

murat ERDOĞAN 19.05.2017 03:14

arkadaşlar özür dilerim. ben kızmadım sinirlenmedim. kimseyi kıracak bir söz söylediğimi de düşünmüyorum.
her neyse dediğiniz gibi kimse aracın orijinalliğini bozmak istemez. ama napalım benzin fiyatları orta kesim için uçuk. bu da bizim gibi maaşlı kesimi cezbediyor.
passat konusunda da ısrarcıyım. ben aradaki fiyat farkını hesaplamadım. % olarak değer kaybını hesapladım. sonuçta türkiyenin en çok sevilen araçlarından.

kazasız sürüşler.

Misafir-5636 18.05.2017 23:19

LPG motorun ömrünü yüzde 10 civarında kısaltır,bunu LPG ustaları bile söylüyor,çünkü LPG nin motorda yanma ısısı benzine göre daha yüksektir ,bu da motoru daha çok aşındırır.Fakat LPG nin yakıttan yüzde 40 civarında tasarruf yaptığı düşünülürse motorun ömrü bittiğinde motordaki zararın 10 katı kadar yakıttan tasarruf eder.

Misafir-3738 18.05.2017 23:13

sayın murat erdoğan.neden stres yapıyorsun anlamadım?herkes bu tür yerlerde tecrübelerini paylaşsın ki insanlara fikir versin.kızacak köpürecek ne var anlamadım.

Misafir-5970 18.05.2017 21:06

Murat ERDOĞAN, *** Senin doğruların, başkalarının yanlışı olduğundan anlaşmazlık çıkıyor ya. Sen lpg li aracından memnunsan mesele bitmiştir. Bir de fiyat kayıpları konusunda verdiğin örnekler yanlış olmuş. "D" sınıfı bir aracı alan kullanıcılar biraz da genişlik ve konfor için alırlar. O nedenle 2. el kaybı fazla olur. Buna rağmen Passat 2. el de en güçlü modeldir. Kayıp değerlendirmesini mesela Accort ve ya Golf e göre yapsan anlardım. Sözün özü, aslında hiç kimse lpg belasına bulaşmak istemiyor ama, dediğin gibi benzin fiyatı yüksek. Yalnız uzak geçmişte dizelin başına gelen, yakında lpg ninde başına gelirse hiç şaşırma. Notere filanda gerek yok 1.0 veya 1.2 turbo motorlar yakıt ve performans anlamında artık kendilerini kanıtladılar. Lpg kadar olmasa da yakıt sarfiyatları bayağı düşük.

murat ERDOĞAN 18.05.2017 16:54

bana cevap yazan tüm arkadaşlara:
gelin buluşalım noterde çağıralım benim aracım 1.6 benzin+lpg size göre çoook yakan bir araç. hemde otomatik. sizde getirin 1.0 yada 1.2 turbolu araçları 100 tl ile şehir içinde 100 tl ile şehir dışında araçları kullanalım.hangisi çok km yapacak. hani bazı arkadaşlar performans ölü diyorlar ya. tamam performanslı kullanalım.

misafir 9567. 1.5 depo benzin aracı mıy mıy sür 1000 km yol yapar. ben yılda 20000km üzeri kullanıyorum. yani benim için önemli değil. km de 8 kuruş az yakar benim aracım 1.0 turboya göre.
20000x0.08=1600 tl. yıllık lpg den karım. 350 tl sizin olsun.

sübab erir falan demiş arkadaşların bazıları. evet erir. opelde 60 binde reno honda toyotada 150 binde erir. saydığınız o parçaların değişimide 3-4 bin tl tutar. 140000x0.08= 11200 lira. değişse bile en az 7 bin lira kardayım. haa bu arada sizin turboda hiç bozulmayacak ona göre bozulursa sizde 2-3 bin lira para verirsiniz.
ben öğretmenim. eşimde öğretmen. lpg satıcısı falan da değilim. aracımı aralıkta aldım. benzinle biraz bineyim dedim. 1.5 ayda 1200 lira benzin parası verdim. lpg ile aynı yolu 600 tl ye giderdim.
siz taktırmayın. lpg takılamayan araçların 2. elleri ne kadar düşüyor. bir bakın . (özellikle 2. eli en iyi olan araçları karşılaştırdım.)
1.4 tsi passat highline 2017 modeli 140.000 tl iken 2010 modeli 56-57 bin tl ye alınabilir.
1.6 ivtec civic elegance 2017 modeli 94 bin tl iken 2010 modeli 53-54 bin tl ye alınabilir.
passattaki kayıp % 60
civicteki kayıp %43
haa bu arada dizel kaybı yok diyen arkadaşa.
1.6 tdi passat comfortline 2017 modeli 137.000 tl 2010 modeli 62-63 bin tl
1.4 tsi passat comfortline 2017 modeli 110 000 tl 2010 modeli 55-56 bine alınır zaranız 20 bin liranın üzeinde araştırın öyle konuşun lütfen.

ibrahim ışık 18.05.2017 12:24

Geleceğin yakıtlarından birisi CNG ve LPG dünya artık bu yakıtları kullanıyor ve tabikide elektrikli araçlar.

Misafir-9567 18.05.2017 11:40

1.0 ve 1.2 turbo benzinli motorlu arabalar, dizel kadar olmasa da ekonomiktir. ayrıca vergi diliminden dolayı yılda 350 tl daha az para verirsin, bu da yaklasık 1.5 depo benzine tekabul eder.
su sagır sultana soylersiniz.

Bihemta Doğan 18.05.2017 20:47

sağır sultan duyar ama bunlar duymaz dostum. eski arabam 1.4 fabia ydı evimle işim arası 2 km bu güzergahda 13 litre yaktığını bile gördüm. yeni arabam 1.4 tsi 125 hp leon fr kış aylarında aynı güzergahta 8 yazın 6.5 -7 litre civarı yakıyor. şehiriçi ortalama 6 buçuk yedi civarı. linea multijet kullandım bir hafta onda da aynı değerler vardı.

Misafir-5800 18.05.2017 11:31

lpg motoru mahveder.bizzat supapların nasıl kırıldığını, eridiğini görmüş birisiyim.bobini yakma ihtimali çok yüksek.katalizörü boşaltıyor.map sensörünün çalışmasını bozuyor(hepsini yaşadım).tam bir virüs.eğer fabrika her şeyini lpg ye göre ayarlayıp aracı lpg li olarak üretirse (sonradan hiçbir şey takılmayacak,her şey fabrika) alınır.yoksa benim gibi arabanızı satmak zorunda kalırsınız.

Misafir-1987 18.05.2017 11:11

Volvo dizel araç üretimine son vermiş. Renult da 2019 da son verecek. Hollanda ve norveç 2025 yılından itibaren fosil yakıtlı araçları yasakladı. Abd de zaten dizel satmak çok zor. %4 toplam dizel araç oranı
Bence dizeli artık unutmanın vakti geldi geçiyor. . lpg nin geleceği hakkında bir açıklama duymadım ne desem yanlış olur

Misafir-7174 18.05.2017 09:49

bence lpg de en büyük sorunu kapalı otoparka girememek. bu konu bir çözülse lpg oranı daha da artar.

Misafir-8347 18.05.2017 09:44

Turbo motorların çok yaktığı görecli bir kavramdır.
1.4 Turbo benzinliler çok yakıyor olabilir ama bu 1.0 ve 1.2 turbo benzinlilerin çok yakacağı anlamına gelmemeli.
1.0 veya 1.2 turbo benzinliler teknolojik ekonomik motorlardır.
Kilometrede 30 kuruş yakıyorlar günümüz şartlarında en ekonomik motorlar turbo benzinli motorlardır.

Misafir-3115 18.05.2017 07:12

LPG motorun ömrünü kıslatmaz, motorin, benzin, jet yakıtı ve LPG en kaliteli temiz yakıt olarak rafineriden en üst ürün olarak çıkar, havayı kirletmez ve dolayısıyla ülkemizde temiz hava istiyorsak araçların daha fazlası LPG li olmak zorunda, tek önemli huus LPG ye dönüştürürken iyi bir yere yaptırmak, avrupada daha fazla arabada LPG var

Misafir-6383 18.05.2017 00:34

murat ERDOĞAN hangi 2. elde benzinli ile dizel arasında hiç fark yok ya da çok az fark var. fiyatlara bir bak bakalım. dizel arabadaki fiyat farkı ev kirasındaki kapora bırakmak gibi bence alırken benzine göre pahalı alıyorsun ama çok az yakıyorsun hatta benzine göre yarıya kadar az yakıyorsun. satarken ise kaporanı geri alıyorsun. gazlı arabaya gelincede performans memnuniyeti süper diyebilen var mıdır acaba. muhtemelen kullanılan kelime idare ediyor işte, az yakması bana yeter diyorlar. satarken ise düşünemiyorum bile:)

murat ERDOĞAN 17.05.2017 22:37

MİSAFİR 6775
Yakmasın abi. neden mi?
1. ben dizel araç alacak kadar zengin değilim. aynı aracın aynı dolulukta ki benzinli modeli ile dizel modeli arasında en az 10 bin TL fark var. yani dizel alınca benzin parasını peşin vermiş oluyoruz. birde kredi ile aldığımızı ve 10 bin tl için ekstra faizi hesaplarsak ohoooo 13- 14 bin lira zarardayız.

2. sessiz araç istiyorum. hangi araca binerseniz binin dizel olunca zar zar zar zar motor kucağınızda çalışır. ama benzinlide ses çoook daha azdır.

3. ekonomik olsun istiyorum. alacağım arabaya en baştan 10bin tl eksik vereyim ve dizel gibi de az yaksın istiyorum bu ancak lpg ile mümkün. turbolu motorların çok yaktığını sağır sultan bile duydu. kimse kimseyi kandırmasın.

4. satarken değer kaybetmesin istiyorum. 2. el araçlara bakın aynı aracın benzinlisi ile dizeli aynı fiyattır ya da çok az fark vardır. dizel daha fazla değer kaybeder.
sonuç: lpg candır.

tokay ceritoğlu 17.05.2017 18:09

6775.kişi bütçesine,kullanım şekline göre araç seçmeyi başaramadığı sürece,lpg ve sorunları devam edecek gibi görünüyor.

Misafir-6775 17.05.2017 14:57

Çok verimli bir konu seçmişsiniz. Teşekkürler ARABALAR.COM.
Benim düşüncem şu şekilde.
Makine mühendisiyim. Motor ömürleri hakkında tez çalışmam var.
Motorlar kullanım şekillerine ve yakıtına göre ömrü uzar veya kısalır.
Malumunuz en uzun ömürlü motorlar benzinli olanlardır.
Daha sonra dizel gelir.

LPG ise bence kanserli bir hücredir. Motoru önce süründürür, sonra öldürür.
5.7 Benzinli bir jeep'im var LPG taktırmıyorum. Gerekli zamanlarda ihtiyacım olduğu zaman kullanıyorum aracımı.
1.6 Atmosferik benzinli uzun ömürlü canım motorlara TÜP takarak motorları katlediyorlar.
Yaksın abi.
Tasarruf istiyorsanız yeni nesil 1.0 turbo benzinli motor ve 1.3 dizel motorlar seçiniz.

furfur 17.05.2017 23:18

dizel daha dayanıklı değil mi? otobüs motorları 5 milyon km yi rahat geçiyor.

Misafir-8633 17.05.2017 12:51

Cng sistemlerinde durum nasıl. Onlar sıvı püskürtme yaptığı için zarar vermez diye düşünüyorum.