Logan Yeniden Yenilendi

Logan Yeniden Yenilendi
Dacia Logan “ekonomik” ya da “düşük kullanım maliyetlerine sahip” gibi övgülerin yanına makyaj sonrasında tasarımıda katılıyor. Küçük sınıftaki sedan temsilci, yeni farları, tamponları, panjuru ve stoplarıyla ilk bakışta farklı olduğunu hissettiriyor. Ama teknik altyapısı, motor ve şanzımanlarıyla Dacia, tüketicinin alıştığı ve güvendiği standartlardan şaşmayarak selefinin özelliklerini korumayı tercih etmiş. Aracın köşeli tasarım geleneğinin devam ettiği görülüyor. Baş mesafesi konusunda ön ve arkada oturan yolcular oldukça şanslı. Diz mesafesi; araç içindekilere yeterli alan sunuyor fakat sürücünün dizinin orta konsola değmesi eleştiri konusu. Ön konsoldaki yeni cam açma butonları ve havalandırma kontrolleri oldukça hoş gözüküyor. İç mekandaki en dikkat çekici yenilik yeni direksiyon simidi. Daha modern tasarlanan direksiyon ele iyi oturuyor. Korna ise hala sinyal kolunun üzerinde. Ön konsoldaki malzeme ve işçilik seviyesi makyaj öncesiyle benzer düzeyde. Düşük maliyetler ve düşük satış fiyatı karşılığında çok özenli olmayan işçilik ve sert plastik malzeme yolcuları karşılıyor. Logan ailesi 1.4 lt 75 HP, 1.6 lt 90 HP benzinli ve 1.5 lt 70 HP, 1.5 lt 85 HP dizel motor seçeneklerine sahip. Test aracmızda kullanılan 1.5 dCi motor diğer üniteler gibi Renault imzalı. Benzinli motorlar selefi ile aynı güçleri üretmeye devam ederken dizel motorların verimi arttırılmış. 160 Nm maksimum torka ulaşabilen motor araç için çok canlı bir sürüş karakteri sergilemiyor. 70 HP güç üreten motor, performansıyla değil yakıt tüketimiyle daha iddialı. Ortalama 5.6 lt/100 km yakıt tüketen Logan, 50 litrelik deposuyla yaklaşık 1180 km yol alabiliyor. Cam sileceği kolunun üzerinden kontrol edilen yol bilgisayarı, gösterge grubu arasındaki ekrandan yakıt tüketimi, hava sıcaklığı ve menzil gibi bilgileri sunuyor. Ekonomi odaklı çalışan 5 ileri manuel şanzımanın vites geçişleri de çok keskin gerçekleşmiyor. Yumuşak ama biraz sesli çalışan süspansiyon geleneği kaybedilmeyen Logan’da, bozuk zeminlerdeki yolculuklar biraz gürültülü. Yüksek hızlarda girilen virajlarda araç tedirginlik yaratıyor. Önden kayma eğilimindeki Logan’ı çizgisine sokmak, tepkilere hızlı yanıt verebilen direksiyon sayesinde mümkün oluyor. Artık daha şık görünen Logan, 24.500 TL’den başlayan dizel seçenek ve düşük kullanım maliyetleriyle tüketicinin cebini düşünüyor.

19.09.2009 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!