Liderlik El Değiştirmedi

Liderlik El Değiştirmedi
2013 yılında 9 milyon 980 bin araç satan Toyota, 2014 yılında %2,5 artışla 10 milyon 230 bin adet satış yapmayı başardı. Bu rakamla 2012 ve 2013 te olduğu gibi 2014 te de Toyota dünyada en çok satış yapan marka oldu. “Today Tomorrow Toyota”(Bugün Yarın Toyota) sloganı ile yeni modellerini piyasaya süren markanın başarısının altında müşteri ihtiyaçlarına yönelik tasarımlar yatıyor. F1 yarışlarında 2002-2009 arasında 278,5 puan toplamasına ve GT 86 gibi kuvvetli modellere sahip olmasına rağmen, tasarruflu otomobilleri ile her kesime hitap etmeyi başarabilen Toyota'nın bu başarısının altında müşteri ihtiyacını iyi analiz etmek yatıyor. Hibrit teknolojileri üzerine yaptığı çalışmaları ile ilkleri gerçekleştirme amacında olan marka, 1997 yılından bu yana hibrit araç satıyor. 1997-2014 arasında toplamda 7 milyon 339 bin hibrit araç satışı yapan Toyota, toplamda 27 farklı hibrit modeline sahipken bir de Plug-in hibrit model geliştirdi. Hibrit satışlarına hız vermeyi amaçlayan firma 2015 yılı içerisinde 15 yeni hibrit araç daha tanıtacak. 1 Nisan 2013 ile 31 Mart 2014 arasındaki mali yılda karını 17,9 milyar dolar olarak açıklayan Toyota bu karı ile Japonya'nın GSMH'sını kişi başına yaklaşık 140 dolar arttırarak ülkesi için de önemini gözler önüne seriyor.

02.02.2015 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
sertaç 12.04.2015 13:35

tüv'de çalışan bir arkadaşımın tavsiyesi buraya her gün yüzlerce araç gelir, ama toyota sorunsuzunu görmedim, alacaksan toyota ya da japon al demişti. onun üzerine corolla aldım. 5 yıldır çok şükür sıkıntısız biniyorum.

berkay 11.04.2015 11:22

toyota'nın dünyanın en çok satılan aracı olması hiç de şaşırtıcı değil: sorunsuz, ekonomik,sürüşü zevkli, sahibini üzmeyen bir araç.

ayhan 11.04.2015 04:33

Türkiye bence de kendi otomobil ini yapma konusunda adım atmakta geç kalmıştır. Buna hepimiz üzülebiliriz. Lakin Japonlar küçük millet bize diyen arkadaş en azından bi google a japonya nın nüfusunu sorgulatsin

ENVER USTA 17.02.2015 15:35

arkadaşlar eski bir toyota cı olarak şunu söyliyeyim .toyotanın pıratik işçiliği ve mazeme ömrü olarak her zaman tüm dünyada takdir görmüştür ve kendi içerisindeki eleman yetiştirmesi en üst seviyededir bu yüzden müşterilerin beklentisine çok çabuk ve kaliteli cevap verebilmektedirler .örneğin biraracı piyasaya sürmeden önce o araç ile ilgili setış--servis elemanlarını ve yöneticilerini 3-4 ay önceden peryotlarla tanıtım ve eğitimlere alırlar yani senin benim aracımı yap boz tahtasına çevirmeden .buda ilerleyen yıllarda daha sadık ve tutucu müşteri kitlesi yaratır unutmayalımki araçlar bir sefer satılır ve uzun yıllar kullanınır fakat yedek parça ihtiyacı ve servis işlemleri ve maliyetleri süreklidir saygılarla ..toyota en uzun sürede en az masraf çıkaran bir orta sekment araç katogorisinde her zaman ilk 3çe girer-----

tyrell 13.02.2015 13:16

Anlaşılan taraftarlık hiç bitmeyecek kime ne faydası varsa... Toyota Grubu (bakınız grup diyorum yani Daihatsu + Hino + Lexus + Toyota) geçtiğimiz senenin birincisi şapka çıkartıyor kutluyorum. VW grubu ikinci olmuş her ne hikmetse ağır vasıtaları dahil edilmemiş ya da VW belki ağır vasıta sayısını ticari araçların içinde gösteriyordur. Her neyse...VW'i de kutluyorum. Ülkeye yatırım yapıp yapmaması sadece firmaya bağlı bir faktör değil ülke yöneticileri de bunda aynı miktarda sorumlu. Kaldı ki direkt yatırımı olmasa da tedarik yaparak dolaylı yatırımı olabilir.
Asıl merak ettiğim sayın vw'nin de dediği gibi neden insanlar Skoda varken VW alırlar ya da VW varken Audi alırlar anlamış değilim. Bu arada VW kanadından da bir açıklama geldi geçenlerde onlar da önümüzdeki yıl satışlarında düşme olabileceğini belirttiler.

cafer 13.02.2015 09:34

sayın audi-skoda-seat-porsche-man- ww çatısı altında birleşmelerine rağmen yine toyota'yı geçemiyorlar. siz neyin kafasını yaşıyorsunuz. kabul edin dünyanın en çok satılan arabası toyota. üstelik tek başına.

cafer 13.02.2015 09:34

sayın audi-skoda-seat-porsche-man- ww çatısı altında birleşmelerine rağmen yine toyota'yı geçemiyorlar. siz neyin kafasını yaşıyorsunuz. kabul edin dünyanın en çok satılan arabası toyota. üstelik tek başına.

ali 13.02.2015 08:50

sayın ww, ww, skoda, seat, audi, porshce,man... gibi markaları aynı çatı altında toplam satışında bile toyota'yı geçememiş. neyi savunuyorsunuz anlamadım.

atakan 12.02.2015 22:13

kardeşim sorunsuz diyorsanız ona bakarsan fiat albea,linea,doblo bunlarda sorun çıkarmadan uzun kilometre yapıyorlar.ayrıca toyota sadece otomobil satıyor türkiyede türkiye şartlarınada uygun arabalar satıyor corolla olsun auris olsun iyi arabalar.VW dsg olayınını biliyorum önemli bir sorun WV için ancak firma müşteri memnuniyeti için elinden geleni yaptı.burada VW ve toyota karşılaşması yapmak yanlış en kaliteli arabalar BMW AUDİ ve MERCEDES tir.1. merdeces bence. boşuna tartışıyoruz.Ben bu vatanın bir ferdi olarak Türkiye kendi arabasını üretemediği için utanç duyuyorum ve üzülüyorum açıkçası bu kadar vergi olmazdı en azından japonlar bile küçük bir millet ama kendi otomobilini ürettiriyor bu konuda yazık bize

gazanfer 12.02.2015 20:10

Burada konu başlığı dünya satış şampiyonu ve ülkemize yatırım yapmış, fabrika kurmuş olan Toyota ama bu toyota sayfasında, garip şekilde ülkemize 0 ((sıfır) tl yatırımı olan vw ile ilgili yazılar yazılıyor hala...

vw 12.02.2015 11:25

baris bey toyotada tek marka olarak girmiyor siralamaya Lexus hatta kamyon üreten hino giriyor vw grubunda ise sadece binek otolar sayiliyor zaten binek otoda vw birinci durumda lütfen bakiniz http://www.statista.com/statistics/198524/15-leading-passenger-car-manufacturers-worldwide/ birde şöyle bir gerçek var kimse skoda yı skoda olduğu için almiyor daha ucuza vw ye sahip olduklari için aliyorlar bu vw nin satış stratejisidir...

Osman 12.02.2015 10:28

Bizim firmada bütün araçlar jetta hiç durmamalarına rağmen tık demiyorlar. Halen bekliyoruz ne zaman arıza yapacaklar acaba diye merakla...

cafer 12.02.2015 08:42

içi boş ww'ne 100 bin tl civarı para vereceğime üstelik iki de bir arıza yapacak. gider paşalar passat'tan bile dolu ve sorunsuz toyota veya honda alırım.

baris 12.02.2015 08:24

arkadaşlar şunu unutmayın toyota tek marka olarak girer sıralamaya ama ww wolkswagen grup olarak girer araştırın önce ben ford kullanıcısıyım ama ww ne kadar öne geçsede toyotayı geçemez tek marka olarak

gökhan 11.02.2015 11:20

dünyanın en çok satılan aracı, amerika ve arabistan'da da açık ara önde bu başarı tesadüf değil beyler...

vw 10.02.2015 18:22

saygı değer türk kardeşim tabiki bütün pazarlar önemlidir fakat çin potansiyel acisindan daha önemli onu demek istedim birde tabiki benide kimin daha fazla sattigi ilgilendirmiyor fakat bazi toyotaci arkadaşlar en çok satan en iyidir gibi bir mantik yürütüyor bende madem öyle vw yakin zamanda fark atacak dedim.ayrıca yatirim konusunda haklisiniz fakat yatirim yapan çoğu firma tüketici ihtiyaclarini dikkate almiyor( dizel vs.)sanirim vw nin turkiyede çok satmasi o yüzden umarim vw yatirim yapar...

Alper 10.02.2015 14:30

Arkadaşlar toyota bizde satış adedine oranlandığında arıza istatistiği ne kadar düşük görünsede dünyada iş sandığınız gibi değil. Mesela bakın bir çeviriden hiç yorumlamadan örnek veriyorum.
Toyota, Amerikan hükümetine 1,2 milyar dolar ceza ödemeyi kabul etti. Amerikan Adalet Bakanlığı'nın hakkında soruşturma başlattığı Japon otomotiv devi,birkaç ay önce araçlarında ölümcül kazalara yol açan güvenlik sorunlarıyla ilgili olarak kamuoyunu geç bilgilendirdiğini kabul etti.
Toyota ve Lexus’larda şirketin araçlarının aniden gaz aldığı iddia edilmiş, şirketse bu arızaları gizlemeye çalışmıştı. Arızalar, araçların aniden hız alarak kontrolden çıkmalarına neden olmuş ve bazı ölümcül kazalara yol açmıştı.

Toyota bu arızanın ortaya çıkmasının ardından 10 milyon aracı geri çağırmasına rağmen, yine de sorumluluğu sürücülere yüklemiş ya da paspasların gaz pedallarını sıkıştırdığını iddia etmişti. Toyota bu olayın bildirimini geciktirdiği için Amerika Ulaştırma Bakanlığı’na daha önce 66 milyon dolar ceza ödedi.

gökhan 10.02.2015 11:13

sayın ww, toyota en küçük hayati değer taşımayan sorunlarda bile araçlarını geri çağırıyor. bu insana verilen değerin bir göstergesi. ww gibi kullanıcı hatası deyip üzerinden atmıyor.

Türk 10.02.2015 10:23

Bu nasıl bir mantık: Çin önemli ama Amerika önemsiz! Her ikisi de önemlidir. Fanatikçe yorumlar yapmayalım lütfen, vw çok satınca size ne faydası oluyor, kazanan almanya (toyota için de geçerli bu söylediklerim). Çok satsa ne olur, az satsa ne olur! Bir Türk olarak benim için önemli olan ülkeme yatırım yapılması ve uygun fiyata iyi arabaya binmem. Yatırım konusunda da en berbatı vw !

gökhan 10.02.2015 09:34

can bey, toyota'nın turbo motoru yok ki arızası olsun. ikincisi yağ eksiltme olayı 2000-2001 model corollalarda oldu. o da ww'in arızaları gibi yolda bırakmadı. toyota garanti kapsamında hepsini çağırdı. ww gibi kullanıcısı hatası demedi.

can 09.02.2015 20:42

japonlar yıllardır ekonomilerini düzeltmek için uğraşıyorlar ama durgunluktan bir türlü çıkamadılar.mesela bir zamanlar tv deyince sony akla gelirdi. ancak kendini yenileyemeyen sony firması artık sürekli zarar ediyor.. toyota araçları ne yazıkki içine binince kendini iyi hissetmeni sağlamıyor ve özensiz gözüküyor.bence genç nesil toyotayı piyasada tutmayacaktır.toyota yeni nesle kendini kanıtlamalı...eğer toyota madem çok iyi türk tüketicisi veya avrupalılar niçin hiç bir zaman %5'ten fazla pazar payı vermiyorlar.

vw 09.02.2015 19:06

japon sever arkadaslar geri cagırmaya girerseniz haksiz cikarsiniz japon markalar 2008 den beri hava yastigi skandalindan 17 milyon araç geri cagirmis bu isleri geçin önce http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0J22PP20141118?irpc=932 birde nasil bir mantik yurutuyorsunuz anlamadim bütün toyotaci arkadaşlar yok amerika arabistan dunyada baska yer yokmu kardeşim ayrica toyota ABD de gm ve fordun ardından 3. dür toplam satislarda , ayrica ABD de insanların yaridan fazlasi SUV ve pick up modellerini tercih etmektedir vw bu segmentlere fazla agirlik vermeyen bir firmadir zira binek araç olarak da dünya genelinde birinci siradadir buradan bakabilirsiniz http://www.statista.com/statistics/198524/15-leading-passenger-car-manufacturers-worldwide/ toyota nin abd de ve arabistanda çok satmasi inanin bana hicbir şey ifade etmiyor özellikle ÇİN gerçeği varken halihazırda en çok araç çinde satiliyor ve vw acik ara önde cin pazariyla vw daha da hizli büyüyecek ve Toyota ile farki acmaya başlayacak bu benim öngörüm değil bu verilere her yerden ulaşabilirsiniz saygilar ...

ferit 09.02.2015 18:29

fatih han bey, hadi turbo motoru geçtim. dsg şanzuman arızası, beyin kitlenmesi, elektronik arızalara ne diyeceksiniz? size tavsiyem bir ww'in servislerini gezin bir de toyota'nın hangisinde arızalı araç çok görün.

fatihhan 09.02.2015 14:28

Sevgili sorunsuz Toyota'cı arkadaşlar lütfen şunu anlayın arabaya turbo koymazsanız turbo arızası yapmaz! Turboya alışmış bir kullanıcı hayatta atmosferik motordan zevk alamaz günümüzde araçlar şehir içi kullanılıyor atmosferik araç en basit ifadeyle şehir içinde yığılır rampada yığılır şehirler arası yolculuklarda bile ani güce ihtiyacın olduğunda boynun bükülür sollamaya çıkar sollayamadan dönersin :( özetle benim aracım yürüsün yeter diyosan Toyata...Ama çağın bütün teknoloji konfor emisyon verimlilik değerleri arıyorsan toyota üzer seni maalesef gerçek bu. Araca özellik koymazsan haliyle arıza yapmaz :)

fatih 09.02.2015 11:18

beyler neyi tartışıyorsunuz anlamadım? kabul edin ve bu başarıya şapka çıkarın. dünyanın en çok satılan arabası toyota. bununla kalsa iyi amerika ve arabistan'da da toyota açık ara önde. toyota ruhu kitabını okumanızı öneririm.

ferit 09.02.2015 10:40

ww, 350 bin aracını niye çağırdı. bakınız: google şanzıman sorunu araç toplattı-arabalar toyota sorunlu olsa arabistan çöllerinde, amerikan buzullarında, türkiye emniyetinde ve bm'lerin resmi aracı olarak kullanılmaz.

fiatcı 08.02.2015 19:09

sorunsuz araba kavramını alamıyorum sonuçta binlerce mekanik parçadan çok hassas elektronik ekipmanlardan oluşan bir makine alıyorsun bu tabiki arıza verecektir bir makine basit ve yalın üretim tarzıyla imal edilmişse bu az arıza verir ama karışık ve yüksek teknoloji ürünüyse çok arıza verebilir bence toyota ve vw ye birde bu pencereden bakın ben anlamıyorum arabası olan tıpış tıpış ona bakacak servise götürcek parça fiyatlarını araştıracak garantisi bitince sanayide bir ustayla arasını iyi tutacak tabiri caizse yeni doğmuş bir bebek arabanı sevecek ve onunla ilgilenecek al arabayı çek kapının önüne yıllarca yatır pazardan pazara bayramdan bayrama sür sonrada toyota sorunsuz abi diğer arabalar dökülüyor toyota taş gibi de yok öyle...

civicc 08.02.2015 10:27

Yurtdışında toyotanın ucuz oldugunu size kim söyledi anlayamadım en pahalı araba yurtdışinda vw mi? amerikada passat 15 bin dolar.. land crusier 80 bin dolar.araçların kalitesine gore fiyatlandirma var yurtdisinda bizdeki gibi tutan arabayı kazık fiyata satmiyolar 1.6 passat 120 bin 2.0 passat 140 bin hani vergi farkı demekki bizim ulkemizde 1.6 tutuyo diye 90 bin liralık arabayı 120 e doguş grubu satıyor.toyota yurtdısinda çok premium bir markadır ve uzun ömürlü arızasız konforlu saglam ekonomik tasarımı güzel kullanışlı sürüş zevki oldugu için tercih edilir.vw ise gelişen bir marka çok güzel araçları var ama bir toyota olamaz bunu bilin.zaten vw audi skoda seat porshe grubu olarak 2. Sirayı almış ama seat skoda çok az kullaniliyor yurtdışında arabistanda seat yok zaten. Mazdayı hondayı bile begenmiyor arap zenginler toyota land mercedes ancak.

can 08.02.2015 01:57

ferit bey toyotanın sorunu yok öylemi? mühendis arkadaşımın d4d corollası yağ eksiltme ve turbo arızaları yüzünden servislerle ve toyota türkiye ile yapılan mücadele zorla garantiye sokuldu. bu istisna bir arıza değil üstelik şikayet sitelerinde d4d lerin bu sorunlarından yığınla var,aratın googleda görün.

eco 07.02.2015 21:35

toyotayı ne kadar överseniz övün wv ve hyundai onu geçecek honda ve toyota 10-15 yıllık motorları kullanıyorlar eski tas eski hamam avrupalılar sürekli araştırma geliştirme riks alma eskiye ragbet olsa bit pazarına nur yagardı italyanlar iki pistonlu araçlara geçtiler emisyon degerlerini düşürüyorlar hyundai emisyona ayak uydurmaya başladı velhasıl japonlar dünyaya ayak uyduramamaya başladı

vw 07.02.2015 19:37

ferit bey sizin basiniza gelmiş olabilir fakat bunu genelleme ye gerek yok cevremde dsg arizasina rastlamadim ama olmazda demiyorum yağ yakan toyotalardan muzdarip olanlarda var güvenlikten bahsediyorsunuz iihs nin sitesine girin testi geçenlerin listesi var orada gerçekleri görün biraz hibritten,teknolojiden bahsediyorsunuz vw de dahil birçok markanin hibrit modeli mevcut ama cok da büyük bir teknoloji değil lütfen iki modelin tüketim ve emisyon değerlerini karsilastiriniz http://www.arabalar.gen.tr/volkswagen-polo-bluemotion-i2603.html http://www.arabalar.gen.tr/toyota-yaris-1-5-hybrid-spirit-i3493.html

Erkan 07.02.2015 11:01

İşim gereği uzun zamandır dsg dizel jetta kullanırım. İstanbul trafinde çoğu zaman 10 km yolu 1.5 saatte geçtiğim oluyor. Cuma günlerini saymıyorum bile. Yaklaşık ayda 4.000 km.yaparım bu araçla daha en ufak bir problem yaşamadım. Dizel otomatikten başka çarem yok benim. Kendi kullandığımamı inanıcam yoksa...japon severlermi.

ferit 07.02.2015 10:42

can bey, toyota'nın hiçbir sorununu yazamamışsınız. ben size ww'in başıma açtığı dertlerl yazayım da dertleşelim bari: dsg şanzuman arızası- turbo patlaması-beyin kitlenmesi-elektrik arızası... vs ama toyota'da başım ağrımadı çok şükür. ayrıca kasa ve güvenlikte japonlar almanları madara etti. bakınız: google: japonlardan almanlara güvenlik dersi ( o övdüğünüz lüks passat güvenlikte orta sınıf corolla ve civic'in nasıl gerisinde açın izleyin. kabul edin dünyanın en çok satılan arabası toyota. teknolojide de almanların fosilleşmiş dizeline karşı hibrit ve hidrojenle açık ara önde toyota. gerisi laf-u güzaf

Bilal 07.02.2015 10:27

SELAMUN ALEYKUM..bazı arkadaşlar japonu bazıları almanı övmüş...amerikada sıcak iklimlerde japonları övmüşler...şöyle bi gerçek var ki amerikadaki ya da sıcak iklimlerdeki japon araçlar ile Türkiye ye gönderilen japon araçlar farklı...birebir aynısını yapmıyorlar türkiye şartlarına göre araç yapıyorlar o yüzden şahsi kanaatim Türkiyedeki araçlar(hangi marka olursa olsun)yurtdışındakiler kadar iyi değil...Yurtdışında çok farklı modeller gördüm Canım ülkemde olmayan...maalesef herşeyin 2.sınıfı bize...hatırlarsınız ilk orjinal corollalar ve daha sonrasını

ihsan 07.02.2015 08:41

Bu vw sahipleri hem dsg arızasına bi dünya para veriyo hem turbo arızasına veriyo beyin kilitlenmesi için araba serviste yatıyo gelmişler burada savunuyolar.siz malınızı toyota sahiplerinizden daha iyi bilirsiniz. Ben polo jetta citroen sahibi oldum sonra efsane corolla 2014 dizel aldım. Polo ićin 2 ay almanyayla konustular motor blogunu degistirmemek için ellerinden geleni yaptılar sonunda beni magdur ettiler ama kendileri degiştirmedi. Ben aracı kendilerine sattım.jettayı verdiler ustune 24 bin verdim. Beyin kitlendi 2 hafta yattı dsg bozuldu 3 hafta yattı kaloriferi bile bozuldu sadece radyo direksiyon elektronik aksam lastik arıza vermedi. Kapıları yalama oldu bide inkar ediyolar siz yanlış kullanmıssınız diye baktım diger jettalara hepsinin kapısı yalama olmuş onlarda yanlış kullanmış. Citroen aldım dizel turbo bozuldu başka bir arizasi olmadı.corolla aldim bakalım ne zaman servise gidicek arada arıza lambasıyla lastik ikaz yanıyo ama eminimki bu japonlar dürüst şu ana kadar 0 kmdeki gibi 30 bin kmlik araba.

Bakir 07.02.2015 07:23

Arabada kasayı Alman yapar motoru Japon denilirdi.Fakat bugün kasa konusunda yine Alman arabalarının üstüne yok.Bir wolksvagen arabanın kapısındaki o tok ses veya yol tutuşu ile Toyotanın ki bir mi ? Motor teknolojisi konusunda ise Japonlar geride kalmış durumda.Yolda kalma konusuna gelince ben 1987 Reno ile bile hiç yolda kalmadım çok şükür.

can 06.02.2015 23:12

toyota sorunsuz diyenlere şaşıyorum. zira bir zamanlar herkesi teneke dediği kuş serileride sorunsuzdu, debriyaj teli kopsa arabayı 2.vitese atıp kontağı çevirir yürürdünüz ,bütün çıkabilecek sorunları çok ucuza halledilirdi. o zaman kuş serilerini de övelim çünkü sorunsuz sayılırlardı. toyota fabrikasında yıllardır çalışan mühendis tanıyorum toyota almıyor sizce neden? toyota adapazarı fabrikasının personel otoparkına gidin bakın ne kadarı toyota ne kadarı vw. toyota araplara ve abdlilere kaliteli(!) ve ucuz arabalarını tabiki çok satar, eğer türkiyede de benzin usa daki gibi 1,40 tl olsun 2.el fiyatları arabic ülkelerdeki ve usa daki gibi olsun,mtv farkı olmasın bizdeki kuş serisi sahipleri 8 silindirli toyota cip alır tüpsüz binerlerdi ve nede güzel olurdu...

Murat 06.02.2015 14:53

Araç almadan mutlaka test yapınız. Testi yokuşu bol yollarda ve dur kalk yaparak yapmak isteyiniz. Böylece yokuş kalkış sistemini, motorun gücünü, otomatikse vites değişimlerini çok daha iyi görmüş olursunuz.

kutay 06.02.2015 14:20

erman bey, geçenlerde toyota ve ww'in servislerine gittik. toyota servisinde 2 araç vardı. o da bakımlara gelmiş. ww'in servisi ağzına kadar doluydu. hatta yer olmadığı için çoğu aracı dışarı almışlardı. ben ww tövbelisiyim. dsg şanzuman arızası mı dersin turbo patlaması mı beyin kitlenmesi mi, elektronik arızası mı... sattım kurtuldum. şimdi toyota corolla aldım. daha önce ben de dünyada en çok satılan araç olmasına şaşırıyordum. ama toyota'yı kullandıktan sonra servisin yolunu unuttum. ben devlet memuruyum. gelirim belli bütçem belli. sorunsuz araç istemem gayet doğal. ww, jetta ocağıma incir ağacı dikmişti. servis ve ustalarla kanka olmuştum. şimdi toyota ustaları sitem ediyor. niye uzun zamandır gelmiyorsun diye. işte olay bu. alman servisten, japon sorunsuzluktan kazanır. bugün de inşallah yarın da toyota hep toyota...

vw 06.02.2015 12:07

saygideger erman bey siz ne yazsaniz anlamazlar ve hayal gormekle suclarlar bizzat yasadiginiz olaya bile inanmazlar onların gözünde toyota hurdaya ayrilana kadar birkere bile sorun cikarmaz ama vw hic sanayiden cikmaz siz aldirmayin hiç kafaya takmayin ...

kutay 06.02.2015 11:58

beyler neyi tartışıyorsunuz anlamadım? dünyada şampiyon belli toyota. türkiye yanılabilir ama dünya yanılmaz. gerçekleri görüp toyota'ya şapka çıkarın.

Erman 06.02.2015 09:24

Sayın kutay sen yaşadıklarımızın hayal ürününden ibaretmi olduğunu zannediyorsun?

Abd nin kullandığı emisyon normları Us-tier2 japonların ise Lts08 Bunlar 2000 li yıllardan kalma Euro6 a göre oldukça kaba normlar Araplarda zaten emisyondan bahsedemessin bile varlığından haberleri yoktur. Dolayısıyla bu ülkelerde euro6 nın getirdiği zorunluluktan dolayı yakıt besleme ve katalizör sistemi daha hassas ve pahalı olan euro6 motorlarını kullanamazsın. Toyotanın kötü yakıtları yakabilmesini marifetmi sanıyorsunuz. Araplarda ikinci el araçlarda ithalat serbest olduğu için euro normlarının sıkı olduğu ülkederde emisyondan dolayı alınan vergi nedeniyle ekonomik olmaktan çıkmış araçlar kullanılıyor.
Almanyada çok az satsada 4 yaşında toyota 2-3 bin euro satılmazsa prese gider. Dolayısıyla Avrupada sorunsuzluğun pratikte hiçbir bir faydası yoktur.

saabcı 06.02.2015 00:06

arkadaşlar bu tarz sitelerde oto bayi çalışanları cirit atıyor. sitenin yöneticilerine sonsuz teşekkür ediyorum, bütün yorumları tarafsız olarak yayınladıkları için. benim nacizane tavsiyem, sıfır km almayı düşünüyorsanız kesinlikle test sürüşü yapın ve sakın testteki bayi çalışanın söylediklerine kulak asmayın. almak istediğiniz arabanın, sokakta otaparkta veya herhangi bir müsait zaman bulduğunuzda arac sahibine sorun bir şikayet veya sıkıntısı varmı. güzelim ülkemde bence kimse terslemez sizi. bence en mantıklısı bu. olaya daha gerçekçi bakarsınız. saygılar

eko 05.02.2015 23:25

sanirim tartismayi bitirecek saglamlik testini,youtube Top Gear Toyota Hilux yazarak son verebilirsiniz.ozellikle part 2 ve part 3 u cok dikkatli izleyin:)

ferit 05.02.2015 22:49

kemal bey, yolda kalmış toyota görmedim deyince toyot'nın tuzak reklamı aklıma geldi. hani bir kadın kılığına girmiş bir adam toyota'sının kaputunu açmış beklerken oradan geçmekte olan bir toyota sürücüsütam durmak üzereyken aniden fikir değiştirerek gaza basıp yanındakine şöyle der: bu bir tuzak toyota yolda kalmaz:))))

umut 05.02.2015 22:01

toyota arıza yapar ancak yolda bırakmaz yag yakmaz yoldan çıkmaz sanzimani motoru kötü malzeme kalitesi boyasi kötü tamponu dandik gorunusu vasat tamamda seni üzmez başını agrıtmaz.land crusier auris rav 4 avensis al bak gör kaliteyi biz gidip yaris coroola alabiliyoruz onun için kalitesiz geliyo bunu 1. Yapan adamlar gidiyo 1.8 2.0 corolla aliyo land crusier alıyo buraya getirilmeyen camry alıyo prius alıyo asıl kalite o araçlarda benim gariban vw ci arkadaslarda toyotaya çamur atıyo adam toyotaya binememiş tabiki kötülüycek dizelden başka arabaya binme şansı yok adamın. Arabistanda adamlar 5.0 benzinli land kullanıyo 4.0 camry kullanıyo v8 arabalara biniyo onlar arabadan anlamıyo 1.6 tdi jettaya binen anlıyo arabadan gülerim ancak kardeş

vw 05.02.2015 20:22

tyrell kardesim keşke herkes sizin gibi olsa size birkez daha tesekkur ediyorum ama toplumumuzda bazi kesimler hicbir suretle fikrini değiştirmiyor kanıtlar onlar için hicbir şey ifade etmiyor ben bu konudan muzdaribim sana sunu söylemek istiyorum bazi algilar asla değişmiyor ornegin japon sever arkadaşlar sorunsuzluk tutturmuslar gidiyorlar halbuki bu sayfada toyotadan şikayetçi olan arkadaşları gorebilirsin ama bu algi asla değişmez , ayni arkadaşlar vw i dsg ile vurmaya calisirlar ama inanin bunu istatistiğe vursaniz durumun boyle olmadigi ortaya cikar ayni arkadaşlar takata skandalindan, yağ yakma probleminden bahsetmezler ayni arkadaşlar arap çöllerinde sadece japonlar dayanır falan yazmislar sanki diğer markalar oralarda su kaynatiyor eriyip bitiyor sanirsiniz( siz bunun boyle olmadigini arastirip gormussunuz ama bazi arkadaslar brezilya o kadar sicak değil de diyebilirler hissedilen sicaklik yuksek nemle daha da fazladır ve bu durum araçlar için daha zor ortam anlamina gelir ) bir arkadaş ihhs den bahsetmiş eminim ki sitesine bile girmemiştir çünkü girse teste katilan tüm vw modellerinin testi geçtiğini görecek ayni arkadaş vw maliyeti düşürmek için çinde üretim yapiyor demiş ya eh be kardeşim çinde fabrika açmak malzeme kalitesini dusurmediginiz surece sadece işgücü acisindan avantaj sağlar vw cin pazarına ve birkaç ülkeye satiyor bu fabrikadan ve bu durum toyotada dahil diger marka ve diğer sektörler içinde gecerlidir.Hidrojenden hibritten bahseden arkadaşlar var mesele ilk yapan olmak ise ilk hibrit araci vw beetle ı tasarlayan ferdinand porsche nin 1901 yilinda icat ettiğini göreceklerdir ama bu konuda kimin basarili olacagini zaman gösterecek peşin yargili olmasinlar vw nin ( seat ,skania vs.)ortaklarinin toyota ile bas edemediğinden
bahsetmisler ortaklik diye bir şey yok kamyonlar dahil degil vw marka gruplarini aldi ve geliştirdi isteyen istediği markayi alabilir istese tek vw altında satabilirdi ve ayni rakamları yakalardi saygilar...

kemal 05.02.2015 19:13

20 senedir yollardayım yokuşta kaydırma yapan otomatik toyota gördüm ama yolda kalan hicbir toyota görmedim adamlarin övdügu vw her dakka arıza veriyo. En son e5 te 2014 model caddy arıza verdi haliç viyadugunda sag seritte durmuş bekliyo arkadaş. 20 metre gitse cebe girecek ama araba viyadugun ortasinda bozuldu gitmiyo. Işte vw bu kaliteli saglam turbo canavarı yakıtta cimri olsa ne fark eder yolda kaldiktan sonra.toyota honda yolda kalır mı adam gibi kullanmazsan bile yinede kalmaz.

kemal 05.02.2015 19:08

...beyler servisteki sikayetleriniz hemen dikkate aliniyor ve sizi sürekli arıyolar durum soduyolar ben 600 bin km corolla dizel kullandim yag eksiltme falan olmadi. Suanda yeni kasa corolla dizel var 40 binde 100 tl ile 500 km istanbulda kıta degistirerek gidiyorum araba çok seri degil kabul ediyorum ama kalite saglamlık sorunsuzlukta bir numara.ben her arabaya bindim aklımda iz bırakanlar auris a3 bmw 320d ve yeni corolla suanki arabam. Yag eksiltemede yag ekliyosun 1 litre servise goturmuyosun arabayı ben inanmadım. Ben hep komtrol ediyorum zevkine yagıni eksiltse aninda servise baktırırım.

vedat 05.02.2015 18:32

Hondanın gözünü seveyim..bir araç bu kadar mı sorunsuz olur..

kutay 05.02.2015 18:04

erman ve yakut türkiye emniyeti ve bm'ler neden resmi araç olarak toyota kullanıyor. çok sorunlu olduğu için mi!!!!!! emniyette çalışan bir arkadaşın toyota ile ilgili söylediği şu: yıllardır toyota'yı hor kullanıyoruz 600 bin km oldu. hala bana mısın demedi. amerika'daki dayı oğlum içinde yağ olmadığı halde toyota'yı kullandıklarını söylüyor. arabistan'da çöle ve sıcağa dayanan, d.anadolu'da kaçak mazota meyda kuyan tek araç toyota'dır. her şeyi deyin ama toyota arıza yapıyor demeyin. çok komik oluyorsunuz.

kerem 05.02.2015 17:59

...toyota ruhu kitabını lütfen okuyun. neden dünyanın en çok satılan ve en sorunsuz arabası olduğunu anlayın. toyota candır.

Erman 05.02.2015 17:21

Sn. Senin başına gelen hikayenin aynısını bende yaşadım. 0 km.d4d mmt şanzıman toyotanın son sahibi oldum. 1000 km de 2 lt. yağ ilave ediyordum. Araç yokuşlarda trafik varsa eğer kesinlikle ortasında kalıyordum. Mahkeme kararıyla iade edebildim yinede çok zarar ettirmişti. Çektiklerimde cabası.

yakut 05.02.2015 16:11

tamam be kardeşim, corollada da böyle niye avensiste öyle değil. güzelim arabam pirim yapmıyor alan zarar ediyor. inanın ben passat kullandım avensis extram vardı avensisteki güven hissi passattan fazlaydı ama avensiste zarar ettim, passatta kazanım.

mağdur 05.02.2015 14:28

2010 yılında dizel auris almıştım, araba fabrikadan çıkış defoluymuş, arabada yağ eksiltmeler, direksiyonda dökülmeler, yokuşta kalmalar, orasından burasından ses gelmeler ne ararsan var, 1 yılda tam 15 defa servise gittim ve en sonunda zararına sattım. Şikayetlerimi şirkete ilettiğimde adamlar bu tür şikayetlere alışmış umurlarında değil nasıl olsa arabayı satmışlar bir kere. Arabanın 2 litre yağ eksiltmesine normal diyorlar. Hiç kimse bana bu markayı övmesin ben ne olduğunu biliyorum, ve ayrıca Türkiyede ne kadar sevildiğini de satış rakamları gösteriyor;2014 yılı otomobil satışları içinde 8.sırada.

tyrell 05.02.2015 14:04

Sevgili VW siz lütfen araştırmacı kişiliğinizden ödün vermeyin toplumsal farkındalık sizin gibi düşünenler sayesinde yükselecek. Renault ve Çinle ilgili yorumumda neye katılmadınız bilmiyorum lakin Renaultun marka algısı düşük olabilir ama algı neticede bir pazarlama stratejisinin ürünü. Keza bu marka 2000li yılların başlarında Avrupada VW'den daha çok satıyordu. 90 lı yılların başında Opelin marka algısı Avrupada VW'den daha iyiydi.Amerikalıların Alman markalara karşı antipatisi olduğunu sanmıyorum. Alman markalar nispeten pahalı ve servis ağı Japonlar kadar yaygın değil. VW sizin de bildiğinizi tahmin ediyorum bu amaçla Jettanın donanımını ve hatta bana sorarsanız kalitesini düşürerek rekabet etmeye çalıştı (ki bunu VW Amerika CEO'su beyan etti) lakin başarılı olamadı. Her marka her pazarda başarılı olacak diye bir şart yok. Bugüne kadar 8 adet VW marka aracım oldu ama şu an bir tane bile yok. Sebebi VW'nin kötü olması değil sadece Türkiyede daha iyiymiş gibi olan algının neticesi olarak distribütörün uyguladığı fiyat politikası. Tüketici ülkesinin şartlarına göre seçimlerini belirliyor.

Sıcak ülkelerde Toyota kullanıyorlar diyenler Brezilya Venezuela Meksika gibi ülkelere de bakmalılar. Bu pazarlarda VW gayet başarılı.
Selam ve saygılarımla...

kemal 05.02.2015 14:03

2000 model kedı gozu tabır edılen corollamı 15.000 aldım ve piyasayı ogrenmek icin internette satısa cıkardım ogun en az 10 mesaj ve sayamadıgım telefon gorusmesı yaptım fıyatıda 18.000 pazarlıksız yazmama ragmen hem 2 sene kullandım hem aldıgım fıyatın uzerınde sattım kısaca Toyota turkiyede 1 numara..

zum 05.02.2015 13:17

riski sevmeyen araba olsunda nasıl olursa olsun diyen Toyota alsın arabayı seven turbolu heyecen ve ğüç sürüş zevki ama gelecek turboludan yana teknolojiye kimse direnemez

berkay 05.02.2015 11:49

alman araçları konfor yönünden iyidir. ancak iş sorunsuzluk ve sürüş zevkine gelince japonlar üstündür. 1998 ve 2004 corolla'daki sürüş zevkini 2010 jetta'dan alamıyorum. japon bağımlılık yapar sözüne katılıyorum.

ferit 05.02.2015 09:50

2007 yılında 34.000 tl'ye sıfır aldığım corolla sol aracımı geçen 36.000 tl'den satılığa çıkardım. ( aracım hatasız ve boyasızdır.) telefonum susmadı, onlarca da mesaj aldım. ilandaki fiyattan fazlasını veren oldu ben satış ilanını kaldırdım. toyota budur. gerisi laff-u güzaf...

sertaç 05.02.2015 09:36

ww, çin'e kaçarak maliyeti düşürdü. turbo araçları patlıyor, dsg şanzuman elinde kalıyor, beyin kitleniyor. 2 yıl garanti veriyor. hala fosilleşmiş dizelle devam ediyor.bmw bile gerçeği görüp toyota'ya bedava dizel verip karşılığında hibrit motor istiyor. geleceğin teknolojisi hibrit ve hidrojen toyota bunu keşfetti. 1997'den beri hibrit üretiyor. hidrojene geçti. ayrıca japon sorunsuz, ömürlük. arabistan çöllerinde, amerikan buzullarında, afganistan'da, ırak'ta hatta bm'lerin resmi aracı toyota'dır. üstelik ww grubu işi ucuza mal edip çin'de üretlip onlarca ortagına rağmen ( seat-skoda-audi-bugatti,man...) yine toyota'yı geçemiyor. güvenlikte iihs testlerinde dökülüyor. corolla ve civic ise 5 yıldız alıyor. basit bir örnek 1990 corolla 16 valf, 2006 bora 8 valf. arkadaşın jettası vardı corollamı sürdükten sonra söylediği söz: arabamdan soğudum. ben de eskiden almancıydım. toyota'yı tanıdıktan sonra tövbe ettim. toyota aşktır. yaşamayan bilemez.

mui 05.02.2015 09:24

insan araba alırken en çok estetigine bakıyor az yakışına japon arabaları amerikan arabaları gibi ama avrupa arabaları kore arabaları albenili bir astra leon ceed i30 albenisi yüksek

halim 04.02.2015 22:28

yakıt konusunda daha önce söylediklerimi kafadan atmıyom arkadaşlar tecrübeyle sabit kuzey ırakta herkes toyotaya biniyor nerdeyse hiç vw yok nedeni benzinleri kötü toyotadan başka dayanan yok vanda uzun bir süre kaldım ordada herkes toyotaya biner nedeni çok basit kaçak benzin kullanıyolar ve toyota sorunsuz yakıyor alman ve fransız arabaları yakıta karşı hassas gördüğümemi inanacam sizemi dizel için durum nedir bilmiyom yormumum benzinli araçlar için

tyrell 04.02.2015 21:20

Şu garanti konusu gündeme gelince yazamadan edemedim. Fiat marka araçlar için 649 TL karşılığı garantinizi 3 yıl uzatabiliyorsunuz. Ya da bunu aracı sıfır kilometre satın alırken 449 TL fazla ödeyip 6 yıl garantili araca sahip de olabilirsiniz. Ya da firma belki bunu sizden fiyatın içine yedirilmiş olarak peşin alır sizde benim aracım 6 yıl garantili demek ki iyi kalite diye sevinirsiniz. Yerse... ben yemem, sizde yemeyin. Özellikle Honda almayı düşünenler hiç yemesin.

Avrupa daha düne kadar Japon ve Uzakdoğu menşeili otomobillere kota uyguluyordu. Bu sebeple fiyatları nispeten yüksek seyretmekteydi. Yanılmıyorsam geçen sene ikili ticaret anlaşması ile bu durum ortadan kalktı ve buna bağlı olarak bu araçların satışlarında artış oluştu. Önümüzdeki dönemde şahsen ben Nissanın Avrupada ilk on içerisinde olacağını düşünüyorum.

saabci 04.02.2015 21:15

toyota, dünyanın en global otomobil markası. dünyanın hangi ülkesine giderseniz gidin normal akan bir trafiğinde toyota yı görebilirsiniz. özellikle de ekvator ( yengeç ve oğlak dönenceleri) bölgelerindeki ülkelerde daha fazla vardır, sebebini de herkes biliyor motor hararet yapmıyor. ayrıca motor da triger kayışı yok. sanayiye sadece rutin bakımları yaptırmaya uğrarsınız. ama tabiki de bir mercedes veya audi vs değildir. onlar kadar konforlu, sağlam , güçlü, güvenli değildir tabiki de . ama toyota candır. fiyat/performans olarak toyotanın eline su dökecek marka yoktur. ben de 98 model corolla var. başka araçlar da kullanıyorum ama inanın bunu kullanırken ki aldığım keyfi diğer araçlarda alamıyorum. (doblo, kango, a3, bora, golf6, astra) demek istediğim şu arkadaşlar; toyota = ekonomi+sevgi. tesekkurler toyota

vw 04.02.2015 20:51

tyrell arkadaş öncelikle gorusunuz için tesekkur ederim ben kanitlarla konuşan biriyim ve malesef bazilari kanitlara rağmen hala kaliplasmis algilardan vazgecemiyor(sorunsuzluk vs.) birde yorumlararinizin bazilarina katilmakla birlikte bazilarina katilmiyorum renault büyük bir firmadir zira nissani batmaktan kurtarmistir ve halen %43 u ne sahiptir japon sever arkadaşlar bunu göz ardi ederler motor konusundada iyi atilimlar yapmistir fakat marka algisi uzun yillar alan bir süreçtir Renault un bu algiyi değiştirmesi için en az 20 seneye daha ihtiyaci var ama kesinlikle hafife alınacak bir marka da değil çin için yaptiginiz yorumlar kismen doğru ama amerikanlarinda almanlara karsi bir alerjisi olduğu ortada zira satis rakamları japon sever arkadaslarin bagladigi sorunsuzluk dayaniklilikla aciklanacak bir durum değil kanit olarak su haberle bakabilirsiniz http://m.haberturk.com/ot
omobil/haber/1028428-abdd
en-hondaya-70-milyon-dola
rlik-ceza http://www.japantimes.co.
jp/news/2014/12/24/busine
ss/corporate-business/tak
atas-president-steps-air-
bag-scandal bazi arkadaşlar vw nin gelecek sene 1. olacagini nerden biliyorsunuz diye sormuş bunu ben kafadan atmiyorum herşeyi kanitlariyla acikladim toyota küçülme beklediğini kendi acikladi japon ekonomisi 2 senedir resesyona girdi ve pazarda da daralma bekliyorlar anlatmak istediğim ben temennimi değil gerçekleri yaziyorum ...

Murat 04.02.2015 16:24

Toyota ve vw kaç yıl garanti veriyorlar? Bu kadar iyi markalarsa neden garanti süreleri çok kısa?

yokohama 04.02.2015 15:33

2014 Amerika satışları (yorumsuz)
1.Toyota Camry 428bin, 2. Honda Accord 388bin, 3. Toyota Corolla 339bin, 4.NissanAltima 335bin, 5.Honda Civic 325bin, 6. Ford Fusion 306bin, 7. Chevrolet Cruze 273bin, 8. Hyundai Elantra 226bin, 9. Ford Focus 219bin, 10 Hyundai Sonata 216 bin

tyrell 04.02.2015 14:11

Usta kardeşim kıyaslamayı sadece renocu arkadaş değil tüm dünya yapıyor. Reanult da Ford VW Toyota gibi bir hacim markasıdır ve rahatlıkla bu markalarla boy ölçüşebilir. Daha önce verdiğin örnek üzerinden (Toyota 1.4 ve VW 1.6 dizel karşılaştırması) gidersek Renault da 1.6 dizeli ile 130 beygir güç 320 Nm tork veriyor. Lütfen kendi önyargılarımızdan sıyrılalım.

vw ci arkadaş araştırma ve bilgi paylaşımın için teşekkürler. Gerçekten de ihtiyacımız olan kulaktan dolma bilgi yerine reel verilerdir. Tabii verileri de iyi okumak gerekir. VW kesinlikle Toyota gibi başarılı bir marka ve bu iki marka önümüzdeki yakın dönemde birincilik için savaş verecekler gibi gözüküyor. VW'nin Çin pazarındaki durumu göz önüne alındığında avantajlı gibi duruyor. Bu pazara yıllar önce girmiş olması ve oradaki büyük üreticilerle olan uzun süreli işbirliği VW'e avantaj sağlarken buna karşın çin halkında ikinci dünya savaşından kalan Japon antipatisi Toyota için ciddi bir dezavantaj. Yani araçların iyiliğinden önce bu faktörler etken oluyor. demek ki şu iyi bu iyi gibi kısır tartışmalara çok da gerek yok. İyi marka yoktur iyi yönetici iyi mühendis iyi çalışan vardır. Bunlar da rahatlıkla markalar arasında transfer edilebilir. Tüketiciler olarak bize düşen marka ayrımından ziyade alımları model başarısına göre yapmaktır.

Ahmet 04.02.2015 12:45

Nerden biliyosun dünyanın gelecekteki liderinin vw olacağını madem olay ekonomik araca yönelmekse toyotanın 1.8 hybrit modelleri var ve torkta yüksek o zaman kiderlik hep toyotada olur..

Fatihhan 04.02.2015 12:11

2013 (ilk çeyrek) Avrupa'nın En Çok Satış Yapan Markalar Listesi
1 VOLKSWAGEN 805,745
2 FORD 478,584
3 OPEL 436,493
4 RENAULT 411,211
5 PEUGEOT 392,449
6 AUDI 363,997
7 BMW 328,057
8 CITROEN 324,290
9 MERCEDES 320,359
10 FIAT 318,065
11 TOYOTA 261,003
12 SKODA 251,899
13 NISSAN 226,829
14 HYUNDAI 223,594
15 KIA 175,453
16 SEAT 151,836
17 DACIA 144,256
18 VOLVO 111,850
19 MINI 79,218
20 HONDA 78,077

Görüldüğü üzere ilk 10 da herhangi bir japon arabası yok nedenini aşağıdaki yazımda belirtmiştim

m.k 04.02.2015 11:08

zafer bey ne alakasi var anca bu kadar yanlis tespit yapilabilirdi avrupa geri kalmis o zaman zaten avrupalilar sanayiden cikmadiklarindan gelişmeye firsat bulamamışlar bir bakin avrupa satislarina http://www.best-selling-cars.com/europe/2014-full-year-europe-best-selling-car-brands-manufacturers/ fakat arap ulkeleride "sorun cikarmayan" toyota dan baskasina binmezler gelismisler nede olsa hatta burada toyotalar hic arizalanmadigi için bir tek sanayi bile yokmuş :)

Renocu 04.02.2015 10:58

Tabii usta bey, önünde vw yazınca 105 bg, 130 bg den daha iyi olyor değil mi :-) veya mercedes-nissan enayi renault'un dandik motorunu kullanıyor...

zula 04.02.2015 08:37

gelecegin lideri vw yada hyundai olacak nedeni dünya zenginleşiyor sadece amerikada araç satılmıyor ve çinde dahada çok araç satılacak ve amerikada modaya uyacak eninde sonunda daha az yakan araçlara yönelecek buda vw ve hyundaiye yarayacak buna uygun çalışma yapıyorlar türkiyede hibrit araçlar var kaç kişi alıyor turbo peynir ekmek gibi satıyor toyotada nokia gibi direniyor ama nafile

usta 04.02.2015 00:56

arenocu kardeşim eger ki sen honda opel w ile reno fiat kıyaslıyorsan ? çırak içinde daha çok yolunvar

can 04.02.2015 00:14

halim bey bence söylediğin yanlış, çünkü toyota ve honda türkiyedeki yakıtlar kalitesiz diye dizel otomobillerini yıllarca ülkemize getirmediler.yani senin söylediğinin tersine mesela toyota bayisine gidip dizel modeliniz var mı diye sorduğumuzda türkiyede mazot kötü toyota müşterilerinin sorun yaşamaması için(aslında araçlarına güvenmedikleri için) getirmiyor cevabını alırdık...

cihan 03.02.2015 23:37

Bu yorumlari gördükce ne kadar kraldan cok kralci bir toplum oldugumuzu goruyorum ve halimize gülüyorum artik bu fanatikliği birakip objektif yorumlar ile insanlara bilgi aktarilmasi gerekiyor ornegin uzun sure yasadiğim ummanda bircok araba kullandim fakat o sicaklikta birtek japon arabalari daganabklkyordu ozellikli bmw ve mercedeslerin dlektrik aksami r yil sonunda dokulmeye basliyordu

zafer 03.02.2015 23:00

bizim gibi gelişimini tamamlayamamış ülkelerde (brezilya mesela) orta sınıf alman arabaları daha çok satıyor, gösterişli, performanslı filan ancak bakım ve sürdürme maliyeti yüksek, ancak japon orta sınıf otomobilleri çok da gösterişli olmamasına rağmen dayanıklılığı ve nispeten sorunsuzluğu nedeni ile ABD gibi gelişmiş ülkelerde tercih ediliyor, onları gelişmiş ülke yapanda bu gibi tercihler işte..

ali veli 03.02.2015 22:42

yerli uretim ile disariya uretim farkli olmasa 1.6 d4d olsa olabilir.kendi arabam honda city.o almistim.7 yil icinde araba plastikleri ve yol tutusu zayifladi.masraf cikarmayan bir arac.ancak yillar icinde guvenlik riski yukseliyor.superb ve caddy de konfor yol tutus guvenlik keyif hala ayni seviyede.buna istinaden daha masrafli olsa da ben vw i tercih ederim.

oğuz emir 03.02.2015 21:34

ya amma abarttınız bu toyota ben mazda dan indim mitsubishiden indim toyota ya bindim 2013 model dizel auris aldım aldığımdan beri DPF filtre tıkanıyor(dizel partikül filtre) arıza lambası hep yanıyor temizletiyorum bir kaç gün sonra yine yanıyor 20 bin km de ampul patladı parasını ödedim 6.4 ün altına hiç ama hiç düşmedi 40 bin kmye geldim bu kadar abartmayın insanıda yanıltmayın

Kemal 03.02.2015 20:46

Sayın vw sizi "toyotanın sorunsuzluk yalanı" sıkmış, beni de "DSG olayı abartılıyor, artık düzeltildi, sorun yok" yalanı sıkıyor !

mehmet 03.02.2015 19:06

toyotaci arkadaşlar tamam toyota iyi marka fakat su sanayi yüzü görmüyor yalanini birakin artik biri demiş her yakiti yakar falan ne alakasi var adi yakit her motorun ömrünü kisaltir birde şöyle bir gercek var dizel araçlar daha fazla masraf cikarir ve parçaları daha pahalidir bu yuzden japonlar sorunsuzdur diye yanlis bir algi olusuyor japonlarin doğru düzgün dizeli yok ki olanlarda yağ yakiyor zaten ...

fatihhan 03.02.2015 17:58

Bazı Arkadaşlar Amerika'da Volksvagen ile Toyota kullanımını sorgulamışlar bu konuda şuna dikkat etmeliyiz Amerika veya Dünyanın herhangi bir kıtası ile Avrupayı kıyaslamak çokta mantıklı değil çünkü Avrupa'da (ülkemizide bu gruba dahil ediyorum) kullanıcı profili diğer bölgelere göre çok farklı Avrupa'da verimliliğe,konfora az tüketime korbondioksit emisyonuna vergilendirme ve yakıt fiyatları nedeniyle küçük motora önem verilir diğer yerlerde ise örneğin ABD de yukarda saydığım kriterlere bakılmaz kullanıların çoğu yıllık çok ciddi kmler yapıyor (100000-200000) bu nedenle dayanıklı 2.0 ve üzeri araçlar tercih ediliyor Japon arabaları özellikle Toyata Arap ülkelerinde ve Amerika kıtasında çok satılıyor ama Avrupa'da yıllardır motor teknolojisini yeterince geliştirememiş halen atmosferik araç üreten Japon arabalarının işi zor..Özetle karşılaştırma yanlış

halim 03.02.2015 17:33

size en basitinden şunu söyliyim toyotanın deposuna ne koysan yakar ama vw kötü yakıt koy bidaha topluyamazsın o arabayı:)

Toyota 03.02.2015 16:14

Sanayicilerin en sevmediği araç Toyotadır.Toyotası olandan para kazanamadıkları için hiç sevmezler.Öyle bir araç ki yetkili servisi sadece gelen aracın 5 bin - 10 bin vs. vs. bakımını yapıp gönderiyor.İsteyen bir VW nin birde Toyota nın servislerine gidip bakabilir.

tyrell 03.02.2015 13:33

Ayrıca Toyota da değerlendirmeye Daihatsu, Hino ve Lexus markalarıyla beraber giriyor.

Y 03.02.2015 13:32

Tartışma ortamları bilgi paylaşımı açısından çok faydalı platformlar. neredeyse her yorumda yararlı bilgi olduğu kadar eksik, hatalı ve taraflılık içeren yorumlarda var. Yorum yapanların VW ya da Toyota hissedarları olduğunu da sanmıyorum. Kendi tercihinin doğru olduğuna inanmak istemek herhalde temel motivasyon.
2015 yılı için öngörü VW grubunun dünya liderliğini alacağı yönünde tabii bunda asıl neden ABD ya da AB değil sadece Çin. Çin hızla büyüyen bir pazar ve VW grup yıllardır orada çalışıyor. Bunun meyvesini toplayacaktır. VW grup karı olarak Toyotadan önde olabilir ama salt marka olarak bakarsanız Toyotanın önde olduğunu görürsünüz. VW dizel de iyidir Toyota hibritde. VW Avrupa ve Çinde kuvvetlidir Toyota ABD ve Orta Doğuda. Her aracın kendine göre artı ve eksileri var tüketiciler bu artı ve eksilere bakarak kendileri için en uygun aracı seçmeliler.

davidas 03.02.2015 13:14

Amerikada tüketiciler için yakıt tüketiminin hiç bir önemi yok ve araçların büyük bir çoğunluğu tamamen benzinli.
Amerika da japon ve kore arabalarının çok satmasının başlıca nedeni güvenlik ve konfor özelliklerine göre satış fiyatlarının ve bakımlarının oldukça EKONOMİK olmasından dolayıdır. toyota amerika ve tüm dünya da satış adet bazında lider olabilir. Ama bu Türkiye için uygun araba yaptığını göstermez. Bence Toyota = ANTİ TEKNOLOJİK arabalar üretir.

Çorum 03.02.2015 11:35

Herkes kendine yontuyor. VW aracı olan VW. Toyoda olan toyota, civic ciler civic. üretici firmalar sizin kadar arkasında durmuyor araçların. Bir marka satın alındığında onu dünyanın en iyisi olarak lanse ediyoruz. Kendi markamız çıksa eminim TÜRK malına binilmez dersiniz. Arkadaşlar Dünyadan bahsediliyor. 2 - 3 modelle nasıl birinci olur gibi yorumları yapmadan önce olayın küresel olduğunu kavramak lazım.

vw 03.02.2015 11:34

arkadaşlar biri demiş vw arkasında durmamis bilmem ne arkadaşlar madem vw arkasında durmuyor bütün dünya enayi demekki vw %4.2 büyümüş toyota %2.5 büyümüş ve fark sadece 90 bin ve bir suru itirazda var scania suzuki gibi firmaların üretimleri sayilmamistir ayrıca toyota 2015 te %1 kuculecegini acikladi (bu aciklamayi her yerden bulabilirsiniz) vw 2015 te yerinde saysa bile birinciliğe oturacak bu kacinilmaz bir sonuç toyataci arkadaşlar ayrıca benim için en önemli istatistik gelirdir bunu ister kabul edin ister etmeyin bakiniz http://www.statista.com/statistics/232958/revenue-of-the-leading-car-manufacturers-worldwide/ bir arkadaş amerika daha önemli benim için demiş nedenki avrupa pazari daha geniş bir pazar birde şöyle bir gerçek var çin gercegi arkadaşlar cin pazari acayip hizli büyüyor ve vw çinde supuruyor ve 3-4 sene içersinde birinci olmakla kalmayacak farkida açacak bu verilere her yerde ulaşabilirsiniz arastirirsaniz gerçekleri göreceksiniz birde su japonlarin sorunsuzluk yalani sıktı beni takata skandalindan haberiniz varmi http://www.japantimes.co.jp/news/2014/12/24/business/corporate-business/takatas-president-steps-air-bag-scandal/#.VNCVuxlajqB

Renocu 03.02.2015 10:52

Usta bey vw 105bg/250Nm ama Renault ve Opel 130-136bg/320Nm. Ciğer bu herhalde :-) :-) :-) 1.6 dizelde en güçsüz araba vw dir. (Honda da 120bg/300Nm, Fiat 120bg/300Nm...)

çırak 03.02.2015 10:39

usta nick li arkadaş senin o 200 tork yani cigerli dediğin araçların ömrü az oluyor kanserli anlayacağın......

ix35ov 03.02.2015 08:16

kamil kardeş toyotanın ticari aracı yokmu varmı iyi araştırın.bizce var arayın sizde bulursunuz.

usta 03.02.2015 01:35

herkes birşey söylüyor ama boş sizeşu örnegi veryim golf 1,4 benzinli 200 tork üretirken auris 1,6 benzli tork 160 üretiyor tork demek ciger demek dizelde durum şöyle 1,6 90 beygir golf üretdigi tork 230. 1.4 90 beygir 205 auris herhalde anlaşılmıştır

usta 03.02.2015 01:33

herkes birşey söylüyor ama boş sizeşu örnegi veryim golf 1,4 benzinli 200 tork üretirken auris 1,6 benzli tork 160 üretiyor tork demek ciger demek dizelde durum şöyle 1,6 90 beygir golf üretdigi tork 230. 1.4 90 beygir 205 auris herhalde anlaşılmıştır

Kamil 02.02.2015 23:08

Her sene vw ciler bu habere yorum yapar. Ama sonuç değişmez :) ayrıca toyotanın ticari aracı yok ve vw grup olarak (vw Audi SEAT Skoda ...) ile değerlendirmeye giriyor

uzman 02.02.2015 22:30

ayrıca türkiyede en çok satılan araç fiat linea bu araçtan anlamadığımızı göstermez :) fiyat performans yakıt tüketimi işlevsellik vb nedenler...

uzman 02.02.2015 22:09

amerikada petrol ucuz
ötv mtv türkiyedeki gibi abzürt değil. (2000ccden düşük araç satılmıyor amerikada.)
alman araçlarını farklı kılan düşük motor yakıt tasarrufu vergi dilimi avantajı. yoksa biz türkler istemezmiyiz 2500cclik atmosferik motorlu ömürlük araçlara binmeyi :)

Erdem 02.02.2015 21:51

Sadece 2 motor ve 2 şanzıman seçeneği ile Türkiyedeki liderlik el değiştirmez. 15 senelik atmosferik motorla ise hiç değiştirmez. Sadece sorunsuzlukla nereye kadar?

hakan 02.02.2015 21:09

vw ci karsdeşim gelirde tabi bir numara vw olur daha geçen haberi vardı vw daha 170 km de bozulan aracının arkasında durmamıştır hatta dava açan kişi yılın tüketicisi seçilmiştir oysa hatırlarımda suzuki firması 2012 yılında 2010 yılında satılan türkiyedeki tüm vitaraları sıfır km ile değiştirmiştir 370 adet toyota geçen yıllarda yaptığı bir hatayı telafi için iflasın eşiğinden dönmüştür buyüzden bana japonlar daha etik gelmektedir. yani diyeceğim odurki biz tüketiciler için kimin ne kadar kar ettiği değil ne kadar dürüst satıcı olduğudur iyi günler dilerim

cemal 02.02.2015 21:07

sayın ww, ww'in çatısı altında bulunan ( seat-skoda-bugatti-scann-man-audi... daha bir sürü araç var ww çatısı altında) hepsinin satışıyla bile tek başına mücadele eden toyota'yı yine geçemiyor. işte bu toyotanın büyüklüğüdür kabul edin. bir kere toyota'ya binen başka araca binemez. çünkü toyota bağımlılık yapar.

kutay 02.02.2015 20:49

ww, gerçeği kabul edin dünyanın en çok satılan arabası toyota'dır. toyota aşktır. kimseyi üzmez. ww gibi yarı yolda bırakmaz.

toyotaci 02.02.2015 20:25

Kisiler fanlari olduklari markalari ovmekten ne kadar zevk aliyor

yokohama 02.02.2015 19:20

Sn vw ilgili link: http://www.thetruthaboutcars.com/2015/01/americas-10-best-selling-cars-2014/
Yani amerikada japonlar daha başarılı.

Yokohama 02.02.2015 19:00

Bence amerika, avrupadan daha önemli. Ayrıca vw de, toyota da ithal, ikiside amerikan malı değil ama amerikalılar japonu daha çok tercih ediyor. Yani Türkiye'deki durum yok orada. Ve son söz:vw'ye laf atan da yok, ilk 10'da hiç alman yok diyorum(yalan da değil, gerçekten yok) , siz neden yanıt veriyorsunuz anlamadım???

toyota küçük de 02.02.2015 18:37

Arkadaşlar buna bakılırsa vw pahalı olabilir toyota özelliklerine göre ucuz ama vw çok pahalı gösteriş arabası milletimiz zengin olduğu için vw yöneliyor toyotoyotatoyotoyota çıkarım senle her yola toyota

sedat55 02.02.2015 18:31

sory şu:vw niçin amerikada zarar ediyor ya da çok fazla araç satamıyor?
cevap:amerikalılar için güven çok önemli.80li yıllarla birlikte japonlar ilk olarak Honda ile amerika pazarına girdiler ,sonraki yıllarda hantal ve masraflı amerikan malı araçlar onların gözünden düşünce toyota ve hondalar en fazla satan araçlar oldu.türkiyede ise bunu pazara ilk girenlerden biri olan renault için söyleyebiliriz...

kemal T. 02.02.2015 18:09

Vw kardeş bilgilerin yanlış vw 2100 yılında bile 1. Olamaz.vw grubu toplu halde 2. Sırayı alıyo.toyota satışlarını avrupaya yapmıyo amerika asya ve arap yarimadasina ihrac ediyo.bizim ülke insanina yönelik yapsada gene insanlar almaz emin olun hyundai 1.6 dizeli var benzinlisi var. Toyotanin benzinlisi dizeli otomatigi hybriti gayet iyi ama insanlar keyif gosteriş 2. El kaygısı ile vw reno ford aliyo.land crusier kullansanız anlardiniz neden 1 numara oldugunu auris 1.6 otomatik var yol tutus konusunda 1 numara yakıtta cok güzel görünüşte var ama almaz bizim insan

mami 02.02.2015 18:08

çok iyi arabasın anladıkta türkiyede neden yerlerde sürünüyorsun. demekki türklere hitap etmiyorsun

vw 02.02.2015 17:20

yokohomaci arkadaş ...nedense hep amerikadan bahsedersiniz hic avrupadan konusmazsiniz simdi öncelikle haberde ikinci olan vw ile farkin sadece 90 bin olduğunu ve 2015 te birinciliğin vw ye gececeginden bahsetmemiştir birde asil istatistik satis adedinden ziyade gelirdir ondada vw acik ara önde şuradan bakabilirsiniz.. http://www.statista.com/s
tatistics/232958/revenue-
of-the-leading-car-manufa
cturers-worldwide/

tyrell 02.02.2015 16:57

Türkiye vergilerle kısıtlanan ve tüketici tercihleri de buna göre şekillenen bir pazar. Yıllık 50 milyona ulaşan dünya pazarını 750-800 binlik Türkiye pazarıyla açıklamak anlamsız.

Keza ABD pazarının da tercihleri bizim ülkemizden oldukça farklıdır. Düz ve uzun yollardan oluşan ve yakıt fiyatları dünya ortalamasının altında olan bir pazarda doğal olarak yol tutuş ve ekonomi gibi faktörler daha az önemli (önemsiz demiyorum). Keza ortalama otomobil ömrünün de yaklaşık 6 yıl olduğunu göz önünde bulundurursak ABD'li tüketicilerin tercihinin bizimkinden farklı olması gayet doğal. Türkiyeyi Avrupa pazarına bakarak açıklamak daha doğru bir yaklaşım olur. Tabii ABD de Avrupalı markaların fiyatlarının yüksek olduğunu ve Jetta gibi başarısız modellerin Corolla ve Focus karşısında tutunamadığını da ayrıca eklemek isterim. Saygılar, sevgiler...

Kemal 02.02.2015 15:13

Toyota. Akıllı adam arabası.

ilginc 02.02.2015 14:52

corolla olsun yaris olsun bide auris olsun dış görünüşleri oldukca vasat olan bu modeller nasıl olurda en cok satan olur anlamıs değilim...

yokohama 02.02.2015 14:37

2014'de Amerika'da en çok satan ilk 10 araç.; 10'undan 7'si japon-kore ve hiç alman arabası yok. 1.Toyota Camry, 2.Honda Accord, 3.Toyota Corolla, 4. Nissan Altima, 5.Honda Civic, 6. Ford Fusion (Mondeo), 7.Chevrolet Cruze, 8.Hyundai Elantra , 9.Ford Focus 10.Hyundai Sonata. Sonuç: Demek ki Amerikalılar bizim kadar anlamıyorlar arabadan, hiç alaman yok :-) :-) :-)

T.C. 02.02.2015 13:05

madem ki müşteri analizini iyi yapıyor neden tr de ön sıralarda olamıyor,toyota tr nedense fiyat ve beklenti analizini çok yüksek tutuyor,yoksa tr de üretilen modeller için konuşuyoruz neden yerli üretimi desteklemeyelim.