Kullanım Maliyetlerinin Lideri

Kullanım Maliyetlerinin Lideri
Ülkemizde filo şirketlerinin tercihi ve kolay ulaşılabilir uygun bütçesi ile her yıl en çok satılan araçlar listesinde yer alan Symbol üçüncü nesil yeni görünümü ile karşımızda. Dacia ile birlikte Romanyada üretilen Yeni Renault Symbol, uzunluk, genişlik ve yükseklik bakımından bir önceki nesline göre daha da büyümüş. 2 adet benzinli ve 1 adet geleneksel dizel motor seçeneği ile 28.240 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Yeni Symbol'de otomatik şanzıman seçeneği bulunmuyor. İlk tercih sebebi olan düşük yakıt tüketimi avantajı hemen hemen tüm motorlarında belirgin olsa da alt devirlerdeki cansız ve ani hızlanmaya da isteksiz olduğu da bir gerçek. Yeni Renault tasarım akımının imzası olan ön panjur üzerindeki marka logosu ile dikkati çeken model, gövdesine göre küçük kalmış yan aynalar ve teker ebatları ile büyümüş ebatlarına karşın orantısız olarak kalmış. ESP gibi olmazsa olmaz güvenlik donanımlarını standart olarak sunulduğu model yüksek hızlardaki viraj kabiliyeti konusunda kayma eğilimi nedeniyle yine de emniyeti elden bırakmamak gerektiğini düşündürüyor. Sınıfındaki geniş iç mekanlarından birine sahip olan Yeni Renault Symbol, özellikle ön konsolda kullanılan krom kaplama ve piano black tasarım sayesinde çok şık görünüyor. Kullanılan sert plastik malzeme kalitesini düşürse de opsiyonel olarak sunulan 7 inçlik dokunmatik ekranlı multimedya ve navigasyon sistemi bir anda iç mekan görüntüsünü değiştirebilecek güzellikte. Bagaj hacmi konusunda tam bir aile otomobili gibi yüksek bir depolama alanı sunan Yeni Symbol'ün uzun yolculuklar için sunacağı konforun kısıtlı olduğunu, yaşam alanından çok ulaşım aracı olarak planlanmış olduğunu belirtmemiz gerek. Alırken fiyatı, kullanırken tüketimi, yıllık vergisi ve bakım maliyetleri yönünden ülkenin en ekonomik modellerinden biri olan Yeni Renault Symbol şimdilik bu ihtiyacı başarı ile karşılayabiliyor.

21.05.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
ercan 17.06.2013 16:49

kerem samet ve ali arkadaşların fikirlerine sonuna kadar katılıyorum dacia yı bize reno diye makyajlayıp satıyorlar yıllarca yaptıkları gibi sonrada ucuza maledilen diğer malları kötülemek için her türlü çamuru atarlar

Ali 14.06.2013 17:00

otomatik vites bu araçta olmazsa olmazdır.

Kerem 25.05.2013 19:11

Dacia Logan üretimini durdurmadı,tam aksine Renault Symbol üretimini durdurdu.Buna karşılık olarak Logan'ı aldı,ufak oynamalarla Symbol haline getirdi.Şuan Avrupa'da Symbol olarak satılan araç,Dünya'nın geri kalanında Dacia Logan olarak satılmaya devam etmektedir.Yani orjinali Symbol değil Logandır

Samet 23.05.2013 13:57

Ali Arkadaş çok iyi bir noktadan yakaladı. Bilmem farkettinizmi dacia logan üretimini durdurdu peki hiç neden diye sordunuz mu? Renault Clio lara gelen yoğun talep üzerine symbol üretme fırsatı bulamamıştı. Bunun yerine piyasadaki küçük seden ihtiyacını karşılamak ve para kazanmak için çok akıllıca davranıp loganların üretimini durdurup aynı kasaya küçük makyajlar yapıp symbol olarak piyasaya sürdü, daha ucuza sattığı loganı artık güzel bir kar oranı ile satıyorlar. Zaten yazıda belirtildiği gibi araç Romanya' da üretiliyor. Yani geçen sene logan adı altında insanlara satılan aynı araç bu sene Yeni Symbol olarak satılıyor.

ali 22.05.2013 14:34

arka tarafı ve yandan bakınca aynı dacıa

murat 21.05.2013 20:01

orta gelirli insanlara hitap eden hoş bir araç

A.BORTECENE 21.05.2013 19:47

Ufak bir fiyat farkıyla Renault Clio Sport Tourer i tercih ederim.Hem de burada üretiliyor.

yunus barun 21.05.2013 14:42

ben hiç katılmıyorum bu yazıya. çünkü 1.2 motor 75 beygir bu araç ekonomik olamaz en az 90 beygir yapmaları lazım. tasarım ilk etepta göze hoş gelebilir ama sokakta çok sıradan....