Kışlık Bakım Neden Gerekli?

Kışlık Bakım Neden Gerekli?
Aracınızda kışlık bakım yapılmamasının özellikle kış şartlarında araca büyük zararlar verebiliyor ve bakımı yapılmayan araçlarda performansın düşüklüğü, yakıt tüketiminin artması gözlemlenebiliyor. ARACIN PERİYODİK BAKIMLARININ YAPTIRILMIŞ OLMASI Periyodik bakımların amacı (mevsimsel bakımlar dahil) araç performansını olabileceği en iyi durumda muhafaza etmek, gelecekte çok büyük arızalara neden olacak küçük problemleri halletmek ve aracın her türlü mevsimsel şartlarda güvenli olmasını sağlamaktır. AKÜ PERFORMANSI Araç akülerinin soğuk havalardaki kimyasal reaksiyon hızı düşmektedir. Buna bağlı olarak araç akülerinin elektrolit yoğunlukları kontrol edilmelidir. Yoğunluk seviyesi düşük olan akü içerisindeki su ve asit miktarı değişkenlik göstereceğinden akü elektrolitinin daha yüksek sıcaklıklarda donmasına ve/veya sabahları (soğuk) marş basma kapasitelerinin düşmesine neden olmaktadır. ARAÇ LASTİKLERİ VE LASTİK HAVA BASINÇLARI Lastik dış görünüşünün kontrolü (Stepne dahil) yani lastik dişlerinde omuzlarında ve yanaklarında deformasyon olup olmadığı, lastik diş derinliklerinin ve aşınma miktarının kontrolü, lastik hava basınçlarının kontrolü, lastiklere zincir takılması durumunda takılan zincirin fren hidrolik hortumu veya ABS fren sistemi tekerlek devir sinyal sensör kablo tesisatına zarar vermemesine dikkat edilmesi gerekmektedir. DİREKSİYON VE SÜSPANSİYON SİSTEMİ Direksiyon sistemi boşlukları, patlamış amortisörler sürüş güvenliği ve direksiyon hakimiyetini bozacağından özellikle kış şartlarının getirdiği diğer olumsuz koşullarla birleştiğinde önemli tehlikelerin ortaya çıkacağı göz ardı edilmemelidir. FREN SİSTEMİ Fren sistemi hidrolik yağ seviyesi, disk, kampana ve balataların durumu, fren hidrolik yağı kaçakları, fren hattı boruları ve hortumlarının durumu, el freninin ayarı ve kontrolü fren sistemi ve elemanlarının kontrol edilmesi gerekmektedir. Çok soğuk havalarda araç el freninin çekilmesi, balata ve kampanaların yapışması ihtimalini yükseltir. GÜÇ AKTARMA ORGANLARININ KONTROLÜ Debriyaj ayırma, kavrama noktasının kontrolü, debriyaj kaçırma kontrolü, debriyaj hidrolik seviyesi ve kaçak kontrolü yapılmalıdır. Şanzıman, debriyaj, aks ve millerden oluşan güç aktarma organlarındaki problemler aracın kontrolsüz sürüşünü ortaya çıkarabilir. Ani vites geçişi, kademeli ilk hareket aracın sürüş dengesini bozabilir. Bu durum kaygan, buzlu yol şartlarında aracın kaymasına ve direksiyon hakimiyetinin bozulmasına sebebiyet verebilir. Islak, buzlu,karlı yol şartlarında ilk kalkış esnasında 2. vites ve küçük direksiyon hareketleri ile kalkış yapılması faydalı olacaktır TEKERLEK BALANSI VE TEKERLEK DÜZEN AYARI Aşırı kış şartlarından kaynaklanan yol şartları tekerlek balansı yetersizliklerinde araç hakimiyetini ve lastik yol tutuşunu etkileyeceği göz ardı edilmemelidir. Direksiyon hakimiyeti, yol kararlılığı, dönüşlerden sonra direksiyon toplaması, çekme ve sapma problemlerini ortadan kaldırmak için gereklidir. Bu yüzden özellikle kış şartlarında daha da önemli olan direksiyon hakimiyeti için bu düzen ayarları mutlaka yaptırılmalıdır. YAKIT VE EMİSYON KONTROL SİSTEMLERİ Özellikle kış şartlarında yakıt deposu, yakıt filtreleri ve diğer ayırıcılarda biriken ve ayrışan su donabilmekte ve yakıt geçişine imkan vermemekte dolayısıyla motorun çalışması imkansızlaşmaktadır. Yakıt filtresi, su ayırıcıları, yakıt deposu dahil yakıt sistemi, yakıt geçişini engellememesi ve motorun kış şartlarında da çalışması açısından mutlaka kontrol edilmelidir. Yakıt sistemindeki bir kesiklik aracın sürüş stabilitesini bozabilir ve direksiyon hakimiyetinin bozulmasına ve aracın kaymasına neden olabilir. MOTOR SOĞUTMA SİSTEMİ VE SOĞUTMA SUYUNDAKİ ANTİ-FREEZE MİKTARI AYARLANMALIDIR Araçlarımızdaki soğutma suyundaki soğutma sıvısı (SLLC) oranı fabrika dolumu yüzde 50 olup bu karışım yüzdesi donmaya karşı minimum sıcaklık derecesini karşılamaktadır. -35° den daha düşük sıcaklıklar ile karşılaşılan bölgelerde anti-freeze miktarı üretici talimatları doğrultusunda ayarlanmalıdır. UYGUN MOTOR YAĞI KULLANIMI Motor yağı seçiminde temel kriterlerden birisi aracın kullanıldığı bölgenin iklim sıcaklığıdır. Genelde kullanılan mineral ve yarı sentetik bazlı motor yağları çok soğuk bölgelerdeki sıcaklıkları karşılayamayabilir ve dolayısı ile motor arızaları ve motor zor çalışma problemleri oluşabilir. Bu nedenle çok soğuk bölgelerde en düşük sıcaklığa göre motor yağı kullanmak gerekir. AYDINLATMA SİSTEMİ Ağır kış şartlarında ışıklandırma sistemi uygun çalışması açısından mutlaka kontrol edilmesi, görüş ve güvenli sürüş için büyük önem taşımaktadır. Özellikle görüş mesafesinin düştüğü şartlarda fren lambası, stop lambalarının ve sis farlarının uygun şekilde görev yapması kritiktir. KLİMA VE KALORİFER SİSTEMİ Klima ve kalorifer sisteminin ve elemanlarının yeterli etkinlikte olması için kış şartlarında bu sistemlerin kontrol edilmesi gerekmektedir. Klima gaz kontrolü ve performans testi yaptırılmalıdır.

02.02.2012 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!