Kasım 2018 Satış Rakamları

Kasım 2018 Satış Rakamları

Kasım ayı verilerine göre, yılın ilk 11 ayında toplam araç satışı 543.231 adet olarak gerçekleşti. Toplam otomotiv pazarı bir önceki yıla göre %34 oranında gerilerken, binek otomobil satışları %32, ticari araç satışları ise %40 oranında düştü. Sadece Kasım ayında gerçekleşen satış hacmi, geçtiğimiz yılın Kasım ayına göre %42 oranında azaldı.

Otomatik vitesli araçların toplam satılan araçlardaki payı %65'e ulaşırken, yılın ilk 11 ayında 131 adet elektrikli ve 3.582 adet ise hibrit otomobil satışı gerçekleşti. Yapılan yeni ÖTV indirimi düzenlemesinin araç satışlarına istenilen yansımayı sağlamadığı gözlemlendi.

Toplam araç pazarının %84'ünü B ve C segmenti araç satışları oluştururken bu araçların %50'si sedan, %24'ü hatchback ve %22'sini ise SUV-Crossover karosere sahip araçlar oluşturdu. İşte Kasım 2018 döneminde yıllık toplam en çok satan modeller;


SıraModelSatış
1Fiat Egea28.540
2Renault Megane27.364
3Renault Clio23.075
4Honda Civic21.841
5Toyota Corolla20.899
6VW Passat18.550
7Nissan Qashqai12.991
8Ford Focus11.861
9Opel Astra11.657
10Hyundai i2011.453
11Dacia Duster11.332
12Peugeot 30110.097
13Renault Symbol9.551
14VW Polo9.041
15Dacia Sandero8.380
16VW Golf8.172
17Peugeot 30087.222
18Skoda Superb6.762
19Hyundai Accent Blue6.479
20Skoda Octavia6.323
21Hyundai Tucson5.641
22Seat Leon5.596
23Mercedes C Serisi5.262
24Citroen C-Elysee5.158
25VW Tiguan4.790
26Audi A34.422
27Ford Kuga4.146
28Hyundai Elantra3.961
29Dacia Dokker3.470
30Toyota C-HR3.457

Kaynak: ODD

04.12.2018 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-7166 27.12.2018 10:13

Arkadaş superb fiyatının mondeo dan pahalı olduğunu buna ragmen daha çok satış yaptığını belirtmiş bu yanılgıyı doğru araştırarak düzeltmenizi tavsiye ederim

Misafir-19 26.12.2018 21:11

Bence çok satmış C serisi. D segmentinde passattan sonra en çok satan araba (kendisinden çok daha ucuz olan skoda superble aynı satmış neredeyse). Kendisinden çok daha ucuz olan Insignia, Mondeo, talisman ve 508'den daha fazla satmış. Premiumve pahalı olduğu halde çok satmış, pahalı araba satmaz lafi doğru değil.

Misafir-4780 23.12.2018 21:39

C serisi 5 bin adet satmis, sen buna cok mu diyorsun, passat ile diger rakiplerine göre ucuz D sedani olarak

Misafir-5595 23.12.2018 11:57

C serisi ucuz değil ama çok satıyor, keza passat ta böyle.

gorkemoge 21.12.2018 16:42

Türkiye'de her zaman en ucuzlar en çok satar, nokta...

Misafir-4706 20.12.2018 10:23

Sn.. merdo7, ben hiçbir zaman Elantra alın demedim. Ülkemize yatırım yapan markaları tercih edelim diyorum.Hyudai deyatırım yapan bir markadır. i10 ve i20 ülkemizde üretilmekltedir. Zaten 80'e ülkemize yatırım yapmayan bir markanın C sınıfı sedan aracını alamazsınız (astra sedan hariç). Güle güle kullanın, çok güzel bir seçim yapmışsınız. Güvenliği tam, dünya arabsıdır elantra.

Misafir-2832 18.12.2018 12:31

Ülkemde üretilen Megane Sedan, Corolla 80-85 bin TL. bence diğerleribne göre ulaşılabilir fiyatta. 110-120 bin TL'den aşağıya ithal C sınıfı sedan yok.Neden illa ithal alıpta 30 bin TL fazla vereyim.

merdo7 18.12.2018 14:21

sayın 2832, o zaman ülkemizde üretiliyor diye 59500 tlye egea alalım. 80000e elantra almak varken? öyle mi sizin mantığınıza göre... ben elantra aldım. ama güvenli, sağlam ve iyi bi araba olduğu için aldım ithal olduğu için değil. size göre yanlış mı tercih yapmış oldum YERLİ egea almak dururken!!!

Misafir-4462 17.12.2018 23:19

Ülkemde üretiliyorda neden rakiplerine göre ulaşılabilir fiyatlarda değil? Diğer avrupadan ithal araçlardan (Kdv, ötv) farkı ne? B segmenti araç bile 100 bin seviyesinde. Normal binilebilir standartlarda C segmenti orta halli bir araç 140-150 bin TL! Bu fiyatlara zorunlu olarak firmalar yada zengin yüzde 2lik kesim hariç orta kesimin sıfır araç alması hayal. İnsanlar 15-20 yıllık abssi bile olmayan tekerlekli tabut araçlara mecbur kalıyor. Vatandaş için ulaşılabilir olmadıktan sonra yerli araçmış hikaye... Kaymağını zengin godomanlar yiyiyor büyük firmalara taşeronluk yapıp posasının posası bize kalıyor diye alkış tutuyoruz yazık.

Misafir-2127 14.12.2018 12:58

%50, %60, %70 yerli olması, %0 yerli olmasından daha iyidir. Ben anlamıyorum, Çek malı, meksika malı, polonya malı arabaları öven biri Türk malını neden beğenmiyor??? Ülkemizde üretilen bir çok model tüm dünyada kapışılıyor Corolla, CHR, Clio, Megane Sedan, i10, i20, Ford Kamyon, Mercedes otobüs, Civic... Bunlar mı kötü????

Misafir-7643 14.12.2018 09:22

misafir 6641.. ben o yorumu ezberimdeki ve aklımda kalan bilgilerden yazdım yüzde yüz doğru rakam verecek resmi bir kişiliğimde yok yüzde 60 da 70 de olabilir bende yüzde 80 e kadar çıkar demişim zaten geçmişde üretilen ve üretimi durdurulan araçlardada çıkmıştır mutlaka.. kayda değer çok bir fark yok yani arada.. önceki yorumumda bahsettiğim gibi ortalama yüzde 40- 50 gibi rakamlarda işte.. rakamlara çok takılmadan önemli olan o yorumda da demek istediğim ülkemizde üretim yapan firmaların çalışan emekçilerimizin ücretleri dışında faydası olmadıgı doğru bir bilgi deildir..

Misafir-6641 13.12.2018 20:15

Misafir-5619, yerlilik oranları açıklandı yüzde 80 yerlilik olan herhangi bir otomobil yok, en yüksek oran Hyundai'ın I20'sinde onda da oran yüzde 70 bile değil.

Misafir-5619 10.12.2018 08:58

kendimize ait bir otomobil markamız ve üretimimiz yok ama ülkemizde üretilen araçlarında tamamen montaj oldugunu yazanlar doğru bilgi vermiyolarlar bu araçların motor hariç bir çok parçası ülkemizde üretiliyor mesela renault a koltuk üreten bir firmanın sahibini tanırım Bursada buna benzer otomobil yan sanayisi oldukça gelişmiştir.. ülkemizde üretilen bazı araçlarda yüzde 40 - 50 dir bazılarında yüzde 80 lere kadar çıkar yerli parça kullanımı.. sadece fabrikalarda çalışan emekçilerimizin aldıkları ücretlerle kısıtlamayın bu yatırımları.. ha bu yeterlimi tabiki deil keşke daha iyisi olsa motoruna en ufak parçasına kadar yüzde yüz yerli üretim bir markamız olsa.. ama şuan için olmadıgına göre yukardaki listede yer alan ilk beşdeki araçlara öncelik verilmesi gerekir..

Misafir-9620 09.12.2018 23:37

Listedeki Egea ilk sıradayken Toyota C-HR'ın son sırada olması hem çok tuhaf hem üzücü hemde düşündürücü.
Toyota yetkilileri durumlarına bakıp, mutlaka ama mutlaka bir çözüm üretmeli,
C-HR gibi modern vede tasarımı çok çok güzel bir otomobil son sırada olmayı hiç ama hiiç haketmiyor, üstelik bu otomobil türkiyede üretiliyor, yazık çok yazık !..

Misafir-8502 09.12.2018 20:58

çok sevilen ve beğenilen golf bile 18 binden 8 bin adede düştüğüne göre yorum yapılacak birşey kalmamış. ayrıca şunu da eklemek isterim ki montaj yapmakla yerli üretim olmuyor sadece bizim işçimizi kullanıyorlar o da asgari ücretle başk hiçbir faydası yok.

Misafir-2238 09.12.2018 14:52

7915, Türkiye'deki fabrikalarda üretilen araçlar ihraç edilerek ekonomimize katkı sağladığı gibi cari açığımızın kapatılmasına da yardımcı oluyor. ayrıca Türkiye'de üretilen araçların fiyatı ithal edilen araçlardan daha uygun oluyor ve halkımız daha uygun fiyatlara sıfır araç sahibi oluyor. ( corolla, civic, fiat gibi) oysa bu fiyatlara ithal edilen araçların b sınıfını zar zor alıyorsunuz. ithal deyince kaliteli anlaşılmasın ithallerin çoğu çin ve meksika'da üretiliyor. ( vw gibi) keza o küçümsediğiniz fabrikalarda binlerce vatandaşımız çalışıyor, evine ekmek götürüyor, yedek parçası, aksesuarcısı herkes kazanıyor. bence siz Türkiye'de üretilen araçları eleştireceğinize Türkiye'ye kuruş yatırım yapmayıp burayı yolunacak kaz gören firmaları eleştirin.

Misafir-7915 09.12.2018 13:28

Değerli arkadaşlar; bazı markaların ülkemizde fabrikalarının bulunması bizim de otomobil üretebildiğimiz anlamına gelmez ki. Sonuçta ülkemizdeki fabrikalarda yapılan sadece parça birleştirmekten ibaret. Bence şu ‘Türkiye’de otomobil üretildiği’ fetişi son bulmalı! Esas olan parçayı üretebilmek değil mi? Neticede hepsi yurtdışında üretilip Türkiye’de sadece monte ediliyor...

Misafir-9642 08.12.2018 23:21

50.000₺’lik symbol 110.000₺ oldu. Sonra 85.000₺’ye düşürdük koşun gelin dediler..!! Bu iş çok abartıldı... 3.000₺ maaş alan biri 5 senede en dandik arabayı bile alamıyo ülkemizde... Yazık bize vallahi.

Misafir-7968 07.12.2018 14:47

-Listenin adı bence Ocak-Kasım Dönemi olmalı
-Hyundai İ30 Modelini kendi elleriyle öldürdü
-Corolla iyi bir dönüş yakalamış
-Ülkedeki Passat Sevdası son sürat devam ediyor

Misafir-956 05.12.2018 09:37

Fiyatlar aldı başını gitti, sıfır ile 2. el arasında uçurum var. Eskiden arabamı satayım üzerine az da kredi çeker sıfır araba alırım dönemi geride kaldı. Şimdi firmaların çoğu %0 fazili ancak kısa vadeli yüksek krediler veriyor. İyi de onu kim ödeyecek ? Sanki vatandaşın maaşına o oranda zam yapıldı da alabilecekler. Bankalar da 2019 'da daralma olacağı için genelde 12 ay vadeli %0 oranlı faiz vermeyi seve seve kabul ediyorlar. Önümüzdeki yılı garantilemiş oluyorlar. Devir tasarruf devri, elinizdekinin kıymetini bilin, düşük fazilere aldanıp mecbur kalmadığınız sürece sıfır araba almayın.

Misafir-1260 05.12.2018 09:13

ötv indirimiyle satışlar patladı diye haber yapan yandaş medyaya da yazıklar olsun geçen yıla göre % 34 düşüşü göstermiyorlar. Ayrıca bu satışların çoğunun filo satışı olduğunu da görmezden geliyorlar. ***

Misafir-8006 04.12.2018 19:44

Bu alımların yüzde 90 ı şirket ve filo alımları onlar da olmasa sektör komple çökecek..( yazık ne hale geldi güzelim ülke )

Misafir-9532 04.12.2018 17:59

ilk beşin Türkiye'de üretiliyor olması sevindirici.

Misafir-543 04.12.2018 17:13

ötv indirimini yansıtmadan sadece gerileyen döviz kurundan dolayı yapılan fiyat politikası ile yine kazanan bayiler olmuştur. devlet ötv indirimi yapmasın madem olan indirim vatandaşa değilde bayiye yansıyorsa verdiğim para devlete gitsin bari