İşte Yeni Doblo

İşte Yeni Doblo
Yıllar önce, işlevlerini tamamlayan Renault 12 veya Anadol gibi araçların, arka bölümleri sanayide kesilip modifiye edilerek hafi f ticari kamyonet ya da kapalı kamyonet haline getirilerek yollarına devam etmesi sağlanırdı. Modifi ye her zaman hız ve gösteriş demek değil ya; biraz da işlevselliğe de hizmet etmiş. Pek çok Anadol ve Renault 12’ye yollarda günümüzde gördüğümüz Doblo, Connect, Kangoo gibi hafif ticarilere andıran şekilde görürdük. Esnafl ık kavramının hayli gelişkin olduğu Türkiye’de bu tip çok fonksiyonlu araçların aranması da aslında gayet normal. Bu modifikasyonların üreticilere ne kadar ilham kaynağı olduğu bilinmez ancak Türkiye’de böyle bir talebin varlığı, muhtemelen Türkiye’de üretim yapan pek çok markayı bu tür araçları üretmeye itti. Gümrük Birliği’ne geçişten sonra hızla atılım yapan ve Türk otomotiv sektörünün en önemli oyuncularından olan Tofaş da Fiat ile işbirliği çerçevesinde Doblo’yu Türkiye’de üretmeye başladı. 2000 yılında başlanan bu süreçte toplam 1 milyon adede yakın üretim yapan Tofaş, üretiminin yaklaşık 5’te 1’ini iç pazarda değerlendirdi. Dokuz yaşında olmasına rağmen tasarımı halen çok fazla eskimeyen Doblo’nun yenileme çalışmalarının sürdüğünün bilgisine sahiptik. Hatta bundan birkaç ay önceki sayılarımızından birinde yeni Doblo’nun geliştirme aşamalarındaki fotoğraflarını da siz değerli okuyucularımızla paylaşmıştık. Ve sonunda bu hafta yapılan tanıtımla yeni Doblo gün ışığına çıktı. Doblo’nun ilk olarak dış görünüme dair fotoğraflarını yayınlayan Fiat, yeni Doblo’yu çok daha dinamik ve modern bir görünüme kavuşturmuş. Tamamen yenilenen platform için 400 milyon USD harcayan Tofaş, yeni Doblo’nun fi kri mülkiyet haklarının da tamamına sahip durumda. Tamamen yenilenen Doblo’da, Punto Evo ve Bravo’yu andıran ön tasarım ile daha kaslı ve bombeli kaput göze çarpıyor. Sinyalleri aynalara alınan aracın arka bölümünde ise dik stoplar, tamamen düz hale getirilen ve büyüyen kapı dikkat çekiyor. 2.755 mm’lik dingil mesafesine sahip olan yeni Doblo’nun bagaj hacmi ise 790 litre.Motor seçeneklerini de geliştiren Fiat, yeni Doblo’da biri benzinli üçü dizel olmak üzere 4 motor seçeneği hazırladı. 95 HP güç üreten 1.4 lt hacmindeki motor tek benzinli seçenk. Dizel motorlar ise 90 HP’lik 1.3 lt, 105 HP 1.6 lt, 135 HP 2.0 lt. Önümüzdeki dönemde Doblo’da otomatikleştirilmiş şanzıman seçeneği de sunacak olan Fiat, start&stop opsiyonu da sunarak şehir içi kullanıcılarına daha fazla tasarruf vadedecek. İç mekanda yeni nesil binek Fiat modellerini andıran tasarımın devam ettiği yeni Doblo’da, elektrikli arka yan camlar ve arka yolcular için de ayarlanabilen klima imkanı sunulurken çok sayıda eşya saklama haznesine de yer verilmiş. Çift bağlantılı tam bağımsız arka süspansiyon sistemiyle donatılan yeni Doblo’da daha fazla konfor ve güvenlik sunulabilinmesi için pek çok detay da düşünülmüş. EBD destekli ABS, yokuş kalkış desteği, ESP gibi elektronik meleklerin yer alacağı araçta, ön havayastıklarına ek olarak ve yan havayastıkları da opsiyonel olarak sunulacak. Hız sabitleme sistemi, park sensörü, entegre Blue&Me, TomTom navigasyon gibi donanım seçenekleri de yeni Doblo’da sunulacak yenilikler arasında. 2009 başında Ford’un Transit Connect’i tamamen Türk mühendislerinin çözümleri ve başarılarıyla yenileyerek dünya piyasalarına sunmasının ardından yeni Doblo’nun da yine Türkiye’den dünya pazarlarına açılacak olması hafi f ticari üretiminde hızla ilerleyen Türkiye adına önemli bir gelişme olmuş olacak. Dedikodular, Chrysler’in kontrolünü alan Fiat’ın Amerika pazarında yer edinmek için Doblo’yu Amerika’da satışa sunabileceği yönünde. 2010’un ilk aylarından itibaren yollarla buluşacak olan yeni Doblo, Avrupa pazarlarının ardından Amerika’da da yine bir Türkiye üretimi olan Transit Connect ile rekabet etmek için yelken açabilir.

10.12.2009 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!