İnceleme: Ford Focus

İnceleme: Ford Focus
Ford Focus satışta olan üçüncü nesli ile tahtına oturduğu Escort modelini hiç aratmıyor. Tamamen değişerek daha çekici hale getirilen tasarımı Focus'un albenisini yükseltmeyi başarıyor. İç mekanda kullanılan plastik kalitesi ve işçilik göz dolduruyor. Anahtarsız açılan kapılan ve tek düğme ile çalışan motor hayatı kolaylaştırıyor. Aynı şeyi kokpitte yer alan kumanda düğmeleri için söylemek zor. Zira bu karmaşa içindeki bolca kontrol noktasına alışmak biraz zaman isteyebilir. Süspansiyon sistemi ile sunduğu yol tutuş becerisi konfor hissini yukarı çekerken, sunduğu zengin güvenlik donanımları ile de daha güvenli bir yol deneyimi sunmayı başarıyor. Kendine kendine park edebilme özelliği ve aktif şehir içi güvenlik sistemi olarak bilinen otomatik frenleme de bu güvenlik deneyimini arttıran teknolojiler olarak karşımıza çıkıyor. Dizel motor versiyonlarında başarılı bir tüketim miktarını yakalayan Ford Focus, aynı başarıya 999 cc'lik 1.0 Ecoboost motoruyla da ulaşıyor. Ancak benzinli motorlarda performanslı kullanıma bağlı olarak yakıt tüketiminin katlanarak arttığını belirtmek gerek. 1.0 litrelik ve 3 silindirli benzinli ve küçük motoru kalkışlarda daha fazla gaz talep etse de devrini aldıktan sonra 1.6 litrelik atmosferik kardeşlerinden bile daha atletik bir performansa sahip olduğunu bile söylemek mümkün. Modelin hatcback versiyonları arka görüş açılarını kısıtlarken sedan versiyonuna göre daha az bir bagaj kapasitesi sunabiliyor. Dizel de dahil olmak üzere tüm modellerinde oldukça başarılı bir ses izolasyonu sunan Ford Focus, Ecoboost motor seçeneğinde Start&Stop sistemini standart olarak sunuyor. Sunroof sisteminin opsiyonel olarak satın alınabildiği modelde metalik boyanın da standart dışı ve opsiyonel olarak satılması ise böyle bir araç için şaşırtıcı bir durum oluşturmuş.

23.05.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Dizelci 13.01.2014 15:55

Sayın. Ramazan Bey, haklısınız bu ölçüler insanın cebini perişan eder,

Mustafa Berker 23.06.2013 08:45

Anten konusunda yahya ya katılıyorum. 10 sene önce kullanılan anteni takıyolar daha.

emrah 04.06.2013 09:50

style modelini aldım.. hiçte boş değil. murat3437, bence ses sorununu çözmüşler focus 2 ye göre ses yok denecek kadar az. arabamdan son derece menunum. verdiğim para sonuna kadar helal olsun...

Fatih 27.05.2013 09:47

Sedanın bagajı şaka gibi :)

h.a. 26.05.2013 01:00

çok sayıda özelliğin sadece titanium modelinde olması yanlış.

murat3437 25.05.2013 09:57

Fiyatı pahalı Motoru pançar motoru gibi çok sesli donanım ve opsiyon için yine cok para görünüş desen yok. Nediye bu millet bu arabayı alır anlamam..

Ramazan 24.05.2013 23:28

yakıta bakmayalım gidip 8-10 litre benzin yakan araba alalım evin önünde yatsın

Sinan 24.05.2013 00:12

Beyler lütfen yakıta bukadar takılmayın bi araba kullanıyorsan ne olursa olsun yakıta bakmayın bırakın,istediginizm gibi basın sürün zorlayın ama yakıta bakmayın yakıta bakarsan arabadan sürüş zevki alamassınız

yahya 24.05.2013 00:02

o anten ne arkadaş.kopek balığı sırtı antenden haberin yokmu ford ...

tuncay 23.05.2013 18:51

Ayrica sony muzik sistemi olan smart paketi sadece titanyum modelinde sunuyor

tuncay 23.05.2013 18:49

Fiyatlar gercekten yuksek

ali 23.05.2013 18:36

Ama fiyati yuksek ve dizel motorunun yakitini fazla buluyorum.