Hyundai'den Rekor Büyüme

Hyundai'den Rekor Büyüme
Son yıllarda ürettiği modellerle kullanıcı güvenini kazanmayı başaran Hyundai, yükselen performansı ile dünya devlerine kafa tutuyor.

Güney Koreli markanın Türkiye'deki tesisleri de ülke ekonomisine ciddi katkı sağlıyor. Avrupa ve tüm bölgeye araç üreten Hyundai Assan, son yatırımıyla üretim rakamını %105 oranında arttırdı.

2014 yılında tüm dünyada 8 milyondan fazla araç satan Hyundai, İzmit Fabrikası'nda 203.157 adet i10 ve i20 üretip bunların 179.793 adedini ihraç ederek 2013 yılının verilerini ikiye katladı. Bu satışla Türkiye ekonomisine yaklaşık 1,5 milyar Euro katkı sağlanmış oldu.

Hyundai Assan Genel Müdürü Önder GÖKER “Yeni yatırımımız sayesinde 2014'te hem üretim hem de ihracat rakamlarımızı ikiye katladığımız için oldukça mutluyuz. Hem Türk hem de Avrupalı müşterilerimiz ürünlerimizin kalitesine ve sağlamlığına önem veriyor. Sektördeki gerilemeye rağmen ürünlerimize güvenerek müşteri memnuniyetini artırmaya odaklandık. Bu sayede müşterilerimizin taleplerine göre geliştirdiğimiz çevre dostu otomobillerimiz, marka değerimize de katkıda bulundu. Avrupa ve iç pazardaki artan talep karşısında son aylarda üretim planlarımızı revize ettik. Önümüzdeki yıl özellikle Yeni i20 modelimize talebin hem iç pazarda hem de Avrupa'da artacağını öngörüyoruz. Kasım ayı başında Yeni i20'yi tanıtırken, Türkiye'de sadece iki ayda 4 bin adet araç satmayı hedefliyorduk. Ancak toplamda 5 bin 139 adetlik satışa ulaştık. Bu da bizim 2015 yılına daha güvenle bakmamızı sağladı ve B-segmenti liderliğinde ne kadar iddialı olduğumuzu gösterdi.” dedi.

05.01.2015 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-7096 14.06.2016 13:19

Arkadaşlar Hyundai tebrik ve takdir edilecek bir markadır. Volkswagen zaten adam değil ki nasıl adam yerine konulsun. Toyota'nın, Honda'nın, Hyundai'nin Fiat'ın Ford'un bile canım ülkeme yatırım yaptığı bir yerde Volkswagen peynir ekmek gibi araç sattığı canım ülkeme yatırım yapmıyor. Mercedes dışında kimse bana Almanları övmesin. Mercedes hiç değilse ağır araçlarını ülkemde üretiyor peki ya diğer Alaman üreticiler ne yapıyor hiçbir şey. Volkswagen miş peh..Bugün Koreliler bile Almanlardan daha kaliteli otomobil üretiyorlar bunu da kimseyle tartışmam. Japonları zaten saymıyorum çünkü Japonlar Almanların devrini çoktan bitirdi zaten

Misafir-3288 14.06.2016 12:13

i20 hyundai staylat modeline 1.0 gdi turbo motoru nezaman kullanacak kaliteli araba ben çıksın hemen alırım

Anjinsan 29.01.2015 19:41

Bakın bakalım güvenilirlik, sorunsuzluk sıralamsında hiç alman var mı(vw'yi zaten adam yerinekoyan yok, ama diğer almanlarda yok)?
http://corp.carmd.com/2014-manufacturer-vehicle-ranking.htm?subId=243
http://autos.jdpower.com/ratings/dependability.htm

mehmet.k 26.01.2015 13:06

halim bey umarım vw Türkiye'ye yatırım yapar inanın yaparsa satışları dahada artar bu durumda bile pazar lideri...

Halim 26.01.2015 10:28

Mehmet.k Bey siz de haklısınız, Honda Civic Sedan'ın hala dizelinin olmaması; Toyotanın 1.6 dizelinin olmaması da kötü. İnşallah vw'de ileri de yatırım yapar, insanımıza ekmek verir, parayı olduğu gibi almanyaya götürmez !

btr 25.01.2015 17:58

Turk milleti gercekleri gorun artik.hyundai diger markalar resmen cekemiyor.ve olur olmaz yorumlar yapiliyor.çamur atmayi iyi biliyoruz.yazik diyorum sadece.bizim millete yaranilmiyor arkadas...

mehmet.k 25.01.2015 09:05

arkadaşlar hyundai tebrik edilecek bir markadir fakat anlamadigim gelen gecen volkswagene satasiyor evet turkiyede üretimi yok ama turkiyede neye talep varsa onu getiriyor hic olmazsa gidin turkiyeye değer vermeyen hondaya toyotaya satasin 1.6 dizel bile getirmiyorlar...

Halim 23.01.2015 19:51

Burak bey size göre ülkemize yatırım yapılması önemsiz olabilir ama bana göre önemli, kalkınmak istiyorsak yatırımyapan frmaları tercih etmeliyiz ((Hyundai,Ford, Renault, Honda, Toyota, Fiat, Isuzu, Iveco hatta Mercedes.....). Bence de Hyundai, vw'den çok daha iyi.

burak 22.01.2015 08:51

vw nin yatırım yapmaması beni ilgilendirmez binen kişiler arabanın kalitesine güvenine bakıyor ki alıoyr yoksa kulaktan dolma bilgilerle araç almazlar, turbo ile atmosferik arasında kayda deger bir fark yok demişssnz arbadan ne kadar anladıgınız gayet acık :).. 2 yıl boyunca ix35 kullanmış birisiyim sallanıp sallanmadıgını cok ,iyi biliri,m sizin için için komik gelen olaylar gerçekleri yansıtır tabii kabullenen kişiye .. dsg arızası demişssiniz konuyla ne alakası var anlamadm ayrıca siz hala vw markasıyla ugrasıyorsunuz sizi cok uzmus dedgmde gayet haklıymsm

zafer 21.01.2015 16:47

Burak bey vw beni üzmüyor, ama ülkeme bir tl yatırım yapmayan bir firmanın bu denli satabilmesi saçma geliyor.. Turbo ile atmosferik arasında kayda değer bir fark yok (tüketim, performans). Ancak sizin Hyundai'ye durup duruken çamur atmanızı anlayamadım. ix35'in yanından kamyon geince sallandığını söylemniz komik olmuş.Dünyanın her yerinde çok satan, tutulanson derece iyi bir araçtır ix35; amerikada bile çok tutulur.Bence biraz da vw sayfalarına gidip bozuk dsg den bahsedin, daha iyi olur !!!

ismail 21.01.2015 13:21

birçok markayı dize getiren hundai'ı kutluyorum. ayrıca bir ara bu sitede çıkan t-gdi motorlu i30 ile ilgili bir gelişme var mı?

burak 21.01.2015 09:28

zafer bey ben markadan bahsetmiyorum siz hala kalkmış vw diyorsunuz sanırım vwnin satış rakamları sizi bayağı uzuyor :) benm derdim vw toyota renault değil anlayana...turboyle atmosferik motorun performans gücünü ölçüyorsunuz rakamlar değil gerçek hayattaki verimine bakcaksn

Metin 20.01.2015 19:04

Hala kaporta kalinligina gore saglamlik kiyaslamasi yapanlar var. Kendinizi gelisirtirin biraz artik ureticiler ince ve yuksek mukavemetli alasimlar kullaniyor.

sami 19.01.2015 22:03

Nesi iyi..sadece saniyenin onda biri daha iyi hizlaniyor...arizalarina omrune ne diyeceksiniz..

Zafer 19.01.2015 19:35

Golf 1.4 tsi hızlanma: 9.3 sn; i30 1.6 GDI hızlanma:9.9 sn. Bu mu büyük perormans farkı?. Sn. Burak gördüğünüz gibi performans farkı da yok denecek kadar az. vw bunun reklamını, pazarlamasını çok iyi yaptı. Millet bunu bir mucize sanıyor, yılların turbosunu vw icat etti sanıyor. Uzun ömürlü, sorunsuz motor isteyen insanlarda var. Atmosferik Corolla şu anda golften de jettadan da daha çok satıyor. Bu tercih meselesidir, turbo da bir mucize değildir.

burak 19.01.2015 10:17

zafer bey 1.4 tsi ile 1.6 atm. aynı yakar demişsiniz ama sunu görmüyorsunuz. tsi 10 litre yaktığında verdiği performans ile atm. motorun 10 lt yaktıgında verdiği performans bir değil.. turbo her zaman atm.den iyidir. "marka önemli değil"

Zafer 16.01.2015 10:59

Burak bey, çelişki yok yazdığımda.Atmosferik-turbo zevk meselesidir.Kesin şu iyidir, denilemez. Hyundaide yakında her ikisini birden sunacak müşterilerine; isteyen istediğini alacak. vw turbonun mucidi değildir ama reklamını iyi yaptı,önce davrandı ve ekmeğini yedi. Ama yakında birçok marka turbo sunacak/sunuyor zaten(Peugeot, Renault, Ford, Opel, Hyundai....). Yakıt yönünden aman amanbir fark olmadığı da zaten şu anda bile anlaşıldı(belik 0.5 lt veya 1 lt az yakar 100km de).Yani 1.4 tsi resmen 1.6 atm aynı yakıyor, 1.2 tsi de 0.5 lt az yakıyor,olay budur..

burak 15.01.2015 10:56

zafer bey yazdığınız cümleler birbiriyle çelişkili ben atmosferik motorun performansının vasat oldugundan bahsetmişim bununda yakıta olumsuz etkisi oldugunu soylemiş sizin cevabınızdaki çelişki şu : 1.cumlede herkes turbo motor secmek zorunda degil demişssiniz 2.cumlede de kalkmıs hyundai 1.0 1.4 turbo motor uretecek demişssiniz yani neyi savundugunuz anlaşılmıyor :)

Zafer 14.01.2015 14:41

Burak bey Hyundai boyalarının ince olduğu doğru değil. Herkes turbo sevmek/tercih etmek zorunda değil; ayrıca çok yakında turbo 1.0 ve 1.4 Hyundai lerde gelecek. Şu anda f/p olarak en iyi SUV Spotage'dır, sonra da ix35 dir. Dizel isteyen de Qashqai alır, hem yepyeni bir kasaya biner.

SERland 14.01.2015 14:02

Yaklaşık 5 yıldır hyundai Accent almayı düşünüyordum ama maddi imkanlardan 2012 yılına kadar alamadım ve sonunda Accent Blue Mode Plus alabildim. Koyunların en sevmediğim huyu en öndeki nereye gitseler gitmeleridir. Bu yüzden milletin bindiğine değil kaliteli arabalara binmeyi tercih ediyorum. Hyundai konusunda milletin aklında hala excel modeli var. 2005 den sonra hyundainin katettiği yolu hala insanlar farkedemedi. Ayrıca şu an Hyundai nin araştırma, geliştirme ve tasarım merkezi Almanyada, ne kadar Kore arabası denilebilir tartışılır bence. 2012 blue aracımdan ben çok memnunun yakıt tüketimi (LPG de 1lt 15 km ŞD, 11km Şİ), konfor, sağlamlık (helede aracıma arkadan vuran toyotayı gördükten sonra) bence 100 üzerinden 80 numara. Eksiği yokmu var; Bu arabayı yeni bir platforma bu kadar güzel yapıp B sınıfından C sınıfına terfi ettirip ismine insanlarda olumsuz önyargı bulunan acccnet ismini vermek tamamen pazarlama hatası. (Çin ve rusyada Solaris ismiyle satılıyor). 2. eksiği bu arabaya 5 vites konulması ki bunu 2 sene sonra anlayıp 2013 modellere 6 vites koydular...

burak 14.01.2015 10:44

1. olarak size soyleyeceğim zaten aldığıma pişman oldum bir daha almıyacağımı yazımda belirttim 2.si ix35 tede i30 tada boyanın ne kadar ince atıldığını heryerde görebilirsiniz. sadece bana özgü bir olay değil . 3.sü suv diyorsunuz ton diyorsunuz o beni alakadar etmiyor eger ki o motor o yükü kaldırmıyorsa ona yetecek turbo motor üretceksiniz yada dizel motor secenegi sunacaksın. 4.sü makina mühendisi olmanız arabadan cok iyi anlıyacagınız anlamına gelmez .5.si bu araç fiyat performans aracıdır rakipsizdir yazmıssnz kıyas ettiğiniz diger aracları merak ettim acıkcası neye göre fiyatı iyi neye göre performansı iyi bana göre sınıfınn en kötü performansına sahip aracı ...size tavsiyem bindiginiz araba size göre en iyisi olabilir ama bunun eksi yanlarınıda görmeniz gerekir ..

Mühendis 14.01.2015 10:15

Burak hem suv segmentinde bir araca bineceksin hem 10 litre benzin yakıyor diye yakıncaksan bu aracı hiç almayacaktın.Araç malzeme kalitesi kötü demişsin donanım kalitesiz demişsin.Bu konuda neyi referans gösteriyorsun?Ayrıca senin aracında boya kalkması sana özel bir durum genelleme yapamazsın.150 km değil 180km hızla da denedim bu şekilde bir durumla karşılaşmadım.Aracın suv segmentinde yani yüksek araç olduğunu biliyorsundur umarım bu araç hız arabası değil donanım konfor ve güvenlik arabasıdır.Bu araç fiyat performans aracıdır ve rakipsizdir.Makine mühendisiyim araç teknolojilerini ve motorları hakkında gelişmeleri yakından takip ediyorum.Yeterince bilgiye sahip olmadan yorum yapan arkadaşların iyi niyetli olmadıgını düşünüyorum.Ayrıca benim ix 35 suanda şehir içi verisi 8.8-9 litre ortalamasına sahip sürüş özelliklerine göre yakıt tüketimi değişeceğini de belirtmek isterim.Performans isteyen yarış yapmak isteyen arkadaşlara da turbo alın yarış yapın o zaman onlara da önerim bu olur.ix 35 performansı kendi segmentindeki araçlara göre yeterlidir.Araç donanım ve kalitesi de fiyat performans olarak rakipsizdir.Burak tekrar söylüyorum sende gerçekleşen boya kalkması olayından dolayı donanımı kalitesiz demişsen bunu dedikten sonra cevap bile vermeyeceğimi belirtmek isterim.Sadece sende gerçekleşen bir olaya ( senden kaynaklı gerçekleşen bir olayda olabilir) genelleme yapan bir insanın mantığından şüphe ederim.

Tekirdağ'lı 13.01.2015 10:13

Yollarda i20 gören var mı diye sormuş bir arkadaş. Edirne ve Tekirdağ'da yollarda en çok gördüğüm araç yeni i20. Resmen herkes i20 almış. Ayrıca çok fazla da ihraç edildiğini okudum gazeteden (tam 32 ülkeye)

Turbo 12.01.2015 10:10

Yakında 1.0 T-GDI 120 bg/172 Nm ve 1.4 T-GDI 120 bg/ 206 Nm turbo benzin geliyor. 7 ileri DCT çift kavrama otm. geliyor. webde ararsanız bulabilirsiniz.

burak 12.01.2015 09:56

muhendis nickli arkadaş sanırım siz aracı ya kullanmıyorsunuz yada kullandıgınız aracın eksilerini göremiyorsunuz .. araçla 150 km hızı geçtikten sonra aracın direksiyon hakimiyetini ve otoyollarda yanından hızlı bir araç geçtiğinde aracın nasıl sallandıgını cok iyi bilirim. ayrıca atmosferik motor sorunsuz demişssiniz olabilir sorunsuz olabilir ama yakıt tüketimine nasıl bir yanıt vereceksiniz 100 kmde manuel vites bir araba 10 lt benzin yakıyorsa ve performansada gelince vasat ise benden uzak olsun ayrıca donanım koyabilirler dogru ama yanlıs olan kalitesiz donanım koymaları aracın daha 4 ayında arka tampon bolgesinden boya kalkmaları meydana geldi buna ne diyeceksiniz .. bu dediklerimin hepsini isteyene ,spat edebilirim ...

rıfkı 11.01.2015 20:42

ya anlamıyorum kardeşim toyota ve honda'yı geri kalmışlıkla suçlayanlar almanların fosilleşmiş traktör sesli dizelini bize övüyor. arkadaşım toyota 1997'den beri hibrid üretiyor, hidrojen'e geçti. asıl demode olan ve sürekli arıza yapan alman araçları değil mi? ( dsg şanzuman arızası-turbo motor patlaması-beyin kilitlenmesi vs) o geri kalmış dediğiniz atmosferik motor en azından sorunsuz. hyundai'ye gelince önce ben de beğenmezdim. ama hakkını vermek lazım son yıllarda atağa kalktı. en azından toyota ve honda gibi Türkiye'de üretiliyor. istihdama katkı sağlıyor, çin'e ve meksika'ya yatırım yapmıyor. toyota yok satıyor, bayilerde sıra veriyorlar, yanlış bilgilendirme yapmayalım.

AHMET 11.01.2015 14:19

Hundai eski nesil atmosferik motorla nereye kadar gidecek ( örnek; toyota ve honda bu tercihlerinden dolayı pazar payını VW ye kaptırdılar ). Yakıtını sorgulamaya bile gerek yok hem yüksek devir çevir hem de az yaksın öyle mi. Eğer down siezeng bir motorlu araç almadıysan
fazla yakıta ve düşük devirlenmeye razı olacaksın.

btr 11.01.2015 13:42

mühendis bey aynen öle.burda yorum yapanlar kesinlikle objektif yorum yapmıyor.kulllanmasak bilmesek araçları inandıracaklar bize.aslı astarı olmayan yorumlar yapmayalım.Takdir etmek gerekirken karalamak hiç hoş değil.

bilal 11.01.2015 11:24

Hyundai bu rakamları hakkediyor bence (Bir elantra kullanıcısı olarak)izlenimlerimi belirteyim
1. 2011 den sonra hem görüntüsüyle hemde kalitesi herkesçe kabul edilen araç üretmeye başladılar (Öyleki İ30 a Volkswagen üreticileri bile hayran kaldı)
2.Başka araçlarımda oldu ama en güler yüzlü servis Hyundai'de ilk gittiğimde kapıda karşılanmasından çıkışa kadar geçen süredeki hizmete hayran kaldım
3.En ucuz yıllık bakım Hyundaide ( 15000 bakımına 270 TL verdim Hyundai club indirimiyle) bu fiyatın yanına yaklaşan yok. Öyleki arkadaşım Cruze a 750 TL verdi
4. Yaklaşık 8 aydır kullanıyorum tık demedi. Ayrıca bunu sadece ben söylemiyorum en az arıza yapan araç araştırmalarına bakın
işte bu yüzden Hyundai rekor kırıyo.Tabi bide türk halkının Hyundai fobisinide kırabilirse 1 numara olur :)

Anıl 11.01.2015 11:13

vw satış elemanı arkadaşlar; Hyundai'yi artık kabul etmek zorundasınız. Abuk subuk çamur atmalarla olmaz bu işler; güneş balçıkla sıvanmaz. Bakın i10, i20 sınıf lideri oluverdi bile i30 gayet iyi gidiyor.Kısa sürede buralara gelen Hyundai'yi tebrik etmek gerekir.New thinking, new possibilities :-) :-) :-)

Mühendis 10.01.2015 23:08

Burak Bey ...Bende ix35 kullanıcısıyım 1.5 tonluk aracın kamyonun yanından geçerken sallandığını ifade etmişsiniz :)Böyle bir olayla 2 yıldır hiç karşılaşmadım. Atmosferik motorlu araç sorunsuz araç demektir motor ömrü yüksek araç demektir.Aşırı beslemeli motorlarda birçok sorunla karşılaşan arkadaşımı tanıyorum.Mercedes ve Bmw bu konuda en iyisi ama şikayet var.com da bile turbo motorlar ile ilgili şikayetleri mevcut.Burak Bey burdan size söylüyorum.2 yıldır bu aracı kullanıyorum kesinlikle böyle bir şeyle karşılaşmadımç.Araç zaten 1.5 ton...bu araca sahip olmadıgınız ve insanları yanlış bilgilendirme amacı taşıdığınız kanatindeyim...Hyundai dünya çapında bir çok ürün üreten (araba,çelik,iş makinası vs) firma.Elinizde kullandığınız telefon samsung lg televizyonuz aynı şekilde koreliler teknoloji üreten dünya devi firmalara sahip... Hyundai kullanıcıları kendi araçları hakkında gerçekci yorum yapıyor ve memnuniyetleri yüksek.

AHMET3976 10.01.2015 18:57

hyundai şu motor işinide halletsin kimse tutamaz yakıt tüketimi biraz yüksek kalıyor.

hakan 08.01.2015 19:32

hele yeni genesis i görseniz s claas mercedesten geri kalmaz gerçekten tebrikler petrol yok doğal zenginlik yok ama çalışkanlık ve azimin zaferidir

MURAT444 08.01.2015 18:18

Bence Hyundai amacına ulaşmış yılların alman firmaları ile kıyaslanıyor ise başarmış.Bencede biraz milliyetçi davranıp nedense ülkemize yatırım yapmayan bu ülke insanına bir faydası olmasını istemeyen firmalardan uzak duralım.Sadece hyundai için değil bu ülke insanı için yatırım yapan diğer hondası toyotası gibi

Çetin 08.01.2015 11:03

i10 ve i20 yerli üretim; i30 ve Elantra ithal. i10 ve i20 32 ülkeye ihraç ediliyor ve tüm dünyada beğeniliyor; kaliteli araçlar. Elantra ve i30 ise zaten 10 numara.

Berk 08.01.2015 10:05

Syn.BTR yazınızda belirttğinz modellerden yalnızca i20 tr üretiliyor,ve bende zaten i30-elantra hariç demştim sorunu dile getirirken,34 yıllık sürücüyüm genelde ş.arası kullanıyorum,şu an 2013 blue md pls crdi kullanıyorum,bahse konu modeli uzun,düz bir yolda denemenizi arzu ederim çünkü mevzu anlatılacak gibi değil ancak yaşanır! Bu arada şahsi aracım hiç olmadı (sayamayacağım kadar çok marka araç kullanmak zorunda kaldım)o nedenle kimse marka fanatizmine bağlamasın olayı,bahis ettiğim hususlar rivayet dedikodu ş.efsanesi değil ki inanmayan biner 80-90km hızla dener.sağlıkla kalınız

dejavu78 07.01.2015 21:24

6 ocak 2015 itibariyle 2015 kasa i 20 1.2 Style satın aldım. Tercihimdeki Etken
1- türkiyede üretiliyor olması
2-Fiyat/kalite oranı iyi
3-Harika dış tasarım.
12 yıldır çalıştığım firmalarda 20 farklı çeşit yada model araç kullanmış, ayda 6-7 bin km araç kullanan birisi olarak tercihim hyundai oldu. Tesekkurler hyundai.

can 07.01.2015 20:14

ortalama tüketicinin yani parası alman arabalarına yetmeyenlerin kaliteli orta sınıf araç ihtiyacını karşılayan Hyundai'nin başarısını alkışlıyorum.

Yıldır 07.01.2015 18:40

i20 de satış patlaması var denildi ... Tamamda nerede bu araçlar? trafikte gören var mı? ...

BEKİR 07.01.2015 09:38

berk kardeşim madem kullanmadın neden yorum yazıyorsun 10 sene önce hyundai kullandım 2 sene öncede kullandım çok fark var ama bu diğer markalar içinde geçerlidir abimin i 30 u var bende focus valla i30çok daha kaliteli her konuda neredeyse tebrik etmek gerekir tereddüt etmeden alırım ülkemize yatırım yapması taktire değer...

burak 07.01.2015 08:54

Berk beye katılıyorum ix35 kullanyrdm dedgnz olayla bir çok kez karşılaştım yakından bir tır, kamyon vb. araç geçsin araç 6 şiddetinde deprem olur gibi sallanıyor ... serdar beyde haklı halen atmosferik motorla az performans cok yakıt mantıgını yurutmekteler bence bu konularda iyileştirmeler yapılmalı aksi takdirde hyundai bildigimiz hyundai olarak devam edecektir.

btr 06.01.2015 22:22

Berk kardeşim öncelikle şunu diyim sana evet şu konuda haklısın 2012 öncesindeki araçlar biraz bu konuda sıkıntılıydı.yanlız 2012 sonrası yani yeni i30 yeni i20 ve elantra ve yeni ix35 tüm bu sorunları ortadan kaldırdı.geçen sene araç alırken tüm c segmenti araçlara baktım.kullandım.inceledim.tam 6 ayımı aldı.bu konularda çok pimpirikli biriyimdir.kimse benim kadar araştırmaz sanırım.ve sonuç olarak gittim i30 aldım.tek kelimeyle mükemmel bir araç.donanım güvenlik harika.denildiği gibi zaten elin korelisine tutupta ncaptan 5 yıldız vermezlerdi.özet olarak i30 hem donanımıyla hemde güvenliğiyle hemde konforuyla diğer rakiplerine fark atmıştır.kim ne derse desin ben bizzat işin içinde olduğum için bunları sölüyorum.hyundai tüm önyargılarını kırdığını düşünüyorum.saygılar...

Ramazan 06.01.2015 21:45

Ben Açıkcası hiç begnemedim dış görünüş güzel yanlız iç kısım bildiginiz hunday kalitesi dolu hiç birşey beklemeyin yani daha iç dizayana önem vermeli + sı yok ..zayıf

btr 06.01.2015 21:17

Berk kardeşim öncelikle şunu diyim sana evet şu konuda haklısın 2012 öncesindeki araçlar biraz bu konuda sıkıntılıydı.yanlız 2012 sonrası yani yeni i30 yeni i20 ve elantra ve yeni ix35 tüm bu sorunları ortadan kaldırdı.geçen sene araç alırken tüm c segmenti araçlara baktım.kullandım.inceledim.tam 6 ayımı aldı.bu konularda çok pimpirikli biriyimdir.kimse benim kadar araştırmaz sanırım.ve sonuç olarak gittim i30 aldım.tek kelimeyle mükemmel bir araç.donanım güvenlik harika.denildiği gibi zaten elin korelisine tutupta ncaptan 5 yıldız vermezlerdi.özet olarak i30 hem donanımıyla hemde güvenliğiyle hemde konforuyla diğer rakiplerine fark atmıştır.kim ne derse desin ben bizzat işin içinde olduğum için bunları sölüyorum.hyundai tüm önyargılarını kırdığını düşünüyorum.saygılar...

Metin 06.01.2015 20:33

Şu anda i10 A sınıfı lideri, i20 Clio ile birlikte B sınıfı lideri. Ha gayret az kaldı osmanlıdan beri süregelen alman sevdasından kurtulmaya :-) :-) :-)

Hakkı 06.01.2015 20:10

Hyundai'ye çamur atmalar başlamış yine(muhtemelen vw elemanları), yahu bu elantra Amerikada en çok satan 3. araba (jettadan çok fazla satıyor). Dünyada da çok satıyor. Yolda gezse hiç satabilir mi? Tüm modelleri NCAP'ten 5 yıldızlı, daha ne istiyorsunuz?

umut 06.01.2015 19:09

Hyundai i20 dizelim vardi genel olarak memnundum memleketime yatirim yapana tesekkur ederimm deateklerim... marka hastasi degiliz cok sukur...

Berk 06.01.2015 14:36

Hyundai müh.yaptığınız (elantra-i30 kullanmadığım için fkrim yok) araçlar haff bir rüzgarda bile yolda geziniyor,hiç mi aerodinamik hesabı yapmıyorsunuz,hiç mi test sürüşü yapmıyorsunuz?Hele yandan büyük bir araç geçiyorsa yada yandan rüzgar esiyorsa araba yolda vals yapıyor.İnanmıyorsanız yapmak zorunda olduğunuz ama muhtemelen yapmadığınız test sürüşlerini yapında görün eyyy mühendisler

mehmet 06.01.2015 14:20

Hyundai sadece türkiye de değil tüm dünyada büyüme sağlayan tek otomobil markası adamlar neler yapıyor neler ya i30u Hyundai yapmış arkadaş o araçtan sonra bu Hyundai ne yaptı böyle yahu dedim hayretle izlemeye devam ediyorum aynen samsung gibi piyasayı süpürür bu adamlar diğerleri Nokia gibi tarihin tozlu sayfalarına gömülür gibime geliyor 2 ayda 5 bin i20 satılmış ne demek yahu diğer markalar senede satamıyor bu kadar helal olsun

sam 06.01.2015 12:26

Bu olay 1 ay öncenin haberi hyundai yani hundahaiyi Türkiye'de dev yatırım yapacak ve yerli araç yapımı için destek verecek belkide hyundai belli bir marka üretecek bu markayı sadece Türkıye satacak

fzt omer 06.01.2015 12:23

i20 1.2 kulllandım şehir içi gayet yeterli bir araba idi. şehirler arası ise sadece ranpada sıkıntı yaşatıyordu. genel olarak kaliteli arabalar üretiyor. servisleri çok iyi gerçekten. şu an ford focus kullanıyorum kalitesi güzel

kubilay 06.01.2015 08:41

valla bu memlekete katkı sağlıyorsan işin zor bizim ülke insanımızın genelinde meyve veren ağacı taşlama konusunda çok iyidir şunu unutmamak gerekir bu önemli bir olaydır macaristan çek cumhuriyeti gibi ülkeler kendilerine yatırım yapan firmaları sırtında taşıyor ki hyundaı dünyaya araç satıyor ve kalite olarakta özellikle son 5 yıldır ürettiği araçlar çok kaliteli ben şahsen araç alacağım zaman özellikle i20 veya i30 u ciddi ciddi düşüneceğim teşekkürler hyundai ye...

isimsiz 06.01.2015 08:31

insanımız bence türkiye de bu üretilen modellerden daha fazla almalı ve yetkililere fiyat / performans oranı daha iyi araçlar yapmaları konusunda uyarı yapmaları lazım. kalite olarak artık A B ve C sınıflarında vw ve audi kalitesine yakın araç üretecek kapasiteye sahip olduklarını hatırlatıp bu konuda teşvik edilmeliler bence. teşekkürler hyundai.

metin 06.01.2015 02:18

serdar bey diğer markalar mesela vw neden çok kaliteliyse hyundai nin verdiği 5 yıl garantiyi veremiyor..2 yıl nerede 5 yıl nerede ?..Ayrıca kaporta inceliği vs demişsiniz o devirler çoktan kapandı euroncap tan 5 yıldız alıyormu alıyor..en ufak bir eksiğini bulsalar bu anlamda 5 yıldızı verirlermi elin korelisine..ayrıca şu an otomobil güvenliğinde eğilip bükülen kaza anında çabuk dağılabilen araçları güvenli araçlardan sayıyorlar..bizim gibi kaportaya bastırarak taş gibi diyerek değil..her aracın her markanın iyi yada kötü yanları olabilir..sonuç olarak hyunai fiyatına göre donanımlı ve kaliteli araçlar üretiyor..Taraftarlık yapmıyorum kullandığım araç fiat punto..daha önce i20 araç kullandım abime verdim aracı ve hala abimde daha en ufak zerre kadar arıza çıkarmadı.

halil 05.01.2015 22:40

Ama tamamını ithal ettiğimiz vw türkiyedeki satışta lider hemde hyudaiyi üçe katlamış durumda

NADİR 05.01.2015 21:19

Serdar kardeş her arabanın bazı zayıflıkları vardır. Buna Rollsroyce da dahildir. Ama Hyundai'ın sacının ince olduğuna dair şehir efsanesi yalandır. Bu aracın sacı yeterli kalınlıkta sağlam bir çelikten yapılmaktadır. Söylediğiniz gibi inceyse bana diğer araçlarla kıyas yaparak ne kadar ince olduğunu açıklayabilir misiniz lütfen.

wings 05.01.2015 20:58

Hyundainin hikayesi aslında kaplumbağa ve tavşan hikayesine benzer.

oğuzhan 05.01.2015 20:49

adamlar artık yapıyo gerçekten çok iyi modelleri var tabiki hyundai den daha iyi arabalarda var ama türkiyede insanlar hyundai deyinceeeee ımmmm yapıyo bı eksik bakıyo ( ve bazı markalara ülkecek takıntılıyız ) arabaya bence çok iyiler beğenmeyen varsa vercek para alcak başka model ama bunada burun kıvırmayı bıraksınlar artık

proDiesel 05.01.2015 20:09

Helal olsun hyundai.. 2006 yılında 110 HP 1.5 crdi dizel motoru orta sınıf kalite gördü.. Bizim Bursa firmaları ancak 2011 de 100 HP üstü dizel getirebildi.. Sağol hyundai bize yenilikler getirdiğin için..

hakan 05.01.2015 18:03

serdar bey yıl 2015 bir hyundai bayiine gidip i30 yada 20 10 neyse bir inceleyin bakalım malzeme kalitesi basilmis on yargılı olmayın i 30 saç kalınlığı 1.6 birim golf 1 birim bir arastirin yorum yazın bu millet ne zaman öğrenecek merak ediyorum bilmeden yorum yapmak bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak bizim milletin özelliği kısa bir süre sonra araba alicam ve hyundai olacak saygılar

Levent 05.01.2015 17:20

InsAllah insanimiz A ve B sinifi araclard yurt disina para kaptirmaz artik. Tesekkurler Hyundai.

ismail 05.01.2015 17:19

cevat beye sonuna kadar katılıyorum. sözde milliyetçi olan halkımıza ülkemize katkı sağlayan, milletimize değer veren markalara yönlenmesi gerektiğini hatırlatır saygılar sunarım.

T.C. 05.01.2015 16:44

2-3 yıl önce yeterli teşvikleri veremediğimiz için bir başka tevsii yatırımını avrupada bir ülkeye yaptılar,kaybımız oldu,avrupalı ülkeler tr yatırım yapmazken hyundai nin kalıcı olması takdire şayan,yerli otoyuda belki ortak proje ile güney korelilerle yapabiliriz,ortak bir sedan projesi gibi

serdar 05.01.2015 15:06

herseyi güzelde kaliten neden sınıfın cok altında diye sormazlar mı sana hyundai ?.. donanım ve görünüşte göze hitap ediyorsun ama malzeme kaliten, dış kaporta inceliği ve motorun performanssız olusuna neden çare bulamıyorsun .. dizel otomatik yapıyrosun sehir ici 8-9 lt yakıyor :(

Harun 05.01.2015 14:09

Bence Hyundai kendini çok geliştirdi. Türkiye pazarına ilk girdiği günkü gibi değil. Marka imajını da artık değiştirdiler. Ben hyundai modellerini beğeniyorum.

ZAFERDİ 05.01.2015 13:59

helal olsun ülkemize hangi marka bu derece katkı sağlıyorki.ayrıca gerçekten ürettikleri arabaların eski hyundailerle alakası yok.hem konforlu hemde sağlam araçlar üretiyorlar.özellikle i30 çok hoşuma gidiyor.golf leon astrayı bile dize getirdiler.en yakın zamanda param yeterse i30,yetmezse i20 almayı düşünüyorum.

MURAT444 05.01.2015 13:17

Adamları hem tebrik ediyorum, hem de saygı duyuyorum bizde milliyetçi davranıp ülke işçisinin emeği olan araçlardan alarak destek olmamız gerektiğini düşünüyorum

tunguska 05.01.2015 13:15

Keşke Sonata 1,6 Eco'yu da Türkiye'de üretip D segmenti pazarına sunsalar da, vatandaşımız uygun fiyata kaliteli otomobil kullanabilse. Cari açığı da çok tetiklememiş oluruz. Eminim o segmentte de pazar lideri olurlar. Bu arada Hyundai son zamanlarda otomatik şanzıman konusunda atak yapsa da, özellikle benzinli motorlarda tork ve bg kalemlerinde geride kalmaya başladı sanki?

cokiyi 05.01.2015 12:24

takdir etmek gerekir gerçekden.. diğerlerinede örnek olmalı..

Cevat 05.01.2015 11:58

Her vatandaşımız bilinçli olsa, Türkiye'ye yatırım yapan-fabrika kuran firmanın malını alsa ülkemiz çok daha hızlı kalkınır. Teşekkürler ve de tebrikler Hyundai. Bize beş kuruş yatırımı olmayan firmaların mallarını almayalım artık!

cemil 05.01.2015 10:48

sezarın hakkı sezara arkadaş tebrik etmek aynı zamanda teşekkür etmek gerekir ..