2017 Hyundai Ioniq 1.6 Elite Plus DCT
TEKNİK ÖZELLİKLER
- Silindir Hacmi 1580 cc
- Maksimum Hız 185 km/s
- Beygir Gücü 141 HP
- 0-100 Km Hızlanma 11.1 sn
- Maksimum Tork 147 Nm
- Uzunluk 4470 mm
- Vites Tipi 6 İleri Otomatik
- Genişlik 1820 mm
- Yakıt Türü Hibrit
- Yükseklik 1450 mm
- Şehir İçi Ortalama Tüketim 3.9 lt
- Boş Ağırlık 1445 kg
- Şehir Dışı Ortalama Tüketim 3.9 lt
- Bagaj Hacmi 443 lt
- Karma Yakıt Tüketimi 3.9 lt
- Yakıt Deposu 45 lt
2017 YILI FİYAT GRAFİĞİ
Rica ediyorum araç alıcaklar okusun,
Arkadaşlar benzin fiyatları malum, güzel oturaklı bir benzinli aracın tüketimi kesinlikle şehir içinde 8 den aşagı düşmez, benzinin 6 tl oldugunu düşünürsek 50 kuruşa felan geliyor, turbo vs zamanla sorun cıkarmaması adına dikkatli kullanmak gerekir
Dizel araç alacaklar, bilmeyenler için yazıyorum, enjektör kullanılıyor motorda, şimdi bu enjektör zamanla arıza çıkarır, arıza çıkarmamak adına, aracı calıstırdıktan sonra 10 dk felan beklemeniz lazm ki normal devri bulsun, ve dizel araç hassastır devrinde ve ayak gaz ayarını bas cek yapmamak lazm ve kolay kolay kimse beklemez,
Şimdi ben ioniq i kullanmadım, eğer bu yakıt değerleri doğru ise, tercih edilebilir tatlış aile aracı, arıza olayını yapar yapmaz hiçbir fikrim yok Fakat yakın zamanda otomotiv gazeteciler dernegi tarafından 80 otomobilden yılın otomobili seçildi, test sürüşü yapın arıza olayını iyi araştırın alınabilcek türden araç, ama dizel ve benzinin +&- lerini düşünün, tabi bununda :) kazasız belasız gönlünüzdekinin olması dileğiyle...
Şu an sınıfında rakipsiz bir araba. Hyundai'nin ilk hibrit aracı olduğu için donanım ve motor teknik verilerini kısmaktan kaçmamışlar: Her şeyi gayet güzel bir şekilde sunuyor. Eğlence ekranı büyük ve güzel tasarlanmış, az yakan bir aile arabası. Şu an biraz 2. elinin yaygınlaşması için zamana ihtiyacı var. Ama bu araç ileride çok daha fazla pazarda pay edineceğini kestirmek zor değil. Bana göre hibrit konusunda tecrübeli Toyota'nın satışlarından da pay alabilir. Zira bu araçta %100 elektrikli araçlarda kullanılan lityum iyon pil kullanıldı. Toyota, CHR Yaris Rav 4 gibi araçlarında halen eski pil teknolojisi olan nikel metal pilleri kullanıyor. Yani Hyundai bu aracı ileri teknolojilerle donattı. Bana göre bu teknolojik araç, C segmenti dizel tam paket arabalara göre rahatlıkla tercih edilir.
1 aydır kullanıyorum.Aracın kullanımı çok keyifli.Samsun -Ankara gidişte 5.7 lt yaktım.genelde rampa yol .dönüşte 4.6 lt yaktı 120 km hızla.Şehiriçi 5.1 lt .Araç normal kullanımda 5 lt yakıyor.Konforu güzel sessiz.Rampa çıkarken biraz çekingen ama spor moda alınca tırmanıyor.Performansı iyi.Hız istemem yakıttan tasarruf yaparım diyenler alabilirler.Gaza yüklenmeyince 4 lt düşer.Aracı sıfırdan 120 km hıza hiç benzine geçirmeden çıkardım ama çok hassas gaz ayarı lazım.Ses kalitesi çok iyi ama kablosuz şarj verimli değil.Normal bir aile aracı.
Maalesef bütün araçların anahtar teslim fiyatları arttı. Bugün bakıyorsunuz dizel C segmenti dolu otomatiklere 130-140 bin lira bandına yerleşti. Bu araç teknolojik hibrit bir araç olarak 137 bin liralık etiketi diğer araçları düşündüğünüz vakit fazla değil. Araçta her şey düşünülerek tasarlanmış. Zamanınız ve imkanınız varsa test sürüşüne katılın, yoksa netten inceleme videolarını seyredin aracın ne kadar kaliteli olduğunu, mesela arka koltuk ısıtmaları dahi sınıfında sunulmayan özellikleri içinde barındırdığını dikkatinizi çekerim. Ayrıca yakıt tüketim verileri kesinlikle doğru, İstanbul trafiğinde dahi eğer bu aracı çevreci bilinçle sürerseniz 4-4.3 lt arasında geziyorsunuz ki bu harika bir değer. Bu sınıfta bir dizel araç dahi bu verinin yakınından geçemez. Şehir dışında da hemen hemen şehir içiyle aynı yakıyor. Şehir dışında kendi sınıfındaki dizel araçlarla aynı. Bataryaları yüksek kapasiteli ve son teknoloji. yaklaşık 25 yıldır hibrit üreten Toyota'nın bataryalarından daha yüksek kapasiteli. Bence Güney Koreli kardeşlerimiz durmuş durmuş turnayı gözünden vurmuş. İlginç bir şeilde(ilginç diyorum çünkü hibritin amacı duyarlılık ve verimlilik olduğundan) aracın spor modu var ve buna aldığınız zaman araç inanılmaz bir kalkış yapıyor. Sanırım elektrik motorunun hemen azami torkunu verebildiği için. Hatta abartmadan söyleyebilirim ki ilk 50 km hızda 3.0 lt dizel motoru gibi kalkıyor. Sonra biraz daha yavaşlıyor hızlanması ama hala gayet atik bir hızlanmayla yoluna devam ediyor. Tabi devamlı spor modunda kullanırsanız aracın çevreci kimliği bir anda normal benzinli araç gibi oluyor. Yani demek istediğim biraz arabayı hızlı süreyim derseniz de böyle bir seçeneğinizin olduğunu belirtmek için yazdım yoksa bu araç asıl kaynakları mümkün olduğunca az harcayan çevreci bir otomobil fikriyle üretilmiş ve amacına fazlasıyla da ulaşmıştır. Araçta beğenmediğim tek özellik, el freni değil ayak freni olması. Keşke vites topuzunun yanında bir elektrikli fren olsaydı. Ona da nazar boncuğu diyelim. Sonuç olarak bu araç diğer araçları düşününce bence kesinlikle alınabilir bir araba.
124.900 tl kabul edilebilir bir fiyat ama, 137.000 tl.lik fiyatıyla aracın cazibesi kaybolmuş resmen.
hybrid araçların ülkemizde rağbet görebilmesi için karlarından fedakarlık yapabiliyor olması lazım bayilerin.
Başka türlü hybrid araçlar ülkemizde zor satılır.
İlk geldiğinde pahalı diyoduk son aylarda o kadar arttıki mantıklı olamya başladı araç
Bana göre Hybrit bir aracın içi daha sade ve farklı olmalı. Dış ve iç tasarım olarak çok başarısız buluyorum.
Malzeme ve işçilik kalitesi çok iyi. Geniş bir yaşam alanı var. DOnanım yönünden çok çok iyi. Ne arasanız var içinde. OLdukça hızlı ve sessiz bir hibrid sistemine sahip. Ortalama 4 litrelik bir benzi tüketimi oluyor. Fiyat konusunda rekabetçi. Bagaj kapağı bana çok yüksekte geldi. Park freninin ayak ile yönetilmesi alışkanlık isteyen bir iş. KUllanımınıza göre sürüş modunu seçmezseniz ekonomik bir araç olmaktan çıkıyor. Dikkat...
Araç ile kısa bir test sürüşü yaptım. Klasik C segmenti. Boyutları ile sınıfını karşılıyor. ön koltuk gayet rahat. Ekranlar insanın hoşuna gidiyor. Özellikle firen yapınca enerji kazandığınızı görmek yoğun trafikte sürekli gidenler için mutlu edecektir. malzeme kalitesi klasik kore ve japon arabalarına göre iyileşmiş ama insan biraz daha fazla deri arıyor. ben çok yol sesi almadım ama arkada oturanlar biraz yol sesi aldığını söyledi.
Bagaj çok küçük. daha doğrusu kullanışsız. alt tarafta ufak gözler yapmışlar ama büyük valiz sığdırılmaz haberiniz olsun.
Valla aslında araç hoşuma gitti. Bir de D segmenti Hybrid çıkarsalar daha da göz doldurur.
aracı geçen hafta aldım.
özellikle durkalk trafik için ideal,sıkışık trafikli yolları olan büyük şehirlerin aracı.
ş.içinde son derece ekonomik, diğer araçların aksine.Bir haftalık ortalamam (ş.içi ağırlıklı) 4.1 lt.
sessizliğiyle kullanması son derece keyifli, daha önce dizel bir araç kullanıyordum,aradaki farkı size anlatamam kullanmayan asla inanamaz kullanış keyfine.Çağın çok,çok gerisindeymişim meğerse.
Eşekten inip,asil bir AT'a binmiş oldum resmen.
almayı düşünüyorsanız en kısa zamanda test edin derim.
Bugün test ettim ortalama 5.1 litre yaktı. Araba güzel, sessiz, donanımlı. Bir Fluence kullanıcısı olarak bence tek eksisi bagajının küçük olması. Baston bebek arabası dikey sığmıyor. Yatay olarak da sadece bagajın girişine yerleştirebiliyorsunuz. Kalan bölüme de en fazla bir orta bavul, bir de sırt çantası koyabilirsiniz. Bagaj döşemesinin altında ufak eşyaları koyacak gözler bulunuyor.
Benim gibi bagaj kaygınız yoksa düşünebilirsiniz.
aracı test ettim. öncelikle eksik yanlarını yazıp eleştiri yapacağım. Anlık ortalamayı göremedik. test aracı toplamda 140km gitmiş ve ortalama 8.3litre /100km veriye sahipti. sürekli şehir içinde kullanılmış bir araç yer yer zorlanmıştır ki test esnasında kısa süreli bende zorladım. 8,3 ile fabrika verisi 3.9 arasında dağlar denizler kadar fark var. performans 1.0tfsi motor kullanan biri olarak hiç tatmin etmedi. yol tutuşu alman araçlarına kıyasla kötü. bagaj kapağı komple açıldığı için kullanışlı fakat derin değil. malzeme kalitesi Hyundai nin en iyilerinden diyebiliriz. fakat wv değil audi hiç değil. skoda ayarında diyebilirim şahsi görüşüm. araç çok sessiz. motor sesini duymuyorsunuz. süspansiyon 17jant olmasına rağmen oldukça başarılı.
sonuç olarak 117.500 lira vereceğimiz bir araç yakıt tüketimi olarak tatmin etmedi beni. araç ya dizel olacak yada full elektirikli sanırım.
Hibritler de dizeller gibi en az 15 bin TL. Daha pahalı . Yakıt avantajı en az üç yıl sonra başlar .
Satın alıp kullanan var mı ? Yorum yazabilir mi lütfen?
karma yakıt tüketimi normal araçlar kadar özelliği ne piyasası olmayan bu aracı niçin alayım ki dostlar
Sayın arkadaşlar
105 beygir sadece benzinli motorun beygir gücü .elektirikli motor ile birlikte toplam güç 141 ps yazıyor. Benim anlamadığım nokta ise benzinli 105 hp benzinli , 43.5 ps elektrikli motor güç üretiyor. Yani hp-ps yüzünden biraz karışıklık var. 105 hp yi ps ye çevirip topluyorum yine de toplamda 141 ps çıkmıyor.
105 BG sitede yanlış yazılmış bu sadece benzinli motorun güçü elektrik motoru destekleyince 141 BG çıkıyor. Tork değeride düşük devirlerde yüksek değerleri yakalıyabiliyor.
herşey güzelde şu 105 beygir meselesi hiç tatminkar değil.Sanırım hibrit için daha erken beklemek lazım.1,2 ve 1,6 motorları en az 150 hp olmalı günümüzde.Ama çevre dostu motorlar.
Misafir-868,
bildiğim kadarıyla hibrit araçlarda farklı bir tür yanma çevrimine sahip atmosferik motorlar tercih edilir. elektrik motorları fosil yakıtlı motorlara göre daha verimlidir. dolayısıyla küçük hacimli (1 lt örneğin) atmosferik motorlar mesafe arttırıcı (range extender) gibi kullanılırsa elektrikli araçları önü kısa sürede açılmış olur. bu treni ülke olarak kaçırmak üzereyiz
Acaba turbolu araçlara hibrit teknolojisi getirilebilir mi ? Mesela 1.4t 150ps 250nm civarı bir motor hibritle desteklenip 5 litrenin altında bir yakıtla hemen hemen her kesimi memnun edecek bir performans sunabilir mi? Her ne olursa olsun dizel son demlerini yaşıyor.
Toyota Prius'tan daha şık ve modern bir otomobil. Yalnız Prius gibi ioniq'nin de tutulmayacağını düşünüyorum. Hyundai bu sefer çok başarılı olmuş bunu söyleyebilirim
Delorean DMC-12'den hangi izleri taşıyor acaba?
Ben daha çok 2007'de üretilen Honda Civic HB modeline benzettim.
3.9 gerçekci bir tüketim değeri. Şahsen Yaris Hybrid kullanıyorum ve çok dikkat eder ve şehir içi dur kalk kullanırsanız ve düşük hızlarda bu değer çok rahat ulaşılır. Önümüzdeki senelerde bu tarz araçlar hızla artacak. Şehir içi ve kısa mesafe için Dizel kullanımı bitiyor yavaş yavaş.
Hibrit araç teknolojisi, avantajları sayesinde otomobil dünyasının geleceğini şekillendirecek. Buna artık kesin gözüyle bakıyorum. Hibrit araçlarda elektrikli araçlara göre, şarj probleminin olmaması Türkiye gibi şarj ağı olmayan ülkelerde büyük avantaj. Bu teknolojinin lokomotifi de elbette Toyota ancak baktığımızda Amerikan piyasasında da bu alanda yer edinmeye başlayan Hyundai'nin de ülkemize böyle bir model getirmesi sevindirici. Araç görünüş olarak hem Hyundai'nin yeni tasarım felsefesini hem de modern ve teknolojik esintileri barındırıyor. Ancak dikkatimi çeken bir detay var ki o da kesinlikle Geleceğe Dönüş Serisi'nin efsane aracı Delorean DMC-12'den izler taşıdığı. Bunun tesadüf olduğunu düşünmüyorum. Unutmadan, aracın Türkiye'de satışa sunulmayacak olsa da Ionic Electric adında bir şarjlı modeli ve hibrit+elektrikli şarj sunan Ioniq Plug-in adlı varyasyonları da mevcut.
Basın için açılan test sürüşünde 3.4 litre yakanlar var. Hadi siz sıkışık trafiğe girdiniz, klima da açıktı ortalama 6 7 km trafikte sürdünüz. Maximum 4.5-5 litre yakar dahasını da yakmaz. Hibrit araçlar öyle 6-7-8 litre yakıt yakmazlar.
param olsun direk alırım.ama 3.9 gerçekçi degil soylıyım.
arabanın dizaynı çok güzel olmuş.performansı da yeterli sayılır.bagaj hacmi ve boyutları göz önünde bulundurulduğunda ideal bir aile arabası olarak düşünülebilir.ama hyundai markasının bir toyota gibi hybrid motor geleneği yok.motor teknolojisi ne kadar güvenilir almadan önce araştırmak lazım.
Hyundai'nin en yakışıklı otomobili. İoniq Hyundai'nin marka imajını güçlendirecek gücüne güç katacaktır
Gerçekten 3.9 Lt tüketir mi? Gerçek koşullarda tüketimi nasıl acaba?
Hyundai markası Euro Ncap testinde çığır açıyor. izlemiş olduğum bu modelin çarpışma testleri gayet tatminkar, puan ortalaması gayet yeterli.Teknik verilere baktığımızda Hybrid için 3.9lt yakıt tüketimi denilmiş ne kadar gerçekçi olduğunu testlerde bakmak lazım. Çünkü aracın boş ağırlığı 1445 kg, beygir gücü 105 Hp ve torkuda 147NM hızlanmada doğal olarak gecikiyor. yani öyle hafif bir araçta değil. Zaten benzinli motorlarda hyundai nin ne kadar ekonomik olmadığını biliyoruz. hybrid'te bu tüketim değerlerini tutabilecek mi bilemiyorum. Birde ben Şu yıllık vergi olayını anlamıyorum. Hybrid araç ta sırf 1.6lt motor kullanılmış diye hemen vergi dilimini bu sınıfa göre düzenliyorsun, oluyor yıllık vergisi 1035 tl. Sanki bu araba hiç elektrikli motor kullanmıyormuş gibi düzenleme yapıyorsun. Temiz çevre olsun, petrole bağımlılığı azaltalım diyoruz, sen hala vergi dilimini yüksek tutuyorsun, ne teşvik var nede fiyat olarak cazip olma durumu. Bari bu araçlarda ÖTV yi düşürülsün. Hala yanlış politikalar uygulanıyor açıkçası
Plug in özelliği var mı acaba?
bu sefer gerçekten olmuş! ilk defa Hyundai marka bir aracı beğendim, hatta bence bu donanımla, bu performansa bu paraya alınabilecek en iyi otomobillerden biri, tabi hybrit motoru ve teknolojisi sağlam çıkarsa.
Şu an alınacak en iyi Hybrid araç diyebiliriz.