2017 Hyundai i30 1.4 Style
TEKNİK ÖZELLİKLER
- Silindir Hacmi 1368 cc
- Maksimum Hız 183 km/s
- Beygir Gücü 100 HP
- 0-100 Km Hızlanma 12.6 sn
- Maksimum Tork 134 Nm
- Uzunluk 4340 mm
- Vites Tipi 6 İleri Düz
- Genişlik 1795 mm
- Yakıt Türü Benzin
- Yükseklik 1455 mm
- Şehir İçi Ortalama Tüketim 6.8 lt
- Boş Ağırlık 1244 kg
- Şehir Dışı Ortalama Tüketim 4.9 lt
- Bagaj Hacmi 395 lt
- Karma Yakıt Tüketimi 5.6 lt
- Yakıt Deposu -
2017 YILI FİYAT GRAFİĞİ
EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ
Atmosferik 1.4 motora sahip. Bu sebeple yüksek bir torku yok. Ancak rahat ve ferah bir araba. Sakin bir kullanıma sahipseniz bir şikayetiniz olmayacaktır. Bu araca dizel bir araçtan geçtiğim için, benzini biraz fazla yakıyor ama.
sayın 6854;
motorun gdi olduğuna emin misiniz. hyundai kendi sitesinde mpi yazıyor.
Bazı tartışmalı noktaları değerlendirelim.
1)134 nm tork 100 beygir bu aracı kaldırmaz eleştirisi.İşin aslı ise şudur; Bu aracın motoru gdi motordur.(GDİ :Gasoline Direct Injection yani Direk Benzin Enjeksiyonu)Atmosferik motorlardan farklıdır.Atmosferik motorda yakıt ve hava karışımı karıştırılır daha sonra silindire verilir.Gdi motorda ise yakıt silindirlere doğrudan püskürtülür.Bu sebeple performans öncelikli kullanımlarda araç 100 hplik bir başka atmosferik motordan daha iyi çekişe sahiptir.Ayrıca gdi motorların enjektörleri ve yakıt pompası daha yüksek basınçla çalışır.Yani püskürtme sistemi farklılığı sayesinde gdi motorların performansları sıradan atmosferiklerden üstündür.Hatta bu yüzden hyundai araçların sebebini bilmeksizin nedense gayet iyi gittiğini söyleyen insanların sayısı az değildir.
2)Tasarımı kötü eleştirisi : Tasarım tamamiyle öznel bir değerlendirme.Mesela ben jetta , meganın tasarımını çok sıradan , civic sedanın rahatsız edici-fazla dikkat çekici bulurken octavia nın tasarımını beğeniyorum.Birçoğu bana katılmıyor.Bu subjektif bir durum.Peugeot gibi opel gibi seat gibi yani avrupa menşeili üreticiler gibi basık , geniş ve uzun aks mesafeli üretmeye çalışmışlar.Böyle bir tasarım dilini kullanmak istemişler.Açıkçası sanki ceed ve egea dan esinlenme var gibi geldi banada.Bende
çok iyi bulmadım tasarımı.Ama dediğim gibi tasarım tamamen subjektif bir husus.Zevkler ve renkler tartışılmaz
3)Fiyatı yüksek eleştirisi : Bu araç style donanım paketine sahip olarak 65-70 bin tl lik atmosferik araçlardan daha pahalı olarak 76.450 tl ye satılıyor.Ancak hyundai nin üretim ve pazarlama politikası dahilinde ürettiği baz model olarak gözüken araçlar dahi diğer markaların aynı segment araçlarının orta donanım paketleriyle eşdeğer donanıma sahiptir.Misalen i30 un baz paketi olan style paketinde toyota aurise kıyasla 9.000 tl ye yakın bir fark var.Ancak bunun karşılığı olarak hyundai i30 da auristen tek önemli eksik dijital kliması yok ancak auriste bulunmayan alaşım jantlar , start stop sistemi , cruise control , far sensörü , elektrikli arka camları var.Bunlar 9.000 tl edermi ? Bence eder ancak buradaki olay;aynı segmentteki baz model araçlardan pahalı olmasına rağmen onlardan çok daha dolu olduğu.Verdiğiniz para yol-su-elektrik olarak geri dönüyor yani:)
Marka kalite algısı olarak kendisinden daha ucuz olan Astra, Megane 1.6 benzinlilerden daha iyi değil. Haliyle satışlarda onların altında ezilyo İ30. En azından performans olarak onlar kadar iyi olabilseydi yine tercih edenler olurdu ama 134 tork, 100 beygir değerleriyle bu açıdan da rakiperlinin bariz gerisinde maalesef.
Sanırım bu eski kasa olacakken sırayı karıştırıp önce yeni kasayı çıkarttılar , eskisi çok daha yeniydi çünkü :) bir karakteri vardı. Bu ise arkası eski golfun kopyası olmuş önü ise eski i30 a göre daha yaşlı görünüyor.
Fiyata gelecek olursak bu aracın fiyatı net 65 bin lira olmalı. Yoksa satılacağı falan yok. Bence gecikmeli bir indirim yapmak yerine şimdiden bu aracın fiyatı 65 olmalı ki insanlar Hyundai'ye yeni yeni ısınmışken tekrar uzaklaşmasın.
Bu sınıfta coralladan,Auris,Astra 60- 65 bin fiyata,megan 68 bine,Focus 69 bine satilirken,bu fiyata bir Hyundai sever için bile i 30'un bu modelini almaya karar vermek kolay değil,tek kusuru fiyatının rekabetçi olmaması,diğer turbo ve dizel modelleri benzerlerine yakin,1.4'ude rakipleriyle benzer fiyatta olursa diğerleri gibi satar,sadece sempati duyulan olmaz
Ben hiç beğenmedim önceki tasarımı çok daha güzeldi araba resmen çakma pejo olmuş. Bir önceki kasa çok daha agresif, güçlü ve karakterli bir görüntüye sahipti, araba şu haliyle kendine güveni olmayan, silik bir tipe dönüşmüş. İç ve dış tasarım kötü, motor kötü ... kötü üstü kötü kısaca.
bir üst donanımla arasında 30 bin TL. fark var yani araçta sis farı olsun, 1-2 parça bir şey olsun derseniz 30 bin TL. ödüyorsunuz çok çok çok fazla fiyat olarak.
bir üst modeliyle arasında 30.000 tl fark olma nedeni donanım değil. bu düz atmosferik motura sahip. bir üstteki turbo motor. bu 100 beygir diğeri 140 beygir. hızlanma vs herşeyi farklı. hyundianin yeni motoru var. ama yinede bence pahalı.
Çağ dışı kalmış motor. Çekişi çok kötü. Turbolu motorlar tutuluyor.
Atmosferik motorlar gereksiz fazla yakıyorlar.
Hyundai güzel araba yapmış ama keşke çağa ayak uydurabilse.
1.2 TURBO BENZİNLİ bir motor hyundai i30 a yakışırdı.
Çok satardı çok.
Vergi avantajı arıyor millet.
Ekonomiklik arıyor millet.
Bunlar göz önünde bulundurularak satış politikası güdülmeli.
Auris muadili gibi. Fiyatı 10 bin tl daha yüksek. Hyundai yeni i30 ların bütün donanımlarında en az 10 bin lira indirime gitmeli.
kullananlar tüketimi 6-6.5 lt diyorlar bagaj hacmi fena değil konforda fena değil tipide iyi,düşünülebilir bi araç
Bunu performans beklentisi olmayan, tüp atıp ekonomik şekilde kullanılması için 1.4 atmosferik koymuşlar, ama fiyat fazla beaa. 1.4 turbo benzinli ve 1.6 dizel için normal de... Bunun fiyatı 65-66 gibi olsaydı çok hoş olurdu.
100 bg yetersiz kalır,yakıt yüksek olur,zaten fiyat çok yüksek,tutarsa diye düşünülmüş,corsa daki 100 bg motoru astraya koyan opel gibi olmuş,emekli arabası,genç bunu ne yapsın..
Bence bu kasa da güzel olmuş(olgın ve rafine bir tsarım). Yalnız fiyatı çok yüksek. Auris bununla aynı motora sahip ve 65 bin TL., dolayısıyla bunun da fiyatı 70'in altında olmalıydı.
100hp,134nm,1244kg,76bin lira.bana gore 50bin etmez.dizayn olarakta daha kötüye gitmiş.yeni kasada bukadar degişim eski kasayı öldürür.deger kaybettırır.keşke oturmuş güzel kasayı dahada geliştirselerdi
eski tasarım daha hoştu