Honda'dan Yeni Motorlar

Honda'dan Yeni Motorlar
Japon otomobil devi Honda 3 yeni “VTEC Turbo” motorunu duyurdu. Honda, bu 3 yeni VTEC motor seçeneği ile performans ve yakıt tasarrufunu arttıran Earth Dreams Technology motor ailesini genişletecek. Yeni motor serisi1.0 litrelik 3 silindir, 1.5 litrelik 4 silindir ve en fazla hacim ve güce sahip olacak 2.0 litrelik 4 silindir seçeneklerinden oluşacak. Direkt yakıt enjeksiyonundan faydalanacak olan Honda'nın, VTEC sistemi (Değişken Zamanlamalı Supap Kontrol Sistemi) ve turbo şarjı, dinamik performansın yanı sıra sınıf lideri yakıt ekonomisi ve karbondioksit salınımı da sunacak. Japon üreticiden yapılan açıklama ile bu motor seçeneklerinin tamamen yeni bir mimari ile tasarlandığı, özellikle 1.0 litrelik ve 1.5 litrelik motorlarda sürtünme katsayısının minimuma indirildiği ve verimliliğin arttırıldığı belirtildi. En merak edilen motor olan yeni Honda Civic Type R'da kullanılacak 2.0 litrelik turbo şarjlı motorun en az 300 beygir ve 400 nm tork güç üretmesi bekleniyor. Yeni Type R'ın bu denli güçlü bir motorla 0-100 km/s hızlanmasını 5,8 saniyede tamamlaması ve 260 km/s son hıza ulaşması bekleniyor. Honda'nın duyurduğu bu yeni motor seçenekleri, 1.6 litrelik dizel motoru ve hibrit teknolojisi, gelecekte üretilmesi planlanan birkaç modelde daha yerini alacak. Honda'nın yakıt tasarrufu ve yüksek performans üzerine yoğunlaşan Earth Dreams Technlogy serisi motorları, sahip oldukları geliştirilebilir teknolojiler sayesinde markanın modelleri, en geç 3 yıl sonra serilerinin en düşük yakıt tüketimlerini yakalayacak.

20.11.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
T.C. 22.11.2013 17:56

sayın yorum yapan arkadaşlar,başlatmış olduğum tartışmaya değerli yorumlarınızla katkıda bulunduğunuz için sizlere teşekkür ederim,genelde bu sitede yazıyorum,önceki yorumlarımıda gözden geçirdiğinizde hepimizin ortak tutkusu olan binek otomobil sevdamızın ne şekilde geliştirileceği hakkında önerilerimin de olduğunu göreceksiniz,bilgi birikim,vergi politikası,dış ve iç mihraklar elbette yerli oto için bize köstektir yeterli ve kolay gelmeyebilir karşı çıkılır,uluslararası tanınmış satılık otomarkaları vardı hala var satın alınabilir diğer yorumlarımda da asya ülkelerinin üretim şekli örnekleri var.ben şunu bilirim ve şunu söylüyorum devletimiz isterse bütün bunlara çözüm bulacak güçte ve bilgi birikimindedir biz şu anda dünyanın 16.ekonomisine sahibiz hedef malum 10.luk.artık bir yerli otomuz olmalı değil mi

storm 21.11.2013 18:12

1600 motor üstüne vergi ithal otomobil satışına engel olmak için konuldu. Ama engel olabildirilermi bence hayır. Firmalar suv modelleri ve diğer otomobilleri 1600 motor ve altını getirerek satmaya başladılar. honda vergi sistemi aynı olsaydı 1.6 dizel suv getirirmiydi. Vergiyi artırdılar. Ama bence işe yaramadı. 2013 satış rakamlarına göre Volkswagen 1. 2. opel 3. ford. Yerliler nerede yok.....

KİMSESİZ 21.11.2013 12:12

Elektrik su kanalizasyon sistemlerinizi özelleştirin!Onları Amerikan şirketlerine ya da diğer çok uluslu şirketlere satın..."
Sosyal hizmetleri,teknik sistemleri,eğitim kurumlarını,sağlık kurumlarını hatta adli sistemleri ele geçiririz.
Bu, ikili, üçlü,dörtlü bir darbeler serisidir."
Toplum bu aşamada gidişatın farkına varmış olabilir,fakat çözüm olarak yapılabilecek pek bir şey kalmamıştır artık.
Bu duruma düşürülen bir ülke ve o ülkede yaşayan toplum,bir mucize olmadığı sürece müstemleke olmaktan artık kurtulamaz.
Yani olup bitenlerden haberdar edilmediği/haberi olmadığı yada cahilce bir rehavet içerisinde,olup bitenleri bilmek istemediği için,YOK OLMASI KAÇINILMAZDIR.

Misafir 21.11.2013 11:31

Bu işler devlet eliyle artık çok zor. O dönem çoktan geçti. Siz kendi üretimimizi destekleyelim diyerek daha önceden olduğu gibi local zenginler yaratırsın başka bir şey olmaz. Anadolu, Tofaşları kaça alıyordun. Şimdi emsal arabaları kaça alıyorsun. Rekabet, dışa açıklık olcakki ürettiğin ürünler dünya çapında bir değere sahip olsun. Yoksa yürüyen mezarlık gibi arabaları sadece montajı Türkiye de diye, bir kaç yerli beyaz türkü de zengin ederek ev parasına alırsın Ülke kaybeder.

BRTCN 21.11.2013 06:18

Bu tartısmanın yapılması beni çok sevindirdi.Artık ithal araçların %80 lere varmasıyla ne oluyoruz diyenler çoğalmaya başladı.Tabii ki tamamı yerli oto üretmek o kadar kolay değil fakat Türkiye fabrikalarında üretilen tüm araçlardan kazancımız var bizim işçimiz para kazanıyor adın adım da olsa yan sanayimiz gelişiyor para bizde kalıyor .Devlet hepsinden eşit oranda ÖTV+KDV alıyor ve bu vergiler dışındaki para Yurt dışında yapılan araç aldığımızda direk yabancı ülkelerin kasasına giriyor,ülkem için gerçekten çok üzücü.Bir de gümrük birliği belası var.Avrupa birliğine bizi almamalarına rağmen gümrük birliğini üyguluyoruz ve malesef ithal araçlara farklı vergi uygulayamıyoruz ama başka akılcı cözumler bulabiliriz mesela Türkiyede şu anda üretilen dizel araçların içinde 1500 cc de yukarı üretim yok Dizellerde ötv yi 1500 e kadar için % 40 yapabiliriz mesela böylece bir sürü markayı devre dışına çıkarmış oluruz.

Hasan 21.11.2013 00:12

Ne güzel söylüyorsunuz; devlet yerli araca daha az vergi uygulasın, ithal araca daha fazla vergi uygulasın diye ama çoğunuzun bundan haberi yok: Devlet yerli otomobile ayrı ithal otomobile ayrı vergi uygulayamaz. Çünkü ülkemiz Gümrük Birliğine üyedir.Devlet, ithale ne kadar vergi koyuyorsa yerliye de o kadar vergi koymak zorundadır...

kadir 20.11.2013 22:31

T.C. arkadaşa katılıyorum. Eline üç kuruş geçen krediyle yok alman yok japon derse daha çok zengin ederiz onları. Hani derler ya ayranı yok içmeye anladaınız sizonu

uygar 20.11.2013 21:35

Düzeltme yapalım;
ÖTV oranları motor hacmi 1600 cc'ye kadar olan modellerde %40,
2000 cc'ye kadar olan modellerde %80,
2000 cc ve üzeri modellerde %130 olarak hesaplanmaktadır.

S 20.11.2013 18:44

Tüm arkadaşlara katılmakla beraber şunu söylemeliyim ki yerli oto üretimi başlı başına bir iş değil, yani araba üretebilen bir ülke olmak için diğer bütün teknoloji alanlarında gelişmiş olmak lazım, örnek Japonya, Almanya, ABD gibi ülkeler sadece araba işinde değil her türlü teknolojide söz sahibiler.

Kobi 20.11.2013 17:39

Sn Tamirci,
Haklısınız ama, Türkiye 'ye gelip fabrika kurmuyorlar. Çin'e gidip fabrika kurmayı tercih ediyor bir çok firma. Çin'de bizdekinin kat ve kat fazlası nüfus var. Müthiş seviyede araç satışı var. Çin'deki 5 - 6 şeritli yollar bile trafiği kaldrımakta zorlanıyor, sürekli otoyollar yapılıyor. Çinliler artık bisikleti bırakıp araba kullanmaya başlıyor. BMW ve VW gibi firmalar pazarın oldukça hareketli olduğu nüfusun fazla olduğu Çin'i tercih ediyorlar. Yılda 30.000 tane araç satışı yapacaz diye Türkiye 'ye fabrika kurmak yerine, 230.000 tane araç satmak için Çin'e fabrika kuruyorlar. Bu durumda yapacak fazla bir şey yok. Sn Başbakanımız boşuna 3 çocuk demiyor :-) Güçlü ekonomi için alım gücüne sahip kalabalık bir nüfusa ihtiyaç var. Alım gücü yüksek kalabalık bir nüfusumuz olsa zaten yerli yatırımcı da araç üretmek için kolları sıvardı. Milli bir bakış açısı olmadan, sadece ekonomik dengeler ve kar marjları dikkate alındığında kısa ve orta vadede yerli otomobil üretmek için yapılacak yatırımın mevcut nüfusumuz ve alım gücümüz ile kendini amorti etmesi mümkün ama yatırımcı için karlı değil. Aldığı risklere ve kaybettiği zamana, harcadığı efora değmiyor. İşte bu noktada yerli otomabilin satışının destekelnmesi kaçınılmaz oluyor. Yerli otomobile veya ülke sınırları içerisinde üretim yapan firmalara vergide avntaj sağladığınızda Onlar'ı üretim üssü kurmak için kendinize çekebilirsiniz. Bu da teşviklerle ve yerli üretimin devlet tarfından desteklenmesi ile olacaktır. Dünya arenasındakı bir çok başarılı ve ekomik gücü olan devletin bu başarıyı sağlamlarındaki en önemli etken, hükümetlerin bu tip ticari faaliyetlere destek vermesi, bir pazarlamacı gibi çalışmaları sayesinde olmuştur. Düşünsenize Rusya BAşbakanı geliyor, Fransa cumhurbaşkanı geliyor, vb başbakanlar ve üst düzey bürokratlar geliyor Türkiye'ye fakat siyaset konuşmuyorlar. Rusya başbakanı nükleer santral ihalesini rus şirketine verilmesi için baskı yapıyor. Sanki o şirketin çalışanı gibi pazarlama ve sunum faaliyeti yapıyor. Fransa başbakanı geliyor Renault 'un desteklemesi vb konuları konuşuyor. Japan başbakan geliyor yeni köprü ve ulaşım sistemleri için japon firmalarının tercih edilmesi için firmaların çalışanları ile birlikte faaliyette bulunuyor. Devletin politikası özel sektörün güçlendirilmesi desteklenmesi yolunda oluyor. Neden dünya devi bilişim ve teknoloji devleri Amerika 'dan çıkıyor. Çünkü devlet politikası olarak destek görüyorlar, kalabalık ve alım gücü yüksek nüfus sayesinde inanılmaz cirolara ulaşıyorlar. Daha sonrada bu güçlerini ve birikimlerini Dünya pazarına açıp Dünya ticaretini yönetiyorlar. Kısacası Devletlerin ve hükümetlerin bazı özel uygulama ve yerli üreticiyi destekleyecek çalışmaları oldukça normal ve olması gerekendir. Maalesef 70 yıldır siyasetçinin ve devlet otoritelerinin sanki ayıpmış gibi bundan uzak kalması üretici ve satıcı olmamızdan ziyade tüketici ve pazar olmamızı sağlamıştır.

tamirci 20.11.2013 14:53

T.C söylemlerine kısmen bende katılıyorum cari açık gün geçtikçe giderek artmakta fakat yerli otomobil üretimi milletin zannettiği kadar kolay değil şu zamanda sıfırdan bi marka yaratmak zaten çok güç yabancı firmalar Türkiye pazarına çok iyi nüfuz etmişler pazar payları oldukça fazla.Yabancı markalara ayrı Yerli markalara ayrı bi vergi sınıflandırması yapılamaz yapılırsa zaten aba altından sopa göstermeye başlanır örneğin avrupadaki bi ülkenin Türkiye pazarında 5-6 markada lüks otomobilleri var ve oldukçada revaçta ve bu markalar o ülkelere çok fazla vergi sağlıyo o yüzden işin bide siyasi boyutu var.Hadi bunlarıda geçtik bide bilgi birikimi denen bisey var şirketler birbiriyle rekabet edebilmek için yukarida da okudugumuz gibi gerek motor teknolojisi gerekse güvenlik,konfor v.s konularda artık baya yol katetmişler yapılması gereken en kısa yol bu markaların ülkemize yatırım yapmalarını sağlamak ancak o şekilde cari açık kapatılabilir.

e_smile 20.11.2013 14:13

Silindir hacmi 1600 cm³ altı: %37
Silindir hacmi 1601 – 2000 cm³ arası: %80
Silindir hacmi 2001 cm³ üstü: %130

ötv oranları bu şekilde, bence oranlar ithal otomobiller için ideal fazlası abartı olur ama yerli oto için her sınıf için ithal oto vergisinin 3te 1i olursa ve yerli aracın hakikaten eli ayağı düzgün olursa peynir ekmek gibi satılır üstüne afrika ülkelerine ihraç bile edebiliriz.

DRCNR 20.11.2013 12:39

Sayın T.C...yazdıklarınıza aynen katılıyorum..cari açık niye artıyor diyorlar sonra..yerli otoya teşvik yapmaları şart bence..ya da ithallerden ekstra vergi alacaklar..alan almayan belli olsun:)

T.C. 20.11.2013 11:36

bu tip motor ve tork bizim hiçbir işimize yaramaz.hız sınırı 90 km.yolun kenarına derme çatma 2 gecekondu yapılsa oldu meskun mahal 50 km,bu süslü isimlendirmeler pazarlama söylemleri düşük yakıtla 5.8 saniyede 100 km çıkmak hangi fizik kanunun da var,zaten oto ithalatı yüzde 78 ler gibi korkunç rakamlara ulaştı.2.ci el tamamen durdu habire yeni oto ithal edilip dış ticaret açığı arttırılıyor,yerli oto dan ses seda yok ithal otoya ab emisyon yasalarına bakarak sınırlama getirilmeli biz bu 2.ci el otoları ihraç mı edeceğiz,kime ve nasıl,varsa önce yerli montaj otolara,sonra 2.ci ellere daha sonra kontrollü ithalata bakalım çok isteyen olursa yüzde 160 ötv ödesin dilediğini alsın yerli montajın ötv si % 30 olsun.