Hem Tüplü Hem Elektrikli

Hem Tüplü Hem Elektrikli
Hyundai, farklılaşmak ve teknolojide geldiği noktayı vurgulamak için dikkat çekici bir çalışmaya gitmiş. Ülkemizde ekonomik otomobillerin bir yansımasını simgeleyen LPG ile çevrecilik ve 0 emisyonun temsilcisi elektrikli motorları kombine eden Hyundai, Temmuz 2009’da Kore’de satışa çıkarttığı Elantra LPI ile dünya otomotiv tarihine geçti. Seri üretim olarak LPG ve elektrikli motorun birlikte kullanılması Kore’de büyük ilgi çekmiş. 1.6 lt’lik LPG’li motor ile, 15 kW’lik bir elektrik motoruna sahip olan Elantra LPI, CVT şanzımanla donatılmış. 5.8 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimiyle standart bir 1.6 lt’lik benzinli motordan yüzde 41.4 oranında tasarruflu olduğu dile getirilen Elantra LPI, 102 g/km’lik CO2 salınımıyla da ciddi bir çevre dostu olduğunu gösteriyor. Kore’deki satış fiyatı benzinli bir Elantra’dan çok da farklı olmayan Elantra LPI, standart bir Elantra’ya oranla yüzde 50 daha ekonomik. Tıpkı benzinli bir Elantra gibi depo kapağı yanda bulunan Elantra LPI’ı kullanma fırsatı bulduk. Sessiz ve çevreci motoruyla beğenimizi kazanan aracı yakın dönemde Türkiye’de görme imkanımız olmayacak olsa da gelecek yıllarda birçok markanın yaptığı çalışmalarla daha çevreci otomobiller kullanacağımızı bilmek de güzeldi. Yenilenecek olan Sonata’da da LPG ve elektrikli motor sisteminin kullanılacağı da duyumlarımız arasında.

13.11.2009 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!