
Haziran ayında, geride kalan aylarda da olduğu gibi düzenlenen kampanyalar sektörde beklenen hareketliliği sağlamaktan uzak.
Düzenlenen kampanyaların kısa vadeli oluşu ve kredi faiz oranlarının yüksekliği tüketiciyi yeni araç satıın alma konusunda ikna edemezken, yeni hurda teşvik indirimlerinin de beklenen canlanmayı sağlamadığını söylemek mümkün.
Daha önceki dönemlerde her ne kadar kısa vadeli de olsa sıfır faiz kampanyalarına sıkça rastlanırken, Haziran ayında bu kampanyaların sayısında önemli ölçüde bir azalma mevcut.
İşte Haziran ayının tüm satış kampanyaları;
Model | Kredi | Vade | Faiz |
Audi A3 Sportback | 50.000 TL | 12 ay | %0 |
BMW 520i Sedan | 150.000 TL | 15 ay | %0 |
Citroen Modelleri | 36.000 TL | 15 ay | %0 |
Dacia Dokker | 60.000 TL | 12 ay | %0,99 |
Ford Binek Modeller | 50.000 TL | 25 ay | %0 |
Honda Civic | 30.000 TL | 12 ay | %0,95 |
Hyundai Accent B.* | 45.000 TL | 15 ay | %0,99 |
Kia Sportage | 40.000 TL | 12 ay | %0,99 |
Mercedes C Serisi | 100.000 TL | 12 ay | %0 |
Mitsubishi L200 | 40.000 TL | 12 ay | %0 |
Nissan Qashqai* | 40.000 TL | 12 ay | %0,99 |
Nissan X-Trail* | 60.000 TL | 12 ay | %0,99 |
Nissan Juke* | 20.000 TL | 12 ay | %0,99 |
Nissan Navara* | 50.000 TL | 12 ay | %0,99 |
Opel Crossland X Opel Grandland X Opel Mokka X | 70.000 TL | 15 ay | %0,99 |
Opel Combo | 36.000 TL | 15 ay | %0,99 |
Opel Corsa | 30.000 TL | 15 ay | %0,99 |
Opel Astra | 40.000 TL | 18 ay | %0,99 |
Opel Insignia | 100.000 TL | 12 ay | %0,99 |
Peugeot 3008 Peugeot 5008 | 60.000 TL | 12 ay | %0,99 |
Peugeot 308 | 30.000 TL | 12 ay | %0,99 |
Peugeot Rifter | 40.000 TL | 12 ay | %0 |
* işaretli modeller 2018 yılına aittir
13.06.2019 | Bu Haberi Paylaş
SON HABERLER
BİZİ TAKİP EDİN
Şuan acayip şişmiş bir sıfır ve ikinci el piyasası var. kampanyalar yetersiz ötv indirimi az faizler yüksek... acelesi olmayan kesinlikle almasın kışa doğru bir yumaşama olucaktır. acelesi olanda düşük bütçeli araçlara baksın ama iyi araştırmak kaydıyla aynı fiyata çok temiz araçlarda var hoşaf araçlarda kim neye tuturursa...
*** Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu (MASFED) Başkanı Aydın Erkoç, 30 Haziran'da sona eren "sıfır otomobil alımında ÖTV indirimi" uygulaması ve yüksek faizler nedeniyle motorlu araç satıcılarının zor günler geçirdiğini belirterek, "ÖTV indirimi uygulamasının sona ermesiyle sektörümüz daha rahat nefes almış ve geleceğe daha umutla bakma fırsatı bulmuştur" ifadesini kullandı...Bu adam aklımızla alay geçiyor cidden.O zaman sıfır araba fiyatları 300 bin olsun geleceğe dahada umutla bakalım
gerçekten bu ifadeleri kullandıysa,herhalde sağlıklı bir düşünce yapısına sahip değil.yarın bir gün bayiler peş peşe kapanırsa bakalım o zaman ne diyecek?
Satişlar berbat ki model bazinda satiş adeti verilmemiş.bu fiyatlara ve faizlere gore berbat olmasi normal..arkadşlar kurlar düşsede türkiyede gelen zam gitmez,ticaretle uğrasiyorum çaliştigim firmlardan bilirim ki %80 ni t7rkiye üretim yapan firmlara ve türkiyeden hammadde temin eden firmlar..yani ithalat yapmayan firmlara gerçi ilginç olani ithalat yapanlar dolar düştümü 10-15 kuruş ürün bazinda indirim yapar ama bizimkiler mi aslaa,üzücü olan bu..bu piyasa şartlarinda 2 yila kalmaz bir tane otomobil firmasi kalmaz ülkemizde..bence devlet ülkemde üretim yapan firmlardan ötv yi kaldirmali,kdv oranini 18 degil %25 e cikarabilir ama ötv yi sifirlamali,böylece diğer firmlarda ülkemize yatirima koşarak gelir..özellikle cari açiğimiz enerji ihtiyacindan doğuyor o zaman hibrit,lpg li,dizel araçlara mtv de de ayri indirim payi uygulanabilir avrupada olduğu gibi.amaa eğer bu kafa devam ederse çok zor çok
Herkes elindeki aracına iyi baksın bakımlarını yaptırsın eskiyen yerlerini yeniletsin çünkü
1) Araç fiyatları olması gerekenden 3 kat daha pahalı,
2) 2020 yılında kriz denilen şu günlere göre en az 2 kat daha büyük bir fırtına geliyor herkes ona göre hazırlığın yapsın, lazım değilse sakız dahi almayın,
Otomobil sektörü Türkiye'de çok kötü durumda, yeni işten çıkarmalar yaşanabilir. Maalesef durum çok kötüye gidiyor.
Ben olaya farklı bir açıdan bakmak istiyorum. Piyasada 200 bin km’ye gelmiş C, D veya E segment araçlara hurda gözüyle bakıyoruz. Sonra da o fiyata etmeyen hatta etmediğini bildiğimiz A veya B segment araçlara bile bile fazla para veriyoruz. Paramıza yazık değil mi? Git 5 bin TL harca, 0 km araca da fazladan para verme. Satamayınca ne yapacaklar mecbur düşürecekler fiyatları. Biz boyalı, değişeni olan yüksek km araçlara o gözle bakarsak araç firmaları da bize kaz gözüyle bakar ve yolarlar.
Hakikaten model bazında satış rakamları bu ay verilmedi otomobil satışları dibi gördü resmen
Farkındamısnz bilmiyorum ama her ay model bazında rakamlar verilirken bu ay o rakamlar verilmedi sadece nekadar satış yapıldığı söylendi ülkenin hali acınacak halde tüm sektörlerde küçülme mevcut allah yardımcımız olsun
Dolar 7.24 gördüğünde araba fiyatlari bu kur üzerinden fiyatlamalarini yaptılar. .bu da yetmedi ara zamlari da bindirdiler..bu da yetmedi hurda indirimi oranı her yükseldiğinde aynı farka yakin yeni zamlari da bindirdiler..satan ağlıyor alan ağlıyor devlet sadaka vermiş edasında. .ilk 5 ayda ortalama 10 bin filo satışı var..diğer özel durum ve şirket indirimlerinden satılan araç miktarı paylasilmiyor. .firma iç piyasada yıllık 50 bin satacagina 25 bin satsa nerdeyse aynı karını alacak..umutsuz ve mutsuzum yas oldu 44 halen araba alacağız. .bu saatten sonra yangına su sıkan itfaiye nin hortumunu...
Sayın 8623; ben kurun daha da artacağını, dolayısıyla fiyatların da yeniden alınamayacak seviyeye geleceğini, bununla birlikte tekrar sektörün canlanması için ötv indirimi geleceğini düşünenlerdenim. hurda teşviğinin 15000e çıkması bile şahsen hiç cazip gelmedi. hala beklemedeyim. ötv oranları eskiye gelemez, tam tersine daha da düşecek ötv oranları, düşmek zorunda! güvenlik ve donanım açısından bomboş saçma sapan arabalar için bile hurdanı getirirsen 70 bin falan isteniyor. ne olursan paranın bir değeri en azından verilen emeği biz biliyoruz. o kadar da değil! en ucuz i10 veya egea için bile birkaç yıl çalışmamız gerekiyorsa ben emeğime acırım başka bir şeye değil. ülkenin getirildiği hale bak!!!
Otomobil piyasasının seçimlerden etkileneceğini açıkçası düşünmüyorum. Hem doların durumu,(şu sıralar dolardaki gelişmelerde özellikle S-400 ve F-35'ler konusu daha belirleyici olduğu için) hem de iç piyasadaki resesyon hali sektörün ilerleyen dönemlerde stabil bir görüntü çizeceğini gösteriyor. ÖTV'nin kalkması ve hurda teşvikinin artması sektörde otomatik stabilizatör olarak gözükse de bu durum araç fiyatlarına müşterilerin beklentisini karşılayacak kadar olumlu hava yansıtacağını düşünmüyorum.
Misafir-8623, otomotiv sektorunden birisi olarak beklentimi yazayım, kararını sen ver.
- Hurda teşviği 15 bin tl ye cıktı. gunumuzdeki ortalama bir araba fiyatının 100 bin - 120 bin tl oldugu dusunulurse yaklasık %10-15 gibi bir fayda saglıyor.
- Dolar kuru secimden once veya sonra düşmesini beklemiyorum. gunluk ufak düşüşlerinde fiyatlara yansıması zor. artışların yansıması daha kolay oluyor!
- Otv indirimi artık kalıcı hale gelir, hatta daha da artabilir. cunku fiyatlar inanılmaz düzeylere geldi.
- Su anda kişisel alımlarda 2. ele kaymış durumda, sıfır satışları ise filo veya şirket aracları için devam ediyor. ben olsam sıfır bir arac alacagıma 2. el 10 bin km civarında temiz bir arac tercih ederim.
seat leon alın arkadaşlar ben 3 ay araştırdım en fiyat performans aracı şuan 10 bim km civarında ki dizel otomatil leonlar suntoofl led paket olanlar
23 hazirandaki secimden sonraki usd durumu, 30 hazirandaki otv indiriminin kalkmasi, ve de 1 temmuzda hurda tesviginin artmasi ile ilgili yakin gelecekte araba satin alma hakkinda ne dusunuyorsunuz? araba alimi icin hangi tarih beklenmeli ?