Hasarsızlığı Şirketler Belirleyecek

Hasarsızlığı Şirketler Belirleyecek
Hasarsızlık indirimi ve prim artış oranı kalktı. Sigorta şirketleri, kaskoda olduğu gibi trafik sigortasında da primleri istedikleri gibi artırıp, yüksek oranda da hasarsızlık indirimi uygulayabilecekler. 2014'le birlikte trafik sigortasında da yeni dönem başladı. 1 Ocak'tan itibaren sigorta şirketleri trafik sigortasında, primleri istedikleri gibi belirleyecek. Böylece yeni yılla birlikte trafik sigortasında da tam serbest döneme geçilmiş oldu. Bundan sonra sigorta şirketleri, kasko sigortasında olduğu gibi trafik sigortasında da istedikleri oranda primleri artırabilecek, aynı oranda da hasarsızlık indirimini sürücülere sunabilecek. Sigorta teminatlarını ise yine eskisi gibi Hazine belirlemeye devam edecek. Bugüne kadar ise trafik sigortasında yarı serbest bir uygulama hakimdi. Gerek prim artış oranını gerekse de hasarsızlık indirimini, büyük şehirlerde uygulanacak en yüksek fiyatı Hazine tespit ediyor; sigorta şirketleri de bu oranlar çerçevesinde primlerini belirleyip, yine Hazine'nin onayına sunuyordu. HASARSIZLIK ORANI KALKTI Bu kriterlere göre şirketler, hasarı olmayan sürücülere; ilk yılda yüzde 10, ikinci yılda yüzde 15, üçüncü yıl için de yüzde 20 oranında hasarsızlık indirimi uygulayabiliyordu. Aynı şekilde hasarlı sürücüler için de birinci hasarda yüzde 20, ikincisinde yüzde 40, üçüncü hasarda yüzde 60'a varan oranlarda fiyatı artırıyorlardı. Hazine'nin şirketlere tanıdığı en yüksek prim artış oranı ise yüzde 250'yi geçemiyordu. 1 Ocak 2014'ten itibaren ise tüm bu oranlar ve sınırlar kalktı. Yeni yılla birlikte Hazine'nin trafik sigortasındaki müdahalesi bitti ve primlerde tam serbest düzene geçildi. PRİMLER SERBEST OLDU Yeni uygulamaya göre; hasarsızlık indirimini, prim artış oranını ve uygulanacak en yüksek fiyatı şirketler, kendileri belirleyecek. Daha açık bir anlatımla; sigorta şirketleri, kendi kriterlerine göre hangi sürücüye hangi oranda indirim yapacaklarını kendileri tespit edecek, hasarlı sürücülere de istedikleri oranda fiyat artırımı yapabilecek. Ancak şirketler, gerek prim indirim gerekse de fiyat artırımlarının gerekçelerini Hazine'ye bildirecek. Peki, bu uygulama neleri değiştirecek? En basit anlatımla, trafik sigortası da kasko sigortası gibi olacak. Sigorta şirketi, hiç hasar yapmayan ve bu özelliğini de yıllardır sürdüren sürücülere; yüzde 60-70'e varan oranda hasarsızlık indirimi verebilecek... Ki, eski uygulamada en fazla yüzde 20 indirim yapabiliyorlardı. KUSURA GÖRE FİYAT Aynı şekilde senede üç-beş hasara karışan, sigortacılara göre hasar frekansı yüksek olan sürücülere ise yüzde 300-400'e varan fiyat artırımları yapabilecek. Daha açık bir anlatımla... 1 Ocak 2014'ten itibaren trafik sigortası açısından iyi sürücünün mükafatlandırılacağı, kötü sürücünün ise cezalandırılacağı bir düzen başlamış olacak. Yeni uygulamaya göre Hazine ise sadece, sigorta şirketinin mali durumunda sorun olduğunu, şirketin belirlediği primin haksız rekabete yol açtığı ve şirketin, sigorta yapmaktan kaçındığı durumlarda müdahalede bulunacak. HAZİNE Müsteşarlığı, trafik sigortasında serbest tarife rejimi uygulandığını ve sigorta şirketlerinin rekabetçi ortamda primleri belirlediklerini belirtti. Hazine, trafik sigortaları ile ilgili Hürriyet'e açıklamalarda bulundu. Fazla kazaya sebebiyet vermiş araçlar için zamlı prim uygulandığının vurgulandığı açıklamada, bu sayede araç sahiplerinin daha dikkatli olacağını ve kusuru ile kazalara sebep olanların; zararın bir kısmını, kendilerinin finanse edeceği ifade edildi. Açıklamada, şu görüşlere yer verildi: "Trafik sigortası teminatları, 2018 yılına kadar olan dönemler için şimdiden belirlendi, sigorta şirketleri bakımından belirsizlik unsurlarından biri ortadan kaldırıldı. Bu durumun da primlere olumlu yansıması beklenmekte." Kaynak: Hürriyet

07.01.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Permit 08.01.2014 17:36

Olan yine vatandaşa olacak. fiyatların düşeceğini hiç sanmıyorum. hep özelleştirme ile serbest piyasa ile tüketicinin kazanacğı belirtilmesine rağmen hiç bir zaman gerçekte bu olmamıştır. En basiti elektrik şirketlerinin özelleşmesi ile tüketicinin daha ekonomik elektrik kullanacağı belirtilirken şimdiki halimize bir bakın derim. Burada farklı bir şey olacağını hiç sanmıyorum. Fiyatlar bir kaç önemsiz örnek haricinde genel olarak artacaktır. Zaten vergilerdede artışlar yapıldı. Kasko ve trafik sigortalarında da artışlar olacak. Kısacası orta sınıf kabul ettiğimiz her hangi bir 1.6 motorlu araç, hiç kullanmasanız bile aylık ortalama minimumda 150-200 TL arası masraf çıkaracaktır. Birde yıllık servis, yakıt masraflarını girerseniz vay halimize. Orta sınıf iyice çöküyor. Ya zengin olacaksın ya da fakir.

KİMSESİZ 08.01.2014 17:29

Sayın yorumcu arkadaşlar.Anlaşılmayacak bişi yokki.Bindirme yine Türk halkına.Bu uygulama ile Sigorta Şirketleri daha Hasarsız,Türk Milleti daha Hasarlı hale getirilecek işte.:)=

Asi 08.01.2014 16:43

ülkemeizde vatandaşın yararına yapılan bir düzenleme gördüğümü bilmem. bundan sonra sigorta fiyatları artar gider. bence vatandaş düşünülüyorsa bir tavan fiyat belirlenip şirketlerin de o tavan fiyat üzerinden hasarsızlık vb . indirimleri sunmaları sağlanmalı idi. ama bu koşullarda şirketler yasak olmasına rağmen gizlice bir ortak taban fiyat kararı alıp halkı soymaya devam ederler bence.

AliCan 08.01.2014 16:11

Yapilmasi zorunlu bir sigortada nasil serbest fiyat oluyor anlamiyorum. Sigorta sirketleri abarti fiyat verince isime gelmiyor yapmiyorum diyemezsen kasko gibi bu isin sonu fena.

METE 08.01.2014 13:40

madem fiyatlar serbest oldu şu hem sigorta hem kasko yaptırma zorunluğunu kaldırsalardı bari. bence kasko yaptırana sigorta zorunlu olmamalı. isterse yaptırmalı. kasko yaptırmayanlara sigorta zorunlu olmalı o ayrı konu.

zaten anlaşmalı tutanak işi çıktığından beri devamlı kasko ve sigorta fiyatları artıyor. şimdi birde bu düzenlemeyle kasko parası gibi sigorta parası çıkar. 2 tane kasko parası alırlar milletten.

ata 08.01.2014 12:15

sigorta şirketleri beni kazanmak için ne yapacak.
her sene 1.000 TL para sayıyorum.

T.C. 08.01.2014 09:19

hiç bir şekilde uygulamayı görmeden inanmıyorum,geçen yıl,% 60 indirimli kasko poliçemize bir önceki yıl 400 tl öderken 600 tl ödeyince(hasarsızlık devam ederken)hayrola deyince zam geldi dediler,bu zamlar neye hangi kıstasa göre geldi belli değil,lafla peynir gemisi yürümüyor,ben bununda bir şekilde aleyhimize olacağını düşünüyorum,bekleyip göreceğiz.

leon 08.01.2014 01:52

nasılki trafik sigortasında serbest tarife geldiğinde ödediğimiz 180tl oldu 290tl, burdada sigortacılar bir ayar çekecek 800e yaptırdığın kasko olacak 1800,ahanda buraya yazıyorum.

ses 07.01.2014 23:25

İndirimler kalkınca halka nasıl bir avantaj sağlayacak anlayamadım...