GM'nin Sonu Ne Olacak?

GM'nin Sonu Ne Olacak?
G.M. ismini değiştirsin mi? Bu soru bugünlerde Amerika'da birçok kesim tarafından soruluyor. "Dassun'un ismi nasıl Nissan olduysa, G.M.'in de ismi değiştirilsin ki, Chevrolet, Buick, Cadillac, GMC gibi markalan orta vadede daha fazla imaj kaybına uğramasın" diyenler az değil. Ancak, CFO Frilz Henderson"ın verdiği cevap kesin ve kararlıydı: "Firmanın ismi değişmeyecek." İsveçli'nin Saab aşkı General Motors Salı günü (16 Haziran) bir açıklama yaparak İsveç ayağı olan Saab Auloınobile'ı Koenigsegg Automotive adlı İsveçli spor otomobil üreticisinin önderliğindeki bir konsorsiyuma satacağını açıkladı. Bu satışın gerçekleşmesi için, İsveç Hükü-meti'nin garantörlüğüyle Avrupa Yatırını Bankası'ndan alınacak 600 milyon dolarlık finansman kredisi kullanılacak. Saab geçen yıl 93 bin otomobil salmakla birlikle yıllardır kar edemedi, İsveçli bir girişimci olan Christian von Koenigsegg tarafından kurulan Koenigsegg firması ise, ianesi I milyon dolardan başlamalı üzere, yılda sadece parmakla sayılabilecek kadar "süper otomobil" üretiyor. Bu nedenden ötürü birçok uzman satışın sadece kısa vadeli bir çözüm olduğunu ve bunun uzun vadede Saab'ı ayakta tutamayacağını savunuyor. Detroit'li firma Saab, Saturn ve Opel'in yanısıra, iki markasından daha kurtulma kararı almıştı. Bunlar, Çin'in Heavy Industry Machinery Company firmasına satılacak Hummer ile 2010 yılma kadar elden çıkarılacak olan Pontiac markaları. Yeni GM nasıl olacak? ABD ve Avrupa haricinde firmada işler tıkırında görünüyor. Örneğin GM India bu hafta ilk temiz (sıvı doğal gaz) yakıtlı otomobilini tanıtacak. Bu yıl ayrıca, yerel mühendisler tarafından geliştirilen yeni bir minik otomobili de yine Hindistan pazarında satışa sunmayı planlıyorlar. Hindistan'a ek olarak GM'in geçen yıl satışları, Brezilya'da yüzde 10, Hindistan'da yüzde 9 ve Çin'de de yüzde 6 arttı. Hatta büyük Detroit temsilcisinin Asya Pasifik bölgesinin mayıs ayına kadar olan satışları, geçen yılkine göre yüzde 44 artmış durumda. Bütün bu pazarlarda GM, sanki başka birileri tarafından yönetiliyormuşcasına, başarılı işlere imza attı. Örneğin, yeni mini otomobilleri Çin'de, Tata'mn 2 bin 500 dolarlık Nano modeliyle rekabet edebilecek şekilde fîyatlandırabilir. Uzun lafın kısası, analistler GM'in gelişmekte olan pazarlarda güçlendikçe, evinde yaşadığı utanç verici durumu orta ve uzun vadede unutturabilir ve buralardan aldığı güçle Kuzey Amerika'da yeniden yapılanmasını gerçekleştirebilir diye düşünüyor. Bunu da bir şartla yapabilir: Başkalarının bahçesinin yanında kendi evinin önünü de süpürerek. Kaynak : Autoshow

23.06.2009 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!