Ford'un Küçük Motoru Hızla Büyüyor

Ford'un Küçük Motoru Hızla Büyüyor
Ford'un yeni 1.0 litrelik 3 silindirli EcoBoost motoru Amerika'da yeni yeni satılmaya başlanırken, Avrupa'da ise bu motor seçeneğinin popülaritesi gün geçtikçe artıyor. Ford tarafından açıklanan resmi rakamlara göre marka 2014 yılının ilk yarısında yaklaşık 120.000 adet 1.0 litrelik EcoBoost yakıt tasarruflu motora sahip araç satmayı başaran üreticinin her beş yeni araç müşterisinden biri bu motor seçeneğini tercih etti. Amerikalı müşteriler ise şimdilik yalnızca turbo şarjlı 3 silindirli Ford Fiesta modelini satın alabilmekte ancak Ford, 2015 Focus modelini de yakında bu motor seçeneği ile Amerika'da satışa sunmayı planlıyor. Avrupa'da ise Ford bu EcoBoost motor seçeneğini Focus, Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX, Grand C-MAX modellerinin yanı sıra Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect, Transit Connect ve Transit Courier gibi ticari modeller de dahil olmak üzere 10 model ile birlikte sunuyor. Ford Avrupa Operasyon Şefi Barb Samardzich 1.0 litrelik EcoBoost motor seçeneği ile birlikte sunulan model sayısının önümüzdeki aylarda yeni Ford Mondeo modeli ile birlikte 11'e yükseleceğini, 140 beygirlik versiyonun ise Fiesta Red Edition ve Fiesta Black Edition modellerinde kullanılabileceğini belirtti. 2013 haziran ayından geçtiğimiz haziran ayına kadar 1 yıllık satış rakamlarını da açıklayan Ford, 1.0 litrelik EcoBoost modelinin satışlarında %15 artış olduğunu belirtirken, B-Max modellerinin yarısı, Focus modelinin %33'ü ve Fiesta modelinin %30'u bu motor seçeneği ile satın alındığı açıklandı.

12.08.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Ali İhsan 27.08.2014 10:26

Burada yorum yapan bazı arkadaşlar ali,Hasan,selim han gibi arkadaşlar ... sanki bu motoru üretenler ve test edenler ayrıca 2 yıldır Avrupanın en iyi motoru ödülünü verenler sizden cahil ve bilgisizler ... ayrıca 1.6 ecoobost motorlu kuga kullanıcısı olarak 2.000 motorlardan daha atak ve hızlanması daha çabuk olduğunu bizzat görüyorum bilgilerinize.

udi 24.08.2014 11:47

Bence de kullanmayanlar yorum yapmasın ben bayii de test etmiştim performansı benim sahip olduğum 1,6'dan bile iyi az farkla dahi olsa aldığım zamanlar kredi ile verilmiyordu ecoboost motorlu araçlar peşin verebilecek olsam hiç düşünmez alırdım.

murat 22.08.2014 11:30

arkadaşlar kimseye yanlış bilgi vermemek adına bu arabayı kullanmamış kişiler lütfen kesin cevaplı yorumlarda bulunmasınlar.saygılar

Mertcansakrucu 22.08.2014 06:35

Ben size şunu söyleyeyim bende 1.6 dizel honda civic hb var kendi arabam biz 4 arkadaş benim arabayla gitti ford aracı test etmeye 1.0 ecoboostu. Ben 105 kiloyum 70 - 95 - 75 diğer arkadaşlarımda bu kadar kiloda bide yanımıza yetkili biri bindim o abide kiloluydu biz çıktık yola. İşte bayırlara tırmanışta biz çok şaşıdık 1.0 motorun bu kadar boğulmayacağını benim dizel araç gibi çektiriyo. Araçla 0-200 km araaı otobanda çok rahat bi şekilde şişmeden konforlu bi çekiş sunuyor. Ve bugün laf attığını 1.0 motorlar yarın hepinizin altında olucak artık atmosfarik araç devri bitti
Saygılar.. Gidin bi test edin !

selim han 18.08.2014 17:56

Traktör motoruyla araba motorunu mukayese etmek çok mantıklı bu motorda 3 silindir sarsintıli ve gürültülü yavaş hızlanır saygılar

tyrell 17.08.2014 23:04

Sayın Burak, yüke bağlı olarak çekiş gücünün düşmesi durumu motorun tork değeri ile direkt alakalıdır. İki motorun tork değerine bakarak 1.6 motora göre kıyaslama yapabilirsiniz. Ancak düşük devirlerde oluşan turbo boşluğu doğal olarak kısa bir süre çekiş kaybı hissettirecektir. 1. ve 2. viteslerde 2000 rpm in altında 1.6 motor daha iyi olabilir.

Hasan 17.08.2014 14:42

fordun motorları saglamdır.ama bu 3 silindirli ve turbolu..ilerde turbo arızası kaçınılmaz...traktörlerde kullanılan 3silindirli motorlar dizel dir...ford ecoboost 1.0 ise benzinli bir motor...benzin yüksek ısı demek..turbo basıncıyla dahada yükselir.buda motor ömrünü etkiler.saygılar.

murat 16.08.2014 13:30

bu atmosferik bir motor değil burak kardeş. turbo şarjlı bir motor.arabanın kid down da 200 tork 1500 devirdeen itibaren 170 tork kesintisiz veriyor ve 125 ps.1,6 4500 devirde tam beygiri ve torku yakalıyor.1,6 yada 5 kişi bin buna da bin bunun 1,6 dan iyi olduğunu göreceksin sadece yakıtı artacaktır. ben zaten 6 kişi rampada klima açıp test etmiştim..ama tüm bu cümleler yerine test sürüşü yaparsan (5 kişi gidin) inan içine sinecektir.

semsi 15.08.2014 22:01

arkadaşlar ben 1.0 motor toyota yaris aldım sıfır 4000 km de iken lpg taktım inanin benzın e ve gaza geçisleri kesinlikle farkedilmiyor çekiştede bir fak yok mükemel uyumlu oldu ykit sehir içi 15 krş yakıyor uzun yolda sürekli 120 130 km hız rahat daha ne olsun kanatlanıp uçmasını beklemeyelm

taner 15.08.2014 18:42

Ben nedense 3 silindirli motorlara ısınamadım yakıtıda gaza sürekli çok bastıgın için ve aile binince fazla yakıyor ancak fordun motoru oldukça başarılı ayrıca renoultun 120 bg lik 1.2 motoruda çok seri

Burak 15.08.2014 09:31

Şimdi herkes tek başına binmiş ecoboots a süper gidiyo 1.6 lardan iyi diyo peki bu arabaya 5 kişi binsek yine de 1.6 motordan daha iyimi çekiyo yani ağırlık fazla olunca

tyrell 14.08.2014 23:06

Motor ömrünün silindir sayısı ile bağlantısı yoktur şöyle ki bugün tarım alanlarında kullanılan traktörlerin büyük kısmı 3 silindirlidir ve yıllarca kullanılabilinir.ille bir bağlantı yapmak isterseniz bunu devir sayısına doğru olarak orantılayabilirsiniz.

Fordun 3 silindirli bu motoru oldukça başarılı bir üretim ve gönül rahatlığı ile alınabilir.

murat 14.08.2014 22:33

tam 1 yıldır kullanıyorum 15000 km oldu. yakıt 5,8 -6,5 arası performansı 1,6 dan çok iyi yokuş tırmanma olayında yokuşları hiç bu kadar hızlı çıkmamış olacaksınız
.tokluk ve güven hissi sizi tatmin edcektir.golf de şuna 1.0 motor üretiyor.bir sonraki arabam 1,0 yeni çıkacak mondea olacak inş. saygılar

mtv 14.08.2014 16:45

bu trend devam edecek.giderek motorlar küçülecek.bu durumda devlet de mtv değerlerini düşük motor hacimlerine göre güncelleyecek.1.2 tsi çeker mi diye düşünürken ortalık 0.x cc hacimli motorlarla dolacak.yalnız bence de motor hacmi düşüşü ve turbo olayı arıza ve ömür konusunda soru işareti.misal 95 binde caddy turboyu yedi.maliyet yetkili servisde muhtemelen 1200 tl den aşağı değildir.biz 800 tl ye yaptırdık.

CEMAL 14.08.2014 13:15

3 silindirli motorlar için çekmez demeyin bence bir deneyin...7 aydır peugeotun 1,2 lt 3 silindirli atmosferik motorunu kullanıyorum gayet memnunum...hiç zorlanmıyor bastığın kadar gidiyor...kaldıki bu turbolu eminim ki kullanıcısını üzmez ve yine eminimki çok keyifli bir sürüşü vardır...

Çağatay 14.08.2014 11:29

Arkadaşlar motor ne olursa olsun hiçbir zaman sıfır alınan bir araba ile 200 300 bin km yapmak mantıklı değil.

atıyorum 70.000 Tl para verip alacaksın, 5 sene sonra 250.000 km de arabayı taş çatlasın satacağın para 30.000 TL.
bu kayıplar sıfır arabada göze alınabilecek rakamlar değil. Sıfır araba alıyorsan az km yapacaksan alacaksın, en fazla 3. yılında da satacaksın.Km yapacaklar için ikinci el daha mantıklı

Opelci 13.08.2014 14:38

1.0 Focus'la denemesürüşü yaptım ve çokbeğendim. 1.6 atmosferikten çok daha başarılı.Bence artık atmosferik motorlar çöp oldu.

guest 13.08.2014 14:23

Performans alt devrilerde dahi canlı Ecoboost'ta, fakat 3 silindirli olması motor ömrü bakımından düşündürüyor, özellikle üst devirlerde zorlanan bir 3 silindirli motorun ömrü nasıldır? Bir 5 yıl sonra anlaşılacak sanırım.

T.C. 13.08.2014 08:57

küçük motor konusu kafaları karıştırıyor memleketimizde,bizim kafamız gözümüzde olabilir,200.000 km -300.000 km yapan var mı aramızda ? ve motor yapımı yaptıran varsa turbo ile birlikte ne kadar maliyete ulaştı? galiba bu sorunun cevabını kullanandan almadıkça tartışma bitmeyecek.

Kg.m/sn 12.08.2014 19:13

Metin; sen sadece türkiye vergi dilimine göre değerlendirme yapıyorsun. Avrupa'da vergilendirme daha farklı. sadece türkiye için motor mu üretecek Ford. Ki gerek yok.
Ramazan; araç alırken Gücü ve Torkuna bakılır. Motor Kütlesinde bulunan silindir boşluğuna değil. Flash bellek alırken kapasitesine bakıyorsunuz yoksa Flash belleğin cisim büyüklüğüne mi? Aynı mantık. Ebat değil işlev....

ali 12.08.2014 17:46

3silindirli motorlar uzun ömürlü olmaz..1.0 motorun ataklıgı turbo sayesinde...degilse yerinden zor kalkar..motor hacmi küçük oldugundan turbo arıza riski fazla..slm

yLv 12.08.2014 17:36

Ramazan bey, motor turbolu olduğu için çekişi ve torku çok iyi. 1.6 motorlardan performans olarak farkı yok. Yokuşlar konusunda hiç sıkıntı çekeceğinizi zannetmiyorum, yokuşlara tırmanmak bir yana uçarak bile çıkarsınız:) Not: 2 aydır Fiesta Ecoboost sahibi olarak yazıyorum

Ramazan 12.08.2014 10:47

Acaba bu motor bizi üzer mi? Ben genelde araba dolu olarak yokuşlara tırmanıyorum. Bu motor alınabilir mi?

Metin 12.08.2014 09:59

Motorun 1.0 lt. olması ile 1.2 veya 1.3 lt olması arasında vergisel bakımdan bir farklılık yok. O halde niye 1.0 lt. ile kendimizi sınırlayalım. Ford'un 1.0 ecoobost ile 1.6 ecoobost motorları arasına (Volkswagen'in TSI motorlarda yaptığı gibi) bir ara motor seçeneği de koyması lazım.