2014 Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend X

  • Silindir Hacmi 999 cc
  • 0-100 Km Hızlanma 11.4 sn
  • Beygir Gücü 125 HP
  • Maksimum Hız 195 km/s
  • Yakıt Türü Benzin
  • Uzunluk 4358 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 6.4 lt
  • Genişlik 1858 mm
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 4.4 lt
  • Yükseklik 1484 mm
  • Karma Yakıt Tüketimi 5.1 lt
  • Bagaj Hacmi 316 lt
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Boş Ağırlık 1290 kg
  • Maksimum Tork 170 Nm
  • Yakıt Deposu 55 lt
  • Lastik Ölçüleri 205/55 R16
  • Yıllık Vergisi 623 TL
  • Sürücü Hava Yastığı
  • Yolcu Hava Yastığı
  • Yan/Perde Hava Yastığı
  • Diz Hava Yastığı
  • Lastik Basınç Kontrol Sistemi
  • ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)
  • EBD (Fren Güç Dağılım Sistemi)
  • ESP (Elektronik Denge Sistemi)
  • ASR (Çekiş Düzenleme Sistemi)
  • Ön Sis Farları
  • LED Gündüz Farları
  • Alaşım Jantlar
  • Arka Park Sensörü
  • Elektronik Park Freni
  • Geri Görüş Kamerası
  • Yol Bilgisayarı
  • Hız Sabitleme Sistemi
  • Yokuş Kalkış Destek Sistemi
  • Yağmur Sensörü
  • Far Sensörü
  • Start Stop Sistemi
  • USB Girişi
  • Bluetooth Bağlantısı
  • Navigasyon Sistemi
  • Otomatik Katlanan Yan Aynalar
  • Xenon Ön Farlar
  • Manuel Klima
  • Çok Bölgeli Dijital Klima
  • Soğutmalı Torpido Gözü
  • Isıtmalı Sürücü Koltuğu
  • Elektrikli Sürücü Koltuk Ayarı
  • Deri Döşeme Koltuklar
  • Deri Direksiyon Simidi
  • Fonksiyonel Direksiyon Simidi
  • Elektrikli Arka Camlar
  • Ön Kol Dayama Ünitesi
  • Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası
  • Anahtarsız Giriş Çalıştırma
  • Refakatçi Aydınlatma Sistemi
  • Sunroof/Cam Tavan
  • Koyu Renk Arka Camlar

Euro NCap çarpışma test sonucu bulunmamaktadır.

CO2 Emisyon değeri sonuçları bulunmamaktadır.

YORUM YAZ
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
murat 15.03.2015 02:53

biz 2012 1.0 ecebost trend x aldık lpg taktırdık ama biz ikinci el aldık 2012 model 20.000 tl hasar kaydı vardı yapılı şekilde 30.000 tl ye aldık çok ucuza aldık evet 3.000 tl ye atiker sıralı lpg taktırdık ş. içi devir:: 3000 e vardığında vites değiştiriyorduk ş. içi ort. 8/9 litre lpg falan yaktı yani şuan lpg fiyatı 2350 tl iken 9 lt den kmde 21 kuruş oluyo ş. dışı ise lpg de 125 140 km arası tabi 6. viteste 7 litre lpg yaktı yani şuanki ltsi 2350 olan lpg kmde ş. dışı 16 kuruş oluyo

zafer mknacı 19.11.2014 08:04

Selam arkadaşlar burada amaç üzüm yemek bağcı bozmak değil amaç düşük yakıt tüketimiyle bitmiyor. DÜZ YOLDA HESAPLANAN 1000 LİRELİK FOCUSA gelelim güç125 içi boş yakıtı ortalama 5 dersek rampada ise içi 4 kişiyle ortalama90 kiloluk insan varsa yakıt farkı 1600 tdcı focusla aynımı olur derim mühendis olmakla kafaları kariştırmayalım örnek 1.6 focus 2005 tdcı ghia 109 psi mi yoksa 1000 motor yapılanlar 125 lik benzin düşmanımı rampada gücünü gösterir arada fiat farkı 25000 tl gibi bir uçurumu goz önünü alırsak ön plana çıkacak aracın 1.6 lık tdcı dır 6 kişilik bir gurupla bili 125lik benzinlimotora hem fark hemde değerinden ödün vermez yanliş diyen arkadaşlarla yüzyuze gelirim.

halit 07.10.2014 20:15

arac 1000 motor 2012 kasımında aldım.hersene motor arızası vermeye basladı suan yetkili ford servisinde yatıyor .g tam 1 sene önce aynı arızayı yaptı .tam 20 gün yattı bakalım bu sene kac günde cıkar .

ümit 29.09.2014 12:17

en son kaça bırakıyorlar bu aracı alan arkadaşlar yazabilir mi.

Alper 05.05.2014 09:51

Murat Bey açıklamalar için teşekkürler

murat 04.05.2014 13:03

1.0 focusun 1.2 octavia değilde aynı motor olan 1.2 jetta ile karşılaştımasında

performans -eşit fakat 0-100 km hızlanma jetta.
yakıt- focus
malzeme kalitesi - focus
yol tutuş - focus
güvenlik ekipmanları - focus
iç mekan feahlığı-jetta
bagaj - jetta
arka diz mesafesi-jetta

murat 03.05.2014 19:15

octavia 1.2 kesinlikle doğru bir seçim,artılarını zaten yazmışsınız.fakat skoda hep volkvogenin gölgesinde kalmış bu yüzdende değerinin altında fiyatlara satılmasına rağmen ikinci elde değer kaybeden bir araç..focus kullanıcısı olarak eğer uzun süre ( 5 yıl ve üstü) kullanacaksanız değerlendirilebilecek bir seçenek..

Alper 02.05.2014 16:28

Focus 1.0 ile Octavia 1.2 tsi arasında kaldım. Gönlüm Focus'dan yana ama, Octavia'nın hem biraz daha düşük yakıtlı olması, hem daha geniş diz mesafesi ve bagaj hacmi sunması, hem de başlangıç paketlerinde 3.000 lira daha uygun fiyatlı olması beni ikilemde bıraktı.

murat 23.04.2014 21:09

tekrar mrb.aracın performansı ile ilgili olarak tek başıma iken 225 görmüştüm bugün ise araçda 5 kişi klima açık izmir selçuk arası otobanda 180 rampalar dahil, bu son limit değil fakat arabadakiler korktuğu için bu kadar bastım..on numara

murat 23.04.2014 11:25

mrb.ben aracı 30.07.2013 den beri kullanıyorum.yakıtta sakin kullanımda şehir içi maxsimum 6.5 şehir dışı 5-5.5 arası yakıyor.performansı 1.6 dan çok iyi helede performans isteyenler 4000 bandında vites değiştirirse yol yokuşmuş dikmiş hiç fark etmiyo..gelelim uzun vadede üzermi meselesine?araç zaten 3 yıl garantili 450 tl verip garantiyi 5 seneye uzatın gönül rahatlığıyla binin. bu teknoloji hızına göre otomatik olarak zaten 5 seneden sonra yeni bir ford alırsınız.

suat tunc 16.04.2014 19:29

ya arkadaşlar burada her önüne gelen bişiler yazıyor araç bilgisi olanda yazıyor olmayanda bilgisi varmış gibi yorum yapıyor örnek ben:) arkadaşlar bizler bizlerden kastım en azından içimizden bazıları bu aracı kulanıyor bazılarımız ise almak istiyor ki bana görede herkesin fikrini söylemside gayet doğal bende şahsen bu aracı almayı düşünenlerden biriyim o yüzden buradayım fakat benimde bazı endişelerim var bazı arkadaşlarımızında vurguladığı bir konu bu acaba uzun vadede sorun çıkarır mı eee nede olsa sabancı kadar paramız yok ki her sorun çıkardığında ya bak bu sorun yaptı dur bunu değişeyim daha iyisini alayım deme şansım yok şahsen eminim ki benim gibi olan benim gibi düşünen arkadaşlarda hiç de kay de alınmayacak kadar az değil sadece ve sadece buradan bakıyoruz bir fikir sahibi olmak için fazla bir fikir sahibi olamasakda birazdaha dişimizden tırnağımızdan arttırıp 1.4 veya 1.6 dizel bakacağız ama illahi ki alacağız yolu yok kafaya koydum ben şimdiden herkese teşekkür ederim alacak arkadaşlara da almış olan arkadaşlara da allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin

murat 01.04.2014 12:01

arkadaşlar focus 1000 cc aracı tam 1 yıldır kullanyorum süperrrrr bir araç yakıt ekonomi çekiş performans donanım süper çalışıyor herkese tavsiye ederim harbi adamlar yapmış daha önce jetta opel kullandım bu kadar keyf almadım en ekonomik focus ecobost 1000 hiç düşnmeden alın şehir dışı 4.5 şehir içi 6.5- 7 arası yakıyo dizelden farksız vergide az sesiz ve hayvan gibi çekiyo hayırlı olsn

muyal 05.02.2014 12:48

kalp büyük ama alete gerekli kanı pompalayamıyorsa alet ne yapsın. kalp küçük olur ama alete gerekli debide kanı pompalıyorsa alet işler adam öğünür.
Hülasa adamlar bu hacimden bu güç, bu tork nasıl elde ediliyor onu araştıran yok vallla,sadece bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak....
Bide şunu unutmamak gerek rakamlar asla yalan söylemz.
Yukarıdaki yazılanları öğrenirse insan azda olsa bu araba hakkında karar sahibi olur...

aydplt 18.11.2013 16:43

15 yılda araba tecnolojisi 2,0 lt likler varken 1,6 115-125 ler çıktı kaldırırmı dedik kaldırdı .şimdi 1,2 105bg- 1,2 120-1,0 120 bg çıktı kaldırırmı diyoruz emin olun kaldırır. esas olan beygir ve tork türkiyede araçlar kılıf yapıyor devlet de araca kılıf yapıyor vergiye ayar veriyor önceleri agırlıga göre vergi vardı sonra motora göre ,eminim bu araçlar çogalıncada beygire göre vergi alırlar ..benzin istasyonları v.d oldu araçlarda mükellef... en büyük olayda 50km ile gideceksin yoksa 320 tl radar yani soydular sogana çevirdiler zevk diye bişey kalmadı...

Mehmet 28.10.2013 21:26

aracım focus 3 style paket bugün 2 ay oldu alalı 100 tl ile çok rahat 300 km yol yapıyorum (karma)
ama gaza basar devirli kullanırsanız 450 krş yapıyor
ve 230 a sabitliyorum otobanda mükemmel oluyor :))
kadranı çok rahat görüyorsunuz.

Ertugrul 05.10.2013 00:32

Ahmet bey, öncelikle burada paylaştıgınız bilgiler için çok teşekkür ederim. focus 1.0 ecoboost trend x ile jetta 1.2 tsi trendline arasında kararsız kaldım. kriter önceliği sırasıyla 1-güvenlik, 2-yakıt ekonomisi 3- donanım açısından bu iki aracı karşılaştırsanız siz hangisini tercih ederdiniz ? şimdiden çok teşekkür ederim.

kaya 06.09.2013 16:39

Selam,ahmet bey sanırım makina mühendisi olmalısınız..Siteyi karıştırırken yazınıza rastlasım...Chevrolet Trax modelini almayı düşünüyorum 1.6 Lt için ne düşünüyorsunuz teşekkürler...

Ahmet 25.07.2013 01:32

LPG konusunu merak edenler için şu açıklamayı yapayım bu araçlara sıralı sistem LPG uygulanabiliyor ama aracı çok çok hantallaştırıp arızalara da neden olabileceği için taktırmanızı kesinlikle önermiyorum. Biraz pahalı olan yüksek basınçlı soğuk gaz ile çalışan direkt enjeksiyonlu LGi (Liquit Gas İnjecktion) sistemler var ve bu sistemler aracın kendi enjektörlerini kullanır yani aracın kontrolü yine kendi motor kontrol ünitesinde olur. Hiç bir performans kaybı olmadığı gibi püskürtülen benzin tarafından yanma odasındaki yağın incelmesi durumu ortadan kalktığı için segman ve silindir aşınmasını geciktirecektir(teorik olarak). LGi nasıl çalışır LPG tankında 3 bağlantı vardır. 1. Dolum ağzına gider 2. Yüksek basınç pompasına gider
3. Yüksek basınç pompasından depoya döner(tahliye).
Basınç pompası 20-200 bar aralığındaki gazı aracın benzin enjektörlerine geçiş valfleri aracılığı ile gönderir. Burada yakıt miktarı ve zamanlaması aracınızın kendi belirleyeceği değerlerdir, yani lpg kiti sadece benzin pompanızın görevini ve ayrıca geçiş işlemlerini yapar. Bu konuda Prins'i önerebilirim yeterince kaliteli ve profesyoneldir. Manifolt delinmesi gibi can sıkıcı işlere de gerek kalmaz.

Ahmet 25.07.2013 00:58

Tork nedir? Tork dairesel kuvvettir yani sizin ingiliz anahtarı ile civata sıkarken civataya uyguladığınız kuvvettir. Şöyle açıklamaya çalışayım 100 Nm torklu bir aracımız olsun bu değeri de 1500-4500 d/d aralığında versin demek oluyor ki bu araç bu devir aralığında asfalt üzerine jant göbeğinden bağlı 1 metre uzunluğunda bir kol ile 2x50 Newton kuvvet ile döndürülmeye çalışılıyormuş gibi ivme alacaktır. Torkun yüksek olması devrin yüksek olmasından değildir. Zaten açıklamadan anlaşılacağı gibi araç 1400 devir/dakikadan itibaren 170 Nm tork uyguluyor bu da demek oluyor ki sıradan atmosferik motorlara göre birim zamanda daha az çalışıyor. Çünkü atmosferik motorlar ideal tork değerlerine ortalama 4000-4500 devirlerde kavuşuyorlar demek ki aynı döndürme kuvvetini alabilmek için 3 kat daha fazla dönmesi gerekiyor. ayrıca bu turbo araçların geniş bir aralığa yayılmış olan tork değeri size sık vites değişimi yapmadan kullanma olanağı sunacaktır. Oysa atmosferik motorlar max tork değerini sadece verilen değerde üretirler örn. 3500d/d, 4000d/d, 4500d/d gibi. Bu araçları ekonomik yapan ideal tork aralığının sizin araç kullandığınız 1500-3000 d/d aralığı içinde olmasıdır. Dayanıklılık durumuna gelince motorun küçük ebatlarda olması çabuk aşınacağı anlamına gelmez bu çok sığ bir yaklaşımdır. 1.3 multijet motorlar çok da yüksek sıkıştırma oranları ve çok daha yüksek vuruntu ile çalıştıkları halde 600-700 bin Km yolu rahatlıkla yapabildiklerine göre bu araç da fazlasını yapabilir.

Önder 22.07.2013 10:47

Nihat Bey! Hakan Bey doğru söylüyor olabilir. Benim oranlarım da sizinki ile örtüşüyor. Ancak ben Büyükşehirde yaşıyorum ve işimle evimim konumu gereği sürekli yokuş çıkmak zorunda kalıyorum. Hız sabitleyiciyi kullanarak, düz bir yol ile yokuş arasında ne kadar fark olduğunu görebilirsiniz. Orta eğimli bir yolda dahi artış %50 yi buluyor. Ancak sakin kullanımda ve düz ayak bir güzergahta aracı kullanıyorsanız, Hakan Bey'in verilerine de ulaşmanın hiç zor olmayacağını düşünüyorum.

berke 08.07.2013 23:46

walla arabada kullanılan sacın kalitesi bakınca pek çok markaya göre araba bu ya.. yani bende bu model bu seriyi beğendim araba ankarada sordum beyaz için 47.500 metalik renk 48.500 alev kırmzı ise 49500 istiyorlar ama buradakine ek ön arka park sensörü daha sportif ön tampon karartılmış arka camlar ve 16 inç çelik jant var ben beyaz ve metalik griyi beğendim sanırım ciddi bir pazarlıkla bu özellikler dahil beyaz 46 000 metal gri 47 000 olur ben bu izlenimi edindim ve eşimle beraber gittik o da beğendi düşünüyırum lakin bu turbo motor 5 sene sonra ne olur bunu bilen yok insanın içi acaba ? diyo ama bir 1.6 trend x beyaz 43.500 diyo metal gri 44.500 lakin onu alıp tüp taktırmak lazım e o da mantık dışı geliyor bana bilmiyorum ya gözünü kapatıp alıcan ... dizeller pahalı trend x beyaz için en son 55.500 diyor :(

Tunahan 02.07.2013 10:03

selam arkadaşlar , ben sonunda kararımı verdim bu araçtan alıyorum peki bayii bu araç için tahmini kaç tl indirim yapar bilgisi olan yazabilir mi lütfen , teşekkürler............

berk 02.07.2013 08:42

selam arkadaşlar bayii ye gitsem bu araçta en azla kaç tl indirim yaparlar ???

rıdvan 01.07.2013 13:33

şu an araç kapının önünde ve kullanıyorum 1 hafta oldu aracın hızlanması güzel sadece 1 saniye falan gibi bekliyo 2. viteste roketliyo sanki dizel arabaya binmiş gibi ses çıkarıyo ve çekiş yol tutuş gayet hoş

yasar 27.06.2013 10:39

arkadaşlar ben üçaydır biniyorum iki defa uzun yola çıktım 810 820 km yol yaptı ve 120km nin altında gitmemek şartıyla kim ne derse desin mükemmel konfor mükemmel rahat hanki 1000 motor 240 hız yapmış benyaptım aksini iddia eden varsa gelsin çıkalım yola ... 1.6 dizeller çokatak yakıt aynı ve daha sessiz daha sorunsuz çok deyil iki sene sonra herkez bu aracı tercih edecektir emin olun almak isteyenler test sürüşü yapsın görcekler nekadar atak

Nihat 16.06.2013 09:57

Focus 1000 cc aracı on gün önce aldım 250 Tl ye depoyu doldurdum ve 580 km yol yapabildim. Yakıt tüketimi olarak 8.1 gösteriyor. Aracın şu anda yakıt tüketiminin yüksek olmasıyla ilgili yorumu olan varsa sevinirim. Birde Hakan şehir içi 5.2 yakıt tüketimi demişsin bunu nasıl yaptın bu işin sırrı nedir.

Alimertx 10.06.2013 17:46

Hakan Bey bu motor 2 yıldır Avrupada yılın motoru ödülünü alıyor.. Ben jetta ile bu araç arasında kaldım.. bazı sebebler dolaysıyla jettayı seçtim.. Kaldırır mı diye bir endişeniz olmasın bence...

hakan 10.06.2013 11:57

arkadaşlar ben 1.6 trend x benzinli 425000tl dedıler burdakı yorumlara baktım 1000 ecoboost daha az yakıyor ama kaldırırmı dıye kararsız kaldım ıyı bılen bı yardımcı olabılırmı

tc chnbrc 04.06.2013 18:31

lpg uyum sağlıyormu arkadaşlar bu araca bilgisi olan varmı

ramazan 03.06.2013 16:59

bu gunde aynı program 5. vites dicovery de vardı 1,6 benzinli ile 1,0 benzinli focus vardı hızlanma olarak 1,0 litrelik motor 1,6 litrenin önündeydi puan farkıda 38 değil 40 üzerinden 32 puandı

zafer 03.06.2013 02:00

bu motora 5-6 yıl sonra tüp taktırsak dengesi nasıl olur aceba

ayhan 01.06.2013 15:35

dün gece diskavri'de bu araç ili 1.6dizelin kalkış yarışmasını yaptı(usta sürücüler). bu araç 1.6 dizeli geride bıraktı.40 üzerinden 38 puan verdiler genel değerlendirmede.

ersin 01.05.2013 14:49

kardeş kasayı deyiştiriyolar ondandır yakında milletin haberi olunca bu fiyattan bile satamazlar elden çıkartmaya çalışıyolar bence yeni focuslar fiestanın büyük hali gibi bişey olmuş...

yakup 01.05.2013 10:34

araca diyecek hiç bir şey bulamıyorum ama aracı alır iken çok sıkı pazarlık yapıyorlar daha sonra fiyatı geri çekiyorlar bu benim canımı çok sıkıyor alacak arkadaşlara tavsiyem fiyat politikasından dolayı almamanızdır.ben 2012 model trend x paketini 50500 tl ye aldı şuan bayide 2013 modeli 45750 tl olmuş insanı keriz yerine koymayın lütfen

KADİR HOŞ 07.03.2013 14:14

1.0 lık motor bu 1360 kg arabayı uçuruyor arkadaşlar arkadaşım 20 gün önce aldı bende kullanma fırsatı buldum sessiz güçlü hızlı ve ekonomik bir motor yapmışlar denemenizi tavsiye ederim param olsa almayı bende düşünebilirdim çok beyendim

dku 28.02.2013 17:19

içine binmeden sakın almayın derim.aracın ön konsolu üzerinize çökecekmiş gibi duruyor.yolcu koltuğuna oturduğunuz zaman ayaklarınızı rahatça ileriye kesinlikle uzatamıyorsunuz. darlıktan torpido gözünü açmak ayrı bir mesele. ayrıca aynı sınıf araçların bağaj hacmine göre bagajı biraz dar. dışı güzel ama içi?...

kalender 09.02.2013 21:17

bence ford yapmış arkadaşlar bide şu japon arabaları honda toyotayla kıyaslamışlar honda biraz daha iyi ama toyotalar kütük gibi araba fordla kıyaslanamaz hele mevzu yol tutuş olunca hiçbi marka ford focusla kıyaslanamaz

Hakan 29.11.2012 17:07

Slm arkadaslar öncelikle sunu söyliyim bu aracın 2 aylık bi sahibiyim arac gercekten mükemmel performans acısından tutunda yol tutusundan ve sayamadıgım bircok seyi yakıtı cok az sehirici ortalama 5.2 falanlarda yani bir depoyla sehirici 710 km yol demek arkadaslar simdiden alacaklara hayırlı ugurlu olsun pisman olmayacaksınız bakmayın onun bunun lafına agzı olan konusuyo iste...

mehmet AK. 17.11.2012 14:36

Adamlar başarmış helal olsun,aynı zamanda yaptıkları bu motor avrupada devrim yaptı ve ödül aldı.şimdi bu eleştiri yapan arkadaşlara soruyorum,sizce bu ödülü bakkallar federasyonumu verdi.?yiğidi öldür hakkını ver.yazık yahu bu kadarda haksızlık etmeyin.koskoca dünya devi ford,dan bahsediliyor burda dediğiniz şekilde olsa bu motoru kullanırmı sizce ford mühendisleri,,,tşk.ler

chn 17.11.2012 11:46

1.0 litre motorun bu kasayı kaldıramayacağını ya da kısa sürede döküleceğini söyleyenler k-max adlı yorumcunun yorumuna göz atsın.Teknoloji çok hızlı ilerliyor ve hala hacimle sağlamlık arasında bağlantı kurup ,net olarak hangi parçanın bozulacağını söyleyemeyen ,kulaktan dolma bilgilerle bu aracı satın almak isteyenleri soğutmaya çalışan yorumcular var bu sitede.20 yıl önce alman arabaları 1.6 litreden 75 hp çıkarıyordu unutmayalım...

irfan s 16.11.2012 00:40

ayhan bey söyle anlatim simdi araç agır bir kasa üstüne monte edilmiş bir araç 1000cc motor bu aracı nereye kadar götücek ben 1.5 85bg megan kullandım araç bana çok hantal geldi .sonuçta ben makine teknikerleri kadar bilemem fakat 1000cc den bu kadar tork bu kadr perfnmas bu kadar agır kasayı cekmesını beklemek cok zor uzun vadede sakatlıklar cıkarıcıgını dusunuyorum .

b@hri Ç. 15.11.2012 15:52

torkunun yüksek, motorun küçük olması şu demektir: araba çabuk hızlanır, anında 3000 devire zıplar. ama yol uzadıkça küçük motor, büyük motorun verdiği salınımı(yokuş aşağı) vermez. aynı salınım mesafesini, küçük motor araba ile büyük motordan daha az mesafede bitirrir ve bu nedenle sürekli gaz ister. 1 km . lik yokuş salınımını, küçük motorlu araba 500 mt. iken gaz ister, büyük motorlu araba motorun gücüyle 1 km. yi gaz istemeden salınır. inanmayan denesin.

ayhan 15.11.2012 12:49

irfans kardeşim, Acaba hangi parçaların arıza çıkaracağını da söyler misin ?

mühendis 15.11.2012 08:51

irfans ford'un mühendisleri eminim bunu düşünememişlerdir

irfan s 15.11.2012 03:13

arkadaslar 1000cc bu kasaya bu sekmente gelmez .bu arac yılın aracı seçilmiş fakat 4 yıl sonra sanayiden cıkmazsınız söylim

dku 11.11.2012 23:33

şu teknik özelliklerini bırakın arkadaşlar...her şey kataloğunda yazıyor zaten. bu araca sahip olup adam akıllı(iyi yada kötü) yorumları olan birisi varsa lütfen yazsın.çünki bu aracı almayı düşünüyorum

K-max 01.11.2012 08:02

1.0 ecoboost motor düşük atalet momentli turbo kullanarak 1300-4500 devir aralığında 170 Nm tork üretiyor. Turbo nun devrede olmadığı düşük devirlerde motor torku direkt olarak motor hacmi ile orantılı olduğu için, dik yokuşlarda kalkış yaparken büyük hacimli motor performansı beklemek yanlış olur. Mak. müh. arkadaşıma da hatırlatmak isterim, tork, zamandan arındırılmış bir değerdir (nevton-metre) yani torku yüksek bir motor birim zamanda daha çok çalışmaz. Tork sadece pistonun krank koluna yaptığı basınç değeridir. Tork ile zamanı ilişkilendirirseniz beygir gücü ortaya çıkar (kilogram-metre/saniye). Atmosferik motorlar ideal olarak açık hava basıncında (1 atm) çalışır ancak gerçek hayatta motorun hava emebilmesi için silindirlerde vakum oluşması gerekir, bu sebepten silindir içi basıncı sıkıştırmadan önce hiçbir zaman 1 atm değere ulaşamaz, genelde 0,85-0,90 atm arasında kalır. Yani 1 litre hacimli bir motor 0,85-0,90 litre hava emebilir. Emilen havanın içindeki yaklaşık %21 oranındaki oksijenle birleşerek yanmayı sağlayacak yakıt miktarı (ideal olarak) sabit bir rakamdır. Stokiometrik olarak her 1 gr benzin için 14,7 gr hava gerekir. 1 litre motordan yüksek tork ve beygir elde etmek için silindirlere bir pompa vasıtası ile hava doldurmak gerekir, turbo yada supercharger (compressor) bu işi görür. Turbo yu 1,5 atm basacak şekilde ayarlarsanız motora, motor hacminin 1,5 katı hava basmış olursunuz, buna oranlı olarak da benzin miktarını 1,5 kat artırmanız gerekir.

Yani 1 litrelik motor 1,5 litrelik motor gibi güç üretir. Aynı hacimde daha fazla yakıt ve hava karışımı yanınca ortaya çıkan ısı daha büyük olur ve sıcak gazların piston yüzeyine yaptığı basınç, dolayısı ile tork yükselir. Beygir gücü de torkun zamanla ilişkilendirilmiş hali olduğu için, doğal olarak beygir gücü de artar. Turbo sayesinde aracınızın motoru, gerektiğinde 1,5 litre, gerekmediğinde 1,0 litre gibi çalıştığı için, ve ayrıca küçük hacimli motorlarda haraket eden parçaların ağırlığı ve sürtünme değerleri daha düşük olduğu için tasarruf sağlanır. Tabii ki bunlardan başka birçok etkenler de var. CNC işleme makinaları sayesinde motorlar artık çok daha hassas toleranslara göre üretilebiliyor. Metalurjideki ilerlemeler, malzeme kalitesini ve dayanıklılığını yükseltiyor. Örnek olarak BMW K serisi motosikletlerin rodajının bitmesi ortalama 35000 km sürüyor.1983 senesinde üretimine başlanan bu motorlardan düzenli bakım görenlerinde henüz rektifiye ihtiyacı olan hiç çıkmamış. Bu metalurjinin başarısıdır. Bunları düşündüğümüzde 1 litrelik Ford motorunun dayanıklı olmaması için hiç bir sebep yok.

buz adam 27.10.2012 23:35

hic bilen ile bilmeyen bir olur mu? burda olur.burda bilmeyende acayip bilgili :)))))) beyler herkesin begendigi marka vardir. unutmayin ki amacinizi belirleyin once. 1000 cc yada 5000 cc herkesin keyfine gore araba mevcut.bilgisizce konusmayin.amac tasarrufsa 1000cc degilse onu bilmem.

cenk 07.10.2012 16:58

bu motor yapılan testlerde bir milton km'yi devirmiş. yani siz hala eski kafayla devam edin. artık teknoloji gelişti. 2000cc bi motorun gücünü 1400cc ler veriyor. 1000cc ye niye şaşırıyorsunuz anlamadı. bu arada bu motor gelmiş geçmiş en yüksek puanı alarak 2 ödül birden almış.

Yusuf Özgür 01.10.2012 22:17

Arkadaşlar aracın silindir hacmi küçük güçü yuksek olması icin silindirler daha yüksek basıncta çalışıyor demek. yüksek basıncta calışınca yakıtı daha iyi yanıyor eksozdan yanmamısh gazlar daha az oluyor ve sade ömrü kısa oluyordu motorun ama artık pistonları seramikle kaplıyorlar ve sürtünme aşınması daha az oluyor ve daha üzün ömürlü oluyor motoru. tüm kaliteli motosikletler böyle calıshır ishçilik kalitesi daha yuksek oluyor.
motor gücü yüksek olunca silindir hacmindeki fark çok önemli değil

tsn 01.10.2012 21:05

zaten hali hazırdaki 1,6 1,4 motorlar yüzde 40 performansla çalışıyorlar buda yüzde 80 le çalışsa aynı gücü yakalar.

Mak. müh. 01.10.2012 15:52

Bu nasıl motor anlamadım! Torkunun yüksek olmasının sebebi yakıt fazla enjekte edilmesindense, motorun silindir kısmı dışındaki kısımlarının 1,4 - 1,6 lt' lik motorlar kadar büyük olduğu anlamına mı gelir.

fb 28.09.2012 16:17

güzel arkadaşım timsahlar ben aracı hondayla kıyaslamadım veya hondadan iyi demedim yazımda bu açıkca görülüyor.ben sadece güçlü dedim güçlü olması hondadan iyi manasına gelmez fort gibi bir araç honda ile kıyaslanmaz bile ilerdede ne olur bilemem motormu düşer pistonmu sarar onuda mühendisler düşünsün

TİMSAHLAR 28.09.2012 12:32

araç bin motorla bu kasayı kaldırdı diyelim beygir gücü iyi torkuda yüksek ama nereye kadar veya kaç bin km ye kadar kaldıracak.. şimdi kaldırır araç sıfır ama sonraki yıllar belli bir km den sonra sahibinin başını çok ağrıtır diye düşünüyorum açtığı masraflarla... fb li bir arkadaş da honda dan bahsetmiş.. honda toyota mazda gibi sorunsuz ve neredeyse standart her araçı 500 bini deviren japon araçlarıyla bu kıyaslanamaz heleki uzun vadede hiç..

Mak. müh. 28.09.2012 12:05

Torkunun yüksek olmasının sebebi devrinin yüksek olmasıdır, motor birim zamanda daha çok çalışıyor anlamına gelir.

Ramazan 28.09.2012 10:55

Merhaba,
öncelikler bu kocaman arabayı 1 litre hacminde bir motorla yürütmek gerçekten takdire şayan bir teknoloji. günümüz şartlarına gerek yakıt fiyarlarının günden güne artması gerekse motorlu taşıtlar vergisinin ülkemizde bu denli artması insanları bu tip küçük motorlu araçları kullanmaya itmektedir. teknoloji olarak büyük bir gelişme olan 1 litrelik motoru ben şahsen almam. niye derseniz büyüklerimizin bir sözü vardır o yüzden : " Öküzün büyük olsunda çekmezse çekmesin" der büyükler. :).
saygıları,

fb 28.09.2012 09:40

siz motorun küçük olduğunu düşünmeyinde uyguldığı torka bakın eğer BU TORK GÜCÜ doğruysa bir benzinli i30 ve honda cıvıcden güçlü demek

sınan erturk 27.09.2012 19:50

çok güzek bi araç ama size aracın kasasını veriyolar 46000bine keşke 1"3motor olsaydı idare ederdi 1000lik motor o kasayla nasıl gider

burak 12.09.2012 17:06

avrupada yılın motoru seçildi 1.0 ecoboost haberiniz yoktur eminim :)

mert 21.08.2012 19:16

azizcim bilmeden konuşma bnde 1.6 ecoboost var çok iyi gerçekten düşük devirlerde torkunu başlatıyor bakım falan da normal yanı

aziz 20.08.2012 17:17

donanım,hız,güç ,tüketim güzelde fakat bu motor bu kasayı zor kaldırır ileride üzebilir adamı çok bakıma girer diye düşünüyorum bu araç

Alper 09.08.2012 22:36

Focus 1000 cc gücünde araçmı sunmuş piyasaya benmi yanlış görüyorum.İlginç..

KULLANICI PUANLARI
Yakıt Tüketimi
{{((versionVote.yakitTuketim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Malzeme Kalitesi
{{((versionVote.malzemeKalitesi / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Yol Tutuşu
{{((versionVote.yolTutus / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Hızlanma Performansı
{{((versionVote.hizlanma / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Ses Yalıtımı
{{((versionVote.yalitim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Vites Geçişleri
{{((versionVote.vitesGecis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
İç Mekan Genişliği
{{((versionVote.icMekanGenis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Donanım Teknolojisi
{{((versionVote.donanim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
2. El Piyasası
{{((versionVote.ikinciEl / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Toplam {{versionVote.total}} kişi puan verdi
BİZİ TAKİP EDİN