Ford Yeniköy Fabrikasını Açtı

Ford Yeniköy Fabrikasını Açtı
Yarım milyar dolarlık yatırımla hayata geçirilen Ford Otosan Yeniköy Fabrikası'nın açılışı ve yalnızca Türkiye'de üretilecek olan Tourneo Courier ve Transit Courier'nin hattan iniş töreni; devletin, Ford'un ve Koç Holding'in zirvesini bir araya getirdi. Ford Motor Company Yönetim Kurulu Başkanı William Ford, törende yaptığı konuşmada; “Doksan yıla yakın bir süredir Ford ile Koç arasındaki ilişki hız kesmeden güçlenmeye devam etti. Bu iki şirket arasında ortaklıktan öte bir şey var, o da; her ikisi de en baştan güçlü bir gelecek vizyonuna sahip iki büyük aile işletmesinin bir araya gelmesi. Bu, otomotiv endüstrisinde duymaya alışık olmadığımız uzun soluklu ve başarılı bir ortaklık. Bu başarı ancak güven ve saygı ile elde edilebilecek bir birliktelik. Türkiye'de yatırımlar yaptık ancak bunun da ötesinde sağlam bir dostluğa yatırım yaptık ve bundan hepimiz; Ford, Koç ve Türkiye, kazançlı çıktık” dedi. Yeniköy Fabrikası'nda üretilen Tourneo Courier ve Transit Courier yatırımının prototipten üretime kadar tüm aşamaları Ford Otosan mühendisleri tarafından gerçekleştirildi. Yeni Transit ile toplam 106 ülkeye ihracat hedefleyen Ford Otosan'ın yeni hafif ticari aracı Courier 46 ülkeye ihraç edilecek.

24.05.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
montaj? 19.06.2014 17:36

Şu 3. dünya ülkesi ezikliğinden kurtulalım. Kurulan montaj fabrikası değildir.Eskisi gibi değil Türkiye'de otomobil fabrikası olmak. Kaportadan boyaya, koltuklara %60-70 oranındaki parça Türkiye'de üretiliyor artık. Tüm dünyada aynı standartta olması gereken ve Türkiye'de üretilemeyen parçalar ithal ediliyor sadece. Eskiden olduğu herşey yurtdışından geliyor biz burda vidalamıyoruz yani...

muhsin yılmaz 11.06.2014 22:44

aynen fatih kardes gıbı bundan sonra alacagım araba ılk tercıh olarak ford olacaktır,hatta elımdekı renaultu satıp sımdıden ford modellerıne bakacam.polonyaya yatırım yapan wv bır daha asla alman arabasının yanından bıle gecmem benim için bıtmıştır.

bjk 30.05.2014 15:57

wv de gitsin Polonya'ya fabrika kursun..umarım millet olarak bize değer veren markaları listemizin ön sıralarına alabiliriz

b.ç. 29.05.2014 14:09

montaj fabrikası. hayırlı olsun.

Samet AR 28.05.2014 11:36

İngiliz'lerin almanları sevmemesi normaldir ama her zaman bir sözleri vardır Alacaksan Alman Al Derler :)

yersiz 27.05.2014 19:03

Öncelikle Devrim ile ilgili yorumumda arabanın bozulmadığını elbette biliyorum. Belirtmek istediğim durum, yalan manşet atacak kadar kendi malına güvenmeyen Türkler ve medyası idi. Araç üretimi konusunda bilgi sahibi olduğumu belirterek ayrıca eklemek istiyorum ki yeni modelin örneğin "courier" üretilmesi 3 hatta 5 yıllık bir çalımanın sonucu. Yani günümüz dünyasında araç üretmek beğendirmek çok zor. O yüzden sıfırdan bir marka ile ben de varım dememiz biraz zor. Adı sanı duyulmuş bir markayı 2-3 babayiğitin satın alarak Türkiye'de üretmesi daha mantıklı olur.Bu avrupa ortakları ile anlaşmasını zedeleyeceği için Koç olamaz. Otomotivde yer almayan birkaç holding Saab,Lada vs gibi Türkiye'de Avrupa'da sıkıntılı modeller düşünülebilir mi ???

mehmet ç 27.05.2014 15:46

güner bey kendi sorunuzun içinde cevabı var zaten ?

hakan01 25.05.2014 23:16

Yerli otomobili dünya ya satmak zaten hayal ve de kimsenin öyle bir niyeti yok.Buradaki maksat cari açığı düşürmek,ithal otomobil alımını azaltmaktır.İran ın samand ı gibi bir otomobil düşünülmektedir, b sınıfı sedan bir otomobil pazar payının büyük kısmına hakim ve de yapılması için günümüz teknolojisiyle öyle 200 yıllık bir firma bilgi birikimine gerek yoktur.Zat ı alilerini pek sevmem lakin fikrine pek tabii saygı duyuyorum ve katılıyorum.

Mehmet Güneş 25.05.2014 22:44

"Yersiz" rümuzlu arkadaş, "DEVRİM" markalı ilk Türk arabası 100 metre gitti bozuldu demişsiniz. Yanlış biliyorsunuz. Devrim bozulmadı. Ankara'ya törene yetiştirmek için Eskişehir'den çok acele getirildi. Büyük bir telaşla son anda törene sokuldu. Ama motor çalışmadı. Çünkü o karmaşa içinde otomobile benzin konması unutulmuştu. Peki unutulmasaydı "Devrim" bugüne gelirmiydi? ANADOL'u nasıl yok ettiysek DEVRİM de yok olurdu.

asabi 25.05.2014 21:13

türkiyede fabrika açan hyundai ford toyota ilk tercihim artık.. wolksvageni gördük , polonyayı tercih Türk milletini yok saydı.ama halkımız malesef hala 6 ay sıraya girip sıradan arabalara ferrari parası vererek wv'yi çok güzel cezalandırıyorlar

Güner 25.05.2014 21:03

Orhan bey, adamlar benim ülkeme yatırım yaptıysa ben Alman aracından neden vazgeçeyim ki teşekkür ederim sadece yapsınlar

Erkan 25.05.2014 19:13

Bugün otomobil üretmek için 132 yıldır otomobil üretiyor olmak gerekmiyor. Doğru pazar ve tüketici segmantasyonu ile marka oluşturmak gerekiyor. Yoksa markasız, günümüz teknolojisi bir aracı 1 ayda üretiriz. Ancak bir şekilde başlamak gerekir. Türkiye bugün milli korvet, füze, uydu, roket, muhabere sistemleri, tank ve uçak motoru üretirken otomobil yapamayacak değil. Koca holdinglerimzin de hala falanca ilin Ford distribütörü gibi ucuz işlerin peşinden çıkması gerekir. Bu yatırımlar Türkiye nin geleceğinde çok ucuz ve basit...Ben Türkiye 'de bir Türk markası otomotiv sanayinin başlatacak o gerçek vizyon sahibi holdingleri görmek isterim.

mert 25.05.2014 14:35

Wv ın parçası ve bakımı çok pahalı..onun içinde arabadan anlayanlar Wv a mesafelidir..Wv arabalarıda narindir.ford eniyisi,daga taşa iyi gider,daha saglam ve güçlüdür..köy minibüslerine bakın fordu göreceksiniz...çünkü saglam ve ekonomik...zor yollarında düz yolların da en iyisidir..saygılar.

rc 25.05.2014 12:50

orhan bey size katılıyorum, kendi ülkesinde bile 2.sınıf araç muamelesi gören boş alaman arabalarına para vermektense yerliüretim araç almak her vatandaşımızın görevi olsa gerek..

yersiz 24.05.2014 19:04

Yerli marka yersizdir... Bunca yıl yattıktan sonra o iş zor. Ford'dan daha önce otomobil üretmiş Peugeot bile ne halde siz düşünün.Atatürk 1 yaşındaydı Peugeot otomobil üretirken. 1882... 132 yıl sonra çıkıp dünyaya araba satacam derseniz, herkes güler o işe... Devrim arabasına 100 metre gitti bozuldu diye manşet atan Türkler o fırsatı çoktan kaçırdı kusura bakmayın..

orhan 24.05.2014 18:48

Türkiye'ye beş kuruş yatırım yapmayan Türk düşmanı firmalar birazcık utanır inşallah. 10 bin Türk evladına iş veren Ford ve Koç'a helal olsun. Vatanını seven Ford-Renault-Hyundai-Toyota-Honda-Fiat....alır.

fatih 24.05.2014 09:08

Wv Polonya'ya fabrika açarak bizi hayal kırıklığına uğramıştı ki Wv zaten herzaman Turkiyeye karşı mesafelidir ve hakkımızda bunun cevabını 6 ay sıraya girerek fahiş fiyatlara araba alarak cevap vermektedir.bundan sonra alacağım arabada ilk tercihim ford olacaktır.

ysn 24.05.2014 08:35

bir gun insallah yerli otomobil fabrikamızı acarız