Focus Güvenlik Paketi

Focus Güvenlik Paketi
ABD ve Almanya'da çalışan Ford güvenlik mühendisleri, yeni Ford Focus'un birer inovasyon niteliğindeki yeni güvenlik teknolojilerinin herhangi bir çarpışma halinde yolcuları korumaktaki etkinliğini kanıtlamak amacıyla, sanal dünyada ve gerçek hayatta 12 binden fazla çarpışma testi gerçekleştirdiler.

Bütün dünyada bu yıl içinde satışa sunulacak olan yeni Ford Focus, yolcuların güvenliği ve bütün araç açısından bilgisayar simülasyonlarıyla kapsamlı bir test programına tabii tutuluyor. Bilgisayar simülasyonlarının çok gerçekçi bir şekilde yapılabilmesi sayesinde fiziksel çarpışma testlerinin sayısı ise önemli ölçüde azaltıldı.

Ford Focus'un global güvenlik standartlarına uygun bir şekilde geliştirilmesi, çarpışmalarda yolcuları koruyan önlemlerin performansını artırdı. Ford'un güvenlik ekibi, dünya çapında ortak bir çalışma yürüterek avantajlı bir başlangıç yaptı ve yeni Focus'un dünyanın her yerindeki karmaşık güvenlik düzenlemeleri ağına uyum sağlaması veya bunların ötesine geçmesinde bunun büyük faydası görüldü.

Yeni Ford Focus'un sahip olduğu kapsamlı gelişmiş güvenlik teknolojileri serisi, sürücünün otomobili güvenli bir şekilde kullanmasına ve çarpışma tehlikelerinden kaçınmasına yardımcı oluyor. Yeni Focus, Ford'un Düşük Hız Güvenlik Sistemine sahip ilk aracı olma özelliğini taşıyor. Bu sistem, yoğun şehir trafiğinde çok karşılaşılan bir durum olan öndeki araca düşük hızla arkadan çarpmaların önlenmesi için sürücüye yardımcı oluyor.

Teknoloji harikası Elektronik Stabilite Programı (ESP) sistemi, birçok aktif güvenlik özelliğinin merkezinde yer alırken aracın ilerleyişini mantık çerçevesinde izleyerek gerektiğinde etkin ve çoğu zaman fark edilmeyen müdahaleler gerçekleştiriyor. Sistem şu fonksiyonları içeriyor:
• Elektronik Fren Gücü Dağıtım Sistemi (EBD) ve Dönüş Fren Kontrolü (CBC) içeren Anti Blokaj Fren sistemi (ABS)
• Acil Durum Fren Desteği (EBA), Elektronik Fren Ön Yüklemesi (EBP) ve Acil Durum Fren Uyarısı
• Motor Çekiş Kumanda Sistemi (ETCS) ve Fren Kilit Diferansiyeli (BLD)'nden oluşan Çekiş Kumanda Sistemi (TCS)
• Hidrolik Arka Aks Takviyesi (HRB)
• Motor Sürükleme Torku Kumandası (EDC)
• Dinamik Tork Kontrol Sistemi (TVC)
• Yokuşta Kalkış Desteği
• Römork Denge Yardımcısı

02.02.2011 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!