Fiat 500 Giardiniera

Fiat 500 Giardiniera
500 serisinin aileler için tasarlanmış modeli olan Fiat 500 Giardiniera, 1960 yılının Mayıs ayında piyasaya çıkarıldı. Otomobilin 17,5 beygir gücüne ulaşan 499,5 cc’lik bir motoru vardı ve hızı 95 km/s’e ulaşıyordu. Yakıt tüketimi ise 5,2 litre/100 km idi. Teknik açıdan otomobilin en önemli özelliği, çift silindirli motorun farklı yapısıydı. Fiat üreticilerinin tabiriyle “dil balığı” gibi yan duruyordu. Bu nedenle yassı yükleme alanının alt kısmına oturuyordu. Aynı motor, daha sonraki dönemlerde Fiat 126’da (1980’lerde piyasaya sürülen ve arkadan açılabilir bagaj kapağı olan Bis modelinde), hatta 1991’de piyasaya çıkarılan ilk Cinquecento’da kullanıldı; bu modellere uyacak biçimde değiştirildi ve geliştirildi. Mirafiori’deki mühendisler, Fiat 500 Giardiniera için dingil mesafesini 10 cm kadar arttırdılar. Böylece yük kapasitesini arttırmayı planlıyorlardı. Böylece otomobil 3,182 metre uzunluğuna; 1,323 metre genişliğine ve 1,354 metre yüksekliğine ulaştı; dingil mesafesi de 1,940 metre oldu. Teknik açıdan bu model, dört tekerlek hidrolik frene sahipti. 5 vitesli modelin 2., 3. Ve 4. Vitesleri senkromeçliydi. Süspansiyon sisteminde de değişiklik yapıldı. Fiat 500 Giardiniera 4 yetişkine ek olarak, 40 kg’lık yük taşıma kapasitesine sahipti. Arka koltukların yatırılmasıyla daha fazla yük de taşıyabiliyordu. Otomobilde yalnızca sürücü varken, 200 kg kadar yük taşıyabiliyordu. Otomobil döneminin klasik küçük aile otomobilleri gibi tasarlanmıştı. Fiat 500 sedanın yuvarlak ön hatları korunurken, iki yuvarlak sinyal lambası otomobile eklenmiş, otomobilin yanlarındaki sinyal lambalarının boyutları küçültülmüştü. Önde bulunan arkadan menteşeli iki kapı ve sağdan sola açılan, soldan menteşeli küçük arka bagaj kapağı, otomobilin tasarımına ilişkin diğer unsurlardı. Otomobilin arka tarafında bulunan sürgülü camlar havalandırmaya katkıda bulunuyordu. Otomobilin tente kumaşından üretilmiş uzun bir açılır tavanı vardı. 500 Giardiniera ilk olarak sedanların üretildiği aynı montaj hattında, Mirafiori’de üretiliyordu; ancak 1966 yılında Desio’ya gönderilerek Autobianchi (1950’lerin ortalarında Fiat’ın faaliyet sahası içine girdi) tarafından üretilmeye başlandı. Toplamda 327.000 adet 500 Giardiniera üretildi. Üretilen son modellerin bazılarında Autobianchi ismi dikkat çekiyor, otomobilin ön veya arka kısmında Fiat logosu bulunmuyordu

04.04.2011 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!