Eylül 2020 Kampanyaları

Eylül 2020 Kampanyaları

Ağustos ayı sonu itibari ile Türkiye otomobil pazarında toplam 403 bin adet araç satılırken geçtiğmiz yıla göre satışlar %68,4 oranında artış gösterdi.

Satılan araçların %44'ünü sedan karosere sahip modeller oluştururken onu %29 ile SUV ve %24 ile HB modeller izledi. %52 ile en çok benzinli araçlar tercih edilirken, %41 dizel ve %3 oranında ise hibrit araçlar satıldı.

Sıfır araç kredilerinde en düşük oran %1,15 ile Halkbank tarafından sunulurken, ikinci el taşıt kredisinde ise yine aynı oranla Vakıfbank Taşıt Kredisi en uygun faiz oranına sahip bankalar oldular.

Eylül ayında Hyundai markası Şimdi Al Nisan 2021'de Ödemeye başla kampanyasını duyururken, aynı şekilde Jeep markası da Yarısı Peşin Yarısı Seneye kampanyasına imza atıyor. Her iki markanın da bu kampanyalarına ait ayrıca bir kredilendirme kampanyası ise bulunmuyor.

Buna göre Eylül ayında markaların sunduğu kredi kampanyaları ise şu şekilde oluştu.

ModelKrediAyFaiz
Citroen Binek60.000200,99
Citroen Berlingo30.000120
Dacia Duster
Dacia Sandero
40.000241,03
Ford Binek60.000240,99
Ford Ticari100.000180,89
Honda Civic60.000120,69
Kia Sportage
Kia XCeed
100.000180,89
Kia Rio
Kia Stonic
50.000180,89
Kia Ceed70.000180,89
Kia Picanto40.000120,89
Mitsubishi S.Star36.000120
Mitsub. E.Cross48.000120
Mitsubishi L200
Mitsub. O.Lander
70.000120
Nissan Micra50.000120,59
Opel Corsa45.000150
Opel Astra HB
Opel Crossland X
Opel Combo
60.000150
Opel Grandland X
Opel Insignia
70.000150
Opel Astra Sedan50.000150
Peugeot Binek *50.000120,79
Renault Megane40.000241,03
Renault Clio40.000240,94

* 208 ve Rifter modelleri hariç

08.09.2020 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-5271 25.09.2020 23:23

Araba fiyatlarının bu halde olmasının birinci nedeni dünyada örneği olmayan vergi sistemimiz, ikincisi ise bozuk ekonomiden kaynaklı kurun yükselmesi ve kur her arttığında arabaya 1,vergiye iki zam geliyor (yani burada da kurun artmasından çok verginin artması fiyatları yukarı çekiyor), derken Almanlar'ın beşte birini kazanırken Almanlar'dan beş kat daha pahalıya araba almaya çalışıyoruz ve tüm birikimlerimizi arabaya (aslında vergiye) gömüp yıllarca borç ödüyoruz. 21. yüzyılda teknolojinin bu kadar geliştiği bir çağda dört tekerlek,bir motor ve tenekeye bu fiyatları vermek çok gücüme gidiyor, bu fiyatlara araba almamaya çalıştıkça fiyatlar daha da artıyor, artarsa artsın ben almayacağım, alırsam da külüstür bir şey alır binebildiğim kadar binerim

Misafir-9952 25.09.2020 12:00

Bayiler döviz kuru 6 tl iken bayiler bunu 10 tl üzerinden hesaplarlar zarar etmemek için yani bu durumda döviz artışı bahane olamaz adamlar o ihtimale karşı kuru yüksek tutuyor zaten. Ama asıl önemli olan devletin uyguladığı vergi politikasıdır en büyük yanlış. Sadece otomobilde değil cüzdanımıza giren düşük miktardaki para daha ele geçmeden vergilendiriliyor halbuki gelirden vergi kesilmez çünkü gelir insanların hayatını idame ettirmesini sağlar. Vergi sadece kardan alınır dünyanın birçok yerinde. Hayatımız vergi oldu.

Misafir-4890 24.09.2020 13:18

Diş sıkmaktan bahsedenleredir cevabım. Bazıları kabuk etmek istemese de son 3 yıldır ülkemizde yüksek enflasyon var. Bunu anlamanın en kolay yolu devletin elektrik ve doğalgaza yaptığı zam oranlarına bakmak. Siz bakmayın %10-12 enflasyon oranına. O, çalışanlara o oranda zam yapmanın kandırmacası. Diyeceğim 3 yıldır, fiyatlar yüksek olduğu için millet araba alamadı ve ihtiyaçlar birikti, tavan yaptı. Vatandaş ne yapsın, araba ihtiyaç. Baktı bu böyle devam edecek, düşük faizli krediden yararlanarak arabasını almaya baktı tabi bulabildiği ölçüde.
Piyasa ekonomisi canlı ve değişkendir. Piyasa oyuncuları ise, arz talep dengesine bağlı olarak iş yaparlar. Yani talep var anlatabiliyor muyum? Önümüz de bataklık varken siz sivrisineklerle uğraşıyorsunuz. Bak bakalım KDV ÖTV oranları makul seviyelere insin, yurt dışından araç akışı sağlansın, seçenekler artsın, ondan sonra kim uğraşır galeri malerilerle de, üretemediğimiz malı yurt dışından alabilecek dövizimiz var mı? YOK. Devlet de elde ki 3/5 doları yurt dışına kaçırmamak için vergileri aşırı yükseltmek zorunda. Peki burada suç kimde? Reno marka araba yerine mercedes e binmeye devam eden yöneticiler de.

Misafir-4161 23.09.2020 15:22

Herkes birilerine kızıyor ama suçu kendimizde aramalıyız. Bu fiyatlara rağmen satışlar Ağustos ayında patlama yaptı. Bir iki sene dişimizi sıkıp araba almayalım bakalım ne olacak. Galeriler de fiyat düşürür, devlet de ÖTV'yi düşürür.

Misafir-9132 23.09.2020 13:57

Araba piyasasının canlanması için vergiler tekrar gözden geçirilmeli yoksa artık yollarda eski arabaları tekrar görmeye başlayacağız...

Misafir-8642 23.09.2020 12:57

ÖTV yüksek bayilerin suçu yok demişler. Siz hiç merak etmeyin, ÖTV düşse de fiyatlar düşmez, adamlar o ÖTV'ye vereceğiniz parayı da ceplerine indirmek isterler. Bunun örneğini ev ve otomobil alımlarındaki teşvikler verildikten hemen sonra yapılan fahiş zamlarda görmek isteyen zaten gördü. Benzinden alınan vergi düşse benzinin fiyatının düşeceğini zannedenler var. Hayır, düşmeyecek. Çünkü düşerse, adamlar o zaman daha çok akaryakıt satarak gene aynı parayı elde edecekler. Adamlar salak değil, biliyorlarki ihtiyacı olan bu yakıtı fiyatı yüksek de olsa mecbur alacak, o halde "ben bu malı nasılsa satarım, ne diye düşük fiyatla daha çok akaryakıt satarak aynı parayı kazanayım, fiyatı artırırım karım daha da artar" diyecekler.

Misafir-4091 22.09.2020 11:22

ÖTV bu kadar yükseltilmeseydi bayileri suçlamazdık gibime geliyor. Onun bunun kıskanması gibi ahmakça kandırmalara kapılacağımıza, neden bu duruma düştük konusunu anlamaya çalışsak sorunun kaynağını çözeceğiz de işte zeka eksiğimiz var. Elin Almanı en fazla 20 asgari ücret parasına golf alırken sen o arabayı almak için 173 ay çalışmaya devam. Sayın Ceritoğlu, bulduğunuz çözüm konusunda da sizi kutlarım. Tabi aklımız sadece polisiye tedbirlere çalışıyor. Farzet ki araba aldın ve ağır bir hastalığa yakalandın tedavi olmak için de paraya ihtiyacın var ve arabanı satamıyorsun, evini mi satacaksın ?

tokay ceritoğlu 23.09.2020 21:18

Öncelikle herkes sağlıklı olsun,herkesin şikayet ettiği ayaklı satıcıları engellemek için varsa bir çözüm önerisi olan yazabilir,normal binici aldığı aracı tr ortalamasına göre 3-5 yıl arasında kullanıyor,bu gün araç alıp yarın üzerine 15-70.000 tl fark koyan kişiler ise hiç olmazsa 7.500-35.000 tl yi vergi versin,% 50 gibi..başka türlü zaten ticaret kaydı oto alım satımı olan ,vergisini veren ve kayıtlı olan kişilere oto satış yetkisini vermek fiyatların yükselmesini düşürmek için yeterli değil.Çözüm bulalım,üretelim fiyatlar böyle yükselmesin,haksız kazançlar elde edilmesin.

tokay ceritoğlu 23.09.2020 21:27

Alınan bir gayrimenkul eğer 5 yıl dolmadan satılırsa oluşan kazanç vergiye tabidir,gerekçesine bakmazlar.

Misafir-5883 22.09.2020 10:43

araba alım satımından para kazananlar vergi ödesin yok efendim satış miktarı yasaklansın gibi söylemler var. devlet orta sınıf arabaya yüzde 80 üzerine de yüzde 18 vergi koyup otomotivi yatırım aracı haline getiriyor. bir gece de 50.000 artan araçlar var. bundan faydalanmak isteyenden çok piyasayı bu halede tutanın birşeyler yapması lazım. verginin yüzde 3 olduğu ülkeler var. maaşa vergi kesiliyor, araç alırken dünya vergi ödeniyor, mtvside var, sonra satarken kardan yine vergi vermekte komik olur. ne geliyorsa vergiden geliyor. ötvnin kalkıp yüzde 18 verginin sabitlenmesi lazım. ama hazır para yetkililere tatlı geliyor.

tokay ceritoğlu 21.09.2020 20:49

Araba alan 1 yıldan önce aracını satamamalı,satarsa aradaki farkın % 50 sini gelir vergisi olarak ödemeli,maliye veri takip sistemine kaydedilip izlenmeli,bayide olmayan her marka araba galerilerde veya şahısların elinde var 15.000 tl den 60-70.000 tl ye kadar liste fiyatının üzerinde satış fiyatı yazılmış.Herkes araba satıcısı olmuş,kısa yoldan şu aralar yüksek kar marjı peşinde.

Misafir-5294 21.09.2020 13:41

Bayilerin masum olduğunu savunan ya da bu fahiş fiyatlar konusunda suçlanmalarını istemeyen arkadaşlara sorum: madem öyle neden şu an Avrupa'da fiyatlar düşerken, enflasyon eksi çıkarken bizim bayiler aracı opsiyonlu almayı zorunlu hale getiriyor ve 3-4 binlik opsiyona 15-20 bin fiyat farkı koyuyor!!! Bu ülkede bayileri, galericileri, al-satçıları veya al-satçıları kollayan devleti yani fiyatların bu hale gelmesine sebep olan kim varsa onu savunanı anlamıyorum hatta çok kızıyorum, nefret ediyorum. herkes düzenbaz, ikiyüzlü. malum siteden temiz arabalar için adamlara mesaj atıyorum, tüm al-satçılar aynı cevabı veriyor... abi bu durumdan ben de memnun değilim ama fiyatlar böyle, piyasa şöyle vs. hadi oradan buna sebep sensin ***... :(((

Misafir-7897 21.09.2020 11:06

ÖTV vergileri yüksek, bayilerin pek suçu yok , sonuçta sattığı araçlarla çalışanların maaşları ödeniyor işletme giderlerini karşılanıyor vesaire vesaire.. bir arabanın toplam fiyatın üçte de ikisi vergi, fiyatın üçte birinin artırıp düşürsen ne kadar fark oynar ki...

Misafir-4381 20.09.2020 10:26

Bayıler hep dövizin artmasının arkasına sığınıyorlardı ama döviz düştüğü zamanlarda ise hiç fiyatlari düşürmediler yani anlayacağın bayilerde hic masum dürust değiller

Misafir-7964 11.09.2020 15:39

Arabalar aşırı pahalı , normal oturaklı bir arabaya binmeyi vatandaştan mahrum ediyorlar ,daha evvelinde de edildi şimdi tekrar başlıyor. Vergiler yüksek burada bayiler ne yapsın,fazla araba getirdikleri zaman ellerinde kalıyor getir sonra tekrar satılmayan arabayı geri götür bunlar hep maliyet..kolay değil..hepimiz için kolay değil artık

Misafir-386 10.09.2020 11:52

Megane olmuş 300 bin, micra 200 bin,
bunların verdiği 50 bin kredi üzerine 250 bin peşin verip mi araç alacağız.
bunlar nasıl dalga geçiyor bizimle!
ev parasına araç nedir arkadaş!

Misafir-3800 10.09.2020 10:51

bunlar kampanya falan değil bunlar ali cengiz oyunları.bayilerde araba yok diyorlar.peki galericiler nereden buluyor bu sıfır araçları.sıfır araç alana 6 ay gibi satamama zorunluğu koyacan bak nasıl her bayiide araba olacak.galericilerin ellerindeki araçlar bu ülkeye 3 yıl yeter

Misafir-2011 09.09.2020 17:12

Arkadaslar, 40 yasındayım. Bugune kadar 6 kez araba aldım sattım. İlk kez boyle bir piyasa goruyorum. Aldıgım arabayı 35 ucuza satar, ustune 3-5 koyup arabamı yenilerdim. En son arabamı 2017 yılında aldım. Su anda aldıgım fiyatın 2.5 katına satabilecek durumdayım ama ustune 50 bin koysam istedigim arabayı alamıyorum. Bu donemde maasım %10-15 arası ancak arttı. Nereye gidiyoruz, bu işin sonu nereye varacak inanın bilmiyorum. Tavsiyem, arabanı kac model olursa olsun, bakımlarını aksatmayın ve kullanmaya devam edin. Satarsanız, eski arabanızı tekrar alamazsınız.

tokay ceritoğlu 09.09.2020 13:41

Bu kampanyalar bizim gibi vatandaşlar için değil,aylık kişi veya aile geliri 25-30.000 tl olanlar için,tüm fiyatlarda ona göre,3-5 bin tl geliri olan ayda 5-6 bin tl taksiti nasıl ödeyecek?

Misafir-1721 08.09.2020 16:43

Bayilerde sıfır araba yok görüntüde formalite icabı kampanyalar var

Misafir-8204 08.09.2020 14:18

Vadeler çok kısa o kadar para olsa peşin alırız zaten. Bu devir araba alıp satma devri değil eldekine sahip çıkma devri.