En Küçük Motorunu Üretecek

En Küçük Motorunu Üretecek
Önceki dönemlerle karşılaştırdığımızda 3 silindirli küçük motorların otomobil endüstrisinde son dönemde daha da yaygınlaştığını görüyoruz. Bunun sebebiyse çok açık; yakıt fiyatları yüzünden bu motorlara sahip araçlara talebin artması… Frankfurt Motor Show devam ederken Volkswagen'in Ar-Ge direktörü Dr. Hans-Jakob Neusser, kendilerinin de bir 1.0 litre, turbo şarjlı ve üç silindirli bir motor üstünde çalıştıklarını gazetecilere açıkladı. Bu aslında büyük bir haber değil çünkü bahsi geçen motor Volkswagen'in ilk üç silindirli motoru değil. Daha önce de birkaç örneğine rastlamak mümkün; Polo'daki 1.2 litre motor 3 silindirli (1.2 litre TSI turbodan farklı. Zaten bu motor 4 silindirli), ülkemizde satılmayan Up! modelinde de 1 litre 3 silindirli motor var. Büyük ihtimalle yeni motorun temeli Up!'ta kullanılan motordan geliyor. Asıl büyük haber yeni motorun Golf'ün motor seçenekleri arasında yer alacak olması. Üstelik de 110 beygir gücüne kadar çıkabilecek; 1 litre hacimli üç silindirli bir motor için çok iyi bir sayı. Ne var ki bu motor ABD piyasasında satışa çıkmayacak. Üç silindirli turbo motorlar sundukları yakıt tasarrufuyla kağıt üstünde çok iyi duruyor ama bazen istenen verim ve performans alınamayabiliyor. Yine de gelişmeler ilgi uyandırıcı. Bu alanda Ford lider konumunda; ürettikleri 1 litre EcoBoost ile yılın motoru ödülünü kazandılar. Renault da bu motor tipine ağırlık vermiş durumda, 0.9 litre TCe'yi modelleri arasında yaygınlaştırmaya başladılar. Opel ise kendi 1 litre turbo motorlarını üreteceğini duyurdu, bu motor 1.0 SIDI olarak adlandırılacak. Golf'ün rakipleri arasında ne yapacağı merak konusu. Volkswagen teknolojisi ve beygir gücü avantajıyla rekabette bir adım öne geçebilir.

15.09.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
T.C. 17.09.2013 15:13

tüm arkadaşlar haklı.dünya denesin sonuç güzelse bizde kullanalım yakıt konuşmaktan onarım ve yedek parça olayını görmüyoruz 2 yılda bir araç değiştiremedigimiz gün gelirse tabir caizse hanya ve konya görülecek çevre fosil doğa yutturmacasını sanayi ötesi toplumların az gelişmişlere yurttan sesler olarak takdimi olarak görüyorum.

hakan 16.09.2013 18:40

3 silindirli motor çok sesli çalışacaktır muhtemelen

sasin 16.09.2013 13:44

yüksek turbo şarjlı motorların her zaman risk altında olduğunu düşünüyorum. atmosferik 1.6 lt. 4 silindirli motorların 100 beygire ulaştığı bir ortamda, 1 lt motorun 3 silindirle 120 beygir güç üretmesi kullanımda turbo arızalarını getireceğe benziyor.Amerikalılar vazgeçmiyorlar 2lt üstü araçlardan bizde sanki dünyayı kurtaran adamlar olarak doğayı koruyacağız,egzos-emisyon,fosil yakıtlarının dikkatli kullanımı diye diye bisiklete bineceğiz.

yk40 16.09.2013 11:25

Merak etmeyin vw arabaya hiç motor koymasa bile bizim millet deli gibi alır.4 ayda kuyruk oluşur.Amerikada vw adam yerine bile koymuyorlar.Bizim anlamamız için 5 seneye ihtiyaç var.Tsı ve Dsg ler 10000 dolar masraf çıkarsın o zaman anlarız.(FSI de çok meşhurdu ama 5 senede ne halde gördük.)

musti 16.09.2013 09:25

stormlee arkadaşıma katılıyorum ,motorun ömrü ne kadar olacak?

rex 15.09.2013 18:35

Abd de piyasaya çıkmayan arac araç sayılmaz motorda motor sayılmaz :) işin özeti

stormlee 15.09.2013 13:07

asıl mesele 1.0 Lt. motor ile ne kadar km yapılacağı. ve ne kadar masraf çıkaracağı..