En İyi Aerodinamik Arabalar

En İyi Aerodinamik Arabalar

Bilindiği gibi aerodinamik tasarım otomobil üreticileri için her zaman önemli bir konu olmuştur. Yakıt tüketiminden performansa kadar tüm unsurları direk olarak etkileyen hava direnci konusu, üreticilerin kendi rüzgar tünellerini oluşturmasına ve burada tasarımlarını test etmeye yönlendirmiştir.

Hava Direnci Katsayısı nedir?
Bir arabanın sürüş esnasında ne kadar hava direnci ile karşılaşacağını gösteren değerdir. Ölçülen değer cd(taşıt sürtünme katsayısı) ile gösterilir. Hava sürtünmesi azaldıkça aracın yakıt tüketimi de azalmaktadır. Formülü ise; hava direnci = 1/2 * d * a * cd * (vt + vr)^2 'dir.

1960'lı yıllarda 0,5cd civarında olan ortalama sürtünme katsayısı günümüzde 0,3 civarına doğru gerilemiştir. Günümüz üreticilerinin yıllardır uyguladığı temel aerodinamik tasarım kuralları ise şu şekildedir;

1. Çamurluk çevresi tüm tekerleği tamamen çevreleyecek şekilde yapılmalıdır,
2. Kapı kolları kapıya gömülü olmalı ya da doğrudan hava akışını engellemeyecek biçimde tasarlanmalı,
3. Ön farlar kaput ile birlikte şekillendirilmeli,
4. Ön cam geriye doğru eğik olarak tasarlanmalı,
5. Dış dikiz aynalarının arka kısımları havanın kolayca geçişine izin verecek biçimde yuvarlatılmalıdır.

En iyi aerodinamik tasarıma sahip araba sıralaması

1. BMW 5 Serisi (0,22 cd)

2. Mercedes CLA (0,22 cd)

3. Audi A4 Sedan (0,23 cd)

4. Toyota Prius (0,24 cd)

5. Tesla Model S (0,24 cd)

6. Hyundai Ioniq (0,24 cd)

7. Mercedes S Serisi (0,24 cd)

8. Mercedes C Serisi (0,24 cd)

9. Alfa romeo Giulia (0,25 cd)

10. Peugeot 508 (0,25 cd)

17.03.2018 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-3769 24.04.2018 20:06

6- aracın arka tarafı öyle şekillenmelidir ki laminer akımı bozup türbülans alanı yaratmasın diyemiyorum - min olsun

Misafir-4644 21.03.2018 14:17

misafir 2715 yorumunda kendi tercihinin 1,50cm ve üstü araçlar olduğunu belirtmiş. burada da görüldüğü üzere otomobil kişiden kişiye beklentiye göre değişen bir olay. ben şahsen yerden yüksekliği daha alçak, oturduğumda yere daha yakın olduğum araçlarda daha mutlu oluyorum, daha güvende hissediyorum. bu sebeple de aslında bir sürü farklı ihtiyaç ve beklentiye cevap verebilecek üreticiler mevcut. herkes beklentisine göre seçmeli.

Misafir-2715 21.03.2018 10:57

Araçları daha aerodinamik yapmak için daha alçak ve yere yakın yapıyorlar, buna karşıyım. 1,40-1,41 cm yerden yüksek araçlara inip binemiyoruz. Yerden yükseklik en az 1,50 cm olmalı.

tokay ceritoğlu 17.03.2018 17:33

aerodinami derken tavan arka kısım baş yüksekliği yeterli olmuyor,sadece sürücü için değil arka sağda oturan kişi için önemli,yakıt tasarrufu diye kimse basık tavanlı bir arabada olmak istemiyor.