En Değerli Marka BMW Oldu

En Değerli Marka BMW Oldu
Forbes dün, dünyanın en güçlü markalarını açıkladı. Dünyanın en güçlü ilk 3 şirketi sırasıyla Apple, Microsoft ve Coca-Cola olurken, Alman otomobil üreticisi BMW ise General Electric'in ardından 9. Sıraya yerleşerek dünyanın en güçlü otomobil şirketi oldu. Forbes dergisi tarafından daha önce de çeşitli listelerde başı çeken BMW, geçtiğimiz yıl Haziran ayında açıklanan “Dünyanın En Saygın Şirketleri” listesinde 1. Sırada yer almıştı. Forbes bu listeleri şirketlerin finansal ölçülerine, marka algılarına, tüketici yorumlarına ve marka değerine göre oluşturuyor. Yıllardır arşivlenen bu değerler üzerinde çeşitli formüller ile çalışan Forbes yetkilileri, dünya genelinde büyük önem taşıyan bu listeleri oluşturuyor. Marka değeri 26.3 milyar dolar (yaklaşık 47.5 milyar TL) olan Alman otomobil üreticisi BMW yalnızca lüks otomobil pazarında değil, dünya çapında en değerli otomobil şirketi oldu. Forbes dergisinin yayınladığı “Dünyanın En Güçlü Şirketleri” listesinde Toyota 14, Mercedes-Benz 16, Honda 19, Ford 59. sırada yer alırken Chrysler ve General Motors ilk 100 listesine girmeyi başaramadı. BMW'nin bu başarısının en büyük kaynağı ise geleneklere bağlı kalması olarak gösteriliyor. Yıllardır tüm modellerinde böbrek ve nazi bıyığı olarak adlandırılan çift ön ızgaralar ve kendine has far yapısı ile BMW, tarihine olan saygısını başarıya çeviriyor. Logosunda da 100 yıldır en ufak bir değişikliğe gitmeyen BMW'nin, 40 yıl önce bulduğu “Ultimate Driving Machine” (Mükemmel Sürüş Makinesi) sloganı da hala ilk günkü tazeliğini koruyor. BMW geçmişine sadık kalmanın yanı sıra değişime de çabuk ayak uydurmayı başardı. Gerektiğinde modellerinde köklü değişikliklere gitmekten de çekinmeyen Alman üretici, bu sayede gün geçtikçe daha da büyüyor.

12.05.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
endurocu 29.03.2015 04:57

adamlar sayısal ve satışsal ve dün ya genelindeki değerlendirmelerle sonuç çıkarıyor bizim usta milletimizde yav bu sonuç yanlış mercedes daha iyi diye burda yırtınıyor yav arkadaş biraz kulaktan duyma değilde teorik olun kaçınız sıfır bmw ya da mercedese bindiniz bmw senelerdir show yapıyor fuarlada satış rakamlarında siz hala eleştirin ne kadar eleştiren araştırmayan bir millet olduk çıktık..

Burak 16.07.2014 00:00

Psa şirketler kod adlı arkadaşım kararına saygı duyuyorum fakat Mercedes BMW'nin her zaman bir adım önünde yer alan bir markadır.BMW sadece son yıllarda ciddi bir adım yakalamış olsa da BMW BMW'dir Mercedes'te Mercedes'tir nasıl 'elmayla armut' bir değilse lütfen elmayla armutu karıştırmayın.Kim ne derse desin Mercedes BMW'nin bir adım önündedir.birazcık araştırırsanız,öğrenirsiniz.

Psa şirketler 29.05.2014 10:08

Mercedes bna göre bmw'ye yetişmek için nekadar caba göstersede fayda yok çünkü adamlar aşmış her konuda teknoloji olarak hak ediyorlar yani kim neferde desin bmw kullanmayan bilemez eleştiren arkadaslara tavsiyem bi test sürüsü yapın ya dizel yada turbo benzinli bide sonra mercedes kullan aradaki farkı anlarsınız direksiyon hissi olsun gaz tepkileri olsun yol tutuş olsun fark net açık ara bmw bence ki istatistiklerde bunu diyor adamlar dünya 1.si bosuna degil meesi 16 saygılar

Burak 19.03.2014 15:06

Herkesin kararına saygı duyuyorum fakat Mercedes her zaman BMW'ye karşı her zaman bir adım öndedir.Vaylis arkadaşım BMW bütün müşteri şikayetlerini cevaplamış diyor o benim külahıma anlatsın.Geçtiğimiz hafta düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı önüne gelen İranlı işadamı Pourmonhesi Hadi 2008'de aldığı aracının sürekli çıkardığı sorunlar nedeniyle BMW'yi protesto etmek istedi.İtalya'da yaşayan Hadi aracını birçok defa servise götürdüğü ancak sorunun bir türlü çözülemediğini BMW'nin İtalya'daki merkezi ile Münih'teki merkezi arasında sürekli ileri geri itelendiğini belirtti.Son olarak BMW'ye yazdığı mektupta da cevap gelmeyince böyle bir karar aldığını belirten Hadi 'şimdi ben onlara yaptığım bu eylemle cevap veriyorum' dedi ve 120 bin euro'luk BMW'yi parçaladı.İşte BMW'nin müşteri memnuniyetinde anladığı budur.BMW sadece arabayı satar gerisine karışmaz çünkü kendi cebini düşünür Mercedes ise her zaman sattığı arabaya güvenir daima arkadasında durur.

memoo 26.12.2013 23:37

vaylis abim doğru demiş kimse kimseye durdurduk yere değer vermez, değer güvenle itimatla saygınlıkla olur bmw kutluyorum bende bmw kullanıyorum

ABDULKADİR 24.07.2013 16:13

BMW gerçekten emeğinin karşılığını alıyor 2012 nin google da ençok aranan arabası olarak 1 nmr oldu daha diğer liderliklerini yazmıyorum ağaa

Erkan 12.05.2013 23:35

marka sıralaması vs gibi anlamsız şeyler birer para tuzağından ibaret. hele bir "marka değeri" yalanı var ki evlere şenlik. Efendim felanca firmanın şu markası sadece 105 milyar dolarmış... Eee satışsın da o markaya sadece markası için o prayı veren var mı görelim. Kanmayın böyle sanal para tuzaklarına...

vaylis 12.05.2013 16:00

bmv bunu hak ediyor şikayet var sitesinde baktım bütün müşteri şikayetlerini cevaplamış