En Çok Şikayet Satış Sonrasında

En Çok Şikayet Satış Sonrasında
ŞikayetEndex, 650 bin üyesinin gönderdiği şikayetler ve şikayetlerden duydukları memnuniyet puanlamalarına göre otomobil markaları arasında şikayetleri en iyi yöneten markaları belirledi. Kendi kategorilerinde öne çıkan firmalar BMW, Renault ve Dacia oldu. Bu üç otomobil firmasının başarısını belirleyen temel unsurların farklılaştığı görülmektedir. Örneğin, Dacia'nın başarısında belirleyici unsur, pazar payına oranla alınan şikâyet sayısının azlığı, bu şikâyetleri cevaplama oranları ve cevap süresi konusundaki iyi performansı olmuştur. Renault'un başarısında ise hem firma şikâyet skoru hem de şikâyet sürecinde yönetim tarzından ve ortaya çıkan çözümden duyulan memnuniyet diğer firmalara oranla daha belirgin şekilde belirleyici olmaktadır. BMW ise Firma Şikâyet Skoru açısından daha zayıf kalmış, ancak Şikâyetçi Memnuniyet Skoru ile rakiplerine üstünlük sağlamıştır. Şikâyet konuları açısından değerlendirildiğinde, Renault “Fiyat/Kampanya”, “Satış Sonrası Hizmetler,”“Ürün,”“Mağaza/Bayii”gibi alanlarda sektör ortalamasına göre pazar payına oranlı olarak daha fazla şikâyet üretmektedir. Ancak buna rağmen şikâyet sürecini iyi yönetmiş ve şikâyetçi memnuniyetini üst düzeyde tutmayı başarmıştır. 2011 yılında Şikayetvar'a iletilen şikayetler incelendiğinde ve genel olarak Otomotiv Sektörüne baktığımızda, şikayetlerin % 39'u “Satış Sonrası Hizmetler”, % 35'i “Ürün”, % 5'i ise fiyat ve kampanya konuları hakkındadır.

06.02.2012 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
FİLİZ 17.05.2012 22:26

Alfa Romeo Mersin Satış Müdürü Adana'da satışı olmadığı için Alfa Giulietta aracı için Mersin Bilen Otoya gittik. Satış konusunda yetersiz, sadece kafa bulandıran ve müdür olduğunu söyleyen (e*** m***) bize aracı tanıttı. biz önceden incelediğimiz için kararımızı zaten vermiştik. takas için elimizdeki aracı görmeden belli bir fiyata almaya söz verdi. ruhsat vs işlemleri tamamlandıktan sonra tekrar mersine gittiğimizde bizim araca kullanıcısının bile bilmediği bir sürü hasar buldu, boya buldu, bizi yalancılıkla suçladı, fiyatı birden 1.5 milyar aşağı çekti. arabayı hemen almak için onu da kabul ettik, bu defa da yeni arabayı bize teslim etmediler. en baştan beri onlarında bildikleri eski araba ruhsatındaki rehin yazısından dolayı. Ödendiğine dair bankadan alınmış imzalı belgede bir sürü eksik buldular. bu arada müdür kayboldu,oysaki 1gün önce 20;00a kadar ordaydı,sanırım ne de olsa sattık, problem çözmeye ne gerek var deyip, yetkisiz yetkililere bırakmayı uygun gördü. Onlarda aracı bize vermeleri için eski araç fiyatı üzerinden senet düzenlediler. Ne mi yaptık, eskiyi aldık, yeniyi orada bıraktık, seneti de imzalamadık. bilmem ne kadar sürer bu. Yeni arabam mersinde, eski ben de. rehin belgesiyle uğraşacak gücüm kalmadı,ki istediklerini yapsamda başka birşey bulacaklar gibi geliyor. bilgisiz, müşteriyi yönlendirmekten aciz, müşteriye , satış sözleşmesi imzalayana dek herşeye tamam ama imzadan sonra müşteriye yalancı muamelesi yapan, en ufak sorunda ortadan yokolan müdür Alfa Romeo'ya ne kadar yakışır.

adanalı 18.03.2012 11:09

benim servisinizde olan aracımın 35 gündür arızasını bulamadınz ve üstüne üstlük aracım calınıyor ne olacak bu işin sonu merak ediyorum ve o aracın halen arızasını gidermeye calışıyorsunuz ben o aracı kesinlikle teslim almam şu an üstü kapalı yazıyorum allah yardımcım olsun ne yapacam bilmiyom

sezgin 11.02.2012 18:49

ben bir dacia logan satın aldım 2009 yılında. daha sonra bakımlarını yetkili servise götürdüm ve hep kötü muamele gördüm. renault grubu araçlar ucuz ama satış sonrası ilgi beklentimin altında