En Çok Şikayet Edilen Arabalar

En Çok Şikayet Edilen Arabalar
İnternet şikayet portalları üzerinde en çok şikayet alan modeller ile en çok satılan modeller arasında her zaman bir uyum vardır. Yollarda çokça görülen markalar doğal olarak şikayet sayılarında da ilk sıraya sahiptirler. Ancak bazı markalarda bu durum ters orantılıdır. Satışları yüksek olmasına rağmen az şikayet alırlar. Türkiyenin en çok ziyaret edilen sitesindeki şikayet verilerine göre, 2.851 şikayet arasında en çok şikayetçi olunan markalar sırası ile Renault, Opel, Volkswagen, Ford ve Fiat olurken, en az gelen şikayetler ise Alfa Romeo, Chrysler, Mazda, Porsche ve Tata olarak belirlendi.

03.07.2012 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8103 13.09.2018 14:40

Misal, bir marka 100.000 araba satmış, 1000 şikayet gelmiş. Bir diğeri ise 1000 araba satmış 10 şikayet gelmiş. İkisinde de şikayet oranı %1. Bu iki markada da memnuniyet düzeyi aynı olur o zaman. Dolayısıyla şikayet sayısı değil oranı önemli. Ayrıca bu şikayetlerin ne kadarlık bir yüzdesi nispeten yeni modellerden oluşuyor? Şikayetler eski modellerde mi yoğunlaşıyor, yenilerde mi? Şikayetler hangi konuda yoğunlaşıyor. Böyle istatistik olmaz. Bu aynı verileri istediği gibi eğip büküp, rakamlarla kandıranların işlerine benzemiş.

Misafir-8070 13.09.2018 10:41

Satılmayan araçların şikayeti de az oluyor, en azından satış rakamları ve şikayet sayısı arasındaki ilişki incelenerek bir sıralama yapılsa çok daha iyi olurdu.

Misafir-7742 13.09.2018 09:46

Bence tamamen şans meselesi.Ama araç alırken mutlaka şikayetleri bir gözden geçirmek lazım örneğin benim iki aracım var vw passat 2015 model dsg 2 kere arıza çıkardı garantiden yaptılar ve hiç üçret ödemedim.araba taş gibi maşallah trim sesi yok ancak 120den sonra içeri biraz rüzgar sesi alıyor.Gelelim hyundai i20 ye oda 2014 model full araç bu güne kadar hiç bakımın haricinde servise gitmedim.ama biraz motoru kötü çok yakıyor.

Misafir-1229 13.09.2018 08:55

*** Tata en az sorun çıkartan araba (!) Neden çünkü hiç alan olmadı dolayısıyla arıza gören de olmadı. Bunu arıza sayısı/satılan araç sayısını belirterek % olarak vermek lazım. Kaldı ki şahinden clioya geçersiniz içeriden gelen ufak tefek sesler size normal gelir, servise götürmezsiniz. Ama adam E200 den 320d ye geçer, arabanın izolasyonunu beğenmez rüzgar sesi alıyor der, yol sesi alıyor der servise gider. Cliodan sonra 320 kullanan kişi için bu araç her şeyiyle süper bir araç izlenimi verebilir. Yani bu durum geçmiş deneyimlerle ve beklentilerle çok ilişkilidir. Örneğin bir arkadaşım golfü sordu, güzel ama 120 den sonra hafiten rüzgar sesi alıyor servise götüreceğim dedim. Benim clioda rüzgar sesi 150 den sonra başlıyor dedi, bişey diyemedim.

Nadir Dipi 12.09.2018 22:38

Çok süper bir konu olmuş bence. Burada ne kadar yorum varsa okuyorum. Aslında burada üye arkadaşlar içinde bir anket eklense süper olurdu. En azından araç sahipleri de oy verirdi ki tadından yenmez olur. Bu arada bir çok firmayı yakından takip ediyorum gir gerçek var bazı firmalar benim aracım öyle böyle satar ayağına müşteriyi dikkate almıyorlar ve bu firmaların hangileri olduğunu sanırım dünya alem biliyor.

Misafir-5326 12.09.2018 16:59

Çok satılan araçta çok sorun olur diye bir şey yok. Yüzde kavramı diye bir şey var. Atçrıza oranı yüzde olarak bulunur. Ayrıca size göre çok satan araçta çok sorun var ise neden vw kadar çok satan toyota da o kadar arıza çıkmıyor?

Misafir-9437 12.09.2018 12:29

14 gün parça beklemek gayet normal.
Honda aracımda 30 gün bekledim.
İnsanlar mazda da alır başka marka da alır

Misafir-6690 12.09.2018 05:28

Herkes farklı markalarda yaşadığı sıkıntıları yazmış, bazı yorumcuların dediği gibi bu iş şans işi, aşağıda şikayet edilen ve bu araçtan almayın denen bir modelden bende de var ve hiçbir sıkıntı yaşamadım şu ana kadar. aynı modelden alan başka bir arkadaşımda da önemli problemler çıktı, marka da aracın arkasında durdu. burdasıkıntı markaların genel olarak araçlarının arkasında durmamaları ve talep ettiğimiz haklarımızı alamamamız.şikayet sayısı da satış rakamlarıyla orantılı apaçık belil, bunu sayıyla değil farklı yöntemlerle ölçülmesi gerekli

almanolsunyeter 12.09.2018 00:24

Misafir-8813 çok satarsan çok müşterin olur ve doğal olarak satışta da şikayette de sayın yüksek olur.Bunda bir sorun yok bence.Ben son 2 yılda 3 tane VW almış biri olarak şikayetim bulunmamakta.sadece çok pahalı meret diyorum :)

Misafir-349 11.09.2018 14:41

iyi günler mazda 3 aracımla ufak bir paraca çarptım sadece tampon ve radyatör hassarım olmasına karşın 14 gündür parça bekliyorum halen parça ortada yok ne zaman geleceği konusunda da ucu açık cevaplar alıyorum servise telefonla ulaşmakta zorluk çekiyorum insanların neden mazda almadıklarını şimdi anlıyorum bir daha mazda mı tövbeler tövbesi

Misafir-9383 28.06.2018 12:24

Peugeot Ayıplı Sıfır Araç!
Yeni almış olduğum sıfır model Peugeot 2008 arabam kullanmaya başlayalı 2 saat sonra fren balataları ses yapmaya başladı ve aynı zamanda radyosu telefonumu tanımıyordu. Sabah almış olduğum Peugeot öztek bayisinin servisine götürdüm. Radyosunun güncellenmesi gerektiğini 1 saat sürer dediler ama 1 saat sonra olmadığını ve yeniden güncelleme yapılacağını ve aracımı bırakmamı söylediler. Bende sıfır aldığım ve teslim alalı 10 saat olmuş arabamı bırakmamın beni rahatsız ettiğini ve kızdığımı Peugeot aldığıma pişman olduğumu söyledim. Ama yapacağım bir şey yoktu maalesef aracımı bırakmak zorunda kaldım işlerim yoğun olduğu için aracımı almaya zamanımın olmadığını ilettim ama ne zaman biteceğin konusunda net saat vermediler. Mecburen işe toplu taşıma ile gitmek zorunda kaldım kızgın olduğum için aracımı almaya gelmeyeceğimi söyledim. Ben öğlenden sonra zoraki aracımı bulunduğum yere getirtip teslim aldım. Tam artık kafamın rahat edeceğini düşünürken 1 hafta sonra klimayı
açtığımda çok sesli çalıştığını fark ettim ve fren pedalı boşluk yapamaya başladı. 2 gün sonra servise götürdüm test sürüşü yapıldı ve 10 gün sonraya randevu oluşturup klima motoruna bakılacağını söylediler. Bugün 27.06.2018 çarşamba günü aracımı yine öztek Peugeot yetkili servisine bıraktım öğlenden sonra aradıklarında fren pedalında sorun olmadığını normal olduğunu, klima motorunun garantiden değişeceğini ama ellerinde ve Peugeot Türkiye stoğunda olmadığını sipariş verildiğini 15 gün bekleyeceğimi söylediler. Bu gün doldurulan formda dikkatimi çeken; müşteriye ulaşım çözümü sunuldu mu /evet; müşteri aracına takılan yedek parçaların menşei öğrenmek istiyor mu/hayır; müşteri aracın sökülen parçaları görmek istiyor mu/hayır; müşteri aracın yıkanmasını istiyor mu/evet. Bu sorular bana sorulmadan doldurulmuş? Şimdi sıfır model bir aracın bu kadar sorun çıkartması servisin yetersiz olması arızanın ne olduğu belli olduğu halde 10 gün bekletip sonra sipariş verilip 15 gün bekletilmek. Sıfır model bir aracın 1 ay içerisinde 3 kere servise bırakılması çok sinir bozucu. Peugeot markasından bana ayıplı araç satışı yaptığı için şikayetçiyim. Peugeot öztek yetkili servisinden yetersiz ve ilgisiz oldukları için şikayetçiyim.

PEUGEOT ALMAYIN

Misafir-6613 01.07.2017 23:45

ben mazda 3 kullanıyorum bu 4. yılım yağ bakımı dışında ustaya gitmedim. önceden renoultum vardı. ustamla kanka olmuştum. şimdi ustanın adını unuttum )))

Misafir-8813 01.07.2017 17:41

vw grubu şikayet konusunda liderse madem nasıl oluyor da satışta birinci onu pek anlayamıyoruz.

AHMET PINARCIK 01.07.2017 16:39

Şikayet sayısı satış sayısı ile doğru orantılı olarak aynı, o zaman farkı nerede. Mekanik ve elektronik tamamen kısmet işi, bu işte en az zarar etmenin yolu yaşadığınız yerde merhabanız olan iyi niyetli bir servis ve mümkünse yerli üretim parçaları olan bir model mutluluk için şart.

Misafir-39 01.07.2017 16:23

Malum siteden araştırısanız memnuniyet yüzdesi vw grubunda daha yüksek. Toyota grubunda ise mahkemelik olaylar daha yüksek, (bknz.mmt şanzıman arızaları,d4d yağ yakma problemleri)

Misafir-4529 01.07.2017 14:52

şikayet konusunda vw grubu liderliği kaptırmaz gibi geliyor ( dsg-turbo-beyin arızaları) ( vw-skoda-seat)

Burak Can KARAGÜL 01.07.2017 10:52

Elektronik eşya ve sıfır araba bildiğiniz şans işi. Ben bugüne kadar tüketici haklarına harfiyen uyan bir araba firması duymadım. Devlet bu konuda özellikle araba firmalarına laf geçiremiyor. Yasalar tüketici lehine olmasına rağmen firmalar alınan kararları uygulamamakta diretmekte ve bu uygulamadıkları süre zarfı için hiçbir cezai işlem almamakta. Bir araç servise bir kusuru yüzünden gittiyse kullanıcının tamir, değişim veya para iade talep etme hakkı vardır. Ama hiçbir araba firmasına göre tüketicinin tamir harici böyle bir hakkı yoktur. Burada şikayet alan araba firmalarında başı çekenden çok memnun olanda var en az şikayet alandan ömrü boyunca nefret edende var. Kısaca şansınıza kalmış araba olayı.

Misafir-2824 30.06.2017 16:24

Ford curier almayın iç akşamında çoğu yerden ses geliyor dış aksamda kapı bantları kalkıyor servis sesleri çözemiyor

Misafir-6618 21.01.2017 10:14

Ben 2015 model toyota yaris sahibiyim. Araçtan menmunum. Gerçekten sunduğu bütün özellikleri düzgün çalışıyor. Ancak enteresan bir şekilde araba daha 4 aylıkken 2 kere akü bitti. Servise götürdüm bir sorun bulamadılar. Akü de varta marka 45 lik. Yani en azından isim olarak kaliteli. Neyse sonra kendim gidip 60 amperlik mutlu akü aldım. Şimdilik hiçbir sorun yok. Yani arabadan şikayetçi asla değilim ama akü konusu gerçekten ilginçti.

Misafir-3913 20.01.2017 19:26

ben dacia sandero stepway 2016 aldım yeni versiyonu çıkarmı dedim hayır dendi ama 20 gün sonra yenisi çıktı yani eski tipi elden çıkarmak için müşteriye yalan söylendi müşteriye ilgi sıfır kaç kere firmayı aramama ragmen dönüş olmadı aracı cihan otomotivden aldım zaten en çok şikayet alan firma renault dacia mış bence almadan önse iyice düşünün ben pişmanım

Misafir-8270 13.07.2016 21:10

SN BMW

34 LL 4273 plakalı , WBA3J9100FP983689 şasi numaralı , 2015 BMW 320i ED Sport Line aracın sahibiyim. Sahibi oldugum BMW aracımı 17 Haziran2016 Cuma günü saat 10:20'de aracımın 30.000 km bakımlarını yaptırmak için BMW İNCİROĞLU KAYSERİ yetkili servisine götürdüm.

Araç Kabul kısmına alınan aracım liftte kaldırılıp kontrolü yapıldıktan sonra ;araçta en küçük bir kusur olmadığı ve aracımızın çok temiz kullanıldığını Ozan ÜNAL bey bizlere iletti ve o an araç kabul kısmında aracımın sol şoför kapısında çizik olmadığını Ozan Ünal Bey’in kendisi de gördü ve diğer bakımlarının yapılmasının zaman alacağını düşünerek aracın teslimi için bizimle iletişime geçileceğini öğrendikten sonra servisten ayrıldık. Aynı gün

17 Haziran 2016 Saat 17:00 civarında servisten gelen telefon ile aracımızın teslim edilmeye hazır halde olduğu iletildi. Bunun üzerine servise yeniden geldik. 17.06.2016 tarih ve 1233544 nolu fatura ile 2.500 TL ( 767,07 Euro ) servis bakım ücretini ödedikten sonra aracın hazır halde olduğu iletilip aracın yanına çağırıldık ve anahtar teslim edildi. Araca henüz binmeden aracın etrafında dönerek aracı kontrol ettiğimde SOL KAPIDA BİR ÇİZİLME olduğunu gördüm ve hemen OZAN ÜNAL beyi çağırdım. Ozan bey aracın yanına geldiğinde çiziği gördü ve bunun mümkün olmadığını söyledi ve aracı yıkayan görevliye sorup ve geleceğini belirtti. OZAN Bey aracı yıkayan görevliye sorup geldikten sonra bize '' Yıkama yapan arkadaşımızın bu çiziği araç yıkamada iken farkettiği '' cevabı üzerine hemen aracı yıkayan görevliyi istedik ve kendisine: bu aracın nasıl yıkandığını henüz daha üstünde pisliğin, tozun, jantların pislik içinde olduğunu söyledim.

Aracı yıkayan görevli ise bize : '' Mesaii saati bitmesine yakın olduğu için tam yıkamadık '' cevabını verdi.

OZAN Bey'e aracımın şimdi ne olacağını yani aracımın hasarlanmış ve değer kaybına uğramış olduğunu sorduğumda, mesaii saatlerinin bittiğini o an için yapacak bir şeylerinin olmadığını fakat bu olayın arkasında bizzat duracağını, yarın (18 Haziran 2016 Cumartesi günü) kamera kayıtlarına bakıp bize döneceğini söylemesi üzerine KAYITLARIN bize de gönderilmesi talebinde bulunduk ve OZAN BEY'de bize bunun mümkün olduğunu ve göndereceklerini söyleyip bizi uğurlamaya çalıştılar. Aracıma binmeden önce OZAN BEY'e '' Ben Sivas'tan gelen bir müşterinizim ve mesafenin de yakın olmaması dolayısıyla yol masrafları kime ait olacak sorumuza Ozan Bey “HATA BİZDE İSE BİZZAT KARŞILAYACAKLARINI VE HER TÜRLÜ MASRAFIN İNCİROĞLU BMW'ye AİT OLACAĞINI BELİRTMİŞTİR” ve bu cevap üzerine 2015 model aracımı ilgili servisten FOTOĞRAFLAYARAK hasarlı bir şekilde çıkardım ve Sivas’a döndüm.

OZAN BEYİN yarın (18 Haziran 2016 Cumartesi günü) size kamera kayıtlarına bakıp döneceğiz sözü tutulmadığı gibi tam aksine bizim telefonla aramalarımıza da Ozan Bey bağlanmayıp sekreter ile görüştürmüştür.

19 Haziran 2016’da da Ozan Bey telefonlarımıza bağlanmayıp tekrar sekreter ile konuşturması üzerine Borusan'a bu durumu şikayet ettim. Ancak Borusan’a şikayetimden sonra Ozan Bey Telefonuma çıkıp kamera kayıtlarının incelendiğini ve dönüş sağlanacağı cevabını verdi. 2-3 gün sonra bana dönüş yapıldı ve “incelemeler sonlanınca size kesin dönüşün sağlanacağı söylendi. Ancak bana yine dönüş olmadı ve ben aramak zorunda kaldım ve bana “aracınızın çiziğini profosyenel pasta ve rütuş ile kapatılacağı ve de Tramer kaydına geçmeyeceği belirtildi.

Ozan Bey'in zararınızı biz karşılayacağız cevabından sonra biz aracı teslim aldık. Aksi durumda aracı teslim almayacağımızı kendisine ilettik. Size kamera kayıtlarını vereceğiz cevabından bugüne kadar bize ulaştırılan herhangi bir kamera kayıtı da yoktur ve Ozan Bey bu konuda beni umursamamış ve sözünün arkasında durmamıştır.

Ozan Bey den sonra Sedat Bey ile görüşme sağladık ve durumu söyledik suçun bizim değil de İnciroğlu BMW'nin olduğunu söylememiz üzerine konuylla ilgilenecğini söyleyip beni başından savmıştır.

İnciroğlu BMW'nin bu ilgisizliğini ve aracımı çizdiği halde bu geçen süre içerisinde hiç bir şey yapmamalarını BMW TÜRKİYE instagram sayfasına,

Borusan yetkilisi FATMA TÜKER’e ve 15-20 kez de BMW iletişim hattına ilettik . Iletişim hatlarından bana sürekli olarak “size dönüş yapılacaktır.” denip telefon kapatılmıştır ama yine dönen ve konu ile ilgilenen yetkili olmamıştır. Mailimize dahi cevap verilmeyip, BMW Türkiye sayfası şikyetimizi gördüğü halde dönüp cevap bile vermemiştir.

Şimdi dönüp geçen süreye baktığımda şikayet etmediğimiz, problemimizi mesaj atmadıgımız yer kalmamıştır.
Borusan'ından BMW hatlarına yetkilisine bile ulaştık ama bir kere dönüp özür dileyen kabullenen yok

Hem Son Model aracımı çizilip hasarlı yapılmasını hem de bu hak kaybımın giderilmemesi bana hukuki mercii'lere başvuru hakkı vermektedir. Bu çizikle hasar oluşturulmuş ve değeri düşürülmüş aracı kabul etmeyeceğimi açıkça beyan ediyorum.

Aracımın değeri olan maddi tutarın karşılanarak hak kaybının giderilmesini müşteri memnuniyeti adına talep ediyorum.


Sivas’a döndükten sonra ilgili servisin düzenlemiş olduğu belgeden de görüleceği üzere aracımı 29.117 km’de teslim ettim ve 29.163 km’de teslim aldım. Aracımdaki hasarı gördükten sonra şüphelendim ve aracımın resimlerini tekrar inceledikten sonra gördüm ki teslim ettiğim kilometre ile teslim aldığım kilometre arasında 46 km’lik fazlalık oluşmuş. Servis içerisinde veya servis dışında Rot Ayarı denilip 46 km nasıl yapıldığının bir izahı olabileceğini dahi düşünmüyorum , araç bakımlarında 46 km’lik fazlalığın teknik ve mantıkla izah edilmesi tarafımdan mümkün görülmemektedir.

BMW Türkiye , Borusan , İnciroğlu BMW , BMW İletişim Hattı , ...
SONUÇ :
=Aracım '' AYIPLI ARAÇ '' oldu.

=Aracımın Yenisi ile Değişimi ,

=Aracımın 2016 Fiyat Listesinden paranın ödenmesini,

=Bu olayda gerekli kişi veya kuruluş sorumlarının cezai şart uygulanmasını talep ediyorum..( Borusan , BMW Türkiye Yetkilileri , İnciroğlu BMW )

=Arac servisde bakımında nasıl 46 Km yapar.(Araç yıpranması)

Furkan OLGAÇ Ender OLGAÇ Rıfat OLGAÇ

Misafir-7255 01.04.2016 11:28

Honda cıvıc 2012 model arabamın klimasından 6 aydır arasıra pis kokular geliyordu.defalarca honda ayışığına gittim cözüm bulamadılar.servis yetkilisi teknik değil kafa yorumu yapıp kovar gibi davrandı.honda Türkiyeye şikayette bulundum.Damla otoya yönlendirildim.oraya defalaca gittim sorun yok.Honda Türkiyeye tekrar şikayette bulundum.yapacak birşeyimiz yok dediler.Fabrikaya alıp inceleyin yapamayız dediler. .koku devam ediyor. Kesinlikle Honda almayın.

Misafir-5042 07.03.2016 13:44

Renault CAPTUR, tci 1200motor, benzinli - 2013 yılında aracı aldım. Aracı kullandığım 1-2 ay içinde yağ tüketimi ile motordan garip sesler gelmeye başladı. Sürekli yetkili servisi götürmeme rağmen halen çözüm bulunamadı. Önce motorun içindeki zinciri değiştirdiler (fazla tenik bilgi vermiyorlar). Şimdi de motoru tamamen açıp, parça değiştireceklermiş. Sonuç ne olacak bilmiyorum. Ancak, sakın CAPTUR ALMAYIN!

Misafir-6620 10.01.2016 17:55

2014 'de aldığım Nissan x-traıl full versiyon araç henüz 6 bin km'de şanzımandan ötürü silkeleme olduğunu fark ettim. Servise gittim, yazılımı güncelleyip, sorunun giderileceğini söylediler. Motor/şanzıman uyumsuzluğunu kendilerine ilettim. Makine mühendisiyim, yaşım 56. Uzatmayayım, sorun devam etti. 10 ve 20 bin bakımından sonra da sorun devam etti. Daha sonra yetkili serviste konuyu tekrar gündeme getirdim, şanz. Arızasını kabul ettiler, önce şanz. Değiştirip, 2 gün kullandım, sonra servisten aradılar, gel yeni tip bir şanz. Takacağız dediler ve yaptılar. Yeni tip şanz. Performansı berbat. Ses, ivmelenme ve yakıt tüketimi berbat. Sonuç: aracı sattım kurtuldum....

Misafir2750 26.11.2015 15:22

sakın hundai aracınız varsa sarnuf ses yaparsa eletmeyin arabayı mahfediyorlar ben araçımı hundAİ ÇANGARLAR VE ISPARTA BOZAL MAHFETİ

yıl 24.02.2015 23:47

2015 jetta. volkswagenin hurdalarından yapılmış dökülüyor sahipte çıkmıyolar almayın aldırmayın

göksel topuz 15.07.2012 13:32

volvo s 40 bence volvonun yüz karası

aykutsoner55 04.07.2012 17:28

haberin görseli için kullanılan foto ile haberin içeriği sanki uyumsuz olmuş.(markalar açısından)