En Çok Satan Modeller - Ağustos 2016

En Çok Satan Modeller - Ağustos 2016

Türkiye otomobil pazarında satışlar geçen yılın aynı dönemine göre %5 oranında azaldı. Buna göre yılın ilk 8 aylık döneminde toplam 568.906 adet araç satışı gerçekleşti.


Bu dönemde otomatik vitesli araçların toplam satışlardaki payı %57'ye yükselerek düz vitesli model satışlarını geride bıraktı. 


Markalar bazında toplam 79.553 araç satışı ile Volkswagen liderliğini sürdürürken onu 72.521 adet ile Renault ve 64.962 adet ile Ford takip ediyor. İşte yılın ilk 8 ayında en çok satan modeller;


SIRAMODELSINIFSATIŞ
1 FLUENCE C1 21.528
2 EGEA C1 20.171
3 COROLLA C1 19.151
4 PASSAT D1 17.697
5 POLO B2 16.481
6 SYMBOL B1 15.781
7 CLIO B2 13.960
8 FOCUS C1 13.641
9 ASTRA C1 12.347
10 i20 TROY B2 12.179
11 GOLF C2 12.096
12 SANDERO B2 9.890
13 QASHQAI C7 9.665
14 DUSTER C7 9.355
15 ACCENT BLUE C1 7.505
16 C-ELYSEE B1 7.501
17 301 B1 7.215
18 OCTAVIA C1 7.196
19 CORSA B2 7.031
20 LEON C2 6.526
21 JETTA C1 6.121
22 C SERİSİ D1 6.099
23 ASTRA C2 6.067
24 FIESTA MCA B2 5.405
25 3 SERİSİ D1 5.165
26 TUCSON C7 5.127
27 LINEA C1 4.854
28 TİGUAN D7 4.790
29 CIVIC C1 4.775
30 E SERİSİ E1 4.646
31 CR-V D7 4.623
32 SUPERB D1 4.602
33 Kadjar C7 4.297
34 IBIZA B2 4.087
35 COURIER B5 3.940
36 INSIGNIA D1 3.855
37 A3 C1 3.767
38 5 SERİSİ E1 3.687
39 SPORTAGE C7 3.573
40 AURIS C2 3.474
41 MEGANE C2 2.915
42 1 SERİSİ C2 2.781
43 A4 D1 2.751
44 MICRA B2 2.720
45 CLIO B3 2.705
46 LODGY C4 2.449
47 208 B2 2.304
48 YARIS B2 2.290
49 A SERİSİ C2 2.278
50 MOKKA B7 2.257
51 CAPTUR B7 2.245
52 Logan MCV B5 2.239
53 CLA SERİSİ C2 2.154
54 X-TRAIL D7 2.149
55 FABIA B2 2.126
56 JUKE MC B7 1.987
57 RIO B2 1.947
58 A3 C2 1.913
59 ELANTRA C1 1.776
60 2008 B7 1.743
61 PASSAT CC D6 1.563
62 4 SERİSİ D6 1.528
63 CERATO C1 1.505
64 RAPİD B1 1.500
65 X1 D7 1.382
66 308 (T9) C2 1.367
67 A6 E1 1.344
68 İ30 C2 1.333
69 RAPID SPACEBACK C2 1.309
70 EGEA C2 1.274
71 GLA SERİSİ D7 1.198
72 VITARA B7 1.180
73 TOLEDO C1 1.114
74 Talisman D1 1.093
75 C4 CACTUS B7 1.041
76 RENEGADE B7 1.007
77 İ10 A2 1.006
78 MONDEO D1 935
79 S60 D1 857
80 500L B4 840
81 508 D1 785
82 C4 C2 745
83 Q3 C7 718
84 cee'd C2 680
85 B SERiSi C4 632
86 DOBLO B5 612
87 FOCUS CMAX C4 598
88 YENI KUGA C7 592
89 2 SERİSİ C4 590
90 X5 F7 565
91 FOCUS C2 556
92 COOPER B2 547
93 X3 E7 501
94 XC60 E7 479
95 Giulietta C2 470
96 Discovery Sport E7 457
97 SWIFT B2 446
98 500X B7 444
99 A5 D6 425
100 AVENSIS D1 392
101 IBIZA B3 390
102 GRANDE PUNTO B2 389
103 i20 TROY B3 385
104 C SERİSİ D6 376
105 JAZZ B2 356
106 RANGE ROVER EVOQUE E7 356
107 C4 PİCASSO C4 341
108 3008 C7 339
109 YETİ C7 335
110 CX-3 B7 331
111 FORESTER D7 321
112 XC90 F7 315
113 FIORINO B5 314
114 GLC E7 309
115 VERSO C4 308
116 SCIROCCO C6 300
117 V40 C2 298
118 Q5 E7 283
119 S SERİSİ F1 279
120 Subaru XV C7 276
121 MACAN E7 271
122 Soul B7 269
123 ASX C7 264
124 TIVOLI B7 252
125 The Beetle C2 252
126 RANGE ROVER SPORT F7 249
127 MAZDA 3 C1 247
128 Countryman D7 246
129 LEON ST C3 242
130 RANGE ROVER F7 232
131 CHEROKEE E7 231
132 2 SERİSİ C2 225
133 FOCUS C3 223
134 7 SERİSİ F1 220
135 S80 E1 203
136 B-Max B4 183
137 PULSAR C2 182
138 Q7 F7 178
139 HR-V C7 166
140 V40 Cross Country C2 163
141 C3 B2 159
142 DS 4 C2 150
143 5008 C4 145
144 cee'd C3 141
145 LEVORG D3 130
146 PICANTO A2 128
147 YENI SUBARU FORESTER D7 128
148 SORENTO D7 122
149 FIAT 500 A2 119
150 Clubman B2 112
151 CLS SERİSİ F6 110
152 CAYENNE F7 109
153 DISCOVERY E7 106
154 GLE Coupe F7 104
155 3 C2 103
156 F-PACE E7 100
157 ATTRAGE B1 99
158 A3 Cabriolet C6 99
159 GL SERİSİ F7 97
160 RAV4 D7 92
161 A1 B2 91
162 CIVIC C2 91
163 TIGGO C7 91
164 Mazda MX-5 B6 90
165 G SERİSİ F7 90
166 LAND CRUISER F7 89
167 COROLLA VERSO C4 88
168 RIO B1 86
169 TOUAREG E7 85
170 PANDA A2 84
171 Jaguar XE D2 84
172 M SERİSİ F7 83
173 CX-5 C7 82
174 OUTBACK E7 81
175 A7 Sportback E6 79
176 JIMNY B7 77
177 FREEMONT E7 73
178 REXTON W E7 65
179 COOPER B6 63
180 C1 A2 62
181 LATITUDE D1 59
182 A4 allroad D3 57
183 GRAND CHEROKEE F7 56
184 FORFOUR B2 49
185 ASTRA C3 48
186 X4 E7 47
187 XF E1 45
188 6 D1 44
189 SLC E6 43
190 LANCER C1 42
191 OCTAVIA C3 40
192 A8 F1 40
193 Q30 D7 38
194 ALHAMBRA E4 37
195 GEN.2 C1 36
196 CIVIC C6 36
197 X6 F7 33
198 NICHE C1 32
199 DS 5 D2 32
200 MUSTANG D6 32


06.09.2016 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-2630 10.09.2016 19:52

Qashqai ve Duster'ın SUV segmentinde ezici üstünlüğü var. İkisi de yaklaşık 10 biner araç satmışlar. Ayrıca 3. durumdaki Tucson da çok başarılı. Dizeli olmamasına rağmen iyi satmış.

Misafir-3981 10.09.2016 09:21

Koç Grubu çalışanlarının Ford ve Fiat marka otomobilleri indirimli alma inkanı ile böyle bir imkan sunmayan diğer ithal markaları doğrudan kıyaslamak doğru olmaz demek istenenlerden biri. Benim böyle bir imkanım yok çünkü Fiat, Ford, Reno şirketleriyle bir bağım yok.. Bir kaç farklı tablo hazırlanabilir belki bu yüzden istatistiki bilgilere de bakılarak. Ayrıca, büyük patronların sahibi olduğu marka şirketlerinin ihalelerde daha avantajlı olduğu aşikardır sanırım öyle olması da normal hatta doğru. Ben Astra Sedan aldım fiyat performans, bölge servisinin verdiği güven, fiyatta yardımcı olmaları vs. etkili oldu.

Misafir-1934 09.09.2016 21:47

Mercedes C serisi çok başarılı, 6099 adet satış yapmış (D segenti 2.si). Bunda Renault'dan aldığı ağdaş 1.6 dizel motorunda payı büyük. Ayrıca Türkiye'ye yatırım yaptığı, fabrika (otobüs, minibüs, kamyon) kurduğu için de Mercedes'e sevgi ve saygım çok büyük.

murat ERDOĞAN 09.09.2016 20:28

Opel astraya haksızlık edilmiş sedan ve hatchback toplamda 18414 satışla 4 numarada passat ın önündedir.
Bazı arkadaşlar ısrarla filo ve halkın farklı seçenekleri olduğunu düşünüyor. hayır farklı değil. en azında halkın %90 ı için geçerli bu. çünkü herkes fiyat, bakım maliyeti, yakıt olarak az konfor olarak çok olan aracı tercih eder. ayrıca aracın 2. elinin iyi olması en azından satarken az zarar ettirmesi tercihimizdir. bunu da ilk 3 te ki araçlar sağlıyor. siz tüp takılamayan, sıfır, turbolu bir araca benzinle binebilirsiniz ama 5 yaşına gelip sattığınızda o aracı alacak kişinin mali durumu sizinki kadar iyi olmuyor. bu da satışları düşürüyor. vw grubu DSG şanzımana 18 bin tl fiyat çekerken toyota 4 bin tl fiyat çıkartıyor. hangisinin daha sorunsuz olduğu tartışılamaz bile.

sonuç sıfır 1.4 tsi DSG comfortline passat 110 bin TL iken 2011 i 56-57 bin TL dir.
sıfır 1.6 cvt advance corolla 75 bin TL iken 2011 i 51-52 bin TL dir. (comfort extra)

5. yaşında aracı filo almayacağına göre hangisi halk tarafından seçiliyor hangisi az zarar ediyor siz karar verin.

yasin çetin 08.09.2016 11:05

kimse filo tercihleri önemsiz demiyor ki, tercih kıstasları farklı ve ayrı kategoride değerlendirilmeli, benim de görüşüm bu yönde

Misafir-83 07.09.2016 21:56

cidden ilk 20 nin hiç yoksa 15i belki ya şirket ya da kamu aracları..

Misafir-590 07.09.2016 21:53

Bence bu satış oranları Dacia Sandero stepway in yükselişini gösteriyor.. Şirket arabası değildir stepway , gariban dizeli , gariban jipi stepway..

Misafir-3840 07.09.2016 21:30

Bence bireysel, filo, rent a car tercihleri aynı değerde önemlidir. Örneğin kiralık araba şirketi olan ve 100 araç alacak birinin tercihi neden önemsiz olsun? İlla 1 araba alan insanın tercihi mi önemli olacak. Bilakis ben filo da, takside, kamuda tercih edilen arabaları daha çok seviyorum. Peki Doğuş ve Garanti çalışanlarını ne yapacağız, onlarda ucuza vw almıyorlar mı?Düne kadar dizeli satıştan kalkmamışken Jetta da filoydu, Passatında çoğu kiralık araba olarak satılyor. İnanmayan araba kiralama şirketlerine gidip baksın.

Misafir-1651 07.09.2016 17:11

Kardeş saygısızlık değil burda insanlar bireysel olarak vatandaşlar hangi arabayı ne kadar tercih etmiş onu öğrenmek istiyor. Çünkü filo olarak pazarlama ile vatandaşa tek tek satma arasında farklar var. Vatandaş kendisi açısından olaya bakmaya çalışıyor bunun içinde kendisi gibi kaç kişi hangi marka modelden almış onu öğrenmek istemesi gayet doğal. Filoyu bırakın bireysel bazda da ford çalışanı olarak Ford araba satın alan ya da Oyak Reno vs. üyesi arkadaşı üzerinden indirimli araba alanla bu imkanlara sahip olmayan vatandaşı ayırmak lazım mı bence lazım. Kalkıp dizel diye ben Reno Symbol'e 70 bin TL'ye yakın para vermem Reno'da çalışan bir tanıdığım da yok!

Misafir-5985 07.09.2016 15:58

ya saygıyla ne alakası var, filo tercihleri farklı, bireysel kullanıcıların tercihleri farklıdır. elma ile armutu beraber saymak gibi bir şey bu, özellikle büyük çapta filo alımlarında passat veya jetta tercihi zor, çünkü bu miktarda araç getirtmek baya bir zaman alıyor, çünkü doğuş grubunun belirli bir ithalat kotası var, ve bireysel kullanıcılara bile zor yetişiyor bu kota...

Misafir-3038 07.09.2016 15:52

Bireysel olarak tercih edilen markaya saygınız var, ama şirkete filo olarak yapılan marka tercihe saygınız neden yok? Unutmayın passat da "rent a car"ın yıldızıdır. 21. sıradaki Jetta dizel satıştan kalktığı için zaten istese de filo olamaz artık :-)

Misafir-6104 06.09.2016 22:22

filo. .. Şirketler sağolsun.. Keşke bireysel satış oranları verilse gerçek satış rakamları belli olur..

Misafir-3239 06.09.2016 21:36

Mesela filo alacak birisi jetta alamaz çünkü dizeli satıştan kalktı, yok. Gidip birçok ilde bayii-servisi olmayan markalarıda tercih edemez. Sonuçta Renault-Toyota-Ford,Fiat-Hyundai alır ve de iy yapar (bizde kazanırız).

Misafir-4506 06.09.2016 17:14

Sayın 2442 ye katılıyorum. Filo alımında, fabrikadan alım yaparken çok daha uyguna alırsınız, aldığınız araçlardan %18 vergi iadesi alırsınız. Ayrıca bilançonuza ekleyip bir çok muafiyet elde edersiniz. Neyse sonuçta satılmış alınmış arabalar. Ama bir vatandaş gitmiş kendisine ne almış onun da keşke verileri olsa. Ayrıca passat jetta ve polo da filo alımlarında bayağı pay sahibi. (doğuş oto kendi bünyesindeki kurumlara şirket arabası olarak bunları verir. Örnek 900 Şubesi varsa bankanın en az 900 jetta demek)

Misafir-2442 06.09.2016 16:21

filo satışlarında fiyat ve bakım masrafları ön plana çıkar; güvenlik, yol tutuşu, dizayn, konfor önemli değildir. o noktada filo araçlarının bu sıralamaya katılması bana göre de yanlıştır, lider passat

Misafir-6550 06.09.2016 13:22

Ülkemizde üretilen araçların çok satılması çok güzel. Çünkü bize katma değeri var. Buradaki satışlarda gerçekten toplu filo alımlarının etkisi var. Birey, vatandaş gidip ne almış bence gerçek tüketici tercihini belirten satış onlar. Ama filo milo satılmış mı araçlar satılmış o da bir gerçek.

beni ahmer 06.09.2016 12:56

Tabii ki istihdam ve bu şirketler bünyesinde ar-ge faaliyetleri olmak üzere birçok artısı var bu şirketlerin. Tüketici olarak Renault için daha olumlu düşüncelerim var(her ne kadar Opel almış olsamda) fakat Fiat için şüpheliyim açıkcası. Linea ile ilgili çıkan haberler tedirgin edici. Linea koltuklarının dinamik test sonuçlarının olmadığına dair güçlü bulgular sözkonusu. Taner SARAÇ'ı araştırırsanız iyi bir fikriniz olabilir. Belge ve belgeleme yoluyla ortaya koyduğu iddialar var. Olay mahkemelik kesin birşey söylemek doğru olmaz. Aynı zamanda Amerika'da arabaların beyni ile ilgili sıkıntı olduğuna dair haberler var ama Chrysler tarafında ortağında yani..

Misafir-9452 06.09.2016 12:09

İlk 10'un çoğunun(özellikle ilk üçün) Türkiye'ye yetırım yapan, fabrika kuran firmalar olması çok sevindirici. Yurduma yatırım yapan, fabrika kuran markalara helal olsun.

Misafir-4579 06.09.2016 12:06

Filoyu neden saymayacakmışız anlamadım? Filoya bedava mı ara satıyor firmalar. Filocu neden Corolla-Egea-Fluence tercih ediyor acaba? (Aynı fiyata bir sürü araba varken). Ayrıca Passat'ın da en az yarısı rent-a car (kiralık) araba.

Misafir-5214 06.09.2016 10:21

Fluence , Egea ve corolla yı saymayalım, çünkü filo satışı ile bu araçlar bu rakamlara ulaşıyorlar; burda benim gözüme çarpan superb ve tucson daki yükseliş ve Passat ın da liderliği bırakmaması, insignia daki düşüş de çok ilginç...