Emisyon Hilesi Nasıl Yapılıyor?

Emisyon Hilesi Nasıl Yapılıyor?
Volkswagen Grubu ile patlak veren emisyon hilesi olayı, gündeme damga vurmuş durumda. Dünya basınında geniş yer bulan olayın ardından Volkswagen Grubu büyük bir darbeye uğramış, CEO'su istifa etmiş ve hisseleri çakılmıştı.

Ancak öyle görünüyor ki Amerikalı kuruluşların yakaladığı emisyon hilesi, BMW, Mercedes Benz, Opel ve PSA Peugeot-Citroen markalarının da incelenmesine neden olacak.

Amerika merkezli "Transport & Environment" dergisinde yer alan habere göre, yalnız Volkswagen markaları değil diğer birçok üretici Avrupa emisyon standartlarının katlarca üzerinde salınım değerleri üretiyor.

Üreticiler emisyon hilesini nasıl yapıyor?

Amerikalı T&E Dergisi ve Temiz Ulaşım Birliği, son üç yıldır otomobil üreticilerinin emisyon testlerini manüpile etme yöntemlerini açıklıyor.

Testlerden önce otomobil üreticilerinden, araçların akülerini şarj etmeleri isteniyor. Şarj esnasında çeşitli yazılımsal değişiklikler yapan otomobil üreticileri, test sonucunu etkileyecek her veriyi %4 oranında düşürerek aracın durağan olduğu durumlarda, test cihazına yanlış bilgiler aktarıyor. Bu hileleri yaptıklarını kabul eden üreticiler, durumu tahmin edilemez sapmalar olarak değerlendiriyor. Sonuç olarak resmi yakıt tüketim değerleri ile normal bir sürücünün kullanımındaki tüketim değerleri %40 kadar fark edebiliyor.

Bu yüzden yeni dizel otomobillerde nitrojen oksit salınım oranı, izin verilen sınırlardan 5 kat daha fazla. Bu da yollardaki her 10 arabadan yalnızca 1'inin bu sınırlara uyduğunu ortaya koyuyor.

Yapılan testlere göre Avrupa emisyon kısıtlamalarından Audi A8 TDI 21.9 kat, BMW X3 dizel 9.9 kat, Opel Zafira dizel 9.5 kat ve Citroen C4 Picasso 5.1 kat daha fazla zehirli gaz salınımı yapıyor. Tüm bu otomobillerin resmi testleri geçtiğini düşündüğümüzde işin içinde bir hile olduğu tahmin edilebiliyor.

Karbondioksit testlerinde Mercedes Benz'in neredeyse her dizel modelinin salınımı, test ortamında elde edinilen değerlerden %50 daha fazla görünüyor. BMW 5 Serisi ve Peugeot 308'in dizel modelleri ise %50'nin hemen altında daha fazla karbondioksit salınım değerleri sunuyor.

Endişe verici bir diğer unsur ise piyasaya yeni gelen her modelin, bir öncekinden neredeyse 2 kat daha fazla emisyon değerine sahip olması. Örneğin yeni VW Golf 7'nin satışa sunulması ile birlikte CO2 salınımı da %22'den %41'e yükseldi. Yeni Mercedes Benz C Serisi'nde ise salınım oranı %37'den %53'e yükseldi. Renault Clio 4 içinse bu oran bir önceki modele göre %19'dan %34'e yükseldi.

Bu rakamların yayınlanması ve BMW'nin de bu hileli yöntemi tercih ettiğinin duyulması ile birlikte, Alman otomobil devinin Frankfurt'taki hisseleri de %9.3 düşüşe geçti.

Tüm dünyada büyük bir skandal haline gelen egzoz emisyonu hilesi, otomobil üreticilerinde milyarlarca euroluk zarara neden oldu. Prestijin yanında ciddi miktarda maddi zarara da uğrayan Volkswagen, 1 günde 1/3 oranında eridi.

29.09.2015 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
seruven kutay 30.09.2015 19:20

japonları bu yüzden seviyorum. ( toyota-honda) çevre katili fosilleşmiş traktör sesli alman dizelleri yerine geleceğin teknolojisi çevre dostu hibrit ve hidrojen motor üretiyor.

Engin KALAY 29.09.2015 18:00

Dizel araçların üretilmesi zaten yanlış bir uygulama bence, ticariler hariç.Arabaya binecek olanlar için benzinli, lpg li,doğalgazlı araç üretilmeli.Keyfi olarak binilen araçlar dizel olmamalı diyorum. Dünya hepimizin kirletmeyelim, gelecek nesillere bırakabileceğimiz iyi şeyler olmalı.

tokay ceritoğlu 29.09.2015 10:31

mesele anlaşıldı,daha öncede defalarca yazdım,dizel araç yakıt ekonomisi derken çevre faciasına davetiye çıkarıyor,dizel araçlara emisyon ek vergisi getirilmeli,otomatik araçlarada ek olarak lüks vergisi getirilmeli,çünkü tamiri çok pahalı,ek ithalata gerek duyuluyor,belki maliye bakanlığında bu yönde bir çalışma yapılıyordur,firmalarında aklı başına gelir,yüksek satış rakamlarından talep olmadığı için taviz verirler.