Ekim 2017 Satış Rakamları

Ekim 2017 Satış Rakamları

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2017 yılı on aylık dönemde bir önceki yılın aynı dönemine göre %0,06 azalarak 719.095 adet olarak gerçekleşti.

2016 yılı on aylık dönemde 719.499 adet toplam pazar gerçekleşmişti. Otomobil satışları, 2017 yılı on aylık dönemde geçen yıla göre %1,09 oranında azalarak 547.109 adet oldu. Geçen yıl aynı dönemde 553.111 adet satış yaşanmıştı.

Hafif ticari araç pazarı, 2017 yılı Ocak-Ekim döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %3,36 artarak 171.986 adet oldu. 2016 yılı aynı dönemde 166.388 adet satış gerçekleşmişti.

2017 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 950 bin – 1 milyon adet aralığında olması tahmin ediliyor. İşte Ekim ayının en çok satan modelleri;

SıraModelEkim SatışToplam Satış
1Fiat Egea*3.74132.999
2Renault Megane*3.61428.766
3Renault Clio*3.37023.995
4VW Passat3.59221.561
5Toyota Corolla2.89918.993
6Ford Focus*2.04816.688
7Renault Symbol1.50716.667
8VW Polo1.52016.238
9Opel Astra*1.81915.334
10Hyundai i201.47815.040
11Honda Civic*1.43314.951
12Dacia Sandero1.31214.081
13Nissan Qashqai2.74913.270
14VW Golf1.20012.461
15Dacia Duster1.64912.017
16Peugeot 3011.34511.294
17Citroen C-Elysee1.1219.864
18Hyundai Accent Blue1.1248.882
19VW Jetta7938.612
20Mercedes C Serisi*1.3668.492

Ekim Ayında En Çok Satan Ticari Araçlar

SıraModelEkim SatışToplam Satış
1Ford Tourneo Courier2.65921.504
2Ford Transit Courier2.41920.586
3Fiat Fiorino2.68418.617
4Fiat Doblo2.24617.898
5VW Caddy8957.675

* Sedan versiyon satış adetidir.
Kaynak: ODD

05.11.2017 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-4895 12.11.2017 00:36

Sayın umuttürk
Mazda makyajlı kasaya geçtikten sonra yalıtımda 3 desibel iyileşme sağladı

umutturk 12.11.2017 19:47

Yeni kasayı kullanmadım ama binme şansım oldu. Aracın içini ve verdiği havayı gerçekten çok beğendim ama yalıtım olarak hala çok yetersiz. Benim bir araçta ilk önceliğim iç malzeme kalitesi ve yalıtımdır. Ama umarım yeni kasada yalıtım sorununu halledebilirler çünkü en büyük hayalim o aracı almak.

Misafir-7256 11.11.2017 21:51

Sn. Umuttürk, ne yazık ki "kalite" konusundasizinle aynı görüşte değilim. Örneğin Clio ve Polo aynı fiyattalar ama Clio daha çok satıyor (hem bizde, hem de avrupa da).Sizce bilinçli avrupa tüketicisi kalitesiz olsa aynı fiyata clio alır mı? Golf kalitelidir ama Corolla-Civic de kalitelidir. Zaten dünyada da Crolla satışı, Golf'ten daha fazladır. Bizde Corolla'nın baz modeli 1.33 atmosferik motorlu olarak nispeten ucuz satılıyor, bu kalitesiz olduğunu göstermez. Üst donanımlara bakarsanız golfle yakın fiyatlarda olduğunu görebilirsiniz. Özellikle yurt dışında bunlar aynı seviyede arabalardır ama bizde vw'nin haketmediği bir yerde olduğunu düşünüyorum. Normal bir "halk arabası"dır golf, tıpkı corolla, civic, focus, astra ve megane gibi. Tercih kişiye göre değişir, kimi isan honda sever, kimisi opel sever, kimi de vw. Aynı düzeydeki arabalariçin şu daha kaliteli demek soyut bir ifadedir. Örneğin Mercedes veya Infiniti, vw'den daha kaliteli demek somuttur, çünkü bu markalar premiumdur ve fiyatları çok daha yüksektir. Ama vw, toyotadan kalitelidir demenin hiç bir dayanağı yoktur. Bunlar birbirinin rakibi olan, aynı fiyatlarda, aynı sınıfta olan firmalardır. Siz poloyu seçersiniz, ben aynı kaitedeki ve fiyataki jazz''ı seçerim, bir başkası da clio veya yarisi seçer.

umutturk 12.11.2017 14:10

Size ne desem bilemedim sayın Misafir. Ben gördüğüm, deneyimlediğim şeyleri söyledim. Golf/Corolla, Polo/Clio eşit kalitede araçlardır diyorsanız saygı duyarım.

Misafir-233 11.11.2017 17:45

100.000 liram varsa boş passat almam. 150 bin liraya yakın param olursa o zaman gider dolu passat alırım. 100.000 lira civarında mazda 3 alırım . Gerçek diyorum. İkinci eli biraz ağıt gidebilir ama konfor,güvenlik verimlilik hepsine sahip bir araç

umutturk 11.11.2017 20:17

Mazda 3 gerçekten mükemmel bir araba. Tek eksiği yalıtımı. Nasıl ki Wv donanımını görmezden gelebilirsek Mazda 3 yalıtımını da görmezden gelebiliriz. Yeni çıkacak olan modelini de sabırsızlıkla bekliyorum. Bu kez çok satacak gibi geliyor.

Misafir-3278 11.11.2017 17:12

Wv vergilendirme açısından arabayı düşük fiyattan ülkeye sokmak için birçok özelllik donanımı maalesef kısıyor ve ekstra olarak satıyor,anahtarsız çalıştırma gibi 2010 lü yıllarda Renault da bile olan ve kullanıcıyı kesinlikle memnun eden özellikler dışında hız sabitleyici gibi kullanımda önemli olan donanımlardan bile kısıyor,alan veya markaya sempati duyanlar ise görmemezlikten geliyor,Japon araçları ise arabayı full donanımla güvenlikten zaaf vermeden satış yolu izliyorlar,Motorlarını geliştirdikleri sürece ben Japon markalarını tercih edeceğim alırken 6 yıl garanti sorunsuzluk vaat ediyorlar,örneğin Yeni kasa civic,hrv vb araçlar gayette konforlu

Misafir-7128 11.11.2017 10:21

Sn. Umuttürk, vw'nin toyota ve honda'dan daha kaliteli olduğu görüşünüz doğru değil. Bu üç marka da aynı seviyede halk arabası üretirler. Butüm dünyada böyledir, bunlar premium değildir.Fiyatları aynıdır veya yakındır. Örneğin Corolla, Civic ile Jetta aynı seviyededir(Ben Corolla'yı beğeniyorum). Yine Avensis, Accor ve Passat aynı kalitededir (Ben Accord'u beğeniyorum). Yine Polo ile Jazz veya Yaris veya Clioaynı seviyededir. vw'nin daha kaliteli olduğ sadece sizin görüşünüz olabilir. Passat, Auris'ten kalitelidir demek de dğru değil. Biri C sınıfı, diğeri D sınıfı olan "halk arabası"dır bunlar. Yani araba büyyünce kalitesi de büyümüyor.Herkes için büyük bagaj da önemli olmayabilir. Yoksa bir sürü insan da Mini Cooper almazdı herhalde passat fiyatına.

umutturk 11.11.2017 17:13

Sayın Misafir, bu konuda gördüğüm kadarıyla yorum yapıyorum.
C segmentinden bahsedecek olursak Golf, Corolla ve Civic'ten kalite, konfor ve yalıtım anlamında üstündür. Hem de bariz üstündür. Bunu da Wv çok sevmeyen biri olarak söylüyorum. Ama Golf de bu araçlardan pahalıdır ve üstüne üstlük donanım olarak da zayıftır. B sınıfından örnek verecek olursak da Polo ile Clio arasında da Polo lehine bir üstünlük vardır. Polo ile Clio arasındaki kalite farkını siz görmüyor musunuz? Bende mi bir sorun var acaba diye düşünmeye başladım:) Yorumlarımı takip ediyorsanız yeni Polo hakkında çok olumsuz konuştuğumu da görürsünüz.
Clio nispeten daha az kaliteli derken bunu eleştirmek anlamında söylemiyorum. Önemli olan bir aracın kaliteli olup olmaması değildir. Bunun karşılığında sizden istediği fiyattır. Bu anlamda Polo'yu ne kadar başarısız buluyorsam Passat'ı da o kadar başarılı buluyorum. B sınıfında en başarılı bulduğum araç da Sandero.
İnsanlar kaliteli-kalitesiz tartışmasında biraz alıngan olabiliyorlar bazen. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.

murat ERDOĞAN 11.11.2017 01:04

umut bey passatın 100 binlilıralık aracında anahtarsız giriş çalıştırma geri görüş kamerası standart mı? alırken üstüne ekstradan kaç para veriyoruz. ben sadece auris demedim üstelik corolla ve civic te var. üstelik civic 500 litrenin üstünde bagaj hacmi sunuyor.. bende 2013 corolla premium var iç malzemesi gayet sağlam duruyor. üstelik ben 2. sahibiyim. ilk sahibini tanımam aracı bayiden aldım. hem konfor dediğiniz şey nedir? benim yazdığım şeyler konfor sunar size. konfor uzun yolda giderken frene bile basma ihtiyacı hissetmemek değil midir? Siz ise 3 km lik yolda 50 kez debriyaja basarsınız. bu mu konfor? anahtarı çantama attım. 2 ya da 3 kez elime aldım. siz ise her seferinde arıyorsunuz. bu mu konfor? passatın nasıl konfor verdiğini anlatın lütfen. anlamak istiyorum insanlar neden seviyor VW'ni bu kadar?

umutturk 11.11.2017 16:20

Murat bey, ben çok fazla Wv seven biri değilim. Tarafsız gözle bakmaya çalışıyorum sadece. Çünkü insanlar genelde ya körü körüne Wv'ci oluyor ya da tam tersi buldukları her fırsatta bu araçları kötülüyorlar.
Wv, belirli bir standartta kalite, yalıtım, konfor sunarken donanımdan ciddi bir miktarda kısıntıya giden bir markadır, bu doğruya doğru. Daha önce de dediğim gibi bazı donanımlar kimileri için yeterli gelebilir. Örneğin Passat'ın baz modelinde (107.500 tl) anahtarsız giriş/çalıştırma, geri görüş kamerası ve start stop standart olarak geliyor. Yani alırken üzerine hiç para vermiyoruz. Ama bir de Adaptif Hız Sabitleme olsun isterdim mesela. Tam fiyatını bilmiyorum ama onu da bir kaç bin liraya taktırdığım zaman benim için donanımı yeterli oluyor. O kadar parayı yalıtıma vereceğimize bu donanımı almak daha iyi diye düşünüyorum.
Konfor ise en basit tanımıyla uzun bir yol yaptıktan sonra aracın sizi ne kadar yorduğudur bence. Özellikle aracın içine aldığı ses en yorucu olanıdır. İkincisi aracın yol tutuşu ve tokluk hissiyle size verdiği güvendir. Aracınıza güvenirseniz kendinizi daha az sıkarsınız ve bu da yorgunluğa etki eder diye düşünüyorum. Koltuk kalitesi de önemlidir. Wv bence bu konularda Toyota ve Honda'nın önünde yer alıyor. Ama Toyota Avensis hiç kullanmadım. Bu konuda kimseyi de yanıltmak istemem.
Yani ben az donanımla yetinirim derseniz Wv almak daha iyi olacaktır sizin için.

Misafir-9855 11.11.2017 00:56

Murat Bey. Bu saydığınız özellikler Passatta var zaten fazlası var eksiği yok.

murat ERDOĞAN 11.11.2017 00:06

Yorumuma eksi veren arkadaşların düşüncesini gerçekten merak ediyorum. Eksi verip bir de
cevap yazarlarsa sevinirim. Neyi yanlış biliyorum düzeltsinler. Konu yalıtımsa eğer Ankara İstanbul İzmirde 1000-1500 liraya yalıtımın kralını yapıyorlar. Tüpte bu araçlar 27-28 kuruş yakıyor. passat 1.4 tsi 30 kuruş mu yakacak? En az 50 kuruş yakar. ee yakıt konusunda da önde. Neyi eksilediniz?
Bana bi açıklama yapın lütfen.

tarafsız kulanıcı 11.11.2017 12:09

Sayın Murat Erdoğan umuttürk isimli arkadaş size gereken cevabı vermiş aslında. Bi iki eklemede ben yapmak isterim. Öyle ciddi bir yalıtımı 1500-2000 tl ye kimse yapmıyor. Hadi diyelim ki yaptırdınız. Aracınızın koltukları, taban döşemesi , tavan döşemesi, kapı içleri , ön göğüs ve bagaj döşemesinin tamamının sökülmesi gerekir. Yani arabayı komple soymak gerekir. 100 bin lira verip sıfır araç alan kimsede bunu yapmaz heralde ( tabi toros alıp kendim yapayım derseniz o başka.).
Tabi 360 lt.'lik bagajda pek geniş sayılmaz.

Olay sadece yalıyım ilede bitmiyor. Konfor bambaşka bişey. Yolda giderken aracın verdiği tokluk hissi, darbeleri emmesi, yol tutuşu, stabilitesi gibi unsurlarda passat auristen çok daha öndedir. Size katılabileceğim tek konu yakıt sarfiyatıdır.

Yani tercih sizindir. saygılarımla.

murat ERDOĞAN 10.11.2017 16:22

umuttürk 100000 bin liram olsa alacağım aracın markası önemli değil. ama bana şunları sunmalı.
1 otomatik park etsin.
2.şehir içinde kendi fren yapsın.
3. adaptif crouse kontrol olsun (uzun yolda sürekli aç kapa yapmak hele ki kamyonlarla dolu olunca bazen sıkıyor )
4. geri görüş kamerası olsun ama 3310 kamerası gibi olmasın.
5. ne kadar sensör varsa olsun. far yağmur ıvır zıvır...
6.bagajı geniş olsun.
7. içi geniş olsun.
8. her türlü elektronik oyuncak olsun. bluetooth direksiyondan kumanda arkada önde elektrik çıkışları vs vs..
9. anahtarsız girip çalıştırabilmeliyim. az mı 100 bin lira verdim. 45 bin liralık 2009 model megane da bile var.
10 deri koltuk olsun. ne o kumaş mı....
11. koltuk ısıtma cam tavan olsun. yazında kışında rahat edeyim.
12. 2. eli süper olsun hemen satayım asla zarar etmeyeyim mümkünse aldığım fiyatın üstünde satayım.
13. dizel olsun. olmadı lpg takabilmeliyim. malum benzin 5.5 lirayı geçti bir aya 6 lira olur litresi.
14. otomatik olsun sağlam olsun kolay kolay bozulmasın şikayet az olsun

bana bu aracı 100 bin bandında bul. tüm bunları eksiksiz sunan araç sadece toyota auris. birer ikişer eksikle corolla premium ve honda civic executive var. başka var mı.

100 bin liraya bunların neredeyse tamamı eksik olan passatı neden alayım. 100 bin lira verip her şeyi kendim yapacaksam gider toros alırım dağ bayır gezerim. oda boş passatta boş :D

umutturk 10.11.2017 18:51

Murat Bey, Auris 1.6 Premium Multidrive S, 108.700 liralık fiyatıyla saydığınız maddelerin çoğunu karşılıyor diyelim. Ama Passat için de bomboş demek biraz haksızlık olmuş gibi.
Start Stop, geri görüş kamerası, elektronik el freni, anahtarsız giriş/çalıştırma gibi donanımlara sahip. Üstelik bagaj kapasitesi, yakıt, ferahlık, yalıtım, malzeme kalitesi ve konfor anlamında daha üstün. Donanım seviyesinin yeterliği kişiden kişiye değişebilir tabi. Benim için yeterli donanımda olan sizin için boş geliyor olabilir. Kimisi donanım ararken kimisi de konfor ve kaliteye önem verir. Toyota ve Honda biraz daha düşük kalite, daha fazla donanım sunar. Wv de tam tersi. Gerisi artık tercih meselesidir.

Misafir-4206 10.11.2017 15:36

6945, baz benzinli passat 107.5 bin TL ama baz benzinli insignia 138.5 bin TL, baz benzinli Mondeo 139.5 bin TL.. En çok satan da bu baz modeller. Senin de gördüğün gibi passat 30 bin TL daha ucuz rakiplerinden.

Misafir-2274 10.11.2017 08:47

İlk 3'te ülkemize yatırım yapanları görmek gurur verici...
Ülkemize fabrika açmayıp üstüne bir de anlık kur üzerinden zamlı fiyatları dayatan firmalara yönelmeyen halkımızı kutluyorum.
Ülkemize yatırım yapan firmaları tercih etmek, millî bir hassasiyettir !!

umutturk 10.11.2017 01:51

Passat'ın çok satması ile ilgili bir çok yorum geldi. Ben de dahil bir kaç arkadaş neden çok sattığını açıklamaya çalıştı ve çoğu da bana göre doğru bilgiler ama bir çok kişi de bu yorumları beğenmemiş. Sizin 100.000 ₺ paranız olsaydı hangi aracı tercih ederdiniz?

Misafir-6945 10.11.2017 00:05

Passat 1.6 TDI dolusu 195Bin
Insignia ve Mondeo emsal dolulukta 175bin bandında yorum yaparken site içinde bir bakipta yazın dostlar.

Misafir-8774 09.11.2017 14:37

Ucuz etin yahnisi misali, Passat segmentinni en kötü aracıdır, bir Insignia ya da Mondeo bile değildir fakat onlardan hesaplı oluşuyla, pahalılıktan, vergilerden bıkmış memleketim insanına biçilmiş kaftandır.

umutturk 10.11.2017 02:12

İnsignia'yı bilmem de Mondeo şehir içinde (İstanbul) 14 lt. benzin yakıyor. Üstelik yüksek bir performans da sunamıyor. Ayrıca kesinlikle Passat'tan daha konforlu ve kaliteli bir araç değil. Wv sevmem ama rakiplerinin ondan öğreneceği çok şey var.
Zaten satış rakamları da kalitelerine oranla yanlış fiyatlandırma yaptıklarını gösteriyor. Fiyatlandırma konusunda Honda'yı çok başarılı buluyorum. Bir de Mazda var tabi ki. Premium hariç diğer markaların daha bir fırın ekmek yemeleri gerekiyor.

Misafir-5732 09.11.2017 00:04

Sıralamanın ilk beşinde bir D segmenti aracın oluşu bir başarıdır.

Misafir-6707 08.11.2017 16:06

Herkes "passat"'ın başarısından bahsediyor. Bence "Clio"da çok başarılı. Hem bizde hem de avrupada lider.

Misafir-8721 08.11.2017 11:20

yorumları okuduğumda genelde passat üzerinden yorum yazılmış bir yorum da ben ekleyeyim: passatın çok satan olması sebebini sıralayacak olursam 1- marka değeri, 2- ikinci eline rağbet ve değerini az çok koruması, 3- 1998 ile başlayan ve sürekli gelişerek özellikle de 2005 kasası ile çağının ötesinde modernizasyon ile piyasaya çıkması ve hala onun ekmeğini yiyor olması tıpkı corollanın 96-98 kasasısından kazandığı ün ile halen ekmeğini yediği gibi... 4- güçlü ve rakiplerine nispeten ekonomik motor seçenekleri, 5- prestij, şimdi prestij diyince çoğu kişi karşı çıkacaktır ancak bir passat alındığında " oo passat almış diye hayretler içinde karşılayan olur, birde rakip 80-100 bin liralık japon d segmentinde araç alındığında " 30 bine mi aldın kaça aldın" gibi sorular soranlar çıkmaz değil. bu yüzden aynı zamanda orta sınıfın prestij otomobilidir passat. bunun bir üstü de audi - bmw - mercedes diye gider. (yorum tamamen şahsi görüşümdür herhangi bir araştırmaya dayalı değildir, saygılar)

Misafir-5759 08.11.2017 09:47

Bu kadar bos donanim.passat a bu kadar para vermek. Anlamak zor comfort paketinde xenon far yok

Misafir-3159 08.11.2017 08:21

seat leon ilk 20 de bile yok fiyatlar baya uçtu çünkü

Misafir-1238 07.11.2017 21:07

demekki D segmenti otomobil almak isteyenler passat'tan başkasına bakmıyor.şahsen ben de D segmenti otomobil alacak olsam passat alırım

tokay ceritoğlu 07.11.2017 08:43

burada vatandaşın tercihlerinin,kolay ulaşım,2 el değeri,servis,parça ve ihtiyaçlarına göre tercihleri belirlenmiş,hayret edilecek bir yanı yok,satışlarımız neden düşük diye düşünmesi gereken toyota ve hyundai dir,yerli üretim olmasına rağmen,fiyatlamaları,yalıtım ve boya kalitelerinin yetersiz oluşu dikkate alınmış görünüyor.

Misafir-7038 07.11.2017 08:38

Passat'ın rakiplerinden(Mercedez CLA ya da C Serisi, Mondeo, Insignia vb.) daha fazla satmasının en önemli nedenlerinden biri rakiplerinden daha ucuz olmasıdır. Insignia bile Passat'tan 30 bin TL kadar daha pahalı bir başlangıç fiyatına sahip ki aradaki fark küçümsenmeyecek kadar fazla, haliyle tercih nedeni çok kolay olabiliyor. Bide tabi makam aracı olarak bir imajı var.

Misafir-8989 07.11.2017 08:21

Passat'ın, orta üst segment(D Segmenti) araç olarak en çok satanlar listesinde yukarıda olmasının sebebi, halkın çoğunluğuna göre pahalı olmasına rağmen, birden fazla kesime hitap ediyor oluşudur. Yani artık 90lı yıllarda internetin de yaygınlaşmasıyla bilgi yayıldı ve inanılmaz miktarlarda seri üretime geçildi. Özellikle 2000li yıllarda dünyada lüks otomobiller daha çok satıldı. Ancak 10 yıl sonra maliyetler arttı, piyasada para azaldı. Zenginler daha lüks otomobillere binerken artık onlarda şimdi tasarruf yapmaya başladılar. Yani demem o ki eskiden sadece orta sınıfın üst kademeleri Passat alırken artık birçok zengin de tasarruf yapmak adına 500bin lira arabaya bağlayacağıma 150bin liralık Passat alırım demeye başladı. Passat ekonomik ve prestij anlamında her yere ayak uydurabilen bir araçtır. Daha ekomomik ve mütevazi araçlar yanında gösterişli durmaz, alçak gönüllüdür. Öte yandan lüks otomobil markalarıyla da arasında belirgin kalite farkları yoktur(Dikkat ediniz fark yoktur demiyorum, büyük malzeme kalitesi ve özellik farkı yoktur). Hal böyle olunca Passat hem orta kesimin üst kademesine hem de zenginlere hitap eden bir araç olduğundan bu sıralamada üst sıralarda olması tesadüf değil. Zira zenginlerin sayısı topluma göre çok olmamakla beraber burada ilk 20 de sadece tek Mercedes C serisi son sıradan girmiş. Eğer Passat kalite anlamında bu kadar fiyat/performans sunmasaydı, kendisi sıralamada belki de olmayıp ayrıca bu listede 2-3 premium marka daha kendine yer bulacaktı. Sonuç: Passat birden fazla kesime hitap ettiğinden listede yukarılarda.

umutturk 06.11.2017 23:38

Ben Passat'ın çok satmasını normal karşılıyorum.
Bunun ilk sebebi rakiplerinin konfor, yalıtım ve kalite anlamında hala kendilerini geliştirememiş olmasıdır.
İkinci sebep ise fiyat: Çoğu C sınıfı marka 100.000 bandını çok rahatlıkla geçerken D sınıfındaki bir Passat'ı 107.000'e alabiliyorsunuz. B sınıfı araçların bile fiyatı ortada.
Passat'ın baz modelinde bile D sınıfının getirdiği donanımsal avantajlar da var.
Dolayısıyla az da olsa dolu, bir çok rakibine göre daha az yakan, geniş, kaliteli ve konforlu bir araç satın almış oluyorsunuz diye düşünüyorum.

Misafir-7670 06.11.2017 21:42

ilk 20'de 2 tane suv var: Qashqai ve Duster. İkisi de Renault-Nissan ürünü. Tüm kasıtlı karalama amaçlı yorumlara karşı rakiplerini ezmişler. Tebrikler Renault-Nissan.

Misafir-2857 06.11.2017 18:20

Sn 2304, jetta ve polo sınıfının lideri değildir. Bu listeye bakarsanız, Megane Sedan ve Clio'nun sınıf lideri olduğunu görürsünüz (Avrupada'da Clio liderdir).

Misafir-3785 06.11.2017 15:35

Benim anlamadığım sedan honda civic in haka bu kadar satabilmesi. Demek ki 1433 kişi göçük möçük umursamamış.

Misafir-7149 06.11.2017 14:08

Ekim ayı toplam satışlarında 3. SIRADAKi (2017 TOPLAM SATIŞLARINDA 4.SIRADA) Passat'ın gerçektende bu kadar çok satış yapması ilginç.(m.2304'ün belirttiği gibi..)
Makam arabası olarak düşünürsek, demekki patronların sayısı emrinde çalışanlarının sayısından fazla. (işçiler,memurlar bu araca sahip olamayacağına göre)
Bu ülkede bu kadar çok Patron olduğuna göre,demekki biz zengin ülkeyiz, kişi başına düşen milli geliririmiz söylenenlerin aksine oldukça yüksek.Ağlanıp,sızlanmamalıyız ozaman..
Gelde bu işe ŞAŞMA !.

almanolsunyeter 06.11.2017 13:33

geçen ay en az 10 tane vw bayisine sordum hiç birinde GOLF yok.nasıl oluyor da 1200 adet satıyor.Ayrıca bayilerde şu an 5,000 golf olsa yıl başına kadar hepsi de satılır .zaten bende 2 aydır siparişimi bekliyorum.

Misafir-6076 06.11.2017 11:24

Benzinin litre fiyatı 6 liraya dayanmışken tüplü japonların devri bitmez Misafir-6457. 1.2 tsi motorlar bile şehir içi 8 litreden aşağı düşmüyor ki bu da neredeyse 50 kuruş/km eder. Öte yandan bu fiyatlara halen nasıl bu kadar araç satılıyor anlamak imkansız. Dizel otomatik bir c sınıfı 150 bine, b sınıfı ise 100 bine ulaştı neredeyse.

Misafir-9359 06.11.2017 10:48

ilk 20 de olmayan A3 adedini soran yok, neden açıklama gereği duydunuz?Nedeb vw ve yan ürünleri hep ön plana çıkarılmak isteniyor?

Misafir-2304 06.11.2017 09:13

D sınıfı bir araç olan vw PASSAT'ın ,
sınıflarının lideri olan Golf - Polo ve jetta'dan daha çok satıyor.hatta dünyada en çok satılan yerli üretim Toyota Corolla'nın bile üstünde, şaşmamak elde değil.Aşırı vergilere,zamlara rağmen 200-250 tl.bandındaki bu aracın, ülkemizde çok satılan ve herzaman 1.sıraya oynayan, fiat egea,renault megane,clio'dan sonra, 4.sıraya yerleşmiş olması son derece şaşırtıcı ve düşündürücü.

Misafir-6457 05.11.2017 19:06

Mtv ve fiyat nedeniyle panelvan satışları artacak.. Otomobil de 1.3 motor ve aşağısı satar.. Tüplü japonların devri bitiyor artık..

Misafir-5732 05.11.2017 18:39

A3 satış adedi ekimde 1112 sedan satılmış, 941 hatcback satılmış kaynak odd