Efsane Motor Yenileniyor

Efsane Motor Yenileniyor
Honda'nın dünyaca ünlü VTEC sistemi, motor sporlarından sokak yarışçılarına, motosikletlerden süper otomobillere birçok efsanenin başkahramanı oldu. Civic TYPE R, S2000, ve NSX gibi performans modellerinin satışlarının artmasındaki en büyük etken olan VTEC sisteminin işleyişi ise oldukça az kişi tarafından biliniyor. Değişken Zamanlı Valf Kontrol Sistemi anlamına gelen VTEC, Honda tarafından küçük hacimli motorların daha verimli ve performanslı olmasını sağlamak için geliştirilmiş. İki farklı krank mili profilinin biri ile yüksek ekonomi sağlanırken, diğeri ile yüksek performans elde ediliyor. Honda'nın yanı sıra BMW Vanos, Toyota ise her yıl milyonlarca aracında kullanılan VVT-i Değişken Zamanlı Valf Kontrol Sistemi'ni kullanıyor. Geçmişi Honda'nın henüz çok yeni bir otomobil üreticisi olduğu 1980'li yıllara dayanan VTEC sistemi, Japon üreticinin Civic, Accord, Prelude gibi o dönemler az satılan modellerinde kullanılmak üzere, 1979 yılında İran devrimi tarafından tetiklenen Amerika'daki petrol krizinin ardından Honda'nın Tochigi R&D Merkezi'nde “rüya motor” üretimine başlandı. Değişken Zamanlı Valf Kontrol Sistemi, motor işletim sisteminin devrine göre valf zamanlamasını seçerek her devirde en verimli şekilde çalışıyor. Bu sayede motorun düşük devirlerde oldukça az yakıt tüketmesi sağlanırken, 5,500 devirin üzerine çıkıldığında ise yüksek performans sunuluyor. Motor devri yükseldikçe hava yakıt organını yeniden düzenleyen VTEC, kayar pimli eksantrik millerinin valflere daha büyük bir kam lobuyla hareket iletmesini sağlıyor. Şu anda 130 beygir güç üreten 1.6 litrelik DOHC motoru satışta olan Honda'nın, Araştırma Geliştirme birimi başkanı Nobuhiko Kawamoto, bu motorun gücünü litre başına 100 beygir, yani 160 beygire çıkartmayı hedefliyor.

05.08.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
integra.TR 01.09.2013 23:20

söyleye söyleye dilimizde tüy bitti adamların aklı başına yeni geldi ama biraz geç olmadımı.vw fındık motor yaptı sattı ve satıyor,dizel çok geç geldi önümüzdeki şubat ayında vergi dizel için sevindirici olmayabilir,birde otomatik şanzuman herhalde hiç gelmeyecek dizelde.şimdiki sedan civic makyaj görmezse ve yalıtım vede düşük hızlarda frenaja (hertürlü hava koşulunda) İYİLEŞTİRME yapılmazsa daha çok kankaybedeceğe benziyor.anlayanlar anladıda bide siz anlasanız sayın honda A.Ş

sa 07.08.2013 11:32

yöneticilerin politikalarını değiştirip akaryakıtı ucuza satın alabilmek ilk iş olmalı herkes özellik bakımından kaliteli aracı alamıyor.

hanifi göktaş 05.08.2013 22:40

sadece honda değil tüm büyük üreticiler adına motorlarını baştan aşağı yenileyerek özellikle yakıt ekonomisi odaklı otomobil argesi yapması gerekiyor. bana göre gecikmiş bir hamle. elektrikli otomobillerin hala çok zamana ihtiyacı var.