EcoBoost'a Bir Ödül Daha

EcoBoost'a Bir Ödül Daha
Ford'un 1.0 litrelik EcoBoost motoru bu sefer de Motor Üreticileri ve Tüccarları Derneği (SMMT) tarafından 2013 yılının Otomotiv Yeniliği ödülüne layık görüldü. Ford'un bu ödül için yarıştığı rakibi ise uzun araştırma ve geliştirme çalışmaları sonucunda üretilen ve sektöre büyük yenilikler kazandıran McLaren P1 süper spor otomobiliydi. 2012 ve 2013 yıllarında Uluslararası Yılın Motoru Ödülleri'ni kazanan Ford'un neredeyse bir A4 kağıt büyüklüğünde olan 1.0 litrelik EcoBoost motoru 125 beygir güç üretiyor ve Fiesta modeli ile tercih edildiğinde 100 kilometrede yalnızca 3.5 litre yakıt tüketiyor. Ford, 1.0 litrelik EcoBoost motorun araştırma ve geliştirme çalışmalarını İngiltere'nin Dunton ve Degenham kentlerindeki merkezlerinde gerçekleştirdi. SMMT Başkanı ve ödül jürilerinden biri olan Mike Hawes: “İngiltere küresel çapta yetenekli otomotiv mühendislerinin merkezi konumunda, bunun en büyük kanıtı da SMMT dahil birçok ödül kazanan Ford'un EcoBoost motorunun İngiltere'deki ARGE merkezlerinde geliştirilmiş olması.” Dedi. Ford Küresel Otomobil Değerlendirme ve Onaylama Bölümü Başkanı Graham Hoare şu açıklamayı yaptı: “Bu ödülü 1.0 litrelik EcoBoost motorumuzun geliştirilmesinde görev alan 1.000'i aşkın yetenekli otomotiv mühendisimiz adına alıyorum. 2007 yılında Dunton ve Dagenham kentlerindeki mühendislerimiz ileri teknoloji üç silindirli ve verimli bir motor üretebilmek için oldukça yoğun seyredecek çalışmalarına başlamıştı. 6 yılda 1.0 litrelik EcoBoost motordan 300,000'i aşkın sattık, arka arkaya 2 Uluslararası En İyi Motor ünvanı kazandık ve şimdi de En Yenilikçi Motor Ödülü'nü alıyoruz. Bu gerçekten gurur verici.”

28.11.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
KİMSESİZ 02.12.2013 17:31

Sayın ALTAN canına mı susamış bu akademisyenler? Amman ha! :)

Ahmet Altan 30.11.2013 22:57

ben sizler kadar bu işten anlayan birisi değilim, ama bu hafta İstanbul'daki Türkiye Yenilikçilik Fuarı diye bir organizasyonu ziyaret ettim. Mersin Üniversitesi'nden iki akademisyen bey, son derece enteresan bir motor tasarlamışlar, içten yanmalı bir motor, yepyeni bir tasarım, biraz Vankel'e benziyor, biraz da kendisine.. söylediklerine göre 60-70,000 rpm devire kadar çıkabiledceğini düşünüyorlar. Henüz imkansılıklar nedeniyle prototip yapamamışlar, ama bir tasarım ödülü almışlar, şimdilerde de bir destekçi bulup ilk numuneyi yapmayı hedefliyorlardır. İnanın çok etkileyici ve özgün bir tasarımdı gördüğüm.

mustafa 29.11.2013 20:04

arkadaşlar dizel den hesaplısı yok ayrıca dizelin torklarıda yüksek fişek gibi kalkıyor...

kadir 29.11.2013 12:57

arabam trend x . 1.0 ecoboost motorlu

Ali ihsan 29.11.2013 09:51

Merhaba ben kuga 1.6 ecoboost kullanıcısı olarak şunu söyleyim arkadaşlar kullanmadan yorum yapmak yanlış ben 1.6 -182 beygir motorlu kugayı kullanıyorum o kadar ağır kasa ile performansı çok yüksek ayrıca yaklaşık 8000 km de aracım şehir dışı yakıtı ortalama 90-110 km hızda 7.6 litre yol bilgisayarının verisidir. adamlar ocoboost motoru gerçekten yapmışlar yoksa öyle her önüne gelene ödül vermezler.

Alpaslan 28.11.2013 23:24

Kadir Bey,
1.0 litrelik EcoBoost motor mu var aracınızda? yoksa 1.6 lt normal motor mu?

fatih 28.11.2013 18:51

Bu güne kadar HBO motoruna rakip göremedim. Bunların hepsi kuru gürültü.

anonim 28.11.2013 17:07

t.c. yorumuna katılıyorum 2. el fiyatları haddinden fazla yüksek insanımız eline geçirdiği malı altın sanıyor hatta kar bekliyor garip gurip eski arabalara bile dünya kar para istiyor hal böyle olunca piyasada yükseliyor, türk insanıyla iş yapmak zor zanaat.

Murat 28.11.2013 10:26

Çalışıp üreten hep kazanıyor satın alıp yorum yapan bizler oluyoruz

kadir 28.11.2013 10:18

kim demiş 3,5 lt diye, ben kullanıyorum uzun yol sabit 90 km hızda 6 lt şehir içi 8 lt. o da dikkatli kullanırken.

T.C. 28.11.2013 10:09

bu tip motorlarla ilgili tereddütlerimiz tr şartlarında devam eder.bu ödülleri veren kuruluşlarla bağlantıları nedir,ödülü bizzat kullanıcılar vermeli 3-5 yüzbin km yapıyormu yoksa motor kısa sürede bitiyormu?çünkü otomobil kredileri artık kısıtlanıyor bütçe şartlarımız ve artık bir servet olan otoların çok dayanıklı ,servis şartları uygun,2.ci el değeri gibi hususlar daima ön planda olmak durumunda kalıyor.% 25 ana para % 75 kredi olacak herhalde,40.000 tl olan bir bir otonun 30.000 tl si borç olur,48 ay vade verilirse dosya parası,faiz hariç aylık 1250 tl ödeme çıkıyor bu konuda daha çok konuşacağız bu durum 2.ci ele olumlu yansıyabilir tüm sorunlarına rağmen standartlara görede 2.ci elin % 20-40 pahalı olduğunu düşünüyorum. sizler ne düşünüyorsunuz ?