Dünyanın İlk Elektriklisi İstanbulda

Dünyanın İlk Elektriklisi İstanbulda
Temsa Global, yeni vizyonu ve stratejileri çerçevesinde distribütörlüğünü yaptığı Mitsubishi’nin yüzde 100 elektrikli modeli i MiEV’i, Türk halkıyla tanıştırdı. Geçen yıl Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı’nın aldığı kararla ekonominin yanı sıra çevre ve sosyal sürdürülebilirliğe yönelme kararı alan holding, böylece yeni vizyonunu i MiEV’le otomotiv alanına taşımış oldu. İlk elektrikli oto i MiEV, “2010 Türkiye’de Japon Yılı” kapsamında İstanbul’da tanıtıldı. Temsa Global Genel Müdürü Yusuf Soner, Temmuz 2009’da yollara çıkan i MiEV’in dünyanın ilk elektrikli aracı olduğunu belirterek, “Araç Mitsubishi’nin ‘drive@earth’ sloganı ile çevreci yönde attığı en önemli adım” dedi. Küresel ısınma ve çevre kirliliğinin önemine dikkat çeken Soner, şöyle devam etti: “Eskiden ekonomik sürdürülebilirlik vardı. Ancak şimdi çevreci ve sosyal sürdürülebilirlik de önemli. i MiEV bunun bir örneği. Biz Temsa Global olarak burada ticari düşünmüyoruz, farklılık yaratmak istiyoruz.” Yusuf Soner, elektrikli araçlar için altyapının önemli olduğunu ancak şu anda bile tüketicilerden gelecek i MiEV talebine cevap verebileceklerini belirtti. Soner, “i Miev normal bir priz sayesinde şarj olabiliyor. Evinizde şarj edebilme imkanınız var. Araç, 220 voltluk prizde 7 saatte tam şarj olabiliyor. Eğer altyapı geliştirilirse yani örneğin benzin istasyonlarında, Japonya’daki gibi market önlerinde şarj etme imkanınız olursa elektrikli otolar daha fazla yaygınlaşacak. Çünkü hem maliyetler düşüyor hem de çevre korunuyor. i MiEV’in 10 bin km’de elektrik maliyeti sadece 250 lira” dedi. Soner, toplam 200 adetlik siparişin gelmesi halinde i MiEV’in Türkiye’deki satışına başlayacaklarını kaydetti. Maliyet 6’da bire iner Yusuf Soner, elektrikli araçların geleceğine yönelik projeksiyonlar yaptıklarını belirterek, şunları anlattı: “2014’te maliyet düşecek. Vergi hariç elektrikli bir aracın maliyeti 35 bin liraya iner. Şimdi bataryanın maliyeti 20 bin euro. 10 yıl sonra batarya maliyeti 6’da bire inecek. 160 km gidebilen i MiEV, 1.000 yol katedebilecek.” 30 BİN EURO JAPONYA’DA elektrikli araçlara devletin önemli oranda teşvik sağladığını ifade eden Yusuf Soner, şu örneği verdi: “Japonya’da benzinli otomobilin 100 yen, elektriklinin 200 yen olduğunu varsayalım. Hükümet elektrikli aracı yüzde 50 sübvanse ediyor. Yerel belediyeler de yüzde 25’ine teşvik veriyor. Böylece elektrikli bir aracın fiyatı 125 yene geliyor. i MiEV Japonya’da teşvikler sayesinde 30 bin euroya satılıyor. Ancak 5 yıl içinde maliyetlerin düşmesiyle bu rakam 20 bin euroya gerileyecek.” EV PRİZİNDE 7 SAATTE ŞARJ OLUYOR * Yüzde 100 elektrikle çalışan 4 kişilik i MiEV, sıfır karbondioksit salınımına sahip. * 1.4 litre benzinli B segmenti bir araç, 1.4 ton karbondioksit (CO2) salgılarken, i MiEV’de bu rakam 400 kilograma iniyor. 0.4 ton korbondioksit oranı da otomobili şarj ederken, kullanılan elektrikten kaynaklanıyor. * 330 voltluk topraklı prizde hızlı şarjla otomobilin lityum iyon bataryalarının yüzde 80’i yarım saatte doldurulabiliyor. 220 voltluk prizde ise 7 saatte şarj oluyor. * i MiEV’in yakıt masrafı 1.4 litre benzinli bir otomobilin üçte birine denk geliyor. 10 bin kilometre gidebilmek için yapılan elektrik masrafı sadece 250 lira. * i MiEV, full şarjla 160 kilometre yol katedebiliyor. Aracın maksimum sürati 130 km/s. GÜLER SABANCI TEST ETTİ GÜLER Sabancı, elektrikli i MiEV’i bizzat denedi. Güler Sabancı, sağdan direksiyonlu i MiEV’i holdingin bahçesinde kullandı. Elektrikli otomobil, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı’ndan tam not almayı başardı.

16.02.2010 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
dissel 14.05.2013 13:27

Uzun yolda şarj olmasını kim bekleyecek! o yüzden üretimden vaz geçilen lüks sınıf araçlara kafa tutan , elektrikli ve benzinli chevrolet volt'u incelemenizi öneririm(elektrik bitince benzinle devam).


Araç türü: 5 kapı, 4 yolcu kapasitesi, önden çekiş
Batarya: 16 kWh lityum-iyon sıvı soğutmalı şarj edilebilir batarya
Batarya menzili: 40-80 km (sürüşe ve yol koşullarına göre değişebilir)
Batarya şarj süresi: 4 saat (230 Volt 16A ile) (1)
Toplam menzil: 500 km’ den fazla (jeneratörü kullanarak)
Uzaktan çalıştırma: Anahtarsız çalıştırma
Frenler: Elektro hidrolik, ABS’li ön/arka havalandırılmış diskler
İlk 60 km’ deki CO2 emisyon değeri: 0 g/100 km (2)
Maksimum hız: 161 km/s
Güç: 111kW / 150hp, 368 Nm - anlık tork
Garanti: 8 yıl, 160,000 km.